مشاوره حقوقی پیشگیری از وقوع با وکیل نادری

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
داشتن آگاهی کافی از موارد حقوقی در بسیاری از مواقع مانع از بروز بسیاری از جرایم در جامعه است. گروه حقوقی وکیل نادری با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه‌های حقوقی مختلف همراه شما است.
تبلیغات

همواره در علم حقوق کیفری، یکی از دغدغه‌های بارز علمای این شاخه حقوق، پیشگیری از جرم است تا اینکه جرمی اتفاق بیفتد و سپس مجازات کنند. عوامل بسیار متعددی می‌توانند باعث به‌وجود‌آمدن بزه شوند که در این نوشتار، سایت وکیل نادری برخی از این عوامل را بررسی می‌کند. در ادامه، با توضیحات وکیل نادری همراه باشید.

نظریه پنجره شکسته

یکی از نظریه‌های شناخته‌شده در عرصه پیشگیری از وقوع جرم، نظریه پنجره شکسته است. این نظریه بدین‌مفهوم است که جامعه باید دارای نظم و قانون باشد تا فرد به گناه و جرم گرایش پیدا نکند. به‌طور مثال، اگر در جامعه‌ای پدیده‌ی بی‌حجابی رایج باشد، جوانان جامعه میل به جرایم منافی عفت مانند مزاحمت برای نوامیس پیدا می‌کنند. در مثالی دیگر، این‌چنین باید گفت که اگر خانه‌ای فاقد وسایل امنیتی برای مصونیت از سرقت باشد، حتی افراد عادی که ازلحاظ مالی در سطح پایینی هستند، تحریک به ارتکاب جرم سرقت خواهند کرد و بدین‌شکل شمار افراد بزهکار بصورت ناباورانه افزایش پیدا می‌کند.

شرایط اجتماعی‌فرهنگی

به‌اعتقاد بسیاری از روان‌شناسان، محیطی که فرد در آن بزرگ می‌شود، بسیار تأثیرگذار در وقوع جرم است. به‌عبارت‌دیگر، کودکی که در خانواده‌ای بزرگ شده است که پدر معتاد و برادر قاچاقچی موادمخدر است، به‌احتمال بسیار زیاد سوق به بزهکاری پیدا می‌کند و در زمره مجرمان موادمخدر قرار می‌گیرد. بدین‌سبب دولت با فراهم‌کردن امکاناتی ازقبیل تسهیلات ویژه برای چنین افرادی، می‌تواند به‌راحتی از وقوع جرایم پیشگیری کند.

ناآگاهی افراد جامعه

گاهی اوقات جرایمی از افرادی سرمی‌زند که تصور اینکه آن‌ها مجرم شناخته شوند، مشکل است. دلیل عمده اتفاق‌افتادن چنین امری، ناآگاهی فرد از جرم‌بودن فعل ارتکابی است. به‌همین منظور، دولت مکلف است با فراهم‌کردن بستری برای آموزش عموم، برای آگاهی‌بخشی جامعه اقدام کند تا شاهد کمترشدن وقوع جرایم باشیم.

نبود نظارت بر مأموران دولتی

یکی از موجباتی که باعث ایجاد جرایم در حوزه اداری کشور می‌شود، فقدان گزینش صحیح افراد در به‌کارگیری آنان است. زمانی که در استخدام افراد از دقیق‌ترین سازوکارهای گزینش استفاده شود، از ورود افراد ناکارآمد به دستگاه اداری کشور جلوگیری می‌شود و شاهد جرایمی از قبیل رشوه، اختلاس و... کمتر خواهیم بود.

به‌علاوه، نبود نظارت بر اعمال کارکنان نظام اداری کشور حین دوره خدمت، یکی دیگر از دلایل عمده فساد در نظام اداری کشور است. بنابراین، نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی بر مأموران دولتی باعث می‌شود تا مأمور دولت احساس کند که تمام اعمال او زیر ذره‌بین است و کوچک‌ترین خطای او مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

دریافت راهنمایی و مشاوره حقوقی از وکیل

داشتن آگاهی از موارد حقوقی در بسیاری از مواقع مانع از بروز بسیاری از جرایم در جامعه است. بدیهی است که لزومی در اینکه تمامی افراد جامعه در حوزه حقوقی اطلاعات تخصصی داشته باشند، وجود ندارد؛ ازاین‌رو، استفاده از دانش افراد متخصص در این زمینه کمک شایانی به افراد خواهد کرد.

دفتر وکالت پوریا نادری وکیل پایه یک دادگستری آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی در حوزه های مختلف حقوقی، کیفری، خانواده، ملکی و... است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.vakilnaderi.com مراجعه کنید یا با شماره تماس ۰۹۱۲۴۲۳۰۹۵۲ تماس بگیرید.

پوریا نادری – وکیل پایه یک دادگستری

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات