ایده‌های نورپردازی معمارانه با چراغ خطی

پنج‌شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
چراغ های خطی در معماری مدرن بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.
تبلیغات

چراغ خطی یا لاین نوری با استفاده از منبع نور LED و طراحی ساده علاوه بر نور با کیفیت، کاهش مصرف انرژی، راندمان و طول عمر بالا، جلوه ای ساده و مینیمال گونه به فضا می بخشد. از مهم‌ترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی ساختمان، استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است تا در عین آرامش بخش بودن محیط، به افزایش عملکرد فضا کمک کند. اینجا کاربرد نورپردازی خطی و اهمیت استفاده از چراغ خطی ال ای دی مشخص می‌شود چون با سبک معماری مدرن همخوانی زیادی داشته و باعث افزایش حس آرامش‌بخش و سادگی فضای داخلی می‌گردد.

برای درک بیشتر از نحوه استفاده از نور های خطی در فضا و ایده‌های نورپردازی با چراغ خطی باید در ابتدا انواع چراغ خطی را بشناسیم.

انواع چراغ خطی براساس نوع نصب

چراغ های خطی ال ای دی با توجه به نوع کاربرد می‌توانند در سه حالت توکار، روکار و آویز نصب شوند.

نورانه

معماران و طراحان داخلی با توجه به نوع طراحی و انتظاری که از حس و زیبایی نور دارند از چراغ خطی توکار، روکار یا آویز با عرض نوری و طول دلخواه و همچنین اشکال هندسی مورد نظر استفاده می‌کنند.

ایده‌های نورپردازی فضای مسکونی با چراغ خطی

روشنایی نه‌تنها از ادراک بصری پشتیبانی می‌کند، بلکه اثرات عاطفی و بیولوژیکی نیز دارد. ازآنجاکه درک بصری اولیه با نور به دست می آید، چراغ ها متناسب با شرایط محیط انتخاب می‌شوند. استفاده از نور خطی یا لاین نوری به صورت توکار در فضای مسکونی با توجه به اینکه فضای بصری کمتری را اشغال می‌کند، می‌تواند محیط را بزرگتر به نظر برساند.

چراغ خطی توکار یکی از پرفروش‌ترین محصولات روشنایی نورانه است که در دو حالت بدون لبه و لبه دار و در عرض های نوری مختلف و طول سفارشی تولید می‌گردد.

1- چراغ خطی توکار با تابش نور به صورت یکنواخت علاوه بر زیبایی سبب بزرگتر به نظر رسیدن محیط خواهد شد.

2- همچنین می‌توان از چراغ خطی توکار روی دیوار و در امتداد چراغ های خطی سقف بهره گرفت که به زیبایی و مدرنیته‌کردن فضا کمک می‌کند.

3- چراغ خطی آویز در آشپزخانه می‌تواند بسیار مفید واقع گردد و علاوه بر نور باکیفیت روی فضاهایی همچون جزیره‌ها زیبایی خاصی به فضا ببخشد.

4- نور مخفی خطی در فضای نشیمن و اتاق ها برای ایجاد یک فضای دلچسب و رمانتیک با آرامش بصری بالا ایده جذابی است.

ایده‌های نورپردازی فضای اداری با چراغ خطی

انتخاب نور مناسب در فضای اداری بر شرایط کاری، راندمان و زیبایی کلی فضا تأثیر می گذارد. کارکنان در یک محیط کار با نور مناسب عملکرد بهتری خواهند داشت. همچنین باید به طرح نورپردازی و تأثیری که در بازدیدکنندگان از محل شما ایجاد می‌کند توجه شود. در فضای اداری برای جلوگیری از خستگی نیاز به نور طبیعی داریم، مطالعات نشان می‌دهد که دفاتر روشن با نور سالم به ایجاد انگیزه و افزایش بهره وری کارکنان کمک می‌کند.

چراغ های خطی نورانه با استفاده از ماژول LED شرکت ترایدونیک اتریش با 5 سال گارانتی و تحت استاندارد ZAGA بهترین انتخاب در رسیدن به این اهداف است.

در پروژه های اداری از جمله دفتر کارگزاری آگاه و دفتر اداری شرکت پاک چوب از چراغ های خطی نورانه استفاده شده است که می‌توانید در وب‌سایت نورانه مشاهده کنید.

نورانه

1- در فضای اداری با توجه به نوع معماری و چیدمان وسایل می‌توانید از چراغ خطی در اشکال هندسی مختلف مثلاً مستطیل یا L شکل استفاده کنید.

2- در اتاق کنفرانس استفاده از چراغ خطی آویز با نور یکنواخت و طبیعی در بالای میز کنفرانس می‌تواند به افزایش تمرکز افراد کمک کند.

3- استفاده از چراغ خطی در لوورهای چوبی و گچی روی سقف و دیوار از ایده‌های معمارانه و خلاقانه نورپردازی خطی است.

4- چراغ خطی دو طرفه با تابش نور هم‌زمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم علاوه بر آرامش بصری بالا امکان کنترل نور در هر طرف بصورت جداگانه را فراهم خواهد نمود.

5- نور خطی در فضا های اداری و تجاری برای هدایت افراد به سمت اهداف مورد نظر به‌ویژه در راهروها گزینه مناسبی است.

ایده‌های نورپردازی فضای فروشگاهی با چراغ خطی

نحوه نورپردازی فروشگاه‌ها و مراکز خرید از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا تأثیر بسزایی در میزان خرید و رضایتمندی مشتریان دارد. چراغی که در فروشگاه استفاده می‌گردد باید علاوه بر تأمین نور کافی و ایجاد حس سادگی، باعث تشخیص رنگ صحیح و طبیعی کالا برای رضایتمندی مشتریان گردد.

چراغ های خطی نورانه با استفاده از LED با شاخص نمود رنگ (CRI) بالای 90 باعث می‌شود رنگ واقعی اجسام دیده شود.

1- چراغ خطی آویز در سقف‌های با ارتفاع زیاد گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا با استفاده از اکسسوری های آویز و به آسانی می‌توان چراغ های خطی را با ارتفاع دلخواه از زمین نصب نمود و شدت روشنایی را افزایش داد.

2- چراغ خطی به‌صورت ممتد در فروشگاه‌های بزرگ می‌تواند راهکار خوبی برای هدایت مشتریان به سمت اهداف مورد نظر باشد.

3- در بخش‌هایی از فروشگاه که می خواهیم کالای جدیدی معرفی کنیم می توانیم از چراغ خطی با اشکال هندسی یا منحنی استفاده کنیم.

در پروژه‌های فروشگاهی از جمله هایپر می و مرکز خرید سانا سنتر از چراغ های خطی نورانه استفاده شده است، برای مشاهده ایده‌های بیشتر به وب‌سایت نورانه مراجعه کنید.

ایده‌های نورپردازی خطی ویلا

ویلا مکانی برای استراحت و تفریح است و طراحی فضای آن با توجه به ویژگی های اقلیمی و نیاز ساکنین انجام می‌گیرد. نورپردازی ویلا از لحاظ زیبایی و ایجاد فضایی شیک و مدرن حائز اهمیت بوده و بر این اساس استفاده از لاین های نوری در نورپردازی خطی گزینه بسیار مناسبی است.

1- نورپردازی خطی سقف و امتداد آن روی دیوارها که علاوه بر تأمین روشنایی مطلوب جلوه‌ای لوکس به فضا می‌بخشد.

2- نور مخفی خطی در فضای نشیمن و اتاق‌ها برای ایجاد یک فضای آرامش‌بخش و رمانتیک ایده‌ای جذاب است.

3- استفاده از قرنیز نوری یک فضای شیک و مدرن را به ارمغان می‌آورد.

4- چراغ های خطی آویز در بالای میز غذا خوری علاوه بر تأمین نور یکنواخت، حس زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند.

5- نصب چراغ های لاین نوری در میان لوورها روی سقف و دیوار برای ایجاد فضایی مدرن و شیک مناسب است.

نورپردازی خطی نما

بهره‌گیری از نورپردازی خطی برای نمای ساختمان ایده خلاقانه‌ای است که باعث زیبایی و نمایان شدن ساختمان در شب می‌گردد. نکته حائز اهمیت در نورپردازی نما این است که از چراغ های متناسب با شرایط سخت آب‌وهوایی استفاده گردد. همچنین با توجه به اینکه نصب یا تعویض چراغ نما کار بسیار دشواری است پیشنهاد می‌شود از چراغ با عمر بالا استفاده گردد. در این میان چراغ خطی ضد آب نورانه با نام لاین ویو (VIEW) با درجه حفاظت دربرابر رطوبت و گرد و غبار و IP68 گزینه بسیار مناسبی است.

صنایع روشنایی نورانه: تولید کننده چراغ های روشنایی با منبع نور LED و قطعات اروپایی با 5 سال گارانتی، طراحی و مشاوره رایگان نورپردازی.

Website: www.nooraneh.com

Instagram: @nooraneh_lighting

Contact: 021-88839700

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات