۸ مزیت استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه میزیتو در ساخت و ساز

یک‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
جهت مدیریت بهتر پروژه‌های ساختمانی و اطلاع از میزان پیشرفت پروژه‌ها و همچنین نظارت دقیق بر عمل‌کرد افراد، ما به شما نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی میزیتو را پیشنهاد می‌کنیم.
تبلیغات

فناوری همه چیز را متحول کرده است. صرف‌ نظر از رسته‌ای که در آن فعالیت می‌کنیم، پیشرفت‌های تکنولوژی کارها را ساده‌تر و زندگی را هیجان‌انگیزتر کرده است.

وقتی به صنعتی مانند ساخت‌وساز فکر می‌کنیم، پیشرفت‌های تکنولوژی را که می‌توانیم فهرست کنیم، بیشتر متریال، ماشین‌آلات مدرن و تکنیک‌های جدید ساخت‌وساز در نظر می‌آیند.

به ندرت در این حوزه به پیشرفت‌های حوزه نرم‌افزاری اشاره یا توجه می‌شود. بااین‌حال، از طراحی و برنامه‌ریزی، تا اجرا و پس از اجرا نیز راه‌حل‌ها و ابزارهای نرم‌افزاری تأثیر بسزایی بر ساخت‌وساز داشته‌اند.

باور این موضوع که نرم‌افزار‌هایی ویژه و خاص برای ساخت‌وساز طراحی و ساخته شده‌اند، در وهله اول کمی اغراق آمیز به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که این اتفاق افتاده ‌است و از قضا این نرم‌افزارهای مدیریت پروژه بسیار کارآمد هستند، طوریکه عملا در بسیاری از پروژه های بزرگ، تصور مدیریت پروژه ساخت و ساز بدون نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی تقریباً غیر ممکن شده است.

نرم‌افزار مدیریت پروژه ساختمان چه مزیتی ایجاد می‌کند؟

بیایید با هم چرایی محبوبیت نرم‌افزار مدیریت پروژه ساختمان را بررسی کنیم

  • بودجه بندیابزارهای بودجه‌بندی و ثبت هزینه‌ها این امکان را به عوامل سازنده می‌دهد که به‌راحتی هزینه‌ها را ثبت و ردیابی کنند. اینکه بدانیم هر بخش دقیقاً چه میزان هزینه برداشته و آیا این هزینه با پیش‌بینی اولیه یکسان است یا خیر؟ موضوع بسیار مهمی است و احتمال خطای انسانی در محاسبات را نیز کاهش می‌دهد
  • کنترل و ثبت متمرکز اسناد

هر پروژه ساختمانی، چه بزرگ و چه کوچک، شامل جابجایی و به اشتراک‌گذاری تعداد زیادی فایل و سند خواهد بود. نقشه‌ها و اصلاحات آن، قراردادهای گوناگون با شرکت‌های پیمانکار، تا اسناد هزینه و اسناد پرداختی همه و همه باید ثبت شده و دردسترس باشد تا در صورت نیاز با هر کدام از اعضای داخلی تیم، مشتریان و پیمانکاران به اشتراک گذاشته شوند.

تمامی این اسناد به‌راحتی‌ می‌تواند در نرم‌افزار مدیریت پروژه ساختمان، ثبت و دراختیار دیگران قرار گیرد.

میزیتو
  • ارتباط کارآمد و بهینه

ارتباط برخط و کارآمد صرف‌ نظر از صنعت، حیاتی است. در پروژه‌های ساخت‌ و ساز به صورت خاص ارتباط آنلاین بسیار اهمیت دارد. ارتباط در رابطه با زمان‌بندی وظایف، به‌روزرسانی بخش ‌های پروژه و نحوه اجرا مهم و تأخیر در این ارتباط می‌تواند خسارت غیر قابل جبران داشته باشد.

تأخیر یا خطا در چنین ارتباطی می‌تواند باعث تأخیر در تحویل کلی پروژه شود و طی چند ماه به فاجعه‌ای در تحویل پروژه منجر گردد.

با یک نرم‌افزار مدیریت پروژه ساختمانی می‌توانید به‌سادگی و بدون وقفه با هر فردی به صورت مستقیم گفتگو کنید و هر نوع به‌روزرسانی در پروژه را در سریع‌ترین زمان ممکن درمیان بگذارید.

  • مدیریت چندین پروژه از یک مکان

هر شرکت ساختمانی به صورت پیش‌فرض درگیر چندین پروژه است. با توجه به پیچیدگی و ماهیت زمانبر بودن پروژه‌های ساخت و ساز، مدیریت چندین پروژه به صورت هم‌زمان می‌تواند به یک کابوس بزرگ برای مدیران پروژه تبدیل شود.

بااین‌حال با یک نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی، می‌توانید به صورت هم‌زمان در جریان پیشرفت چند پروژه باشید و هر نوع انحراف از برنامه را به‌راحتی تشخیص داده و امکان تصحیح را در سریع‌ترین زمان ممکن داشته باشید.

  • راحتی فرآیندها

تمامی وظایفی که یک مدیر پروژه باید به صورت دستی انجام دهد را در نظر بگیرید. تماس با پیمانکاران، بررسی جداول زمانبدی، هماهنگی حجم کاری کارکنان و ... . این فرآیندها قطعاً زمان زیادی را به خود اختصاص خواهند داد. با وجود یک نرم‌افزار مدیریت پروژه قطعاً بسیاری از امور از قبل پیش بینی شده و کافی است به جای تماس مستقیم افراد کارتابل خود را چک کنند تا از روند کاری مطلع شوند ونیاز به تماس مستقیم برای هر کار کوچکی نخواهد بود. ضمن اینکه اسناد دردسترس افراد، اشتباهات ایشان را نیز کاهش خواهد داد.

  • سازگاری و ادغام نرم‌افزار مدیریت پروژه در سازمان‌ها

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در سازمان‌ها پذیرش یک نرم‌افزار و ایجاد روند‌های سازمانی براساس استفاده از نرم‌افزار است. مدیران پروژه حرفه‌ای می‌توانند با اشاره به مزیت‌های نرم‌افزار مدیریت پروژه، ساخت و ساز و همچنین آموزش دقیق و کامل نرم‌افزار به پذیرش و ادغام سریع‌تر آن در سازمان کمک کنند.

اعضا نیز پس از استفاده‌های اولیه، پی به جذابیت و کارآمدی این نرم‌افزار خواهند برد، اما طبعا به کارگیری ابزارهای تشویقی و حتی تنبیهی برای استقرار نرم‌افزار مدیریت پروژه نیز غیر قابل انکار است.

  • امکان ارتباط پیوسته و سازنده با مشتریان

مشتری خود را صاحب حق می‌داند که همیشه در جریان روند پروژه ساختمانی خود باشد. میزان پیشرفت پروژه، میزان دقیق هزینه‌های انجام شده و در نهایت روند انجام امور. در نرم‌افزار مدیریت پروژه این امکان فراهم است تا مشتری به‌عنوان یک کاربر ناظر در پروژه خود مشارکت داشته باشد و از آخرین تغییرات باخبر شود.

  • بررسی میزان پیشرفت پروژه

آیا از پیشرفت پروژه خود مطلع هستید؟ این سؤال مهمی است. افراد سنتی مخصوصا در حوزه ساخت و ساز با یک نگاه وضعیت فیزیکی پروژه احتمالاً حدس هایی را در رابطه با وضعیت پیشرفت پروژه می‌زنند. اما این روش دقیق نیست. نرم‌افزار مدیریت پروژه به شما کمک خواهد کرد تا اطلاع دقیقی از روند پیشرفت پروژه خود داشته باشید و برای این کار کافی است نمودارهای پروژه را بررسی کنید.

تا اینجا در رابطه با مزیت‌های استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه صحبت کردیم اما در ادامه بیایید با هم به بررسی المان های یک نرم‌افزار مدیریت پروژه ساختمانی مناسب بپردازیم.

برنامه مدیریت پروژه مناسب باید:

۱- ساختاری قابل فهم و ساده، هم برای مدیران و هم برای کاربران و حتی مشتریان داشته باشد.

۲- امکان ارتباط برخط و آنلاین را فراهم کند.

۳- امنیت بالایی داشته باشد.

۴- امکان ثبت اسناد پروژه و همچنین اسناد مالی را داشته باشد.

۵- دسترسی کاربران قابل برنامه‌ریزی و مشخص باشد.

۶- امکان دسترسی بدون محدودیت مکان و زمان داشته را باشد.

۷- دسترسی به بسترهای مختلف از جمله وب و موبایل را فراهم کند.

۸-گزارشی از عملکرد کارکنان ارائه کند.

۹-امکان ثبت و ارجاع نامه‌های رسمی سازمانی را فراهم کند.

۱۰-امکان دسترسی برای مشتریان برای بررسی مراحل پیشرفت پروژه را داشته باشد.

میزیتو

جهت مدیریت بهتر پروژه‌های ساختمانی و اطلاع از میزان پیشرفت پروژه‌ها و همچنین نظارت دقیق بر عمل‌کرد افراد ما به شما نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی میزیتو را پیشنهاد می‌کنیم.

میزیتو به‌عنوان یک نرم‌افزار مدیریت پروژه میزبان بیش از ۴۲۰۰۰ تیم‌کاری است.

برای ثبت‌نام رایگان و استفاده از امکانات یک ابزار مدیریت پروژه مناسب و کارآمد و همچنین دریافت مشاوره رایگان از همکاران ما به وب‌سایت میزیتو به آدرس mizito.ir سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات