خرید سیم و کابل از دکتر تامین

چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در صنعت ساخت و سازهای ساختمانی یکی از لوازم و تجهیزاتی که بسیار ضروری محسوب می‌شود، سیم و کابل‌های برقی است که در ساختمان به کار می‌رود.
تبلیغات

محصولات برقی انواع مختلفی دارند و در زمینه‌های متنوعی توسط شرکت‌ها و برندهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین در زمان خرید سیم و کابل برق باید به نکات مهمی توجه کرد تا بتوان کار سیم کشی ساختمان را به درستی انجام داد. از این رو ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی این نکات بپردازیم.

چه نوع سیم و کابلی باید برای ساختمان استفاده کرد؟

یکی از سوالاتی که احتمالاً ذهن هر مصرف‌کننده ای را درگیر می‌کند، این است که کدام یک از انواع سیم و کابل ها برای سیم کشی برق ساختمان مناسب است. از آن جایی که جنس های بی کفیت و تقلبی چینی در بازار ایران بسیار رواج پیدا کرده است، تشخیص اصل و غیر اصل بودن انواع سیم ها برای بعضی از افراد کار دشواری است. به همین دلیل ممکن است برخی از مصرف‌کنندگان هنگام خرید این محصولات وسواس شدیدی به خرج دهند تا بتوانند در نهایت یک خرید مطمئن داشته باشند.

یکی از مهم ترین مواردی که لازم است نسبت به آن از دانش و آگاهی بالایی برخوردار باشید، انتخاب و خرید یک سیم و کابل استاندارد و با کیفیت و ارجینال است. همچنین باید به مواردی مانند سطح ولتاژ، نوع هادی و ساختار آن، نوع عایق، نوع حفاظت الکتریکی، نوع حفاظت مکانیکی، تعداد رشته‌ها و نوع کاربرد هم در همان زمان خرید سیم و کابل‌ها، توجه کرد.

انواع سیم های برق در ساختمان

سیم‌های برق ساختمانی در حالت کلی به دو گروه تقسیم می‌شوند که به آن سیم‌های انعطاف پذیر و سیم‌های مفتولی می‌گویند که هر یک از آن کاربردهای متفاوتی دارند. این سیم‌ها در صنعت ساخت و ساز ساختمان‌ها به سه دسته اصلی سیم‌های برق مفتولی، سیم‌های برق افشان و سیم‌های ارت تقسیم می‌شوند.

انواع کابل های برق در ساختمان

کابل‌ها در واقع چند سیم هستند که به کمک یک غلاف یا همان لایه عایقی در کنار هم قرار می‌گیرند. معمولاً کابل‌ها را به دو بخش اصلی هادی و عایق تولید می‌کنند. این کابل‌ها در نهایت براساس نوع و کاربردی که دارند، به کابل‌های مفتولی و کابل‌های افشان دسته‌بندی می‌شوند.

کیفیت و ساختار کابل از جمله نکات مهمی است که باید هنگام خرید سیم برق افشان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. عواملی همچون کیفیت فلزی که در کابل هادی به کار می‌رود و پلیمرهای مصرفی که نقش لایه‌های عایقی را دارند، در کابل‌ها تأثیر بسزایی دارند.

جنس یا کلاس هادی سیم، جنس و ضخامت روکش سیم، اندازه قطر خارجی سیم، میزان خالص بودن رسانا و بررسی مقاومت سیم دربرابر حرارت از جمله مواردی هستند که شما باید هنگام خرید سیم و کابل برق به آن توجه کنید.

خصوصیات بهترین سیم برای برای برق کشی ساختمان

از مهم ترین ویژگی‎هایی که نشان می‌دهد یک سیم کیفیت بالایی دارد، این است که وقتی آن را برش می‌دهید، هادی آن درست در وسط عایق قرار داشته باشد. همچنین سطوح آن‌ها به هیچ عنوان نباید برجستگی یا تو رفتگی داشته باشد. جنس هادی هم بهتر است به جای قلع و آلومینیوم، از جنس مس باشد که جز بهترین انتخاب‌ها است. برای این که بتوانید تشخیص دهید جنس هادی از آلومینیوم یا مس است، باید به حروف روی سیم توجه کنید.

بهترین برندهای سیم و کابل برق

در حالت کلی هر مصرف‌کننده ای برای خرید هر محصولی باید به برند آن توجه کند. خرید و استفاده از بهترین برند هر محصولی می‌تواند به شما کمک کند تا از خرید خود رضایت داشته باشید و تا سال‌های طولانی از آن استفاده کنید. برندهایی همچون سیم و کابل افشار نژاد، همدان، آمل، مشهد، مدرن الکتریک، البرز، خیام الکتریک، دماوند، ستاره یزد و کمان از بهترین برندهای سیم و کابلی است که شما می‌توانید در فروشگاه‌های معتبر با مناسب ترین قیمت‌ها آن را تهیه کنید. تمامی این برندها ایرانی الاصل هستند و با بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه تولید شده‌اند و شما می‌توانید با خیالی آسوده و مطمئن از آن خریداری کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر کدام از این برندها به‌طور کامل آن را مورد بررسی قرار دهید و برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

قیمت خرید سیم و کابل برق

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید سیم و کابل برق به آن توجه کنید، قیمت خرید آن‌ها است. سیم و کابل‌ها معمولاً در انواع زیادی با برندهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند و قیمت‌های هر کدام از آن‌ها به عوامل زیادی بستگی دارد. اولین موردی که باعث تفاوت قیمت این محصولات می‌شود، نوع کاربرد آن‌ها است و مورد دوم هم روکشی است که برای سیم و کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرف دیگر تعداد رشته‌هایی که که درون کابل‌های برق وجود دارد هم در قیمت آن بی تأثیر نخواهد بود. همچنین هزینه‌های جانبی مانند حمل و نقل، هزینه تولید و مواد اولیه محصول، میزان هادی‌ای که در سیم و کابل به کار می‌رود و قیمت مس و آلومینیوم در آن، همگی در قیمت نهایی محصول تأثیرگذار خواهد بود که باید هنگام خرید به آن توجه کنید.

دکتر تأمین، فروشگاه معتبر برای خرید سیم و کابل برق

فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری زیادی در ایران وجود دارند که شما می‌توانید در آن به خرید سیم و کابل‌های برق بپردازید. اما در این میان احتمالاً برای شما دشوار خواهد بود که تشخیص دهید کدام یک از فروشگاه‌ها معتبر است. چراکه سیم و کابل برق یکی از لوازمی است که شما حتماً باید آن را با کیفیت بسیار بالا خریداری کنید تا در آینده مشکلی پیش نیاید. یکی از این فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و بسیار معروف، فروشگاه دکتر تأمین است که ارائه دهنده بهترین سیم و کابل‌های برق در انواع برندهای معروف ایرانی است که مناسب ترین قیمت‌ها را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

شما می‌توانید برای خرید سیم و کابل برق ساختمان به بخش خرید محصول فروشگاه مراجعه کنید. پس از مشاهده اطلاعات لازم و نقد و بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و مصرف‌کنندگان و قیمت محصول به خرید اینترنتی سیم و کابل برق بپردازید. چنان چه سوالی در این زمینه داشته باشید یا احساس می‌کنید برای خرید محصول نیاز به راهنمایی تخصصی‌تر دارید، کافی است با کارشناسان و مشاوران فروش فروشگاه ما در ارتباط باشید تا به تمامی سؤال‌های شما پاسخ داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات