سرویس تعمیر آیفون در خانه برای کاربران اپل فراهم شد

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس تعمیر در منزل اپل که به Apple’s Self Service Repair شهرت دارد نام طرحی است که اپل در سال گذشته اعلام کرد درحال تهیه زیر ساخت آن است، حالا اپل خبر از اجرای این طرح به‌طور محدود در آمریکا می‌دهد.
تبلیغات

چند ماه پیش بود که اپل رسماً اعلام کرد تا قصد دارد به کاربران خود این امکان را بدهد تا بتوانند در منزل اقدام به تعمیر ایفون و مک بوک خود کنند.

کاربران می‌توانند از این پس با تهیه لوازم اورجینال گوشی‌های ایفون، خودشان در منزل اقدام به تعویض قطعات کنند.

خرید قطعات گوشی‌های آیفون؛ قطعات اورجینال گوشی آیفون را از اپل بخرید

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از کاربران محصولات اپل با آن مواجه بودند، نگرانی از کیفیت قطعات سخت افزار هنگام تعویض یا تعمیر بود، چراکه بسیاری از مراکز تعمیرات گوشی آیفون اقدام به استفاده از کالاهای بی‌کیفیت می‌کردند.

ازآنجاکه تا قبل از اجرای این طرح،امکان تهیه قطعات اصلی اپل مانند باتری آیفون،LCD آیفون و... فقط در انحصار نمایندگی های اپل بود، بسیاری از کاربران همیشه نگران یافتن قطعات اورجینال اپل بودند.

حالا با اجرای این طرح اپل علاوه بر فروش قطعات و لوازم جانبی گوشی‌های آیفون، راهنمای تعویض قطعات را نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

هرچند هدف اپل از اجرای این طرح ایجاد بستر تعمیر توسط خود کاربران است اما توجه داشته باشید در صورتی که در این زمینه دانش و تجربه کافی ندارید توصیه اپل مراجعه به نمایندگی یا مراکز تعمیرات گوشی آیفون است.

خودت تعمیرش کن؛ سرویس تعمیر آیفون در خانه برای کاربران ایرانی

iFixit فارسی مجموعه آموزشی است که برای اولین بار در ایران اقدام به ارائه آموزش تعمیرات سخت افزار به شکل رایگان به زبان فارسی کرده است.

کاربران می‌توانند با مراجعه به وب سایت ifixit به نشانی ifixit.ir از آموزش‌های مختلف بهره ببرند. علاوه بر این کاربران ایرانی دستگاه‌های اپل نیز می‌توانند برای تهیه محصولات اپل به فروشگاه اینترنتی iFixit مراجعه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات