ابریار کوچ ابری آروان شوید

سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
ابر آروان به‌دنبال جذب ابریاران کوچ ابری جدید است؛ کسب‌وکارهایی که از زیرساخت سنتی استفاده می‌کنند، به ابریارانی در جایگاه مشاوران و متخصصان فناوری ابری نیاز دارند.
تبلیغات

طبق گزارش گارتنر، تا سه سال آینده بیش از ۸۵ درصد سازمان‌های دیجیتال روی معماری ابری مستقر می‌شوند. امکانات و خدمات متنوع زیرساخت ابری انگیزه‌ی این کوچ بزرگ ابری را شکل می‌دهد؛ دسترسی به منابع نامحدود، دسترسی همیشگی، بهبود کیفیت سرویس‌دهی به مشتریان، افزایش سرعت و امنیت اطلاعات و مقرون به‌صرفه بودن از ویژگی‌های متمایز سرویس‌های ابری است.

که سالک بی‌خبر نَبوَد ز راه و رسم منزل‌ها

مهاجرت به زیرساخت ابری در کنار مزایای متعددی که دارد گاهی با پیچیدگی‌های فراوانی همراه است و این موضوع لزوم همراه‌ داشتن تیم‌های متخصص در حوزه‌ی طراحی زیرساخت‌های یکپارچه‌ی ابری را به کسب‌وکارها یادآور می‌شود. این تیم‌های تخصصی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا بتوانند هزاران یا میلیون‌ها کاربر را به‌شکل هم‌زمان پوشش دهند، معماری چندلایه‌ی امنیتی داشته باشند، به یک طراحی پایدار (HA) و توزیع‌شده دست پیدا کنند و راهکارهای پردازشی، ذخیره‌سازی و استریمینگ یکپارچه داشته باشند.

ابریار فرد یا تیمی است که با عرضه‌ی خدمات فنی و مشاوره‌ای مانند برگزاری جلسات فنی و انجام پروژه‌های کوچ ابری برای مشتریان ابر آروان، در مسیر کوچ ابری کسب‌وکارها را یاری می‌کند. تیم‌های ابریار کوچ ابری متناسب با تعداد اعضای تیم و با ساعت کاری ۲۰۰ تا ۶۰۰ نفر ساعت در ماه، می‌توانند معادل ۲۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان درآمد کسب کنند.

با بزرگ‌ترین بازار ابری کشور همراه شوید

ابر آروان ارایه‌دهنده‌ی متنوع‌ترین سرویس‌های ابری در سطح کشور است و در حال حاضر بیش از ۸۵ هزار وب‌سایت و کسب‌وکار کوچک، متوسط و بزرگ اینترنتی ایرانی و خارجی به آن اعتماد کرده‌اند.

از نمونه پروژه‌های کوچ ابری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب و یکپارچه‌سازی سرویس‌های متنوع مانند مانیتورینگ و مدیریت لاگ
  • اعمال تنظیمات امنیتی برای مقابله با حملات DDoS
  • بهینه‌سازی استفاده از سرویس CDN
  • طراحی و اجرای سرویس‌های مبتنی‌بر کانتینر
  • طراحی سرویس‌های مقیاس‌پذیر سازگار با معماری ابری
  • نصب‌، راه‌اندازی و پیکربندی سرویس‌ها و پایگاه‌های داده
  • اختصاص فضای ابری و اجرای راه‌حل‌های ذخیره‌سازی
  • طراحی و اجرای راهکارهای استریمینگ و محتوای ویدیویی
  • انتقال سرویس/وب‌سایت کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ

با افزایش استقبال مشتریان، ابر آروان برای افزایش توان پاسخ‌دهی به این درخواست‌ها، نیاز دارد تا افراد زبده‌ی بیش‌تری را در کنار خود داشته باشد.

ابریاران کوچ ابری آروان

در آروان به تیم‌های تخصصی فنی و بیزینسی که در روند انتقال سرویس‌های مشتریان به ابر آروان همکاری می‌کنند، ابریار کوچ ابری می‌گوییم.

ابر آروان با بهر‌ه‌مندی از بیش‌ترین سهم بازار ابری کشور با بیش از ۸۵ هزار مشتری و ۱۲هزار ابرک فعال، همچنین حضور مستمر در بازار ابری، بستر مناسبی برای درآمدزایی ابریاران کوچ ابری خود ایجاد می‌کند. تیم‌ها با پیوستن به این شبکه می‌توانند علاوه‌بر ارتباط سریع و پیوسته با مشتریان، کسب‌وکار خود را گسترش داده و آن را به دیگران معرفی کنند.

ابر آروان برای کمک به مهاجرت کسب‌وکارها به زیرساخت ابری در ۴ سطح پایه، رشد، حرفه‌ای و سازمانی ابریار کوچ ابری جذب می‌کند. در تمام سطح‌ها تیم باید به زیرساخت و سرویس‌های آروان (Video, Container, Storage, Server, CDN)، مفاهیم شبکه و سرویس‌های تحت شبکه تسلط کافی داشته باشد. این تیم‌ها باید با مفاهیم مجازی‌سازی آشنا و در حوزه‌ی تکنولوژی وب و اینترنت دانش کافی داشته باشند. در رزومه‌ی تمام سطح‌ها، تیم باید نمونه کار آنلاین معرفی شده باشد.

ابریار سطح پایه

نفرات: تیم ۲ نفره‌ی فنی

تجربه: دست‌کم ۳ سال سابقه‌ی کاری

ساعت پاسخ‌گویی: این تیم باید بتواند ۷ روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۴:۰۰ پاسخ‌گوی مشتریان باشد.

پرداخت ابر آروان به‌ازای هر ساعت خدمات فنی: ۱۰۰ هزار تومان

کم‌ترین زمان فعالیت ماهانه تیم: ۲۰۰ ساعت

درآمد ماهانه: از ۲۰ میلیون تومان

نیازمندی‌های فنی:

آشنایی کامل با وب‌سرورها و داشتن تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی کار با WordPress از توانمندی‌های مورد انتظار از این سطح است.

نمونه پروژه‌های مربوط به این سطح که باید انجام شوند:

تسلط بر راه‌اندازی و رفع عیب‌های انواع سرورهای مورد استفاده برای هاستینگ با مشخصات cPanel, DirectAdmin, Plesk, LiteSpeed, VirtualMin, PostGRE, MongoDB, MySQL, SQLServer و تسلط بر انتقال و نگه‌داری انواع پلتفرم‌ها با هر نوع زیرساختی به سرورهای مورد استفاده برای هاستینگ WordPress, Drupal, Joomla, Laravel, Django, Nodejs, Ruby, DNN

ابریار سطح رشد

نفرات: تیم ۳ نفره‌ی فنی – ۱ نفر کسب‌وکاری

تجربه: دست‌کم ۵ سال سابقه‌ی کاری

ساعت پاسخ‌گویی: این تیم باید بتواند ۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخ‌گوی مشتریان باشد.

پرداخت ابر آروان به‌ازای هر ساعت خدمات فنی: ۱۵۰ هزار تومان

کم‌ترین زمان فعالیت ماهانه تیم: ۳۰۰ ساعت

درآمد ماهانه: از ۴۵ میلیون تومان

نیازمندی‌های فنی:

تسلط به مفاهیم اولیه‌ی امنیت ابری از توانمندی‌های مورد نیاز این سطح است.

نمونه پروژه‌های مربوط به این سطح که باید انجام شوند:

پیاده‌سازی انواع معماری‌های Clustering High availability, Fault Tolerance, HA Proxy, NGINX ‌ Reverse Proxy, MariaDB Galera Cluster و پیاده‌سازی انواع مانیتورینگ Zabbix, Cacti, PRTG, Grafana, Prometheus

ابریار سطح حرفه‌ای

نفرات: تیم ۴ نفره‌ی فنی – ۱ نفر کسب‌وکاری

تجربه: دست‌کم ۷ سال سابقه‌ی کاری

ساعت پاسخ‌گویی: این تیم باید بتواند ۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخ‌گوی مشتریان باشد.

پرداخت ابر آروان به‌ازای هر ساعت خدمات فنی: ۲۰۰ هزار تومان

کم‌ترین زمان فعالیت ماهانه تیم: ۴۰۰ ساعت

درآمد ماهانه: از ۸۰ میلیون تومان

نیازمندی‌های فنی:

تسلط به مفاهیم امنیت ابری و امکان پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ در دو سطح Tier1 و Tier2 در تمام روزهای سال، از لازمه‌های سطح حرفه‌ای است. تیم ابریار سطح حرفه‌ای باید دست‌کم بر یک زبان اسکریپت‌نویسی (Python, Bash) تسلط کامل داشته باشد. این ابریاران باید به سیستم‌عامل، شبکه و نگه‌داری زیرساخت‌های نرم‌افزاری در لود بالا مسلط باشند و بتوانند طراحی معماری زیرساخت سرویس‌ها را برای پیاده‌سازی در لود بالا بهبود ببخشند. نفرات فنی این تیم لازم است تا درک عمیقی از TCP/IP داشته باشند و با مفاهیم و نر‌م‌ا‌فزارهای مجازی‌سازی، تحلیل و عیب‌یابی سیستم و بهبود مستمر معماری آشنا باشند.

نمونه پروژه‌های مربوط به این سطح که باید انجام شوند:

پروژه‌های سطح پایه و رشد، پیاده‌سازی انواع PipeLine, CICD, Jenkins Sentry, SonarQube, Grafana, ELK stack و توانایی پیاده‌سازی Kubernetes و انواع معماری مرتبط و توانایی داکرایز کردن محصولات

ابریار سطح سازمانی

نفرات: تیم ۶ نفره‌ی فنی – ۱ نفر کسب و کاری

تجربه: دست‌کم ۱۰ سال سابقه‌ی کاری

ساعت پاسخ‌گویی: این تیم باید بتواند ۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخ‌گوی مشتریان باشد.

پرداخت ابر آروان به‌ازای هر ساعت خدمات فنی: ۳۵۰ هزار تومان

کم‌ترین زمان فعالیت ماهانه تیم: ۶۰۰ ساعت

درآمد ماهانه: از ۲۱۰ میلیون تومان

نیازمندی‌های فنی:

تسلط به مفاهیم امنیت ابری و امکان پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ در سطح‌های Tier1 و Tier2 و Tier3در تمام روزهای سال، از نیازمندی‌های سطح سازمانی است. تیم ابریار سطح سازمانی باید دست‌کم بر یک زبان اسکریپت‌نویسی (Python, Bash) تسلط کامل داشته باشد. این ابریاران باید به سیستم‌عامل، شبکه و نگه‌داری زیرساخت‌های نرم‌افزاری در لود بالا به شکل کامل مسلط باشند و بتوانند طراحی معماری زیرساخت سرویس‌ها را برای پیاده‌سازی در لود بالا بهبود ببخشند. نفرات فنی این تیم لازم است تا درک عمیق و کامل از TCP/IP داشته باشند و به مفاهیم و نر‌م‌ا‌فزارهای مجازی‌سازی، تحلیل و عیب‌یابی سیستم و بهبود مستمر معماری مسلط باشند. در نهایت نفرات این تیم باید به ساختارهایContainer و سیستم‌های Orchestration مانند Docker و Kubernetes همچنین فرایندهای CI/CD تسلط کامل داشته باشد.

نمونه پروژه‌های مربوط به این سطح که باید انجام شوند:

پروژه‌های سطح پایه، رشد و حرفه‌ای و آشنایی کامل با زیر ساخت و فرآیندهای مدیریتی Azure, Google Cloud, IBM Cloud AWS، تسلط کامل به زبان انگلیسی و توانایی داکرایز کردن محصولات و سرویس‌های مختلف

برای آگاهی بیشتر، همچنین اطلاع از شیوه‌ی همکاری در فرایند کوچ ابری می‌توانید به نشانی ‌ adoption@arvancloud.com ایمیل بزنید، رزومه‌های خود را برای ما ارسال کنید و منتظر تماس ما باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات