استعلام و پرداخت خلافی خودرو با آپ

دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از خدمات پرکاربرد سوپراپلیکیشن آپ، گروه خدمات خودرویی است که کاربر با استفاده از آن به سرویس‌های مختلفی مانند پرداخت عوارض آزادراهی، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و پرداخت عوارض سالیانه خودرو دسترسی دارد.
تبلیغات

سرویس بسیار کاربردی که اخیراً دراختیار کاربران قرار گرفته است، امکان پرداخت خلافی خودرو ازطریق اپلیکیشن آپ است. ازجمله ویژگی‌های این سرویس جدید می‌توان به تسویه آنی خلافی اشاره کرد. بنابراین اگر کاربر را دوربین‌های راهنمایی و رانندگی یا خود پلیس جریمه کند، می‌تواند در اپلیکیشن آپ پس از استعلام، فهرست جرائم خود را مشاهده کند و از همین طریق پرداخت خلافی خود را انجام دهد.

تسویه آنی خلافی؛ مزیت پرداخت خلافی خودرو با اپلیکیشن آپ

احتمالاً می دانید که پس از پرداخت خلافی، چندین روز کاری زمان نیاز است تا خلافی در سیستم ثبت و تسویه آن انجام شود؛ اما با استفاده از اپلیکیشن آپ کاربران به‌صورت تجمیعی و تک قبض‌ می‌توانند پرداختی داشته باشند. سپس تسویه آن در لحظه با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود و خلافی صفر خواهد شد. این مسئله در زمانی‌که خودرویی توقیف ‌شده و آزادسازی آن منوط به صفرکردن جرائم و خلافی است، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

درحال‌حاضر، در اپلیکیشن آپ این امکان فراهم‌ شده است که افراد بتوانند خلافی پلاک خود را به‌صورت تجمیعی یا ریزخلافی دریافت کنند. زمانی‌که ریزخلافی را دریافت می‌کنید، می‌توانید محل، ساعت و دلیل آن را نیز مشاهده کنید.

در تخلف‌هایی که دوربین راهنمایی رانندگی ثبت کرده ‌است، این امکان وجود دارد که شما بتوانید عکس خلافی خود را مشاهده کنید. همچنین برای استعلام‌گیری خودروهایی که مالک آن شخص دیگری است؛ اما به گوشی هوشمند دسترسی ندارد، می‌توانید استعلام خلافی آن‌ها را نیز دریافت کنید و امکان پرداخت برای آن‌ها نیز وجود دارد.

زمانی‌که از گوشی خود برای فرد دیگری استعلام دریافت می‌کنید، باید احراز هویت انجام دهید که با واردکردن شماره پلاک، کد ملی و شماره موبایل متعلق به آن شخص این کار انجام می‌شود و کدی چندرقمی به‌منظور احراز هویت به شماره ارسال خواهد شد و با واردکردن آن کد، اعتبارسنجی انجام و امکان استعلام‌گیری فراهم می‌شود.

پرداخت عوارض اتوبان با آپ به‌صورت آنلاین

ازجمله سرویس‌هایی که در اپلیکیشن آپ و زیرمجموعه سرویس‌های خودرویی قرار گرفته‌ است، می‌توان به سرویس عوارض آزادراهی اشاره کرد. یکی از اهداف اصلی سرویس خودرویی آپ، تسهیل پرداخت عوارض آزادراه‌های مجهز به زیرساخت اخذ عوارض الکترونیکی برای تمام شهروندان است. بنابراین، به‌منظور تحقق‌بخشیدن به این هدف در‌حال‌حاضر اپلیکیشن آپ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تجمیع‌کنندگانی محسوب می‌شود که کامل‌ترین فهرست آزادراه های الکترونیکی دولتی سطح کشور را دارد و امکان پرداخت آنلاین عوارض را برای کاربران فراهم کرده است.

پرداخت عوارض آزادراه‌ها به‌صورت الکترونیک مزایای زیادی دارد. نخستین و مهم‌ترین مزیت آن، کم‌شدن بار ترافیک ورودی آزادراه‌ها است. با پرداخت عوارض به‌صورت الکترونیک دیگر نیازی نیست که پشت صف‌های طولانی پرداخت عوارض معطل بمانید و وقتتان تلف شود. اپلیکیشن آپ امکان استعلام و پرداخت بدون توقف عوارض اتوبان را فراهم ساخته است و می‌توانید تمام هزینه‌های مربوط به بزرگراه‌ها و آزادراه‌های زیر پوشش را به‌صورت الکترونیکی و بدون توقف پرداخت کنید. تنها کافی است یک بار شماره پلاک و مشخصات خودرو خود را ثبت کنید و از مزایای پرداخت آنلاین عوارض بزرگراه‌ها بهره‌مند شوید.

همچنین با فعال نگه‌داشتن گزینه پرداخت خودکار و شارژ کیف‌پول آپ، به‌محض اینکه مبلغ عوارضی استعلام و مشخص شود، آن مبلغ به‌صورت خودکار از کیف‌پول شما کسر و جزئیات مرتبط به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. پرداخت امن و مطمئن و ذخیره سوابق پرداختی از دیگر مزیت‌های اپلیکیشن آپ در ارائه خدمات پرداخت عوارض اتوبان است.

سرویس پرکاربرد دیگر سرویس طرح ترافیک است. همان‌طورکه می‌دانیم، یکی از روش‌های رایج برای کنترل و مدیریت ترافیک شهری اعمال طرح ترافیک در مناطق مختلف شهری است. با امکان تعبیه‌شده در اپلیکیشن آپ، این فرصت برای کاربران تهرانی فراهم شده است که به‌راحتی هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک خود را پرداخت کنند. در تلاش هستیم که این سرویس به‌زودی برای سایر کلان‌شهرها مثل تبریز، اصفهان و شیراز نیز فعال شود.

یکی از خدمات دیگری که دراختیار کاربران قرار گرفته، سرویس عوارض سالیانه خودرو است که کاربران مالک خودور پلاک تهران می‌توانند عوارض سالانه خودرو خود را ازطریق این سرویس بدون نیاز به حضور به مراکز خدمات شهرداری در زمان مقرر و قبل از اینکه جریمه شوند، پرداخت کنند.

همچنین، مالکان خودرو پلاک سایر شهرها می‌توانند با در دست داشتن شناسه قبض، عوارض سالانه خودرو خود را تسویه کنند. به‌منظور تکمیل خدمات پرداخت خودرویی و ارائه فهرستی جامع از سرویس‌ها این امکان در اپلیکیشن آپ تعبیه شده است که شهروندان شهرهای مشهد، اصفهان، کاشان، شیراز و نوشهر بتوانند هزینه‌های پارک حاشیه‌ای خود را تسویه کنند.

آپ

کاربرانی که از اپلیکیشن آپ به‌عنوان اپلیکیشن پایه و کاربردی استفاده می‌کنند، می‌توانند اکثر پرداخت‌های خُرد در حوزه خودرو را با استفاده از اپلیکیشن آپ و کیف‌پول خود انجام دهند. پرداخت ازطریق کیف‌پول به ساده‌تر‌شدن و صرفه‌جویی در زمان کاربران کمک‌ می‌کند. کافی است اپلیکیشن آپ را از سایت آسان پرداخت دانلود کنید و با ثبت‌نام در آن، از خدمات متفاوت و متنوع پرداخت الکترونیک بهره‌مند شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات