خرید اتریوم از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
خرید و فروش ارز دیجیتال در چند سال گذشته رونق تازه‌ای به خود گرفته و افراد بسیاری را به سودهای جذابی رسانده است. حتی اگر در بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت حرفه‌ای فعالیت نکرده‌ باشید، بازهم نام اتریوم را شنیده‌اید.
تبلیغات

اتریوم یک شبکه بلاک‌چین بسیار کاربردی است که امکان ثبت تراکنش‌های رمزارزی، ایجاد و پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را فراهم کرده است. در سال ۲۰۱۳، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، وایت پیپر یا همان نقشه راه این پروژه را ارائه داد. همان ابتدا از وایت پیپر شفاف اتریوم مشخص بود که هدف اصلی‌اش ایجاد قرارداد‌های هوشمند به‌صورت غیرمتمرکز است. سپس در سال ۲۰۱۴، توسعه اتریوم را افرادی نظیر ویتالیک بوترین، گوین وود، میهالی آلیسی، آنتونی دی لوریو و چارلز هاسکینسون به‌صورت رسمی آغاز کردند.

در سال ۲۰۱۴، پروژه اتریوم رسماً به عموم مردم معرفی و بعد از عرضه اولیه اتریوم، حدود ۱۸ میلیون سرمایه جذب این پروژه شد. در‌ادامه راه اتریوم فراز‌و‌نشیب‌های فراوانی را تجربه کرد. در ابتدا گوین وود و هاسکینسون، دو عضو این پروژه، به‌دلیل اختلافات موجود از آن استعفا دادند. سپس در سال ۲۰۱۶، اتفاق هک پرسروصدای DAO رخ داد و در آن حدود ۳ میلیون اتر به‌سرقت رفت. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، دو هارد فورک اتریوم پیاده‌سازی شدند و در‌ادامه با‌‌توجه‌‌به کاربرد‌های فوق‌العاده‌ای که اتریوم داشت، محبوبیت بسیاری به‌دست آورد.

نحوه کار اتریوم چگونه است؟

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

اتریوم نیز همانند بیت‌ کوین مطابق با پروتکل اثبات کار (POW) به‌دست می‌آید؛ یعنی قابل‌استخراج است. ازاین‌رو، استخراج اتریوم یکی از روش‌های درآمدزایی از آن است. شما هم می‌توانید با استخراج اتریوم، عضوی از شبکه بلاک‌چین آن باشید و تراکنش‌ها را تأیید کنید.

مهم‌ترین کاربرد‌های اتریوم

اتریوم از هدفمند‌ترین پروژه‌های رمزارزی در بازار است که کارکردهای متفاوتی دارد؛ ازجمله:

  • انجام تراکنش‌های مالی به‌صورت غیرمتمرکز
  • ذخیره هرگونه داده به‌صورت ایمن و تغییرناپذیر
  • ایجاد انواع قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز
  • ایجاد توکن‌های غیر‌قابل‌معاوضه یا همان NFTها تحت شبکه اتریوم

اتریوم 2 چیست؟

در سال ۲۰۱۶، به‌دلیل وجود یک اشکال در یکی از برنامه‌های اجرا‌شده روی شبکه اتریوم، هکری موفق شد ۳ میلیون واحد اتر بدزدد. بلافاصله پس از این رخداد، یک هارد‌فورک (‌به‌روزرسانی کلی روی قوانین شبکه) برای برگرداندن سرمایه از‌دست‌رفته اتفاق افتاد. حال همه به‌روزرسانی ایجاد‌شده روی شبکه را اتریوم 2 می‌شناسند. توسعه‌دهندگان اتریوم 2 تمرکزشان روی بهبود مقیاس‌پذیری شبکه بلاک‌چین درمقایسه‌با نسخه قبلی بود.

همچنین در اتریوم 2، توسعه‌دهندگان موفق شدند الگوریتم اثبات سهام (POS) را جایگزین الگوریتم اثبات کار (POW) کنند. با این تغییر فرایند استخراج به‌سوی متوقف‌شدن پیش رفت و باعث شد هزینه کارمزد تراکنش‌های اتریوم به‌شدت کاهش یابد. همچنین، در این به‌روزرسانی امنیت شبکه به‌شدت افزایش یافت.

معرفی رمز ارز اتر

اتر با نماد ETH رمزارز بومی شبکه اتریوم است که اکثر افراد فعال در بازار آن را با نام اتریوم می‌شناسند. بنابراین، اتریوم نام شبکه بلاک‌چین و اتر نام ارز این شبکه است. برای مشارکت در شبکه اتریوم باید کارمزد‌ها را با ارز دیجیتال اتر پرداخت کنید.

ارتباط شبکه و قیمت اتریوم

همان‌طورکه گفتیم، تمامی فعالیت‌ها در شبکه اتریوم با پرداخت کارمزد انجام می‌شود و اعضای شبکه با دریافت این کارمزد امنیت آن را تأمین می‌کنند. نکته مهم در‌این‌بین افزایش قیمت اتریوم همراه با افزایش اعتبار شبکه است. در‌واقع، هرچه بر‌پایه شبکه اتریوم تراکنش‌ها و فعالیت‌های مختلفی صورت بگیرد، اعتبار آن هم بیشتر می‌شود و درمقابل، قیمت رمزارز آن نیز افزایش می یابد. همچنین، میزان عرضه و تقاضا و تغییراتی اساسی که روی ساختار شبکه بلاک‌چین شکل می‌گیرد، روی قیمت رمز‌ارز اتریوم تأثیر‌گذار است

نحوه خرید اتریوم

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

به‌طور‌کلی، دو روش برای خرید اتریوم وجود دارد:

  • خرید اتریوم از صرافی‌های ایرانی
  • خرید بیت‌کوین یا استیبل‌کوین از صرافی‌های ایرانی و تبدیل آن‌ها به اتریوم در صرافی‌های خارجی

از بین این دو روش ما به شما خرید اتریوم از صرافی‌های ایرانی را پیشنهاد می‌کنیم. در روش دوم، باید کارمزد‌های زیادی را صرف خرید اتریوم کنید و به‌دلیل مشکلات احراز هویت و آدرس IP، خرید اتریوم از صرافی‌های خارجی بسیار سخت و زمان‌بر است.

پیشنهاد ما به شما خرید اتریوم از صرافی ایمن OMPFinex است. این صرافی امکان خرید بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است. واریز و برداشت‌های ریالی در صرافی OMPFinex هیچ کارمزدی برای شما به‌همراه ندارد. همچنین، سرمایه شما در این صرافی در کیف‌پول‌های سرد و کاملاً امن نگه‌داری می‌شود.

بهترین کیف‌پول اتریوم

پس از خرید اتریوم از صرافی ایرانی او ام پی فینکس، می‌توانید سرمایه را در کیف‌پول مخصوص اتریوم نگه‌داری کنید؛ اما در‌صورت لزوم، می‌توانید از بهترین صرافی‌های اتریوم نیز استفاده کنید. در‌ادامه، این کیف‌پول‌ها را معرفی می‌کنیم.

کیف‌پول سخت‌افزاری Ledger Nano S و Trezor

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری بیشترین سطح امنیت را برای دارایی‌ها فراهم می‌کند؛ بنابراین، اگر قصد نگه‌داری حجم زیادی از اتریوم را برای مدت طولانی دارید، بهتر است از کیف‌پول سخت‌افزاری همچون کیف‌پول لجر نانو اس یا کیف‌پول ترزور استفاده کنید.

کیف‌پول My Ether Wallet

My Ether Wallet کیف‌پول تحت‌وب اتریوم است. در این کیف‌پول، می‌توانید کلید خصوصی خود را مدیریت کنید. همچنین، My Ether Wallet به‌دلیل متن‌باز‌بودن به‌وسیله هیچ شخص ثالثی کنترل نمی‌شود. در این کیف‌پول می‌توانید اتریوم را به هر ارز دیجیتال دیگری نیز تبدیل کنید.

تفاوت‌های بیت‌کوین و اتریوم

بیت‌کوین و اتریوم دو ارز برتر بازار کریپتوکارنسی هستند که در سرعت انجام تراکنش‌ها و قابلیت‌های شبکه و تعداد کل ارزهای موجود تفاوت‌های اساسی دارند.

سرعت تراکنش

سرعت تراکنش‌های اتریوم به‌مراتب سریع‌تر از بیت‌کوین است. بلوک‌های حاوی تراکنش در شبکه بیت‌کوین تقریباً هر ۱۰ دقیقه یک بار ایجاد می‌شوند؛ اما این زمان در اتریوم، تنها ۱۴ ثانیه است.

قراردادهای هوشمند

ایجاد و پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند روی شبکه اتریوم بسیار راحت‌تر و کاربردی‌تر از شبکه بیت‌کوین است.

تعداد واحد ارز دیجیتال

بیت‌کوین، تنها به تعداد ثابت ۲۱ میلیون واحد استخراج می‌شود؛ اما عرضه اتریوم نامحدود و تاکنون، بیشتر از ۱۰۰ میلیون واحد اتریوم استخراج شده است. هر ۱۴ ثانیه ۲ واحد اتر استخراج می‌شود. طبق این حجم استخراج، می‌توان حدس زدکه تورم سالانه اتریوم حدود ۴ درصد است.

جمع‌بندی

اتریوم همواره برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار ارز‌های دیجیتال پروژه‌ای جذاب است؛ اما باید به کاربرد‌های دیگر اتریوم نیز توجه کرد. شما در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به‌راحتی می‌توانید به اتریوم برای خرید و معامله‌گری دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات