ماساژور برقی و انواع آن

یک‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
یکی از دردسرهای متداول زندگی در دنیای مدرن، کاهش فعالیت‌های جسمی اکثر افراد است.
تبلیغات

صرف‌نظر از سبک زندگی، سن و نوع بدن، هرکسی ممکن است با مشکلات عضلانی، سفتی مفاصل، درد، گرفتگی و موارد مشابه روبه‌رو شود. ممکن است در این شرایط ماهیچه‌های بدن به چیزی نیاز دارند که به آن‌ها کمک کند تا آرام شوند و برای رسیدن به این هدف یک راه بهینه استفاده از ماساژور برقی است. درواقع این کار، تنها راهی است که می‌تواند شما را از شرّ این مشکلات خلاص کند.

ایران بابا

انواع ماساژور برقی

ماساژ درمانی تکنیکی باستانی برای تسکین انواع دردها محسوب می‌شود و تا‌به‌امروز مؤثرترین روش بوده است. زمانی مردم برای جلسات مختلف به ماساژ درمان‌گران مجرب مراجعه می‌کردند؛ اما امروزه همه‌چیز تغییر کرده است. در‌حال‌حاضر، انواع مختلفی از ماساژورهای برقی وجود دارد که از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای درمان دردهای عضلانی استفاده می‌کنند.

قیمت ماساژور برقی نیز در انواع مختلف متفاوت است و بنابر نوع کار و جزئیات مختلف هر دستگاه تعیین می‌شود. بر همین اساس در این مطلب انواع ماساژور برقی را به‌همراه ویژگی‌ها و کاربردهایش به شما معرفی می‌کنیم.

ماساژور پا

ماساژورهای پا در انواع مختلفی تولید می‌شوند؛ اما وجه مشترک همه آن‌ها کاری است که روی پا انجام می‌دهند. این ماساژورها معمولاً به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که پاها درون آن قرار می‌گیرند. آن‌ها معمولاً از ماساژ به روش شیاتسو استفاده می‌کنند. این روش تکنیکی ژاپنی برای ماساژ است که با ماساژ فشاری و چرخشی سعی می‌کند به عمق بافت عضله نفوذ کند.

همچنین، ماساژورهای ساق پا و پا وظیفه تحریک گردش خون را با هدف کاهش استرس و تنش از عضلات این بخش‌های بدن برعهده دارند. بنابراین، اگر پاهای شما از ساعت‌ها ایستادن یا پوشیدن کفش‌های رسمی و خشک خسته شده است، حتماً یک ماساژور برقی پا برای ساعات استراحت خود تهیه کنید.

ماساژور برقی پشت

نوع بعدی ماساژور، ماساژور برقی پشت است که قابلیت کار روی قسمت خاصی از بدن را دارد؛ البته بسیاری از این مدل‌ها می‌توانند چندکاره باشند. شما می‌توانید از دو نوع ماساژ ضربی یا شیاتسو بهره‌مند شوید. همچنین، در بعضی مدل‌ها ترکیبی از اشعه مادون قرمز، لرزش یا گرما را می‌توانید با هریک از این دو نوع ماساژ انتخاب کنید. اشعه مادون قرمز این ماساژورها برای نفوذ بیشتر به بافت‌های بدن استفاده می‌شود. آن‌ها ازنظر تسکین درد، شل‌کردن عضلات سفت و بهبود جریان خون باورنکردنی هستند.

ماساژورهای حرفه‌ای

این نوع ماساژور برقی نیز در انواع گوناگونی تولید می‌شود و معمولاً درمقایسه‌با نسخه‌های قابل‌حمل و خانگی سنگین‌تر هستند. آن‌ها دستگاه‌های سیمی هستند و روی عضلات دردناک یا کمردرد معجزه می‌کنند. اگرچه این ماساژورها ساده و در‌عین‌حال متفاوت به‌نظر می‌رسند، توانایی بیشتری از گزینه‌های خانگی دارند. البته معمولاً استفاده از این مدل‌ها برای دردهای عمیق‌تر و مزمن و برای ورزش‌کاران حرفه‌ای توصیه می‌شود و احتمالاً شما به یکی از آن‌ها در خانه خود نیاز ندارید.

ماساژور عضلانی

این مدل‌ها که به‌عنوان ماساژورهای کوبه‌ای نیز شناخته می‌‍شوند، اغلب به‌شکل ماساژور تفنگی هستند. سری این ماساژورها وظیفه ارسال ضربات قوی و کوبه‌ای را دارند. همچنین، این دستگاه‌ها پالس‌هایی را برای تسکین و آرامش عضلات تولید می‌کنند.

ایران بابا

این ماساژور مناسب بافت عمیق است و با لرزش و چرخش گزینه‌ای مناسب برای درمان دردهای عضلانی خواهد بود. این دستگاه‌ها با داشتن اتصالات متعدد و مزایای متفاوت، می‌توانند بدن شما را پس از تمرینی سخت یا فعالیت‌های بدنی فشرده، تا حد زیادی آرام کنند. همچنین، درصورت داشتن درد شدید عضلانی، این ماساژور می‌تواند بهترین گزینه برای بدن شما باشد. اگر آسیب‌های قدیمی دارید یا در حال بهبودی از آسیبی جدی هستید، به‌یاد داشته باشید که هیچ‌چیز نمی‌تواند بهتر از ماساژورهای عضلانی باشد.

ماساژور پالسی

این ماساژورها کمی متفاوت از ماساژورهای سنتی کوبه‌ای، لرزشی و فشاری هستند. آن‌ها از پالس‌های الکتریکی سطح‌پایین با فواصل مشخص و فرکانس‌های قابل‌برنامه‌ریزی برای اثرگذاری روی عضلات بدن شما استفاده و به عضلات و پوست شما ضربه وارد می‌کنند. دستگاه‌های پالسی طیف گسترده‌ای از حالت‌ها و کانال‌ها را دردسترس دارند. بهترین ویژگی این مدل‌ها این است که می‌توانید تا حد امکان تنظیمات اختصاصی آن را دقیقاً براساس نیاز خود انتخاب کنید.

در‌نهایت نکته قابل‌تأمل این است که ماساژور برقی پالسی شوک‌هایی را به بدن ارسال می‌کند که ممکن است برای بدن شما ناخوشایند یا دردناک باشد. بنابراین، در اولین مراحل استفاده وظیفه اصلی شما این است که به نحوه واکنش بدنتان به این پالس‌ها توجه و شدت فعالیت ماساژور برقی پالسی را براساس آن تنظیم کنید.

صندلی ماساژ

اکنون زمان آن است که بحث را گسترش دهیم و در مورد چند دستگاه ماساژور برقی بزرگ‌تر صحبت کنیم. صندلی ماساژ نشانه لوکس‌بودن همراه با راحتی است؛ زیرا معمولاً بهترین کیفیت صندلی چرمی را دارد و می‌تواند تمام بدن را به یک‌باره ماساژ دهد. ماساژ ارتعاشی و چرخشی این دستگاه براساس تنظیماتی که انجام داده‌اید، روی نواحی متعددی از بدن کار می‌کند. کمر، شانه‌ها، باسن، پشت یا هر قسمت دیگری به‌کمک صندلی ماساژ می‌توانند یک ماساژ کامل را دریافت کند.

ماساژور شیاتسو یا بالشتکی

دو نوع از این بالشتک‌های ماساژ را پیدا خواهید کرد: توپ‌های چرخان یا شیاتسو و مدل‌های لرزشی و گرمایشی. ماساژورهای شیاتسو سیستم گرما و چرخش دارند که برای از‌بین‌بردن گره‌های سفت در عضلات مفید است. آن‌ها همچنین مفاصل سفت را شل می‌کنند. درنهایت، گرمای این مدل‌ها باعث بهبود کمردرد و گردش خون می‌شود.

ماساژور صندلی ماشین

این نوع ماساژور با همان رویکرد ماساژور شیاتسو کار می‌کند؛ اگرچه در آن به‌جای فشار از ارتعاش استفاده شده است. این دستگاه روی نفوذ به عضلات کار نمی‌کند؛ بلکه لرزش آرام و گرمای متغیر آن تجربه‌ای لذت‌بخش و آرام‌بخش را برای شما در حین رانندگی فراهم می‌کند.

ماساژور پوست سر و سر

در این مدل‌ها نیز، شما می‌توانید از بین یک ماساژور مکانیکی یا الکتریکی گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. این دستگاه‌ها از طیف وسیعی از ویژگی‌های قابل‌تنظیم بهره می‌برند. ماساژورهای لیزری پوست سر با لیزر درمانی سطح پایین کار می‌کنند که آن را از بقیه ماساژورها متمایز می‌کند.

برخلاف تصور رایج، ماساژور پوست سر به‌جای لرزش یا فشار، شبیه به خراش‌دادن و منشأ فواید بی‌شماری است که در هیچ مدل دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. از سیستم عصبی سالم‌تر، کاهش سردرد و کاهش استرس گرفته تا چرخه خواب بهتر، می‌توانید از تمام مزایای این مدل ماساژ بهره ببرید.

ماساژور گردن و شانه

این مدل‌ها یا به‌صورت بالشی کوچک برای قرار‌گرفتن در زیر گردن یا گردنبندی با اندازه بزرگ و دارای بند است. از درد شانه‌ها گرفته تا سفت‌شدن گردن، گرمای این ماساژور برقی می‌تواند به شما کمک کند تا از شرّ تمام دردهای موضعی این ناحیه خلاص شوید.

اکنون که از انواع ماساژورها، ماساژ درمانی‌ها و انواع مختلف آن آگاهی دارید، انتخاب گزینه مناسب برای شما بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که بفهمید بدن شما به چه چیزی نیاز دارد و کدام نوع نیازهای شما را برآورده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات