نرم افزار crm کاربردی همیار فروش

یک‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
نرم افزار crm از جمله برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری است که امروزه اکثر کسب‌و‌کارها از آن استفاده می‌کنند.
تبلیغات

در روش‌های سنتی مدیریت یک کسب‌و‌کار، اشتباهات رایجی اعم از، دریافت گزارش‌ها غیرقابل اعتماد و مواردی از این دست، سبب می‌شده است تا درآمدزایی با سرعت فوق‌العاده پایینی انجام شود و از همه مهم‌تر، نحوه ارتباط با مشتری به بدترین شکل ممکن پیش می‌رفته است تا اینکه مدیران کسب‌و‌کار روی به استفاده از نرم افزار crm آوردند.

این برنامه یک نرم‌افزار فوق‌العاده کاربردی برای کسب‌و‌کارهاست و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که به‌طور حتم می‌تواند به بهبود شرایط مشاغل کمک کند. حال اگر اطلاعات چندانی از برنامه crm ندارید، توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا به شما عزیزان به‌طور جامع در‌خصوص این برنامه مدیریتی کسب و کارها، توضیح دهیم.

نرم افزار crm چیست

احتمالاً در ابتدا به این فکر می‌کنید که کلیت برنامه crm یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به چه معنا است. در‌واقع اگر بخواهیم تعریف به‌خصوصی از این برنامه داشته باشیم باید عرض کنیم crm با ایجاد روابط بلند‌مدت با مشتری، کسب‌و‌کارها را برای شناسایی، جذب و صدالبته حفظ مشتریانی که به معنای واقعی کلمه سودآور هستند، آماده می‌کند. در واقع این برنامه با جمع‌آوری کلیه‌ی اطلاعات مناسب از مشتریان و ذخیره‌سازی آن‌ها به مدیران مجموعه‌ها، در جهت پیشرفت کسب‌و‌کار کمک خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید، وقتی درک درستی از تصمیم‌گیری‌های مشتری وجود داشته باشد، می‌توان بر همان اساس به فروش بیشتر محصولات و بازاریابی بهتر اقدام کرد. البته ناگفته نماند که این موارد تنها مزیت به‌کارگیری نرم افزار crm (نرم افزار فاکتور) نیست و با استفاده از crm می‌توان به مدیریت دیگر بخش‌های کسب‌و‌کارها مانند بررسی وضعیت کارکنان مجموعه اشاره کرد که در نهایت همه‌ی موارد عنوان شده، مشاغل را به پیشرفت روزافزون سوق می‌دهد.

چرا باید از برنامه crm استفاده کنیم

در این بخش قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که استفاده از برنامه crm را منطقی نشان می‌دهد و استمرار در به‌کارگیری آن می‌تواند منجر‌به نتایج شگفت‌انگیز شود. بنابراین اگر تا‌به‌حال از این نرم‌افزار کاربردی استفاده نکرده‌اید، به ادامه‌ی مقاله توجه ویژه‌تری داشته باشید تا در‌مورد چرایی استفاده از برنامه crm، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • ایجاد دید وسیع و یکپارچه

وقتی در نرم‌افزار crm اطلاعات کاملی از فرایند فروش درج می‌شود، دید فوق‌العاده‌ای از مشتریان به مدیران کسب‌و‌کارها می‌دهد که این موضوع، سبب ارتباط بهینه میان کارکنان، مدیران و... با مشتریان می‌شود. در واقع بررسی سوابق مشتری مانند مذاکرات، لیست خریدها، بازدید از محصولات و... شماتیک کلی علاقه‌مندی به بعضی از محصولات را دراختیار مدیران مجموعه‌ها قرار می‌دهد که در این صورت می‌توان راه‌کارهای مناسب‌تری را برای افزایش فروش اتخاذ کرد.

  • نظارت کلی و مدیریت فرایند فروش

این برنامه به خوبی می‌تواند امکان بررسی همه‌ی موارد از جمله مذاکرات در جریان، مرحله‌ی فروش محصولات و کلیه‌ی فعالیت‌هایی که در راستای فروش قرار دارند را دراختیار مدیران و کارکنان قرار دارد. در واقع این قابلیت به‌طور کامل می‌تواند جزئیات فوق‌العاده‌ای را به کسب و کارها ارائه دهد که استفاده از آن‌ها مسیر پیشرفت و فروش بیشتر را هموارتر خواهد کرد.

  • دریافت انواع گزارش

نرم‌افزار crm دارای گزارش‌ها از پیش تولید شده است و البته ابزارهایی را دراختیار مدیران کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند به اطلاعات یکدستی دسترسی داشته باشند. در‌واقع هر‌کدام از انواع گزارش‌هایی که از یک مجموعه وجود دارد، به‌ خوبی می‌تواند وسعت دید را نسبت به وضعیت فروش‌و‌بازاریابی کسب‌و‌کار مشخص کند. به‌طور‌کلی، انواع گزارش‌هایی که به‌وسیله‌ی برنامه crm می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت؛ مانند حجم فروش گذشته، مشتریانی که تاکنون از خدمات و محصولات استفاده نکرده‌اند و دلایل شکست مذاکرات فروش، مواردی از‌این‌دست هستند.

  • مدیریت کارکنان و فعالیت‌هایشان

یک مجموعه‌ی موفق باید بر عملکرد کارکنان نیز نظارت داشته باشد که نرم افزار crm این قابلیت را به مدیران کسب و کارها داده است. در واقع بخش‌های مختلفی در مشاغل وجود دارد که از جمله می‌توان به بخش بازاریابی، کارشناس فروش، پشتیبانی و مواردی از این دست وجود دارد که انجام وظایف در هر قسمت به خوبی می‌تواند به پیشرفت کسب‌و‌کار کمک کند. بنابراین مدیران مجموعه‌ها به‌راحتی توانایی کنترل کارکنان کسب‌و‌کار را با استفاده از برنامه سی آر ام دارند و این موضوع بااهمیت سبب شده است تا اکثر مجموعه بکارگیری از نرم افزار crm را در دستور کار قرار دهند.

  • پیشنهاد ارائه خدمات در زمان مناسب

وقتی در برنامه crm اطلاعات مشتریان و همین‌طور تقاضاهای آن‌ها به ثبت برسد؛ این موضوع می‌تواند برنامه‌ریزی را در بهترین شرایط قرار دهد. در‌واقع با استفاده از برنامه crm در بازه‌های زمانی مختلف، می‌توان امکان ارائه پیشنهاد را افزایش داد تا مشتریان براساس نیازهایشان، به بررسی محصولات بپردازند. به‌طور‌کلی این برنامه، طیف وسیعی از پیشنهاد‌ها در زمان مناسب را دراختیار بازاریابان مجموعه‌ها قرار می‌دهد که ممکن است به فروش بیشتر منجر شود.

  • بررسی کیفیت ارائه خدمات

با استفاده از نرم‌افزار crm، به‌طور‌کامل می‌توان به مدیریت قراردادها و همچنین ارائه خدمات پس از فروش پرداخت. در واقع این دو موضوع آن‌قدر دارای اهمیت است که هیچکدام از مدیران مجموعه‌ها نباید از کنار آن به‌سادگی عبور کنند. اینکه کیفیت خدمات ارائه شده به چه صورت است را می‌توان از بازخوردهایی که به‌وسیله‌ی برنامه crmدریافت می‌شود متوجه شد و پس از بررسیT به بهبود کیفیت ارائه خدمات پرداخت.

  • بررسی اثربخشی فعالیت‌ها

برنامه crm به مدیران کسب‌و‌کارها این دید را می‌دهد که آیا واقعاً فعالیت‌های به اجرا درآمده در پیشبرد اهداف کسب‌و‌کار مؤثر بوده‌اند و به‌درد مشتریان خورده‌اند یا اینکه باید در جهت بهبود آن‌ها قدم برداشت. به‌طور‌کلی نرم‌ افزار crm شماتیک فوق‌العاده‌ای را دراختیار مشاغل قرار می‌دهد که به‌راحتی و با به‌کارگیری از آن می‌توان به بهبود ارائه خدمات اقدام کرد.

مشکلات عدم استفاده از برنامه crm

تا به اینجای مقاله به دلایل مهم به‌کارگیری از برنامه crm اشاره کردیم اما در این بخش قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که دارای اهمیت بیشتری است. در‌واقع احتمالاً با بررسی موارد ذکر شده بیشتر به اهمیت استفاده از نرم افزار crm پی خواهید برد. به‌صورت کلی عدم به‌کارگیری از چنین برنامه‌هایی مشکلات زیر را به بار خواهد آورد:

  • خستگی کارکنان

وقتی کارهایی که یک نرم‌افزار می‌تواند به‌صورت روزانه انجام دهد و دراختیار مدیران مجموعه‌ها قرار دهد، به‌وسیله‌ی کارمندان کسب‌و‌کار در نظر گرفته می‌شود، طبیعتاً سبب نارضایتی این افراد خواهد شد. در‌واقع انجام یکسری کارهای خسته‌کننده سبب می‌شود تا علاوه‌بر کاهش راندمان و کیفیت ارائه خدمات، خستگی و تکراری بودن انجام کارها نیز به کسب‌و‌کارها خسارت خواهد زد. لذا بهترین کار به‌کارگیری نرم افزار crm برای مدیریت بهتر مجموعه‌هاست.

  • عدم مشکل‌یابی درست

وقتی همه‌ی روال یک کسب‌و‌کار به‌صورت دستی انجام شود، حتی اگر مشکلاتی بر سر راه پیش بیاید، غیرقابل تشخیص است که این موضوع سم واقعی برای پیشبرد اهداف یک مجموعه خواهد بود. درواقع به‌کارگیری از برنامه crm به‌ خوبی می‌تواند گزارش‌های بهینه را برای مدیران در نظر بگیرد که با بررسی می‌توان، به مناسب بودن روشی که یک شرکت یا کسب‌و‌کار در پیش‌گرفته است، پی‌ برد. گفتنی است در حال حاضر مجموعه‌هایی که با شکست روبه‌رو می‌شوند به دلیل عدم‌ توجه به مشکلات شکل‌گرفته در روند ارائه خدمات است، که نرم افزار crm تا حد زیادی چنین مواردی را حل کرده است.

  • نامشخص بودن میزان بازخورد بازاریابی

همان‌طور که اعلام کردیم، برنامه crm به‌ خوبی می‌تواند، انواع گزارش‌ها را به مدیران کسب‌و‌کارها ارجاع دهد و پر‌واضح است که در‌صورت عدم‌ استفاده از این برنامه، هیچ گزارشی در کار نخواهد بود و نهایتاً چند صفحه عملکرد از کسب‌و‌کار که توسط کارکنان مجموعه تهیه‌شده است، به‌دست مدیران می‌رسد و عملاً هیچ فایده‌ای برای گرفتن یک تصمیم درست، نخواهد داشت. بنابراین عدم‌ به‌کارگیری از نرم افزار crm، نامشخص بودن اکثر بخش‌های کسب‌و‌کار، به‌خصوص بازخورد بازاریابی و تبلیغات را شامل می‌شود که باید هر‌چه سریع‌تر مورد بازبینی قرار گیرد.

  • از دست رفتن فرصت‌های فروش

وقتی اطلاعات جامعی دراختیار کارکنان یک مجموعه قرار نداشته باشد، انتظاری برای دیده‌ شدن محصولات نیست، چه برسد به اینکه امیدی برای فروش آن‌ها‌ وجود داشته باشد. در‌واقع باید یک سیستم دراختیار داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید تخمین بزنید که چه محصولاتی بیشتر مورد‌توجه هستند یا اینکه مشتریان به چه دلایلی از خرید نهایی منصرف شده‌اند. به‌طور‌کلی، استفاده از یک برنامه تخصصی مانند crm، به‌طور‌کامل می‌تواند سردرگمی یک کسب‌و‌کار در‌ فروش را کاهش دهد که مسلماً مجموعه‌هایی که از این نوع برنامه‌ها استفاده نمی‌کنند، سخت جریمه خواهند شد.

  • عدم گزارش‌گیری درست

همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید، یکی از مهم‌ترین عملکردهای نرم افزار crm، آماده‌سازی گزارش‌های حرفه‌ای در قالب‌های مختلف است که از‌جمله می‌توان به لیست مشتریان، محصولات فروخته‌شده و مواردی از‌این‌دست اشاره کرد. همه‌ی این موارد دید فوق‌العاده مناسبی را برای پیشبرد اهداف یک کسب‌و‌کار دراختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌دهد. اما عدم‌ استفاده از برنامه crm، سبب گزارش‌گیری نصفه‌و‌نیمه می‌شود، چرا‌که گزارش‌ها باید توسط افراد یا کارکنان مجموعه تهیه شود که احتمال خطا و نقص در آن‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد که در‌نتیجه منجر‌به گرفتن تصمیمات اشتباه می‌شود.

  • شکایت مشتریان

همه‌ی کسب‌و‌کارها در مسیر جلب رضایت مشتریان گام بر‌می‌دارند اما نکته‌ی با‌اهمیت اینجا است که فقط نیمی از مجموعه‌ها موفق می‌شوند تا به آن جامه عمل بپوشانند. این موضوع نیز در‌گرو استفاده از یک نرم‌‌ افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که طبیعتاً باید از بهترین نمونه‌ی آن یعنی نرم افزار crm بهره برد. در‌حال‌حاضر کسب‌و‌کارهایی که از‌چنین شیوه‌ای برای اداره مجموعه‌شان استفاده نمی‌کنند، شکایات زیادی را از طرف مشتریان دریافت می‌کنند که این موضوع می‌تواند علاوه‌ بر از‌دست‌رفتن تمرکز کارکنان کسب‌و‌کارها، به از دور خارج شدن مجموعه‌ها نیز منجر شود. طبیعتاً هیچ‌کدام از مجموعه‌ها، علاقه‌ای به این فرجام ناخوشایند ندارند.

  • همکاری تیمی ضعیف

وقتی قرار است مجموعه‌ای با هماهنگی کامل به درخواست مشتریان پاسخ دهد، پر‌واضح است که باید از یک سیستم مناسب استفاده کند. در‌واقع عدم‌ دسترسی به اطلاعات کافی و نبود گزارش‌های تکمیلی، بخش‌های مختلف یک کسب‌و‌کار را از روندی که باید داشته باشند، دور خواهد کرد که نتیجه‌ی این کار چیزی جز عدم‌‌پاسخگویی مناسب به مشتریان نخواهد بود. به‌طور‌کلی باید برای یک همکاری بدون دغدغه در همه‌ی قسمت‌های یک مجموعه، از نرم افزار crm استفاده کرد که همه‌چیز طبق روالی که باید وجود داشته باشد، به جلو پیشروی کند.

  • بهره وری پایین

طبیعتاً نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی، کسب‌و‌کارها را مدیریت کرد و این موضوع نیز در‌گرو استفاده یا عدم استفاده از برنامه crm است. بنابراین اگر بهره‌وری بالا از مجموعه‌ی کاری‌تان می‌خواهید، حتماً از یک برنامه سیستمی جذاب مثل crm استفاده کنید تا در کنار اینکه از همه‌ی امکانات آن بهره می‌برید بتوانید، یک شماتیک کلی از کسب‌و‌کارتان داشته باشید. پر‌واضح است که فقط در این صورت، امکان افزایش بهره‌وری را خواهید داشت. به‌طور‌کلی در‌حال‌حاضر همه‌ی کسب‌و‌کارهایی که بدون این برنامه به ارائه خدمات مشغول هستند، از بهره‌وری پایین شکایت دارند که البته ممکن است راه درست را بدانند اما برای اجرای آن تردید دارند.

مهم‌ترین امکانات نرم افزار crm

در این بخش قصد داریم به اصلی‌ترین امکانات این برنامه کاربردی بپردازیم تا اگر هنوز هم برای استفاده از این برنامه کاربردی کسب‌و‌کارها که می‌تواند پیشرفت را نتیجه دهد، متقاعد نشده‌اید، فرصت فکر کردن و تغییر عقیده را داشته باشید. بنابراین توصیه می‌کنیم با وسواس بیشتری این بخش از این مقاله را مطالعه کنید:

  • ثبت کلیه اطلاعات مشتری

یکی از بهترین امکانات نرم افزار crm، ثبت همه‌‌ی اطلاعات مربوط به مشتریان است. در‌واقع یک کسب‌و‌کار در اولین اقدام، نیاز به چنین اطلاعاتی دارد که از‌جمله می‌توان به شماره تلفن، مشخصات، نیازها، نظرات و انتقادات و هر نوع اطلاعات دیگر اشاره کرد. طبیعتاً هر‌کدام از‌این‌موارد به‌تنهایی می‌تواند، مسیر یک کسب‌و‌کار را بهبود ببخشد، چرا‌که از این اطلاعات به‌راحتی می‌توان در جهت شناخت نیازهای مشتریان استفاده کرد. ضمن اینکه اطلاعات مشتری، به یک کسب‌و‌کار برای برنامه‌ریزی در آینده نیز کمک خواهد کرد.

  • اتوماسیون فروش

از مهم‌ترین قابلیت‌های یک نرم افزار crm، می‌توان به‌ سرعت بخشیدن روند پیدا کردن مشتری و فروش محصولات اشاره کرد که همان اتوماسیون بازاریابی و فروش است. در‌واقع کسب‌و‌کارهایی که به موفقیت‌های آن‌چنانی دست پیدا می‌کنند، سعی در استفاده از برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری هستند که برنامه crm، از جمله بهترین‌ها در این زمینه است. بنابراین مدیران مجموعه‌هایی که قصد دارند فروش راحت‌تر و در زمان کمتری داشته باشند، حتماً باید استفاده از این نوع نرم‎‌افزارهای مدیریتی را در دستور کار قرار دهند.

  • اتوماسیون پشتیبانی و خدمات پس از فروش

وقتی یک کسب‌و‌کار راه‌اندازی می‌شود، حتماً باید پشتیبانی مناسبی را در‌نظر داشته باشد، چرا‌که از اصول موفقیت یک کسب‌و‌کار، اهمیت دادن به نظرات، انتقادات و مشکلات مشتریان است. اما آیا وقتی یک کسب‌و‌کار به‌صورت حرفه‌ای‌تر وارد بازار کار می‌شود، می‌تواند به‌طور‌کامل به پشتیبانی مشتریان بپردازد؟ آن‌هم وقتی از هیچ برنامه مدیریتی مانند نرم افزار crm استفاده نمی‌کند؟ پاسخ قطعاً منفی است، چرا‌که این برنامه، قابلیت اتوماسیون و خدمات پس از فروش را دارا است و پاسخگویی به مشتریان را تسریع می‌بخشد.

  • مدیریت انبار محصولات

بخش دیگری که در برنامه crm وجود دارد، مربوط به ابزارهایی است که به مدیریت بهتر انبار و مواردی از‌این‌دست می‌پردازد. در‌واقع این قسمت، از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های اداره یک کسب‌و‌کار است که اگر اختلالی در آن ایجاد شود، به‌طور‌حتم نمی‌توان شاهد موفقیت‌های قابل‌انتظار بود. به‌طور‌کلی، مدیریت انبار و خدمات در برنامه crm، با گروه تأمین، پشتیبانی و فروش در ارتباط است که به‌ خوبی می‌تواند قسمت‌های مختلف یک مجموعه را با یکدیگر هماهنگ کند.

  • مدیریت پروژه

هر کسب‌و‌کاری، پروژه‌های مختلفی را در‌ دست دارد که به‌ سرانجام رسیدن هر‌کدام می‌تواند، گام موثری برای پیشرفت باشد. بنابراین برای اینکه یک مجموعه بتواند به مدیریت پروژه، اساسی اقدام کند، باید از نرم افزار crm استفاده کند که با استفاده از آن بتواند، به فازبندی پروژه، تعیین وظایف و... در یک دوره زمانی خاص بپردازد که نتیجه‌ی همه‌ی این موارد چیزی جز بهتر مدیریت کردن کسب‌و‌کار و مشاغل نیست.

  • اتوماسیون گردش کار

در شرکت‌ها یا مشاغل، یکسری کارها به‌صورت دوره‌ای و روتین انجام می‌شود که طبیعتاً نیاز به منابع انسانی دارد. پر‌واضح است که این مورد، نیاز به هزینه و صرف زمان دارد که استفاده از نرم افزار crm این مشکلات را تا حد زیادی کاهش داده است. ضمن اینکه مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از چنین برنامه‌هایی، سبب حذف کارهای تکراری شده است و این موضوع وقت پرسنل را برای انجام امورات مهم‌تر آزاد‌کرده است. بنابراین برنامه crm به‌ خوبی می‌تواند، اتوماسیون گردش کار را به مرحله اجرا درآورد.

  • مدیریت، ارجاع و یادآوری

برای همه‌ی کسب‌و‌کارها پیش‌آمده است که به‌ دلیل عدم‌ پیگیری مناسب که شاید یکی از دلایل آن، فراموشی باشد، فرصت یک فروش درست‌و‌حسابی از‌دست‌رفته است. این موضوع اگر تکرار شود، واقعاً آزاردهنده است، چرا‌که سودهای زیادی از دست خواهد کرد. اما استفاده از نرم افزار crm تا حد زیادی چنین مشکلاتی را حل کرده است، زیرا این برنامه برای ارجاع، برنامه‌ریزی، گزارش‌گیری و... بسیار مناسب بوده و به بخش‌های مختلف کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا در هیچ مرحله‌ای از فروش محصولات، مشتریان را از دست ندهند.

  • ارتباط بهتر با مشتری با ارسال ایمیل، پیامک و غیره

یکی از مهم‌ترین امکانات برنامه crm، ارتباط بهتر با مشتریان است. در‌واقع این کار ممکن است به‌ دلایل مختلف انجام شود که از مهم‌ترین آن‌ها اطلاع‌رسانی مشتریان از محصولات جدید است. البته این موضوع آن‌قدر گسترده است که نمی‌توان در یک بخش کوتاه به آن پرداخت. به‌طور‌کلی نرم افزار crm در بخش ارتباط راحت‌تر با مشتری سرآمد است و مدیران مجموعه‌ها بدون کمترین دغدغه می‌توانند از آن بهره ببرند و نتایج آن را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشاهده می‌کنند.

گفتنی است که از دیگر امکانات جذاب این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دارا بودن داشبورد مدیریتی و گزارش‌ ساز.

- قابلیت اتصال به سایر سیستم‌ها (تلفنی، حسابداری و...).

- امکان استفاده از وب فرم‌ها.

- و غیره

مزیت‌های استفاده از نرم افزار crm

اما در این بخش از مقاله باید به مزایای استفاده از برنامه crm بپردازیم تا به‌طور‌کامل، استفاده از این برنامه را به شما عزیزان یادآوری کنیم. در‌واقع برنامه crm به خوبی می‌تواند کاربردها و مزایای زیر را برای مدیران مجموعه‌های کسب‌و‌کار به‌ همراه داشته باشد:

- افزایش نرخ نگه‌داری مشتریان که انجام دادن آن فوق‌العاده دشوار است.

- ارائه راه‌حل‌های فروش بیشتر.

- بهبود کلی خدمات و پشتیبانی مناسب‌تر.

- افزایش شانس خرید مجدد مشتریان.

- کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها.

- افزایش فوق‌العاده و جذاب فروش.

- هماهنگی کامل مدیران با کارکنان بخصوص مشتریان.

- شناخت عمیق‌تر بازار.

- قابلیت هدف قرار‌دادن مشتریان سودآور.

- کاهش هزینه‌های بازاریابی.

- و...

خلاصه کلام

حال با توجه به موارد عنوان‌شده در این مقاله، مسلماً باید به فکر کسب‌و‌کارتان باشید تا با استفاده از یک برنامه جذاب مانند نرم افزار crm همه‌ی مسائل مجموعه‌تان را به بهترین شکل ممکن در نظر بگیرید. به‌طور‌کلی، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، همیار فروش و نرم افزار فاکتور، به خوبی می‌توانند، بهترین مدیریت را برای کسب‌و‌کارتان فراهم کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر به‌تازگی کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کرده‌اید، حتماً از یک برنامه مدیریت مشتری استفاده کنید تا با دغدغه کمتری بتوانید به پیشرفت مجموعه‌تان فکر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات