طراحی و اجرای انواع سایبان‌ها به‌ویژه سایبان ماشین توسط شرکت سایه‌سازان کوروش

شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
در ادامه به کاوش انواع سایبان ماشین، مزایا و معایب متریال‌ها به کار رفته و نحوه‌ی ساخت و اجرا آن توسط شرکت سایه‌سازان کوروش خواهیم پرداخت.
تبلیغات

علاوه بر آن با انواع سایبان ماشین و کاربرد آن آشنا خواهیم شد. علاوه بر آن در این مقاله قصد داریم تا با مواد و مصالح جدید و با کیفیت نیز آشنا شویم و به نظارت مزایا و معایب آن بپردازیم، تا انتخابی شایسته تر و با کیفیت بیشتر داشته باشیم.

سایبان ماشین

سایبان‌ ها از گذشته تا به امروز دچار تغییر و تحول زیادی شده‌اند و این دگرگونی در شکل، ساختار، کاربرد و... سایبان‌های مدرن مشاهده می‌شود. بدیهی است سایبان‌های جدید همواره کیفیت بالاتری نسبت به سایبان‌های سنتی دارند و ایراد‌ها و مشکلات رفته رفته برطرف می‌شوند.

یکی از دغدغه‌ها و مشکلات افراد حفظ و نگه‌داری ماشین دربرابر عوامل آسیب زا مانند تابش نور مستقیم خورشید، بارش‌های شدید باران و برف، بارش تگرگ و... است. سایبان ماشین به منظور حفاظت دربرابر عوامل مذکور طراحی و تولید می‌شود.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که امروزه سایبان‌ها کابرد‌های متفاوت تری نیز دارند. سایبان موجب نگه داری ماشین در محیطی امن و پاکیزه می‌شود. این سایبان‌ها در محیط‌های شخصی مانند حیاط منزل یا ویلا و همچنین محیط‌های اداری و موسسات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایبان پارکینگ ماشین منزل

مزایای استفاده از سایبان ماشین حیاط منزل :

  • پاکیزگی خودرو دربرابر عواملی چون فضولات پرندگان یا شیره درختان و عدم نیاز آن به کارواش
  • افزایش طول عمر ماشین و ممانعت از رنگ پریدگی ماشین که درمعرض نور خورشید قرار گرفته
  • جلوگیری از افزایش دمای داخل خودرو در فصول گرم سال و...بنابر آنچه گفته شد می توانیم به اهمیت استفاده از سایبان پارکینگ پی ببریم.

سایبان پارکینگ ماشین اداری

سایبان‌های مورد استفاده در فضاهای اداری، آموزشی، درمانی و... دارای مزایای زیادی برای کارکنان و افراد مراجعه کننده به این اماکن دارند که در ادامه به شناخت بیشتر و آشنایی با مزایای آن خواهیم پرداخت.

• ممانعت از بی نظمی و پراکندگی در فضای پارک خودرو‌ها

• ممانعت از اتلاف وقت جهت کسب جای پارک ماشین

• تسهیل در کنترل خودرو‌ها و امنیت بالا

• زیبایی و نظم مکان عمومی و اداره‌ها

و....

سایبان پارکینگ اداری باید در موقعیت مناسبی از محوطه قرار بگیرد تا رفت‌و‌آمد ماشین‌ها با سهولت صورت بگیرد. بهتر است از سایبانی با طراحی مناسب استفاده شود که تعداد زیادی از ماشین‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد.

ویژگی‌های سایبان پارکینگ

توصیه می‌شود برای آن که سایبان عملکرد بهتری در محیط داشته باشد پیش از خرید سایبان به نکات لازم و ضروری توجه شود. در ادامه به شناخت بیشتر این نکات می‌پردازیم.

1. سایبان پارکینگ باید استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد.

۲. استفاده از مواد و مصالح با کیفیت بالا در پوشش و سازه سایبان

۳. سازگاری سایبان با محیط اطراف و شرایط آب و هوایی منطقه

۴. زیبایی و طراحی خلاقانه و مدرن

۵. رعایت استاندارد‌ها و ابعاد مناسب با توجه به ظرفیت ماشین در محل نصب سایبان پارکینگ

و...

سایبان‌ها براساس نحوه عملکرد شان به دو گروه تقسیم می‌شوند. سایبان‌های ثابت و سایبان‌های متحرک

سایبان ماشین به صورت ثابت

سایبان‌های ثابت امروزه در میان مردم محبوب واقع شده‌اند. سایبان‌های ثابت با توجه به نحوه ساخت و تولید از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این سایبان‌ها قابلیت باز و بسته شدن ندارند و ثابت هستند. مقرون‌به‌صرفه بودن و دوام بالا از ویژگی‌های اصلی این سایبان‌ها است.

سایبان ماشین به صورت متحرک

یکی دیگر از انواع سایبان‌ها، سایبان‌های متحرک هستند که به دو صورت دستی و برقی قابلیت باز و بسته شدن دارند. این سایبان‌ها نیاز به نگه‌داری و مراقبت بیشتری نسبت به سایبان‌های ثابت دارند. سایبان متحرک امکان کنترل از راه دور را نیز دارا هستند و قیمت بیشتری نسبت به سایبان‌های ثابت دارند.

نکات مهم در خرید سایبان پارکینگ ماشین

سایبان پارکینگ ماشین که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است به منظور ایجاد فضایی بهتر و امن تر برای پارک ماشین طراحی و نصب می‌گردد. نبود جای پارک کافی به‌ویژه در شهرهای بزرگ تر و پرجمعیت تر استفاده از سایبان پارکینگ ماشین را ضروری می‌کند.

همان‌طورکه پیش از این اشاره شد قبل از سفارش این محصول بهتر است نکاتی را مد نظر قرار بدهیم تا خریدی بهتر و با دوام بیشتر داشته باشیم. در ادامه به شناخت بیشتر این نکات خواهیم پرداخت:

  • وجود عوامل طبیعی و مصنوعی مانند ستون یا درخت در اطراف مکان مورد نظر برای نصب سایبان پارکینگ در ابعاد و طرح سایبان مؤثر است بنابراین بهتر است پیش از تهیه این محصول به بررسی کامل محل مورد نظر و اندازه گیری‌های لازم بپردازیم.
  • سایبان باید طراحی زیبا و خلاقانه داشته باشد و علاوه بر آن با محیط اطراف به‌ویژه نمای ساختمان سازگاری و هماهنگی داشته باشد.
  • علاوه بر رنگ سایبان باید متریال به کار رفته در پوشش و سازه سایبان با محیط و اقلیم منطقه هماهنگ باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی‌های خاص و جالب در ساخت سایبان‌ها مشکلات کمتری برای کاربران به وجود می آید برای مثال در ساخت و ساز سایبان‌های امروزی برای هر مساحت و متراژی می‌توان سایبان مناسب طراحی و اجرا کرد و محدودیت فضایی وجود ندارد تنها کافی است که شما طراحی سایبان پارکینگ خود را به تیم متخصص و مجرب بسپارید.

سایبان ماشین

مواد و مصالح به کار رفته در سایبان امروزی

پیش از این درباره ی سازگاری مواد و مصالح سایبان با اقلیم منطقه اشاره ای داشتیم اما در ادامه به شناخت بیشتر این موضوع می‌پردازیم.

همان‌طورکه می‌دانیم کشور ما از اقلیم‌ها و آب و هوای گوناگونی تشکیل شده است و هر یک از این اقلیم‌ها ویژگی‌ها و شرایط خاصی را دارند که ممکن که است محصولات و مصالح مورد استفاده دوام چندانی در این فضا نداشته باشند. برای مثال در مناطقی که نور خورشید در طول روز به صورت مستقیم می تابد بهتر است پوششی استفاده شود که حداکثر مقاومت دربرابر اشعه‌های خورشید را دارد.

برای مناطقی که میزان رطوبت بیشتری در هوا وجود دارد بهتر است از سازه و پوششی استفاده شود که دچار زنگ‌زدگی نشود و سایبان به نحوی طراحی و درز بندی شود که مانعی دربرابر آب باشد. توجه به این موارد طول عمر سایبان شما را افزایش می‌دهد و سایبان کارایی بهتری خواهد داشت.

سایبان ماشین از ورود عوامل آسیب زا به ماشین جلوگیری می‌کند و باید هنگام طراحی سایبان میزان بار وارد شده توسط بارش‌های سنگین برف و میزان مقاومت سایبان را سنجید تا در صورت بارش برف و باران دچار آسیب نشود.

طراحی سایبان ماشین

سایبان ماشین طی مراحی طراحی و تولید می‌گردد. در مرحله اول طراحی چهارچوب اصلی سایبان و پایه‌ها صورت می‌گیرد و این امر به سلیقه کارفرما، نوع سایبان و فضای موجود و متراژ بستگی دارد. پوشش سایبان نیز باید با ستون‌ها و چهارچوب هماهنگی داشته باشد و طراحی گردد. در مرحله آخر رنگ سایبان ماشین و نصب پیشانی یا عدم نصب آن صورت می‌گیرد.

تأثیر سایبان بر محیط زیست

محیط زیست و عدم آسیب به آن از نکات بسیار مهمی است که باید در طراحی و تولید سایبان‌ها نیز آن را در نظر گرفت. سایبان‌ها باید از مواد و مصالحی تشکیل شوند که محیط طبیعی آسیبی وارد نشود. علاوه بر آن باید به این نکته نیز توجه داشت که سایبان موجب قطع شدن درختان یا از بین رفتن گیاهان آن منطقه نیز نشود. همان‌طورکه می‌دانیم وجود درختان موجب ایجاد سایه نیز در محل می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد در ادامه قصد داریم به شناخت بیشتر مصالح مدرن و امروزی بپردازیم و با ویژگی‌های هر یک از این مصالح آشنا شویم.

سازه سایبان ماشین

انتخاب سازه و اسکلت سایبان امری مهم است. یکی از متریال‌های به کار در سازه سایبان فولاد است. در واقع فولاد یکی از متریال‌های پرکاربرد در ساخت انواع سازه‌های سبک و سنگین است. علاوه بر آن فولاد خاصیت شکل پذیری بالا و مقاومت بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از مزایای استفاده از فولاد برای ساخت انواع سایبان‌ها، اجرای سریع آن است.

همان‌طورکه پیش از این به آن اشاره شد سایبان‌ها باید دربرابر عوامل آسیب زا چون وقوع زلزله و بارش‌های سنگین مقاومت بالایی داشته باشد و دچار آسیب نشود. علاوه بر آن در توجه به این نکته در آیین‌نامه‌ها برای مناطق مسکونی و غیر مسکونی تأکید شده است. فولاد به دلیل خاصیت کشسانی که دارد در هنگام وقوع زلزله عکس العمل خوبی نشان می‌دهد و استحکام خود را حفظ می‌کند بنابراین کارشناسان و متخصصان فولاد را برای سازه سایبان ماشین گزینه مناسبی می‌دانند.

پوشش سایبان پارکینگ ماشین

پوشش سایبان نیز نقش مهمی را در سایبان ایفا می‌کند بنابراین باید برای ساخت سایبان ماشین از پوشش با کیفیت بالا و ویژگی‌های مناسب استفاده کرد. پوشش سایبان ماشین باید مقاومت و دوام بالایی دربرابر عوامل مختلف همچون تابش نور خورشید، بارش تگرگ، بارش‌های فصلی برف و باران و... داشته باشد. علاوه بر آن پوشش سایبان در زیبایی و جلوه محیط اطراف تأثیر بسزایی دارد بنابراین توجه به رنگ و شکل آن نیز امری مهم تلقی می‌شود.

سایبان با پوشش یو پی وی سی

  • یکی از متریال مدرن با ظاهری زیبا ورق‌های یو پی وی سی هستند که دارای ویژگی‌های بسیاری از جمله موارد زیر هستند:ورق‌های یو پی وی سی مقاومت بالا و استحکام زیادی دربرابر عوامل مختلف دارند.
  • این ورق‌ها وزن بسیار سبکی دارند و همین امر موجب می‌شود تا نصب سایبان روی اسکلت راحت‌تر باشد.
  • رنگ سفید این ورق‌ها موجب می‌شود تا سایبان سایه ی خنکی نیز داشته باشد.
  • قابلیت بازیافت و برگشت به چرخه تولید از دیگر مزایای این ورق‌ها است.
  • دربرابر زنگ‌زدگی و رطوبت مقاومت بالایی دارد. و...

ورق یو پی وی سی به صورت یکپارچه و زیبا تولید می‌شود و دربرابر یخ زدگی و رطوبت دوام بالایی دارد. در اجرای این ورق‌ها برای سایبان دیگر نیازی به استفاده از مواد و مصالحی مانند پشم شیشه به منظور عایق بودن سایبان نیست. در واقع ورق‌های یو پی وی سی عایق رطوبتی و صوتی بسیار خوبی هستند.

این پوشش‌ها در غیر قابل اشتعال بوده و نیاز به نگه داری و مراقبت چندانی ندارند و در آخر باید به این نکته نیز اشاره کرد که ورق‌های یو پی وی سی برای آب و هوای مختلف مناسب بوده و مقاومت بالایی دارد.

سایبان با پوشش پلی کربنات

یکی دیگر از مصالحی که کارشناسان استفاده از آن را برای سایبان مناسب می‌دانند پوشش‌های پلی کربنات هستند. این ورق‌ها دارای مزایا و معایب زیادی هستند که در ادامه به‌طور مختصر به آن می‌پردازیم.

پوشش پلی کربنات نور را از خود عبور می‌دهد بنابراین برای سایبان ماشین مناسب نیست و توصیه نمی‌شود اما برای مکان‌هایی که به نور احتیاج داریم مانند گلخانه‌ها مناسب هستند. نسبت به ورق‌های یو پی وی سی سایه ی گرم تری دارند و طول عمر کمتری نیز دارند.

نحوه ی اجرا سایبان ماشین

برای اجرای سایبان ماشین باید مراحل مختلفی را طی کرد. در ابتدا عملیات اجرای فونداسیون صورت می‌گیرد و سپس سازه یا اسکلت سایبان نصب می‌گردد. و در آخر اجرا و نصب پوشش سایبان انجام می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که اجرای فونداسیون سایبان بسیار مهم است و نبود آن مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

فونداسیون سایبان‌ها زیر نظر طراحان و کارشناسان اجرا می‌گردد. در این مرحله عملیاتی چون گود برداری و سپس نصب و اتصال پایه‌ها و ستون‌ها به زمین اتفاق می‌افتد. برای هر یک از این ستون‌ها باید صفحه ستون در نظر گرفت تا ستون‌ها و پایه‌ها به خوبی متصل گردد.

همان‌طورکه پیش از این اشاره شد در مرحله دوم اسکلت یا سازه سایبان اجرا می‌شود. این اسکلت معمولاً از جنس تیر ورق یا ورق‌های فولادی طراحی و اجرا می‌گردد. برای آن که سازه ایستایی داشته باشد باید این اتصالات به درستی انجام شود.

نصب سایبان توسط تیم متخصص

برپایی و نصب سایبان در محل مورد نظر باید توسط افراد متخصص و کادر مجرب صورت بگیرد. اجزاء مختلف سایبان در کارگاه‌ها توسط تیم متخصص طراحی و تولید می‌گردد و سپس به محل مورد نظر منتقل می‌شود. سپس با استفاده از نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی تهیه شده، سایبان‌ها اجرا می‌شوند. از سایبان پارکینگ ماشین می‌توان برای موارد دیگری مانند آلاچیق استفاده کرد.

برای نصب سایبان و کارایی بیشتر سایبان باید به نکات زیر توجه کنیم:

• برای بهره وری بیشتر سایبان و کاهش مصرف انرژی از پوشش مناسب و سازگار با آب و هوای منطقه استفاده کنید. انتخاب متریال مناسب برای سایبان ماشین تأثیر بسزایی در ایجاد سایه ی خنک و کیفیت و زیبایی محیط دارد.

• پیش از نصب سایبان ماشین به محل قرارگیری سایبان اهمیت ویژه‌ای بدهید. بهتر است کنترل شود تا سایبان در محلی قرار بگیرد که کمترین تابش نور خورشید را داریم و زاویه تابش مناسب باشد تا آسیبی به ماشین وارد نشود. زیرا سایبان تأثیر زیادی در کاهش استهلاک ماشین دارد.

سایبان پارکینگ

تأثیر سایبان پارکینگ بر افزایش عمر ماشین

سایبان ماشین به منظور افزایش طول عمر ماشین و کاهش استهلاک آن نصب می‌شود. در طولانی مدت تابش نور خورشید بخش‌هایی از ماشین مانند داشبود، صندلی‌ها، کنسول و... دچار آسیب می‌شود. علاوه بر آن در فصل گرم سال این تابش موجب افزایش دمای داخل ماشین نیز می‌شود و همین امر سبب می‌شود تا استفاده از ماشین برای افراد ناممکن و سخت شود.

علاوه بر موارد گفته شد در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی مانند اصفهان و تهران همواره شاهد بارش اسیدی باران و برف هستیم. اسیدی بودن باران موجب می‌شود تا رنگ ماشین دچار آسیب شود. بنابراین استفاده از سایبان ماشین امری مهم و مؤثر تلقی می‌شود.

سایبان‌های تولید شده توسط شرکت سایه سازان کوروش

ساخت انواع سایبان‌های تولید شده با متریال کیفیت و با دوام و روش‌های نوین از ویژگی‌های این مجموعه با سابقه است. سایبان‌های یو پی وی سی پرکاربرد ترین سایبان‌های تولید شده در این مجموعه هستند که از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار هستند. این سایبان‌ها عایق صوتی مناسبی بوده و از ایجاد آلودگی صوتی در محیط جلوگیری می‌کند و به دلیل برق بودن سطح این پوشش‌ها نور به بخش خارجی سایبان منعکس می‌شود درنتیجه سایه ی بسیار خنکی خواهد داشت.

این سایبان‌ها در شکل و طرح‌های مدرن و زیبا تولید می‌شوند. با توجه به نظر کارفرما و محیط مورد نظر این سایبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی سایبان‌ها در این مجموعه طی دو مرحله صورت می‌گیرد. در وهله اول اسکیس‌های دستی آماده می‌شود و سپس با انجام محاسبات لازم توسط تیم متخصص به طراحی سایبان در نرم‌افزارهای سه بعدی پرداخته می‌شود. درنتیجه محصول طراحی شده به کارفرما نمایش داده می‌شود.

این سایبان‌ها با رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه طراحی می‌شوند. ایمنی این محصولات از مهم ترین ویژگی آن است.

طراحی زیبا و خلاقانه سایبان ماشین

همان‌طورکه پیش از این اشاره شد برای طراحی سایبان‌ها از نرم‌افزارهای سه بعدی استفاده می‌شود و با بهره‌گیری از این نرم‌افزارهای مدرن و جدید می‌توان از ایمنی و ایستایی سایبان ماشین مطمئن بود.

یکی دیگر از مراحل طراحی سایبان انتخاب متریال مناسب است. برای اجرای طراحی‌های خلاقانه و معمارانه سایبان نیازمند این هستیم که مواد و مصالح قابلیت خم پذیری، انعطاف پذیری و کشش بالا داشته باشند.

برای تأثیر بیشتر سایبان در زیبایی محیط اطراف توصیه می‌شود از رنگ‌های روشن استفاده شود و علاوه بر آن سازگاری رنگ و بافت متریال با نمای ساختمان و محیط اطراف نیز تأثیر زیادی دارد.

درنتیجه

سایبان‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. سایبان‌های چتری، یک طرفه یا دو طرفه، کشویی و.. از انواع این سایبان‌ها هستند.

برای کسب رضایت بیشتر از محصول خود توصیه می‌شود نسبت به کارایی سایبان و ویژگی‌های مواد و مصالح به کار رفته در آن و کیفیت مصالح اطمینان لازم را کسب کنید و سپس اقدام به خرید سایبان کنید.علاوه بر آن برای داشتن خریدی مطمئن و با دوام به شرکت معتبر و با تجربه مراجعه کنید و با مشاهده انواع سایبان‌های تولید شده توسط تیم متخصص تصمیم‌گیری بهتری خواهید داشت.

شرکت سایه سازان کوروش یکی از تولید‌کنندگان با سابقه ی داخلی است که با بهره‌گیری از روش‌های مدرن و تیم مجرب اقدام به طراحی و اجرای انواع سایبان‌ها به‌ویژه سایبان ماشین کرده است. این سایبان‌ها علاوه بر حفظ پاکیزگی محیط شما، در حفظ سلامت ماشین نیز مؤثر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و جهت پاسخگویی به سوالات احتمالی می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید. با مراجعه به سایت سایه سازان کوروش می‌توانید با انواع سایبان‌های اجرا شده در کل کشور اعم از پروژه‌های دولتی و شخصی نیز آشنا شوید.

برای مشاوره رایگان می‌توانید باشماره زیر تماس حاصل فرمائید.

شماره تماس: 09123793120

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات