بررسی سرویس قیمت لحظه‌ای والکس

سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
قیمت این روز‌های اخیر بیت کوین برای عده زیادی از سرمایه‌گذاران فعلی و احتمالی‌اش نگران‌کننده بوده است.
تبلیغات

عده زیادی بر این باورند که پادشاه ارز‌های دیجیتال روز‌های ناخوشی‌اش را سپری می‌کنند و ممکن است دیگر به پایان روز‌های اوجش رسیده باشد. برخی از تحلیل‌گران نیز نظری مخالف را اخذ کرده‌اند و باور دارند این سقوط فعلی که در بیت کوین مشاهده می‌شود، قبلاً نیز وجود داشته و این ارز دیجیتال قرار است در آینده نقش داشته باشد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به روز‌های اخیر بازار ارز‌های دیجیتال بیندازیم.

ریزش قیمت بیت کوین

به نقل از بلاگ خبری والکس قیمت این روز‌های بیت کوین حدود 20 هزار دلار است و در عین حال آلت کوین‌های دیگری که در بازار وجود دارند نیز به دلیل اتفاقاتی دچار آسیب‌های جدی شده‌اند. در والکس می‌خوانیم که عبارت «بیت کوین مرده است» در موتور جست‌وجوی گوگل به تعداد زیادی سرچ شده و این نشان‌دهنده افکار منفی یا نگرانی سرمایه‌گذارانی است که ثروت زیادی را روی بیت کوین قرار داده‌اند.

بیت کوین در چند ماه اخیر دوران اوج خود را نشان می‌داد و قیمت‌های بالای 30 و 40 هزار دلار را نیز ثبت کرد؛ ولی ناگهان ورق برگشت و در سیری سقوطی تا زیر 20 هزار دلار نیز کاهش قیمت داشت. البته این اولین و آخرین سقوط بیت کوین نبوده است و در سال 2017 شاهد اتفاقات مشابهی بوده‌ایم. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران با تجربه فعال در حوزه ارز‌های دیجیتال درباره قیمت بیت کوین آن‌چنان نگران نیستند.

با این وجود این اولین باری نیست که سقوط قیمت بیت کوین سبب شده رسانه‌ها درباره مرگ آن حرف بزنند. پیش‌تر نیز که بیت کوین در دوران اوجش بود و گاهی با سقوط‌هایی مشابه مواجه می‌شد، رسانه‌ها مسئله مرگ بیت کوین را بر زبان می‌آوردند. در والکس گفته شده است که صد‌ها آگهی پیرامون درگذشت بیت کوین در رسانه‌ها موجود بوده و این در حالی است که ارز بیت کوین در سال 2021 دوران اوج و شکوه خود را سپری می‌کرد.

آینده ارز بیت کوین چیست؟

حال برای کسانی که به حوزه ارز‌های دیجیتال علاقه‌مند هستند این سؤال پیش می‌آید که «آیا اکنون فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین است؟» با نگاهی کلی به تحلیل‌های فعالان و توسعه‌دهندگان بازار ارز‌های دیجیتال باید گفت که دو حالت وجود دارد. یا این‌که شما برای خرید بیت کوین امروز اقدام نکرده‌اید بلکه مدت زمانی است که در این بازار و حوزه معاملات ارز‌های دیجیتال فعالیت دارید و در این صورت چنین سقوطی نباید شما را نگران کند و اتفاقاً باید انتظار داشته باشید که در آینده نیز دوباره شاهد چنین سقوط‌هایی باشید. بیت کوین نیز مشابه دیگر بازار‌های مالی است. دورانی را در اوج و دورانی را در رکود سپری می‌کند. اما اگر پیش از این در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکرده‌اید و حالا می‌خواهید وارد بازار سرمایه شوید، بهتر است که خیلی هیجانی عمل نکنید. قیمت بیت کوین در آینده دوباره آرام آرام جای خود را خواهد یافت و خرید بیت کوین همچنان در نظر تحلیل گران ادامه خواهد داشت. اما عده‌ای با سقوط بازار به سرعت می‌خواهند از شرایط فعلی دور شوند. این دسته از افراد ممکن است بیشتر دچار آسیب در این بازار پرنوسان شوند.

صرافی والکس

تحلیل‌گران بازار ارز‌های دیجیتال باور دارند که برای خرید بیت کوین در این دوره بهتر است توجه کنید که سرمایه‌گذاری را برای بلند مدت انجام دهید. همچنین حواستان به نوسانات قیمت و حد مقاومت نیز باشد. اگر قرار است وارد بازار بیت کوین شوید بهتر است اطلاعات و آگاهی کافی از شرایط بازار را داشته باشید و همچنین حتماً منتظر این فراز و فرود‌ها در آینده نیز باشید. اگر دانش کافی از شرایط بازار برایتان وجود ندارد و صبر برای کسب سود و سرمایه از بازار بیت کوین را ندارید، سرمایه‌گذاری‌تان می‌تواند در نهایت شما را با ضرر‌های جدی مواجه کند؛ زیرا احتمال دارد که دوباره بیت کوین دچار افت قیمت شود. بنابراین آگاهی، شرط مهم سود بردن است. شما می‌توانید با حضور در سایت‌هایی مثل والکس و مطالعه مقالات درون آن اطلاعات خود را نسبت به بازار‌های مالی بیشتر و بیشتر کنید و همچنین با دنبال کردن روزانه اخبار بازار‌های سرمایه دقیقاً از وضع موجود بازار اطلاعات کسب کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی شرایط بیت کوین در دوران کنونی پرداختیم. ارز دیجیتال بیت کوین در ماه‌های اخیر با سقوطی عجیب مواجه شده که سبب نگرانی سرمایه‌گذاران فعلی و بالقوه آن شده است. اما این سقوط اولین و آخرین سقوط بیت کوین نبوده و این ارز دیجیتال معروف در دوران طولانی حضور خود در بازار‌های سرمایه سرد و گرم روزگار را زیاد چشیده است! در اینجا سرمایه‌گذاران اگر برای بلند مدت در این بازار حضور دارند جای نگرانی برایشان نیست؛ زیرا بنا به نظر بسیاری از افراد، بیت کوین در آینده نقش مهمی در بازار‌های مالی خواهد داشت. اما آن دسته از افرادی که هنوز وارد این بازار نشده‌اند ابتدا لازم است که اطلاعات کافی و مناسبی درباره چگونگی عملکرد بیت کوین و بازار ارز‌های دیجیتال کسب کنند و با آگاهی وارد این بازار شوند. احتمال سقوط مجدد قیمت بیت کوین وجود دارد و این سبب می‌شود که خرید بیت کوین برای افراد تبدیل به فرایندی مهم شود که باید پیرامون آن فکر کنند و حساب شده درباره آن تصمیم بگیرند. شما می‌توانید برای خرید بیت کوین اینجا کلیک کنید و همچنین پیش از خرید حتماً درباره ارز‌های دیجیتال و تأثیر آن‌ها در بازار‌های مالی اطلاعات کسب کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات