به سوی افتخارات بیشتر: اژدهای تایوانی ۳۶ ساله شد

سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت تایوانی MSI این روزها سی و ششمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
تبلیغات

برند MSI که در سال‌های اخیر به یک بازیگر بسیار مهم در حوزه‌ی سخت‌افزارهای گیمینگ تبدیل شده، در این ۳۶ سال، لحظات کلیدی بسیاری داشته و با نوآوری و پیشرفت‌های فراوان، تاریخچه‌ی درخشانی برای خود رقم زده است. در ادامه به مرور بعضی لحظات کلیدی در عمر شرکت و برند ام‌اس‌آی می‌پردازیم.

شرکت MSI با نام کامل Micro-Star International Co. , Ltd در سال ۱۹۸۶ در تایوان با تمرکز روی طراحی و تولید مادربرد و کارت‌های Add-on تأسیس شد. در همان اولین سال، اولین مادربرد ۲۸۶ با قابلیت اورکلاک به نام MS-3121 روانه‌ی بازار شد. در چند سال ابتدایی، سرگرم انتقال کارگاه‌های تولیدی خود به تایپه بود و در ۱۹۹۱ اولین مادربردهای ۴۸۶ و ۵۸۶ خود را معرفی کرد. در سال‌های مختلف دهه‌ی ۹۰ میلادی شرکت توانست چندین گواهی‌نامه‌ی مدیریت کیفیت از جمله TUV ISO 9002:1994 و TUV ISO 9001:1994 و BVQI ISO 14001:1996 را کسب کند. در همین مدت، MS-4413 به‌عنوان اولین کارت گرافیک AGP شرکت در ۱۹۹۷ معرفی شد. در همان سال اولین محصول Barebone ام‌اس‌آی هم به بازار عرضه شد و فقط یک سال بعد، هم‌زمان با عرضه‌ی سهام ام‌اس‌آی در بازار بورس تایپه، اولین مادربرد طراحی شده برای پردازنده‌های سوکت ۷ با پشتیبانی از FSB 100MHz و اولین مادربرد با پشتیبانی از پردازنده‌های Dual PentiumR II هم معرفی شدند.

ام اس آی

در سال ۲۰۰۰ و زمانی که ام‌اس‌آی با تأسیس شرکت جدیدی از شنزن، کار خود را گسترش می‌داد، اولین محصول سرور این برند هم تولید شد. سال‌های ابتدایی هزاره‌ی جدید برای ام‌اس‌آی شامل عناوین مختلفی به‌عنوان «اولین محصول» بود. اولین درایو اپتیکال شرکت در سال ۲۰۰۱، اولین محصولات ارتباطی شرکت (مادربردهای PC2PC WLAN و PC2PC Bluetooth) در سال ۲۰۰۲ و اولین تبلت و نوت‌بوک شرکت در ۲۰۰۳ بخشی از این محصولات بودند. به کمک طراحی و تولید همین محصولا، اولین جوایز Good Design ژاپن در سال ۲۰۰۴ و جایزه‌ی iF Design آلمان در ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به دست آمدند. در ۲۰۰۷ اولین لپ‌تاپ دنیا با قابلیت اورکلاک به نام GX600 را عرضه کرد و با محصول دیگرش در همین زمینه با نام PR200 موفق به کسب جایزه‌ی طراحی Red Dot شد.

سال ۲۰۰۸ زمانی بود که اولین قرارداد حمایت ام‌اس‌آی از بازی‌های الکترونیکی با FNATIC بسته شد و به نوعی آغازی بر فعالیت‌های جدی گیمینگ شرکت ام‌اس‌آی بود. محصولات گسترده‌ی این حوزه مثل لپ‌تاپ، مادربرد، کارت گرافیک و لوازم جانبی گیمینگ بسیار متنوع ام‌اس‌آی حالا دردسترس کاربران هستند. سال بعد از آن با معرفی لپ‌تاپ‌های جدید و همچنین اولین All-in-One PC همراه بود و حضور این برند در بازار پررنگ‌تر از قبل شد. در ۲۰۱۲ مادربردهای سری X79 ام‌اس‌آی در اورکلاکینگ رکوردشکنی کردند و سال بعد از آن جایزه‌ی نوآوری CES با نوت‌بوک GT70 Dragon Edition و کارت گرافیک N680GTX Lightning به دست آمد. در این سال‌ها جوایز متنوعی مربوط به طراحی و نوآوری در CES و iF Design و Tom’s Hardware و کامپیوتکس به دست آمدند و دو لپ‌تاپ جذاب GT80 Titan و GT72S نیز معرفی شدند که اولی، اولین لپ‌تاپ دنیا با کیبورد مکانیکی بود و دومی، حاصل همکاری با Tobii و اولین لپ‌تاپ گیمینگ با قابلیت ردیابی چشم بود. در ۲۰۱۶ با همکاری HTC سیستم‌های آماده برای کار با Vive به منظور ارائه‌ی تجربه‌ی واقعیت مجازی را هم به بازار عرضه کرد.

ام اس آی

در سال‌های بعدی نیز محصولات متعددی از ام‌اس‌آی به‌خصوص محصولات گیمینگ شرکت برنده‌ی جوایز زیادی از iF Design و reddot و CES شدند. چند مورد از آخرین جوایز که در سال جاری به دست آمدند، جایزه‌ی طراحی برای لپ‌تاپ گیمینگ MSI Stealth GS77 و مادربردهای MEG Z690 GODLIKE و MPG Z690 FORCE WIFI بودند.

ام‌اس‌آی همچنان به تولید محصولات باکیفیت و نوآورانه‌ی خود به‌خصوص در حوزه‌ی گیمینگ ادامه می‌دهد. این برند چند سالی‌ست که محصولاتی را هم مخصوص تولید محتوا تولید می‌کند و در این حوزه‌ها، قطعات مختلفی مثل مادربرد و کارت گرافیک و حافظه‌های اس‌اس‌دی و لوازم جانبی مختلفی از مانیتور و ماوس و هدست تا صندلی‌های گیمینگ را به بازار عرضه کرده است. این برند سال‌ها است که بر بازار کشور ما نیز حضور دارد و محصولاتش با گارانتی‌های معتبر و مثل ماتریس، گرین و آونگ دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات