راه ارزان و سریع برای استعلام خلافی

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
وقتی شاغل هستید و مسئولیت به گردنتان است، مدام به‌دنبال راهکارهایی هستید تا امور روزمره‌تان را سریع‌تر انجام دهید.
تبلیغات

خوشبختانه تکنولوژی در این زمینه وظیفه خودش را به‌خوبی انجام داده است؛ به‌قدری خوب که می‌توانیم به امور روزمره‌مان سریع‌تر رسیدگی کنیم. بااین‌حال، این تمام ماجرا نیست؛ چراکه تکنولوژی و شرکت‌های پیشرو در ارائه این خدمات شرایطی را برایمان فراهم کرده‌اند تا علاوه‌بر سرعت و سهولت، هزینه انجام بسیاری از خدمات روزمره برایمان ارزان‌تر شود.

استعلام آنلاین خلافی با یک‌سوم هزینه استعلام حضوری

استعلام خلافی همیشه برای مالکان خودرو مشکلی مهم بوده و هست. اینکه خلافی خودرو چقدر است و چه میزان با سقف مجاز توفیق فاصله دارد، باعث می‌شود تا مالکان هر ماه یک یا چند مرتبه برای استعلام خلافی خودرو اقدام کنند. استعلام و پرداخت خلافی ازطریق دفاتر پلیس +10 قدیمی‌ترین روش موجود است که هنوز طرفداران زیادی دارد.

هزینه استعلام خلافی از دفاتر پلیس +‌10 برابر با ۱۷,۵۰۰ تومان تا ۳ صفحه است. اگر مجموع پرینت خلافی شما از ۳ صفحه بیشتر باشد، شما باید به‌ازای هر صفحه بین ۲۰۰ تا ۱,۰۰۰ تومان مازاد پرداخت کنید. تمامی این هزینه‌ها به کنار، آیا تا‌به‌‌حال به این فکر کرده‌اید که برای مراجعه و استعلام خلافی از دفاتر پلیس +‌10 چقدر زمان صرف می‌کنید؟

اگر بخواهیم خوش‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، زمان رفت‌و‌برگشت در‌کنار معطلی در این دفاتر اگر سیستم قطع نباشد، در‌حدود ۳۰ دقیقه خواهد بود؛ یعنی شما با مراجعه حضوری علاوه‌بر پرداخت هزینه بیشتر، زمان بیشتری را نیز صرف کردید. حال بهترین راهکار چیست؟

تاپ

استعلام آنلاین خلافی

برای استعلام خلافی به‌صورت آنلاین، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارند که توصیه ما به شما اعتماد به اپلیکیشن‌های معتبر با طیف ارائه خدمات گسترده‌تر است. تا چندی پیش، استعلام و پرداخت آنلاین خلافی با مشکلات زیادی همراه بود که مهم‌ترین آن‌ها، آنی‌نبودن تسویه خلافی در سیستم راهور ناجا بود که در زمان ترخیص خودرو، مالکان را با مشکلات زیادی همراه می‌کرد.

پرداخت خلافی پلیس+10 به این صورت بود که باید به‌صورت یکجا تمامی مبلغ آن را پرداخت می‌کردید و همین موضوع باعث می‌شد که پرداخت خلافی تا زمان فروش یا توقیف خودرو پشت گوش انداخته شود. مشکل روش‌های آنلاین این‌جا خودش را نشان می‌داد! زمانی‌که به‌دنبال تسویه آنی خلافی بودید تا بتوانید خودرو خود را بفروشید یا از پارکینگ ترخیص کنید؛ اما غافل از اینکه تسویه‌حساب شما ۲ هفته بعد در سامانه ناجا ثبت می‌شد.

موضوع اختلاف ۲ هفته‌ای تسویه تا ثبت در سامانه راهور ناجا در تمامی ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین خلافی وجود داشت و دلیل آن وارد‌کردن اطلاع به‌صورت دستی در پلیس راهور بود. در اواخر سال گذشته، خوشبختانه این فرایند کاملاً به‌روز‌رسانی شد تا فرایند پرداخت و تسویه خلافی در تمامی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های معتبر آنلاین و به‌صورت آنی انجام شود.

تاپ

هزینه استعلام خلافی به‌صورت آنلاین

مبلغ استعلام خلافی به‌صورت آنلاین ۵,۲۰۰ تومان است؛ یعنی تقریباً یک‌سوم هزینه‌ای که برای استعلام خلافی ازطریق پلیس +10 باید پرداخت می‌کردید؛ البته با این تفاوت که دیگر خبری از هزینه مازاد به‌ازای هر صفحه نیست. شما با پرداخت ۵,۲۰۰ تومان بدون مراجعه به دفاتر پلیس +10 و معطلی در صف‌های طولانی، می‌توانید میزان خلافی خود را استعلام بگیرید.

همان‌طور‌که گفتیم، در روش استعلام و پرداخت خلافی به‌صورت آنلاین تمامی فرایند تسویه‌حساب به‌صورت آنی انجام می‌شود. در‌واقع، پلیس راهور با ایجاد این مزایا و اعمال قیمت ارزان‌تر درمقایسه‌با مراجعه حضوری کاربران را به انجام امور به‌صورت آنلاین تشویق و هدایت می‌کند. به‌تازگی علاوه‌بر دفاتر پلیس +‌10، بسیاری از خدمات مرتبط با امور خودرویی در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های معتبر دردسترس است.

خلافی و ۷۳ سرویس کاربردی دیگر در اپلیکیشن تاپ

با‌‌‌توجه‌‌به آنلاین‌‌شدن خدماتی مثل استعلام و پرداخت خلافی، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های زیادی این خدمات را ارائه می‌دهند که توصیه ما اعتماد به ارائه‌دهندگان معتبری مانند اپلیکیشن تاپ است. اپلیکیشن تاپ یکی از زیرمجموعه‌های بانک پارسیان است که ۱۲ میلیون کاربر ریجسترشده دارد. خدمات تاپ تماما تحت‌نظارت بانک مرکزی و پلیس فتا دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

استعلام و پرداخت خلافی یکی از خدمات محبوب‌ خودرویی تاپ به‌شمار می‌رود. ویژگی‌های این خدمت عبارت‌اند از:

  • تسویه‌حساب به‌صورت آنی در سیستم ناجا ثبت می‌شود.
  • تمامی جزئیات تخلف مانند تصویر، زمان و مکان به شما نمایش داده می‌شود.
  • امکان تسویه یکجا و موردی تخلفات برای کاربران فراهم است.
  • آخرین استعلام شما در تاپ ذخیره می‌شود و ۲۴ ساعت معتبر است.
  • استعلام و پرداخت خلافی در تاپ مشمول شانس در قرعه‌کشی می‌شود.

تاپ؛ سوپراپلیکیشنی کاربردی در تلفن‌همراه شما

استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی، بیمه بدنه تک‌سفره آزادراهی، طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا، پارک حاشیه‌ای، استعلام پلاک‌های فعال اشخاص، استعلام نمره منفی گواهینامه، استعلام وضعیت گواهینامه و مجله خودرو صرفاً خدمات خودرویی سوپراپلیکیشن تاپ هستند که شما را از مراجعه به پلیس +10 بی‌‌نیاز می‌کنند.

خدمات خودرویی یکی از ۵ دسته‌بندی خدمات تاپ به‌شمار می‌روند. کارت‌به‌کارت، موجودی، خرید شارژ و بسته، پرداخت قبوض، احراز هویت سجام، چک صیادی و همراه بانک پارسیان ازجمله خدمات کاربردی تاپ به‌حساب می‌آیند که شما را از مراجعه حضوری به بانک و سایر دفاتر اداری بی‌نیاز می‌کنند.

جدا از خدمات مذکور، با تاپ می‌توانید به تمامی نیازهای سفر خود پاسخ دهید و بلیت هواپیما و اتوبوس و قطار را از تاپ بخرید یا هتل رزرو کنید یا تور داخلی و خارجی را با کیفیت و قیمت مناسب بخرید. با‌‌توجه‌‌‌‌به همه‌گیری مجدد کرونا، دانلود و نصب سوپر‌اپلیکیشن‌های کاربردی مانند تاپ که به طیف وسیعی از نیازهای شما پاسخ می‌دهد، یکی از کارهای مهم است. برای دانلود تاپ می‌توانید به وب‌‎سایت تاپ به نشانی TOP.IR و اپ‌استورهای معتبر مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات