بیزینس‌های پلتفرمی، آینه تمام‌نمای کسب‌وکارهای نوین

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پایپ لاین‌ها و کسب‌وکارهای خطی، جزو مشاغلی‌اند که در حال حاضر بسیاری از افراد مشغول آن هستند.
تبلیغات

در واقع هر کسب و کاری که به صورت سنتی در حال فعالیت است، می‌تواند بخشی از یک پایپ لاین باشد. اما در حال حاضر پلتفرم‌های حرفه‌ای در زمینه کسب و کارهای نوین در حال گسترش هستند و کماکان ممکن است جایگزین بسیار مناسبی برای پایپ لاین‌ها باشند. بیزنس‌های پلتفرمی در واقع فرایندی هستند که طی آن شرکت‌کننده‌ها تمایل دارند به جای تمرکز بر معاملات یا وظایف مجزا و کوتاه مدت، روی روابط بلندمدت و تقویت آن‌ها بکوشند. پلتفرم‌های اجتماعی از این جهت بسیار شبیه به بیزنس‌های پلتفرمی هستند که افراد زیادی با عضویت در این فضاها، به مبادله اطلاعاتی می‌پردازند. در واقع به جای تراکنشات مالی و پولی به صورت سنتی، از تعامل بین افراد با علایق مشترک پشتیبانی می‌کنند.

لجستيک بازار، پلتفرم ارائه خدمات ICT در صنعت پست و لجستيک

لجستیک بازار به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های عرصه حمل و نقل، در نظر دارد تا با برقراری تعامل و تسهیل تراکنشات، منجر به خلق ارزش شود. از این رو در تلاش است تا به صورت جدی،این چهار مرحله را طی کند:

  • ایجاد مخاطب
  • برقراری تعامل بین مخاطبان و افراد
  • ایجاد بسترهای لازم برای ابزارهای الکترونیکی مثل اپلیکیشن
  • ایجاد ساختارهای لازم برای کسب و کارها

پلتفرم لجستیک بازار

لجستیک بازار، پلتفرم ارائه خدمات و محصولات در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع لجستیک، حمل و نقل و پست است. این نوع از پلتفرم‌ها در کشور ایران برای اولین بار توسط لجستیک بازار راه‌اندازی شده است. به‌طور کلی بازیگران اصلی این پلتفرم: تأمین‌کنندگان، متقاضیان، سرمایه‌گذارن، مشاوران، ایده‌پردازان، یکپارچه‌سازان و فعالان حوزه لجستیک هستند.

پلتفرم لجستیک بازار، توانسته با بهره‌برداری از پروتکل‌های موجود، منابع زیرساختی و استانداردها، ارزش‌هایی با قابلیت یکپارچه‌سازی و کیفیت ممتاز حوزه ICT در صنعت لجستیک را برقرار کند، به‌علاوه شرکت لجستیک بازار اهدافی نظیر ایجاد بستری برای تبدیل شدن به مرجع علمی و دانشی جهت شبکه‌سازی میان بازیگران اصلی را در این صنعت دنبال می‌کند.

لجستیک بازار با استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده، فضایی را ایجاد کرده است که فعالان این حوزه با ظرفیت‌های مختلف و متنوع بتوانند خدمات فناوری اطلاعات، نرم‌افزاری و ارتباط مورد نیازشان را به‌عنوان سرویس، بدون نیاز خرید یک یا چند نرم افزار به عرصه ظهور برسانند، که این موضوع منجر به ارتقای سطح کیفی خدمات و مدیریت هزینه‌ها می‌شود.

در واقع لجستیک بازار، قدرت انتخاب بسیار زیادی را پیش روی ذینفعانش می‌گذارد تا همه افراد بتوانند با توجه به نیازها و توانشان به صورت گوناگون و مختلف از خدمات ICT و نرم‌افزاری بهره ببرند. لجستیک بازار، در یک جمله یک پلتفرم با ابعاد مختلف است که دارای ذینفعان بسیاری است و برای آن‌ها خلق ارزش می‌کند.

آینده‌ای روشن با لجستیک بازار

بیزینس‌های پلتفرمی بسیاری در دنیا وجود دارند، ولی دارای عملکردهای بسیار متفاوتی نسبت به همدیگر هستند. بر طبق همین، لجستیک بازار برای کسب و کارها فضایی را به وجود آورده است تا به صورت اشتراکی بتوانند با استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده، ظرفیت‌های مختلف هر کسب و کاری را گسترش بدهد.

بهتر است با انواع مختلف این پلتفرم‌ها آشنا شوید، تا بدانید هدف لجستیک بازار به‌عنوان یک صنعت پیشرو در این حوزه چیست:

  • پلتفرم محتوایی
  • پلتفرم پرداخت
  • پلتفرم ارتباطی
  • پلتفرم خدمات رسانی
  • پلتفرم کالا
  • پلتفرم توسعه
  • پلتفرم سرمایه‌گذاری
  • پلتفرم شبکه‌های اجتماعی

مزایای استفاده از پلتفرم لجستیک بازار

به‌طور معمول اگر کسب و کاری در قالب پلتفرم قرار نگیرد، می‌توان گفت یک کسب‌و‌کار خطی یا پایپ لاین Pipeline است. نقطه مقابل پلتفرم‌ها که با هدف برقراری تعامل بین تولید کننده و مصرف‌کننده فعالیت می‌کنند، پایپ لاین‌ها هستند. زمانی‌که یک مدل کسب‌و‌کار به صورت خطی تدوین شود، می‌توان ادعا کرد که به‌طور دقیق، یک زنجیره ارزش شفاف و مستقیم در کسب‌و‌کار حاصل شده است که لجستیک بازار در واقع به‌دنبال همین مزیت است که عبارت‌اند از:

  • تبادل اطلاعات بین کسب و کارها
  • استفاده از تجارب برندهای مشهور و ایجاد رونق در کسب‌و‌کار
  • استفاده از تجارب افراد متخصص
  • استفاده از خدمات ICT و نرم‌افزاری تخصصی و حرفه‌ای
  • فضای کسب و کاری اشتراکی و علمی

لجستیک بازار ارائه دهنده یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بیزنسی

لجستیک بازار با هدف حرکت کسب و کارهای پایپ لاین به سوی بستری نوین و اشتراکی به‌عنوان یک پلتفرم بیزینس، در تلاش است تا بستری را برای تبادل اطلاعات و تراکنشات مختلف، بین کسب و کارهای گوناگون برقرار کند. جناب آقای دکتر شهروز معاون، به‌عنوان مدیرعامل شرکت لجستیک بازار، در تلاش است تا لجستیک بازار به مرجعی برای استفاده همگانی کسب و کارها، تبدیل شود تا بتوانند در آینده‌ای نچندان دور موفقیت‌هایشان را چندین و چند برابر کنند. همچنین شرکت لجستیک بازار با هدف ایجاد تعامل در حوزه‌ی لجستیک، پست و IT، یک پلتفرم تحت عنوان لاجینت، ایجاد و راه‌اندازی کرده است تا شما علاقه‌مندان بتوانید با ایجاد تعامل در شبکه‌ی لاجینت، از محدوده کسب‌و‌کار سنتی خود فراتر روید و به یک پدیده در بین رقبایتان بدل شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات