قیمت میلگرد کارخانه‌های مختلف در آیرومارت

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
مقایسه قیمت میلگرد کارخانه های مختلف، یکی از دغدغه‌های افراد فعال در زمینه ساخت و ساز است. چراکه‌ با این کار می‌توانند محصول مورد نیازشان را آگاهانه و متناسب با بودجه‌شان خریداری کنند.
تبلیغات

ازسوی دیگر، گسترش روزافزون قیمت‌دهی و فروش آهن آلات در بستر اینترنت، به‌راحتی این امکان را برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم کرده است. اما نکته اینجا است که انتخاب یک منبع معتبر برای استعلام قیمت در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد.

از مشخصه‌های اصلی یک مرجع معتبر، به روز بودن آن است و اینکه تلاش کند با حذف واسطه‌ها، بهترین قیمت را ارائه دهد. بازرگانی فولاد آیرومارت، با سابقه درخشان چندین ساله در قیمت دهی و فروش آنلاین آهن آلات، یکی از این منابع معتبر محسوب می‌شود.

معرفی بازرگانی فولاد آیرومارت

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت، از تأمین‌کنندگان فعال در بازار آهن است که با بیش از 35 سال سابقه در فروش انواع آهن آلات، جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان دارد. این مجموعه، با تکیه بر تجربه و دانش مدیران و کارشناسان خود، همواره رضایت مشتری را اولویت کار خود قرار داده و با ارائه بهترین خدمات، محصولات و پشتیبانی بسیار خوب، در این راه قدم برمی‌دارد.

چه مقاطعی را می‌توان از آیرومارت خرید؟

محصولاتی که در آیرومارت به فروش می‌رسند عبارت‌اند از:

  • انواع میلگرد آجدار، ساده و کلاف
  • تیرآهن و هاش
  • انواع پروفیل صنعتی، ساختمانی، Z، مبلی و لوله داربستی
  • نبشی، ناودانی و سپری
  • انواع ورق سیاه، روغنی، گالوانیزه، رنگی، عرشه فولادی، قلع اندود، آلوزینک، تسمه و...
  • انواع لوله (مانیسمان، اسپیرال، گالوانیزه، لوله گاز، آب، جدار چاه، درز مخفی و...) و اتصالات
  • محصولات استیل (ورق، پروفیل، میلگرد، نبشی، ناودانی، لوله و...)

درواقع تمامی مقاطع فولادی و استیل را در سبدی بسیار متنوع از برند، سایز، کیفیت و قیمت، شما می‌توانید از آیرومارت تهیه کنید. خرید و استعلام قیمت تمامی این محصولات به صورت آنلاین نیز فراهم شده است. در ادامه قصد داریم تا درباره میلگردهای آیرومارت و نحوه استعلام قیمت روز آن‌ها بیشتر صحبت کنیم.

قیمت میلگرد کدام کارخانه‌ها را می‌توان از آیرومارت استعلام کرد؟

در بازرگانی فولاد آیرومارت شما می‌توانید به قیمت میلگرد تمامی کارخانه‌های کشور مانند قیمت میلگرد میانه امروز ، نیشابور، اصفهان ، کوثر اهواز، امیرکبیر، شاهرود، ظفر بناب، کویر کاشان، آناهیتا گیلان و ... را در سایزها و انواع مختلف دسترسی داشته باشید. هرکدام از این کارخانه‌ها ممکن است محصولات ثابتی را تولید کنند اما قیمت آن‌ها متفاوت است. دلیل این موضوع چیست؟

در زیر نمودار مقایسه قیمت میلگرد کارخانه های مختلف عرضه شده در بورس کالا را در روز دهم فروردین 1401 مشاهده می‌کنید که خود نمودی بر تفاوت قیمت آن‌ها است.

نمودار قیمت میلگرد

علت تفاوت قیمت میلگرد کارخانه های مختلف چیست؟

محصول میلگرد، به دلیل مصرف بالای آن در صنعت ساختمان‌سازی و سایر صنایع، مورد توجه کارخانه‌های نورد کار که مقاطع نهایی فولادی را تولید می‌کنند، قرار گرفته است. به همین دلیل، شما در بازار با برندهای مختلفی از این محصول مواجهید که قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. اما دلیل این تفاوت قیمت‌ها در چیست؟ در ادامه درباره این دلایل صحبت خواهیم کرد.

قیمت ماده اولیه

ماده اولیه تولید انواع میلگرد، شمش فولادی است. این ماده اولیه به دو شکل مختلف توسط کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد، تأمین می‌شود. یا خط تولید شمش در داخل کارخانه وجود دارد که مستقیما از واحد شمش‌ریزی به واحد نورد انتقال می‌یابد یا اینکه توسط کارخانه‌های تولیدکننده شمش خریداری و تأمین می‌شود.

در این دو مورد، قیمت تمام شده ماده اولیه برای کارخانه نورد، متفاوت بوده و درنهایت، قیمت میلگرد تولیدی آن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. چراکه عواملی مانند هزینه حمل و نقل نیز در قیمت‌گذاری محصولات، لحاظ می‌شود.

استاندارد تولید میلگرد

میلگردهای موجود در بازار براساس استاندارد روسی در 4 استاندارد A1 تا A4 تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. تفاوت در این استانداردها مربوط به ظاهر (آجدار و بدون آج بودن)، ترکیب شیمیایی، روش تولید، خواص مکانیکی و درنهایت نوع کاربرد آن‌ها می‌شود. همین تفاوت‌ها، تفاوت در قیمت انواع میلگرد را رقم می‌زند.

تولیدکنندگان داخلی میلگرد، ممکن است هرکدام از این استانداردها را تولید کنند. اما بیشترین حجم تولید به میلگرد A3 و A2 پرکاربرد در ساختمان‌سازی و آرماتور بندی اختصاص دارد.

کیفیت تولید و تجهیزات مورد استفاده

خط تولید میلگرد و تجهیزات مورد استفاده در آن، از مهم‌ترین عواملی است که کیفیت و درنتیجه قیمت میلگرد کارخانه‌های مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بدیهی است که هرچه کیفیت محصولی بیشتر باشد، جایگاه بهتری در بازار یافته و بالا بودن قیمت آن نیز راحت‌تر پذیرفته می‌شود.

وزن میلگرد

میلگرد، به صورت وزنی معامله می‌شود. درواقع، قیمت و وزن میلگرد، دو عامل جدایی‌ناپذیر از یکدیگرند و تأثیر وزن بر قیمت این کالای فولادی، غیرقابل انکار است. یکی از تفاوت‌های اصلی میلگردهای تولیدی برندهای مختلف، وزن آن‌ها است.

هزینه حمل و نقل

برای خریداران مقاطع فولادی ازجمله میلگرد، بسیار اهمیت دارد که از اطراف محل پروژه خود، خریدشان را انجام دهند. دلیل این موضوع نیز پرداخت هزینه حمل کمتر است. به‌عنوان مثال، در پروژه‌های مربوط به شمال کشور، خرید میلگرد اهواز کار مقرون‌به‌صرفه‌ای نیست و هزینه زیادی صرف حمل و نقل بار خواهد شد.

بنابراین، برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی، مشورت با افراد باتجربه و فعال در بازار را فراموش نکنید.

استعلام قیمت روز میلگرد کارخانه های مختلف

راه‌های استعلام قیمت میلگرد در آیرومارت

بازرگانی فولاد آیرومارت، در راستای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان میلگرد به استعلام قیمت روزانه این کالا، راه‌های متعددی را پیش روی آن‌ها قرار داده است. این مجموعه به واسطه به‌‍روزرسانی بسیار دقیق و روزانه قیمت میلگرد و سایر کالاها در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مربوط به خود، به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع قیمت‌دهی آنلاین آهن آلات، جایگاه ویژه‌ای در بین فعالان این حوزه دارد.

اما آیرومارت چطور این بستر را فراهم کرده است؟ در ادامه درباره راه‌های استعلام قیمت روزانه انواع محصولات فولادی و استیل در آیرومارت خواهیم پرداخت.

وب‌سایت آیرومارت، مرجعی معتبر برای قیمت دهی آهن آلات

در وب‌سایت آیرومارت به نشانی www.iromart.com، شما قیمت امروز تمامی مقاطع فولادی و استیل را خواهید دید. این قیمت‌دهی‌ها توسط افراد باتجربه و فعال در بازار آهن آلات که در قالب چندین تیم و به صورت تخصصی روی محصولات مختلف فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود. بنابراین، شما با مطمئن‌ترین قیمت‌ها در این وب‌سایت مواجهید.

قیمت آهن آلات در تلگرام

با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی، بسیاری افراد برای انجام فعالیت‌های خود در بستر آنلاین، به این شبکه‌ها مراجعه کرده و روزانه زمان زیادی را صرف بازدید از آن‌ها می‌کنند. جهت دستیابی هرچه راحت‌تر فعالان حوزه آهن و فولاد به قیمت‌های روزانه میلگرد کارخانه های مختلف و سایر مقاطع فولادی، کانال تلگرام آیرومارت (@iromart)، آخرین قیمت این مقاطع قرار داده می‌شود.

علاوه‌براین، در انتهای هر روز کاری، شما می‌توانید با مطالعه "در بازار آهن امروز چه گذشت" کانال آیرومارت، از تمامی وقایعی که در هر روز بازار آهن رخ می‌دهد و نیز نوسانات قیمتی تمامی مقاطع در آن روز، مطلع شوید. در این بخش، حتی پیش بینی قیمت محصولات فولادی را نیز خواهید دید که راهنمای خوبی برای پیدا کردن بهترین زمان برای انجام خرید شما است.

تحلیل هفتگی بازار آهن در اینستاگرام

افت و خیزهای بسیار زیاد بازار آهن، خصوصا در دو سال اخیر، ضرورت پیگیری تحلیل این نوسانات را برای خریداران آهن آلات بیشتر می‌کند. تحلیل بازار آهن نیز مانند سایر بازارها، نیازمند تخصص است و پیچیدگی‌های حاکم بر آن، امکان تحلیل را به افراد بدون تجربه فعالیت در حوزه آهن آلات نمی‌دهد.

از سوی دیگر و باتوجه به این موضوع که آهن آلات معمولاً در تناژ بالا خریداری می‌شوند و خرید میلگرد تمامی برندها مانند خرید میلگرد شاهرود، اصفهان و... در زمان نامناسب ممکن است خسارات مالی زیادی را تحمیل کند، اهمیت توجه به تحلیل قیمت‌ها را دوچندان می‌کند.

بازرگانی فولاد آیرومارت با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خود، تحلیل هر هفته بازار آهن و فولاد داخل و خارج از ایران را در صفحه اینستاگرام خود (@iromartco) منتشر می‌کند. پیش بینی قیمت‌ها، می‌تواند کمک بزرگی در تعیین زمان مناسب خرید برای صنایع مصرف‌کننده این محصولات باشد.

استعلام قیمت لحظه ای میلگرد

گاهی اوقات نیاز است تا قیمت آهن را در لحظه استعلام بگیرید. در این موارد نیز کافی است با شماره 45306-021 تماس بگیرید. کارشناسان بازرگانی فولاد آیرومارت که در قالب چندین گروه به‌طور تخصصی روی هر یک از مقاطع فولادی فعالیت می‌کنند، می‌توانند ضمن اعلام آخرین قیمت مقاطع فولادی، راهنمای بسیار خوبی در پیدا کردن بهترین زمان خرید شما باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات