انتخاب و خرید لامپ LED از برند معتبر روشنایی فرنام

سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
در سال‌های گذشته روشنایی منازل و محل کار خیلی از ما با استفاده از لامپ‌های رشته‌ای انجام می‌شد. لامپ‌های رشته‌ای که مصرف برق زیاد و طول عمر کوتاهی داشتند، که بیشتر انرژی برق را به جای نور به گرما تبدیل می‌کردند.
تبلیغات

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و تولید لامپ‌های کم مصرف و لامپ LED که جایگزین لامپ‌های رشته ای شده‌اند، بهتر است با استفاد از این لامپ‌ها در مصرف انرژی و هزینه‌ها برق صرفه‌جویی نماییم ، این مقاله با همکاری شرکت روشنایی فرنام با بیش از 35 سال تجربه در تولید محصولات الکترونیکی و روشنایی تهیه شده است که تولید کننده بهترین لامپ‌های LED با گارانتی معتبر در ایران است تهیه شده است .

تنوع بسیار زیاد لامپ‌های ال ای دی در بازار روشنایی باعث شده انتخاب و خرید لامپ مناسب کمی سخت شود، زیرا هم از لحاظ ظاهری و هم قدرت نوردهی متفاوت هستند، حال اینکه شرکت‌های مختلف تولید کننده لامپ‌های ال ای دی یا تعداد زیاد نمایندگی فروش لامپ ال ای دی با قیمت و گارانتی‌های متفاوت نیز این انتخاب را سخت‌تر کرده است .

در ادامه با نکات بسیار مهم در خرید لامپ با ما همراه باشید

  • داشتن گواهی استاندارد
  • انتخاب میزان روشنایی مناسب
  • انتخاب نوع لامپ
  • انتخاب رنگ نور لامپ مناسب
  • شرکت تولید کننده و گارانتی معتبر

داشتن گواهی استاندارد (ایران و اروپا)

لامپ‌های LED استاندارد تا ۹۰ درصد مصرف برق کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای قدیمی دارند و تا ۱۵ برابر بیشتر عمر می‌کنند . پس با جایگزینی لامپ‌های ال ای دی با لامپ‌های رشته ای ، لامپ کمتری میخریم ، برق کمتری مصرف می‌کنیم و هزینه کمتری میپردازیم . به‌طور مثال نور دهی یک لامپ ال ای دی ۲۰ واتی برابر با یک لامپ رشته ای ۲۰۰ واتی است .

نور دهی لامپ‌های LED در خانه باعث آرامش و در محل کار باعث بهبود عملکرد شما می‌شود ، که در استفاده طولانی مدت از روشنایی کاملاً محسوس است .

انتخاب میزان روشنایی مناسب محیط شما

بسیاری از مردم به اشتباه میزان روشنایی لامپ را به وات اندازه گیری می‌کنند ، این نوع اندازه گیری از زمان لامپ‌های رشته ای در ذهن مردم شکل گرفت ، درحالی‌که وات میزان مصرف برق یک لامپ است .

در لامپ‌های رشته ای رابطه بین وات و توان و روشنایی کمی منطقی بنظر میرسید ، ولی در لامپ‌های ال ای دی توان و وات محاسبه دقیق بر میزان روشنایی لامپ نمیباشد .

ما در محاسبه قدرت نوردهی لامپ‌های ال ای دی از لومن LM واحد سنجش روشنایی استفاده می‌کنیم ، پس برای خرید لامپ‌های ال ای دی به میزان لومن لامپ توجه کنید و در هنگام خرید لامپ ال ای دی واحد اندازه گیری وات را فراموش کنید .

لامپ ال ای دی

انتخاب نوع لامپ ال ای دی

خرید لامپ ال ای دی شاید در ابندا هزینه بیشتری نسبت به لامپ‌های قدیمی داشته باشد ، ولی به دلیل مصرف کم برق ، نور دهی بیشتر و عمر طولانی تر این هزینه جبران می‌شود ، چند نوع لامپ پر استفاده و عمومی در بازار داریم ، لامپ‌‌های رشته‌ای، فلورسنت ، لامپ‌ کم ‌مصرف، ‌هالوژنی و ال‌ای‌دی که هر کدام مزایا و معایبی دارند. بهترین انتخاب لامپ‌ LED است زیرا نسبت به سایر لامپ‌ها، انتخاب ایدئال با کمترین هزینه است .

  • لامپ حبابی LED فرنام با مصرف بسیار پایین انرژی و با نور کاملاً یکنواخت، جایگزین بسیار مناسبی برای لامپ‌های رشته‌ای و کم‌مصرف هستند. این محصولات دارای نشان استاندارد، گروه بازده انرژی +A و قابل نصب روی سرپیچ‌های معمولی هستند. مناسب برای روشنایی عمومی، منازل مسکونی، محیط‌های اداری و تجاری، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، کارخانجات، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها T جایگزین ۳ عدد لامپ ۲۰۰ وات التهابی
  • لامپ استوانه ای LED فرنام با مصرف بسیار پایین انرژی، جایگزین بسیار مناسبی برای لامپ‌های رشته‌ای، کم‌مصرف و گازی (HID) هستند. این محصولات دارای زاویه تابش بیشتری به نسبت لامپ‌های حبابی گرد هستند و مناسب برای روشنایی عمومی، منازل مسکونی، محیط‌های اداری و تجاری، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، کارخانجات، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها
  • لامپ‌ شمعی اشکی LED فرنام با ظاهری بسیار زیبا بهترین جایگزین برای لامپ‌های شمعی رشته‌ای و کم‌مصرف در لوسترهای کلاسیک و مدرن است . این محصول با طراحی زیبا، برای روشنایی یا لامپ‌های تزئینی و لوسترها مناسب بوده و ضمن روشنایی بیشتر نسبت به لامپ‌های قدیمی‌تر و مصرف انرژی پایین‌تر، بهترین جایگزین آن‌ها است. از نظر مصرف کمتر انرژی، تولید حرارت کمتر و طول‌ عمر بیشتر می‌توانند جایگزینی بسیار مناسب و حتی ضروری برای لامپ‌های سنتی یا رشته‌ای به شمار آیند.
  • لامپ رفلکتور LED فرنام از سری لامپ‌های فوق کم مصرف است. بهره وری بسیار بالا و پایین بودن مصرف انرژی، طراحی در ابعاد کوچک و متناسب برای بکارگیری آسان‌تر، طراحی هوشمندانه جهت گردش بهتر هوا در داخل بدنه لامپ، عدم استفاده از مواد و گازهای مضر و ناسازگار با محیط زیست از قابلیت‌های اصلی این لامپ است. پایه این محصول سرپیچ E14 است . این محصول قابلیت پخش نور تا 110 درجه را دارا است . از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به رده انرژیA+ و طول عمرمفید 15000 ساعتی آن اشاره کرد. این لامپ در دو رنگ مهتابی و آفتابی موجود است.
  • لامپ‌ ‌هالوژنی LED فرنام جایگزین مناسبی برای لامپ‌های تنگستن هالوژنی و انواع دیگر لامپ‌ها است. لامپ‌ هالوژنی با دو نوع تکنولوژی SMD و COB و پایه استارتی (GU10) ارائه گردیده است که برای روشنایی عمومی، نورپردازی متمرکز و موضعی مناسب است. از ویژگی‌های بازر این محصول می‌توان به طول عمر بالا و صرفه‌جویی بیش از %85 در مصرف انرژی اشاره کرد.
  • لامپ کم مصرف FPL فرنام جایگزین لامپ‌های فلورسنت قدیمی (مهتابی) است که در شکل ظاهری مدل یو شکل خود با سری ۴ سوزنه است. این لامپ دارای نصب آسان و نیازی به استارت ندارد.دارای توان مصرفی 36 وات است، با توجه به قدرت بالای نور دهی و مصرف بسیار کم این محصول در رده ‌A قرار می‌گیرد.شار نوری این محصول 2200 لومن بوده که توسط سازمان استاندارد اندازه گیری شده و پس از گذشت زمان و استفاده دچار افت نوری نمی‌شود و از عمر بسیار طولانی برخوردار است.تمامی محصولات فرنام فاقد هرگونه اشعه ماورا بنفش (UV) بوده که هیچ آسیبی به چشم و پوست وارد نمی‌کند.

تمامی محصولات بالا را می‌توانید رد وب سایت farnamlighting.com با مشخصات کامل‌تر ببینید.

نکته: در برخی از لامپ‌ها، مواد سمی و خطرناکی مانند سرب و جیوه استفاده شده است که ممکن است سلامتی شما را تهدید کند و همچنین تشعشعات حاصل از این لامپ‌ها در دراز مدت روی سلامتی اثر گذار باشد. بنابر این سعی کنید از لامپ‌های ال ای دی با کیفیت استفاده کنید زیرا این لامپ‌ها با بدنه پلاستیکی بدون استفاده از جیوه و سرب ساخته شده‌اند و اشعه مضر ندارند . با توجه به سمی بودن جیوه ، عدم استفاده از بخار جیوه در لامپ‌های فرنام ، برای محافظت از محیط زیست یک امتیاز عالی محسوب می‌شود .

انتخاب رنگ نور لامپ مناسب با محیط

معمولاً رنگهای زرد یا آفتابی، سفید و سفید یخی بین مردم شناخته شده هستند ، ولی لامپ‌های ال ای دی طیف رنگی بسیار زیادی دارند ، لامپ‌ها ال ای دی به نگهای بنفش ، سبز ، صورتی ، آبی و حتی چند رنگ با قابلیت تغییر رنگ نیز وجود دارند .

معمولاً برای خانه از رنگ آفتابی و سفید در کنار هم استفاده می‌شود ، مثلا برای یک اتاق یا سالن می‌توان به صورت مساوی از لامپ‌های LED آفتابی و سفید استفاده نمود .

در محیط‌های که می‌خواهید استراحت کنید از رنگهای گرم استفاده کنید ، برخی لامپ‌های رشته ای ال ای دی ریسه ای در هنگام خواب برای اتاق خواب بسیار مناسب است .

نور سفید و یخی برای محیط کار و محیط‌های که نیاز به روشنایی زیادی داند مناسب هست ، مانند سالنهای ورزش ، سالن انتظار ، دفاتر اداری ، ...

لامپ ال ای دی فرنام

انتخاب برند و گارانتی معتبر در خرید لامپ ال ای دی

شرکت روشنایی فرنام ( تولید کننده لامپ LED )

درست است که باید لامپی بخرید که مدت زمان طولانی و بدون خرابی برایتان کار کند، اما خرید لامپ‌های ال ای دی دارای ضمانتنامه معتبر می‌تواند خیال شما را از کیفیت و کارکرد مناسب آن راحت کند، بنابراین از نکات مهم و ضروری در خرید لامپ LED داشتن ضمانتنامه معتبر نیز است .

برندهای باکیفیت زیادی در کشور ما ایران تولید کننده لامپ‌های کم مصرف هستند . در بین آن‌ها شرکت روشنایی فرنام با 35 سال سابقه در تولید محصولات روشنایی با کیفیت برتر و طول عمر بالا یکی از برندهای شناخته شده با گارانتی معتبر است.

ازآنجاکه طول عمر لامپ‌های ال‌ای‌دی به مراتب بیشتر از لامپ‌های سی‌اف‌ال و رشته‌ای است و مضاف بر آن قابل بازیافت بوده و به دلیل عدم استفاده از ماده جیوه هنگام تولید، هیچگونه آسیبی به محیط زیست نمی‌زند و این مسئله همسو با اهداف و مسئولیت برند فرنام است، به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی محصولات فرنام در نظر گرفته شد. بهینه‌سازی مصرف، کاهش هزینه‌های برق، کاهش دمای محیطی ناشی از مصرف روشنایی‌ها و همچنین کیفیت نور تولیدی از دیگر ویژگی‌های محصولات روشنایی فرنام است .

وب سایت شرکت فرنام farnamlighting.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات