هارد دیسک‌های جدید ۲۲ و ۲۶ ترابایتی وسترن دیجیتال!

یک‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیراً خبری در بازار هارد دیسک‌های اینترنال موردتوجه قرار گرفته است و آن عرضه هارد دیسک‌های ۲۲ و ۲۶ ترابایتی شرکت وسترن دیجیتال است.
تبلیغات

این هاردها که جزو دسته هارد دیسک‌های با ظرفیت بالا محسوب می‌شوند، براساس فناوری‌های CMR و SMR طراحی و ساخته شده‌اند. در این مقاله، قصد داریم با این هاردهای اینترنال فوق‌العاده بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با هارد دیسک‌های با ظرفیت بالای وسترن دیجیتال

هارد دیسک ۲۲ ترابایتی یکی از جدیدترین محصولات وسترن دیجیتال است که در ساخت آن از فناوری جدیدی با عنوان ePMR استفاده شده است. ePMR به‌معنی استفاده از فناوری ضبط داده تحت میدان مغناطیسی عمودی است که ازنظر مصرف انرژی، درمقایسه‌با فناوری‌های قدیمی‌تر مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

به‌عبارت‌دیگر با کمک این فناوری حجم بیشتری از داده‌ها با صرف انرژی کمتر روی دیسک‌های مغناطیسی هارد ثبت می‌شوند؛ بنابراین، چگالی ثبت داده در این روش بیشتر خواهد بود. علاوه‌براین، تکنولوژی OptiNAND نیز در این هارد دیسک‌های جدید شرکت وسترن دیجیتال استفاده شده است. به‌کمک این فناوری، امکان ثبت داده‌ها در سطح سکتور روی هارد فراهم شده است. این یعنی احتمال ازدست‌رفتن داده‌ها به حداقل می‌رسد؛ زیرا داده‌ها روی تراشه‌های حافظه NAND ذخیره‌سازی می‌شوند.

علاوه‌براین، استفاده از تراشه‌های حافظه NAND برای ذخیره اطلاعات به سرعت هارد دیسک در ثبت داده‌ها شتاب بیشتری می‌بخشد. OptiNAND با فناوری استفاده‌شده در هارد دیسک‌های هیبریدی متفاوت است و در آن، از تراشه‌های حافظه NAND برای ثبت و ضبط داده‌های اصلی و متاداده‌ها استفاده خواهد شد. این هارد 10 پلاتر دارد که همگی با گاز هلیوم پر شده‌اند. به‌دلیل فراوانی تعداد پلاترها، در این مدل هارد دیسک از درایور هد سه‌مرحله‌ای استفاده شده است که دقت هد را افزایش می‌دهد.

هارد دیسک‌های ۲۶ ترابایتی وسترن دیجیتال با نام تجاری Ultrastar DC HC670 از فناوری UltraSMR استفاده کرده‌اند. به‌لطف استفاده از این فناوری، الگوریتم‌های تصحیح خطا در هارد دیسک‌های جدید وسترن بهبود یافته است. همچنین در این محصولات، از تراشه‌های حافظه UFS استفاده شده که درکنار فناوری OptiNAND، قابلیت ArmorCache را برای هارد دیسک‌های وسترن ارائه کرده است.

این فناوری نمونه‌ای از نسل جدید حافظه‌های کش غیرفرار است که باعث افزایش کارایی دستگاه‌های ذخیره‌سازی می‌شود. با کمک فناوری ArmorCache درصورت قطع‌شدن برق نیز، اطلاعات حافظه کش از بین نمی‌رود و در تراشه‌های حافظه باقی می‌ماند. بنابراین، مکانیزم تخلیه حافظه کش در هارد دیسک که در مدل‌های قدیمی‌تر این حافظه‌ها انجام می‌شد، در هارد دیسک‌های جدید وسترن دیجیتال موردنیاز نخواهد بود.

از هارد دیسک‌های ۲۲ و ۲۶ ترابایتی جدید وسترن دیجیتال برای اولین‌بار سرویس‌دهنده‌های Cloud استفاده کردند. به‌طور خاص، این سرویس‌دهنده‌ها از مدل‌های Ultrastar DC HC570 و Ultrastar DC HC670 استفاده کرده‌اند. باوجوداین، عرضه این محصولات به‌صورت انبوه در بازار هنوز به‌طورکامل صورت نگرفته؛ اما پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد ارائه این محصولات در بازارهای جهانی باشیم.

هارد دیسک‌های ظرفیت بالای وسترن به‌صورت خاص برای کاربردهای تجهیزات نظارتی با عملکرد ۲۴/۷، ذخیره‌سازی تحت‌شبکه و کاربردهای سازمانی ارائه شده است. اخیراً هارد دیسک ۲۲ ترابایتی CMR از سری محصولات WD Purple Pro برای استفاده در تجهیزات نظارتی، هاب‌های دوربین مداربسته و دستگاه‌های DVR توسعه یافته و عرضه شده است.

به‌زودی می‌توانید این محصولات را با گارانتی متمایز و خدمات ارزش افزوده بی رقیب آونگ تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات