انتخاب اینترنت اختصاصی از شرکت اینترنت یاقوت

شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سرور اختصاصی یک سرور اینترنتی است که به‌طور خصوصی دراختیار یک کاربر یا یک شرکت قرار می‌گیرد. این نوع سرور به شما کمک می‌کند که پهنای باند مختص به خود را داشته باشید و دچار کاهش سرعت نشوید.
تبلیغات

استفاده از اینترنت اختصاصی کمک می‌کند که بسیاری از مشکلات معمول در هنگام استفاده از اینترنت برطرف شود. در این مقاله به معرفی این نوع اینترنت و بررسی نکات مهم هنگام خرید آن می‌پردازیم.

یاقوت

تفاوت بین اینترنت اشتراکی و اینترنت اختصاصی چیست؟

اینترنت اشتراکی در واقع همین اینترنت رایجی است که اغلب کاربران و شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. پهنای باندی که در این نوع اینترنت وجود دارد به‌طور مشترک توسط تمام کاربرانی که به آن متصل هستند استفاده می‌شود. با توجه به ظرفیت سرور، سرعت انتقال داده و تعداد افراد متصل به آن می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، وقتی سروری را در نظر می‌گیریم که برای میزبانی یک وب‌سایت استفاده می‌شود، ده‌ها وب‌سایت دیگر نیز می‌توانند روی آن سرور میزبان شوند. پردازنده، رم و فضای دیسک در سرورهای مشترک به اشتراک گذاشته می‌شود.

از طرف دیگر، سرورهای اختصاصی، منحصرا توسط یک شخص یا شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اطلاعات شرکت یا شخص دیگری در این سرورها میزبانی نمی‌شود. فضای دیسک، رم، پردازنده سرور و تمام آنچه متعلق به سرور است به‌طور اختصاصی فقط برای همان شخص یا شرکت محفوظ است.

سازمان‌هایی که حجم ترافیک سایت بالایی دارند و داده‌ها و تصاویر زیادی در سایتشان موجود است، نمی‌خواهند داده‌های خود را روی سرورهای مشترک داشته باشند و ایده‌آل‌تر این است که از اینترنت اختصاصی استفاده کنند. زیرا این سرور‌ها باعث افزایش کارایی، سرعت و امنیت آن‌ها خواهد شد.

برای توضیح تفاوت بین سرورهای اشتراکی و اختصاصی در مثالی واضح‌تر، می‌توانیم سرور اشتراکی را با یک آپارتمان مقایسه کنیم. ساکنین آپارتمان فضای مخصوص به خود را دارند و می‌توانند به دلخواه از این فضاها استفاده کنند. بااین‌حال، این مناطق داخل یک آپارتمان قرار دارند. افراد به صورت مشترک از آپارتمان بهره می‌برند و دارایی‌های آپارتمان را به اشتراک می‌گذارند. اما سرورهای اختصاصی مانند یک خانه ویلایی مجزا هستند که تنها متعلق به یک نفر بوده و هیچ کس دیگری نمی‌تواند به آن وارد شود.

اینترنت اختصاصی چه کمکی می‌کند؟

وقتی شما صاحب یک سرور اختصاصی هستید، تمام فضای ذخیره‌سازی سرور متعلق به خودتان است. بدین‌ترتیب از نظر فضای لازم برای هر فعالیتی مشکل نخواهید داشت. شما می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی سرور به هر طریقی که مایل هستید بهره ببرید و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

وقتی که تعداد کاربران در اینترنت اشتراکی افزایش می‌یابد یا در ساعات اوج مصرف هستید سرعت شما به‌شدت کاهش می‌یابد. این مسئله باعث کاهش کارایی سایتتان خواهد شد. اینترنت اختصاصی برای سایت‌های پر‌ترافیک مناسب‌تر است. زیرا همیشه سقف سرعت را ارائه می‌دهد.

همچنین از نظر امنیت داده‌ها، سرورهای اختصاصی راه‌حل ایمن‌تری را برای شرکت‌ها مهیا می‌کنند. نام کاربری و رمز عبور سرور برای هیچکس غیر از شما دردسترس نیست. در هنگام استفاده از اینترنت وایرلس نیز تنها کاربران مجاز امکان دسترسی خواهند داشت. بدین‌ترتیب از دسترسی خارجی جلوگیری شده و سیستم امن‌تر می‌شود.

چگونه یک سرور اختصاصی خوب انتخاب کنم؟

انتخاب یک سرور اختصاصی خوب برای وب سایت مستلزم در نظر گرفتن چندین فاکتور مهم است:

بودجه شما

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب اینترنت اختصاصی بودجه شما است، زیرا هزینه سرور اختصاصی بیشتر از سرور اشتراکی است.

پهنای باند موجود

هر سرور دارای حداکثر محدودیت پهنای باند است. باید این را بسنجید که چه پهنای باندی برایتان مناسب است.

عملکرد سرور

هر سروری متفاوت است و قابلیت‌های آن عملکرد وب‌سایت شما را تعیین می‌کند. قبل از انتخاب یک سرور اختصاصی از یک میزبان وب، باید نیازهای وب سایت خود را تعیین کنید. تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما، فضای ذخیره‌سازی سروری که استفاده می‌کنید، افزایش مورد انتظار ترافیک و سایر عوامل باید از قبل در نظر گرفته شود.

عملکرد راحت

گزینه‌های موجود در کنترل پنل و سهولت پیمایش در میان آن‌ها دو عامل مهمی هستند که اثربخشی عملکرد یک سرور اختصاصی را تعیین می‌کنند. بنابراین، به‌شدت توصیه می‌شود که یک سرور اختصاصی با کنترل پنل کاربری آسان را انتخاب کنید.

احتمال قطع شدن سرور

در صورت بروز یک نقص فنی غیرمنتظره، باید خرابی‌های احتمالی سرور را در نظر بگیرید. دریافت اطمینان از میزبان وب برای حل سریع چنین مشکلاتی برای وب سایت شما مهم است.

دردسترس بودن پشتیبانی فنی

ازآنجاکه یک سرور اختصاصی فقط وب سایت شما را میزبانی می‌کند، در صورت بروز مشکل سرور، تنها شما با مشکل فنی مواجه خواهید شد. بنابراین، باید یک اینترنت اختصاصی با پشتیبانی فنی قابل اعتماد برای عملکرد بی‌وقفه وب سایت انتخاب کنید. در صورتی که از اینترنت پوینت تو پوینت استفاده می‌کنید اهمیت پشتیبانی برای بررسی خرابی‌های احتمالی بیشتر نیز می‌شود.

امنیت سرور

اطمینان از امنیت اطلاعات مشتری باید اولویت هر کسب‌وکاری باشد، زیرا موفقیت یک تجارت، کاملاً به اعتماد مشتریان آن بستگی دارد. انتخاب یک سرور اختصاصی محافظت شده توسط یک فایروال قوی تضمین می‌کند که نقض‌های امنیتی به حداقل می‌رسد. در چنین شرایطی باید تدابیر امنیتی فیزیکی و مجازی سرور اختصاصی هاست در نظر گرفته شود.

انتخاب یک هاست مطمئن

ممکن است با یک سرور اختصاصی خوب از برندی رو‌به‌رو شوید که هرگز نام آن را نشنیده‌اید. یک جستجوی آنلاین سریع روشن خواهد کرد که میزبان جدید است، بنابراین فرصت شما را برای خواندن نظرات ارسال شده توسط مشتریان قدیمی از بین می‌برد. اگر یک اینترنت اختصاصی از آن هاست بخرید و شرکت حتی نتواند تا شش ماه آینده دوام بیاورد چه؟ برای جلوگیری از چنین وضعیتی، توصیه می‌شود یک هاست سرور اختصاصی قابل اعتماد انتخاب کنید.

یاقوت

جمع‌بندی

کسب و کارهای اینترنتی در دهه اخیر گستردگی فراوانی پیدا کرده است. این مسئله ایجاب می‌کند که صاحبان سایت‌ها و شرکت‌ها برای افزایش سرعت و امنیت سایت خود اهمیت بیشتری قائل شوند. استفاده از یک سرور خصوصی به شما امکان می‌دهد که با کاهش سرعت مواجه نشوید و تمام پهنای باند سرور متعلق به شما باشد. همچنین در هر ساعتی از شبانه‌روز بتوانید از سقف سرعت ارائه شده استفاده کنید. به‌علاوه، دسترسی کاربران خارج از داده‌های شما قطع شده و امنیت وبسایتتان افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله به معرفی اینترنت اختصاصی و نکات مهم در انتخاب بهترین سرور آن پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر یا خرید می‌توانید به سایت شرکت اینترنتی یاقوت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات