آشنایی با جزئیات اسپلیت کاستی گری و انواع آن

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
اسپلیت کاستی گری به دلیل داشتن یک سری ویژگی‌های خاص، می‌تواند برای فضاهای مختلف مانند اداره ها، هتل‌ها، رستوران ها و... گزینه خوبی باشد.
تبلیغات

اگر تا به حال به‌دنبال خرید کولر گازی گری بوده باشید، حتماً نام کولرهای گازی کاستی را شنیده اید. اسپلیت کاستی گری یکی از انواع اسپلیت های موجود در بازار است که کاربرد خاصی نسبت به دیگر کولرهای گازی دارد. این کولر گازی می‌تواند در سقف کاذب نصب شود و هماهنگی خاصی را با دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف ایجاد کند.

در ادامه این مقاله قصد داریم کولر گازی کاستی گری را به شما معرفی کنیم تا در صورت نیاز به خرید آن، بیشتر با آن آشنایی داشته باشید.

اسپلیت کاستی چیست؟

اسپلیت کاستی گری از جمله محصولاتی است که می‌تواند برای خنک کردن فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اسپلیت کاستی، مانند هر نوع کولر گازی دیگر دارای دو بخش مهم است که یک بخش در داخل ساختمان و یک بخش در خارج از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنل داخلی کولر گازی کاستی با لوله های رابط مسی با پنل خارجی ارتباط می‌گیرد.

اسپلیت کاستی، در داخل سقف کاذب نصب می‌شود و می‌تواند دارای ظرفیت سرمایشی مختلفی باشد. این اسپلیت ها معمولاً در جهات مختلف باد خنک را پخش می‌کنند و همین موضوع باعث شده که بازدهی این محصولات افزایش پیدا کند.

اسپلیت کاستی گری یکی از بهترین کولرهای گازی کاستی است که در بازار کشور ایران به فروش می‌رود. این نوع اسپلیت کاربرد خاصی دارد و بیشتر در مکان های تفریحی و رفاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رستوران ها، هتل‌ها، نمایشگاه ها و... از جمله مکان هایی هستند که می‌توانند با کمک اسپلیت کاستی خنک شوند.

مزیت های استفاده از اسپلیت کاستی گری

مزیت های بسیار زیادی برای استفاده از اسپلیت کاستی گری وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • هماهنگی با دکوراسیون داخلی و زیبایی بیشتر

با توجه به اینکه پنل داخلی اسپلیت کاستی گری در داخل سقف نصب می‌شود، هماهنگی خاصی با دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف دارد. به همین خاطر، معمولاً این کولرها، باعث ایجاد زیبایی در فضاهای مدرن و خاص می‌شوند.

  • داشتن بازدهی بهتر

در صورتی که در هنگام خرید اسپلیت کاستی به ظرفیت و کیفیت آن توجه داشته باشید، می‌توانید با بازدهی فوق‌العاده بالایی اقدام به استفاده از این کولرهای گازی کنید. کولر گازی کاستی گری به دلیل اینکه داخل سقف نصب می‌شود، بازدهی انرژی بیشتری دارد.

همچنین، به دلیل اینکه این اسپلیت در سقف نصب می‌شود، به خوبی می‌تواند بخش‌های مختلف یک اتاق و یک فضا را خنک کند. در صورتی که خنک کنندگی اسپلیت کاستی به صورت چهار جهته باشد، بازدهی فوق‌العاده بهتری نسبت به نمونه های مشابه نیز خواهد داشت.

  • استفاده بهینه از فضا

کولرهای گازی گری یا به صورت ایستاده یا به صورت دیواری، قابل خریداری هستند. استفاده بهینه از فضا، یکی از مهم ترین مزیت های خرید اسپلیت کاستی گری است. چون در این مدل از کولرهای گازی، هیچ فضای اضافه ای برای نصب کولر گازی نیاز نیست.

گری

انواع اسپلیت کاستی گری

شاید یکی از سوالاتی که برای شما در هنگام خرید اسپلیت کاستی گری پیش بیاید این باشد که آیا این کولرهای گازی دارای تنوع زیادی هستند؟ در پاسخ به این سؤال می خواهیم در رابطه با برخی از انواع این کولرهای گازی صحبت کنیم.

  • اسپلیت کاستی گری سرد و گرم

یکی از انواع اسپلیت های کاستی گری، اسپلیت هایی هستند که به دو صورت سرد و گرم کارایی دارند. یعنی این کولرهای گازی می‌توانند در فصل تابستان و گرما، باعث خنک کردن فضا شوند. همچنین، در فصل سرما نیز باعث گرم کردن یک فضا می گردند.

از این رو اسپلیت‌های کاستی گری در همه فصل‌های سال قابل استفاده هستند. با توجه به اینکه کولر کاستی گری معمولاً برای هتل‌ها و رستوران ها خریداری می‌شود، بسیار به صرفه است که آن‌ها را به دو صورت گرم و سرد خریداری کنیم تا دیگر نیازی به نصب بخاری یا سیستم‌های گرمایشی در هتل‌ها و رستوران ها نباشد.

  • اینورتر بودن یا نبودن کولر گازی کاستی

یکی دیگر از انواع کولر گازی کاستی گری، کولرهای گازی هستند که به صورت اینورتر به تولید رسیده اند. این کولرهای گازی عمدتا دارای قیمت بالاتری هستند، ولی به دلیل اینکه می‌توانند باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوند، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند.

  • تنوع اسپلیت کاستی گری در ظرفیت های مختلف

به‌طور کلی، اکثر کولرهای گازی کاستی گری دارای کیفیت مشابهی هستند. بیشترین تفاوتی که می‌توان بین کولرهای گازی گری مشاهده کرد، ظرفیت های مختلف این کولرهای گازی است. کولرهای گازی کاستی گری در ظرفیت های مختلف مانند ظرفیت 24 هزار، 36 هزار و... قابل خریداری هستند.

با توجه به اینکه ظرفیت خنک کنندگی هر یک از کولرهای گازی کاستی گری متفاوت است، بهتر است که افراد بسته به متراژ اتاق و محل مورد نظرشان اقدام به خرید کولر گازی گری کاستی کنند تا بازدهی خوبی برای کولر گازی وجود داشته باشد.

انواع اسپلیت کاستی گری

قیمت کولر گازی کاستی گری چقدر است؟

قیمت کولر گازی کاستی گری بستگی به عوامل مختلفی مانند ظرفیت کولر گازی دارد. هر چقدر ظرفیت کولر گازی کاستی گری بالاتر باشد، قیمت آن کولر گازی نیز بالاتر می‌رود. بدیهی است که برای خانه های کوچک با متراژ پایین، نیازی به خرید کولرهای گازی کاستی گری با ظرفیت بالا نیست. در این حالت، می‌توان اقدام به خرید کولرهای گازی با ظرفیت پایین‌تر و قیمت مناسب تر کرد.

در صورتی که کولر گازی فقط سرمایشی باشد، قیمت مناسب‌تری نسبت به کولرهای گازی سرد و گرم دارد. اما بازهم به دلیل اینکه خرید کولر گازی کاستی، شما را از خرید سیستم‌های گرمایشی بی‌نیاز می‌کند، ارزش دارد که شما هزینه بیشتری برای خرید کولر گازی کاستی گرم و سرد گری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با انواع اسپلیت کاستی گری و جزئیات آن‌ها صحبت کردیم. با توجه به اینکه این کولرها، فضای کمی را اشغال می‌کنند، می‌توانند گزینه خوبی برای فضاهای کوچک به‌ویژه هتل‌ها و رستوران ها باشند. این کولرهای گازی با ظرفیت های مختلفی به تولید می رسند و می‌توانند به صورت سرمایشی، گرمایشی و اینورتر نیز باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات