خرید بیت کوین به صورت امن از تالار بورس

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آموزش خرید بیت کوین این روزها به یکی از داغ‌ترین مباحث حوزه ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی (cryptocurrency) تبدیل شده است. چراکه این ارز (bitcoin) را می‌توان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال نامید.
تبلیغات

به همین دلیل آموزش خرید بیت کوین نسبت به سایر رمز ارزها از اهمیت بیشتری برخوردار است. چراکه قیمت بیت کوین بر قیمت تمامی کوین‌های دیگر تأثیر مستقیم دارد. در این مقاله قصد داریم تا آموزش خرید بیت کوین Bitcoin به صورت صحیح و قانونی را شرح دهیم.

مهم‌ترین موضوعی که در حوزه ارزهای دیجیتال، کریپتو کارنسی و آموزش خرید بیت کوین Bitcoin باید به آن توجه کنید، نرخ و قیمت بیت کوین است. چراکه نوسانات این ارز بسیار بالا است و شما باید در مواقع صحیح آن را خریداری کنید. تریدر ها (Trader) و هولدر (Holder) های بسیاری بوده‌اند که بیت کوین را حوالی قیمت ۶۰٬۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند و به امید فروش بیت کوین به قیمت ۱۰۰٬۰۰۰ دلار بوده‌اند. درحالی‌که رویای آن‌ها تا این لحظه به واقعیت منجر نشد و قیمت بیت کوین Bitcoin در زمان نگارش این متن در حدود ۲۳٬۰۰۰ دلار است! به همین دلیل این موضوع که چه زمانی برای خرید بیت کوین مناسب است نیاز به دانش و تجربه کافی دارد.

ما در این مطلب با عنوان آموزش خرید بیت کوینفقط مراحل افتتاح حساب در صرافی‌های قانونی، ساخت کیف پول ارز دیجیتال (Wallet) و مواردی از این قبیل را خدمت شما خواننده گرامی آموزش می‌دهیم. نحوه خرید و فروش بیت کوین برای کسب درآمد و سود بیشتر (نوسان‌گیری)، موضوع اصلی این مقاله آموزشی نخواهد بود.

آموزش خرید بیت کوین به صورت قدم به قدم

به‌طور کلی می‌توان آموزش خرید بیت کوین را شامل ۴ بخش دانست. البته هر کدام از این موارد شامل بخش‌های دیگر و نکات ریز و درشتی است که باید به آن توجه کرد.

  • نحوه ساخت کیف پول و والت ارز دیجیتال (Wallet)
  • ثبت نام و احراز هویت در صرافی های معتبر ایرانی
  • نحوه شارژ صرافی با حساب نقدی یا رمز ارزی
  • نحوه انتقال بیت کوین از صرافی به کیف پول شخصی

مرحله اول، آموزش ساخت کیف پول (Wallet) برای بیت کوین

اولین نکته که به شما در آموزش خرید بیت کوین باید گفت، نحوه ساخت کیف پول ارزهای دیجیتال است. کیف پول‌های ارز دیجیتال به ۲ نوع تقسیم می‌شوند و هریک از این موارد نیاز به آموزش اختصاصی دارد و ما فقط در اینجا به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول های نرم‌افزاری

کیف پول‌های نرم‌افزاری درواقع سیستم‌های نرم‌افزاری همچون اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی هستند که ارزهای دیجیتال شما را نگه‌داری می‌کنند. از معروف‌ترین کیف پول‌های حال حاضر می‌توان به تراست ولت (Trust Wallet)، اتمیک(Atomic Wallet) و کیف پول بلاک‌چین Blockchain Wallet اشاره کرد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین و ارز های دیجیتال، سیستمی سخت‌افزاری دارند و در واقع اطلاعات آن به‌صورت امن در یک قطعه سخت‌افزاری ذخیره خواهد شد که بسیار امن هستند. در واقع تا زمانی که کسی به قطعه سخت‌افزاری دسترسی نداشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند بیت کوین های شما را برداشت کند.

اگرچه کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار امن‌تر و مطمئن‌تر به نظر می‌رسند، اما کیف پول‌های نرم‌افزاری معتبری نیز وجود دارند که در حال حاضر در سراسر دنیا مورد استفاده تریدرها و هولدرهای بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال قرار می‌گیرند. در صورتی که می‌خواهید بیت کوین خود را برای مدت بسیار طولانی (برای مثال ۱ سال) نگه‌داری کنید پیشنهاد ما استفاده از کیف پول سخت‌افزاری است البته اگر موضوعات امنیتی را رعایت کنید، مثلا کامپیوتر یا گوشی شما همیشه به‌روز باشد و از آنتی‌ویروس اورجینال استفاده کرده باشید و برنامه‌های ناشناس را روی دستگاه خود نصب نکرده باشید می‌توانید از کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز استفاده کنید که آن‌ها هم از امنیت بالایی برخوردار هستند.

تالار بورس

مرحله دوم آموزش خرید بیت کوین، ثبت نام در صرافی

در دومین مرحله از آموزش خرید بیت کوین باید گفت که شما پس از ساخت کیف پول (Wallet) نیاز به خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال دارید. در حال حاضر علاوه بر صرافی ارز های دیجیتال خارجی همچون صرافی کوکوین (Kucoin)، صرافی کوینکس (Coinex)، صرافی های معتبر ایرانی نیز به صورت قانونی و امن در حال فعالیت در حوزه خرید بیت کوین Bitcoin هستند که توصیه ما استفاده از صرافی های قانونی ایرانی است. چراکه شما از خطر تحریم ها کاملاً در امان هستید و با خیال آسوده‌تر بیت کوین، تتر (Tether) و سایر کوین ها و توکن های خود را خریداری می‌کنید.

صرافی‌های ایرانی ارز های دیجیتال (Crypto Exchange) قوانین خاص خود را برای ثبت نام دارند. آموزش نحوه ثبت نام در صرافی ها با یکدیگر متفاوت است. اما به‌طور کلی می‌توان گفت که همه آن‌ها پس از ثبت نام اولیه و وارد کردن نام کاربری و پسورد، برای ادامه فعالیت، شما نیاز به احراز هویت همچون احراز کارت ملی یا پاسپورت، تلفن ثابت یا همراه و سایر موارد دارید. که این موضوع نیاز به آموزش جداگانه و دقیق دارد.

مرحله سوم، شارژ صرافی

سومین بخش از آموزش خرید بیت کوین مربوط به شارژ صرافی است. شما عموما به دو طریق می‌توانید حساب صرافی خود را شارژ کنید. یا به صورت واریز ارز ریالی و دلاری یا به صورت واریز یکی از ارزهای دیجیتال پایه و استیبل کوین ها (Stablecoin). مراحل دقیق این مورد را باید در آموزش های صرافی‌ها مطالعه کنید.

مرحله چهارم، خرید و انتقال ارز دیجیتال

پس از آنکه کیف پول خود را آماده کردید و ثبت نام و احراز هویت در صرافی مورد نظر را انجام دادید، نوبت خرید بیت کوین یا سایر ارز ها و انتقال آن به کیف پول است. البته شما می‌توانید بیت کوین (Bitcoin) خود را خریداری کنید و در صرافی نگه‌داری کنید. که این مورد را به شما توصیه نمی‌کنیم. ازآنجاکه صرافی های ارز دیجیتال (crypto exchange) ممکن است درمعرض تحریم و هک باشند، بهتر است پس از خرید آن را به کیف پول شخصی خود منتقل کنید. زیبایی ارزهای دیجیتال به‌خاطر آن است که کیف پول‌های غیر متمرکز وجود دارد. یعنی هیچ فردی جز شما به دارایی شما دسترسی ندارند. ولی وقتی آنرا در صرافی نگه‌داری کنیم، دوباره شبیه به سیستم‌های مالی دیگر، مثل بانک، کارگزاری بورس و… می‌شود، یعنی مثلا افراد دیگری قدرت باز و بسته کردن حساب شما را دارند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم آموزش خرید بیت کوین را به شما عزیزان به‌طور خلاصه عرض کنیم. لطفا توجه داشته باشید که این آموزش صرفاً جهت آشنایی کلی با نحوه خرید بیت کوین است و نکات بسیار زیادی وجود دارد که برای یادگیری این نکات و روش‌ها می‌توانید در دوره آموزشی آنلاین ارزهای دیجیتال تالاربورس شرکت کنید. نرخ کارمزد صرافی ها (Fees by Cryptocurrency Exchange)، تفاوت قیمت صرافی ها براساس خرید اسپات (Spot) و فیوچرز (futures) از جمله موارد مهمی است که نیاز به آموزش خرید بیت کوین به صورت جامع و مفصل دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات