اجتناب از هک سیستم‌های امنیتی با دوربین مارکت

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگرچه دوربین‌های مداربسته برای حفظ امنیت بیشتر نصب می‌شوند، دور‌زدن این پروتکل امنیتی یا هک‌کردن آن مشکل را دوچندان خواهد کرد.
تبلیغات

سال‌ها است که هکرها با هک‌کردن سیستم‌های امنیتی و نظارتی تصویر ۲۴ ساعته از محل کار و خانه‌ها را زیر نظر می‌گیرند؛ اما این مسئله به همین‌جا تمام نمی‌شود و نقطه شروع سرقت یا اخاذی از اطلاعات شخصی افراد است که بارها بلای جان صاحبان دوربین شده است.

جالب این‌جا است که برای هک‌کردن دوربین مداربسته لازم نیست هکر حرفه‌ای باشید؛ بلکه با دانستن چند نکته، به‌راحتی می‌توانید اکثر سیستم‌های امنیتی را هک کنید. بنابراین، شاید برای شما هم سؤال شده باشد که «چطور می توانیم سیستم امنیتی خود را از دست این جوجه‌هکر‌های آماتور در امان نگه داریم؟»

دوربین مارکت با ارائه نکاتی برای حفظ و نگه‌داری دوربین مداربسته به‌منظور جلوگیری از نفوذ افراد، شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کند.

نفوذ به بعضی از دوربین مداربسته هایک ویژن در سال 2017

در سال ۲۰۱۷، مشخص شد که نیمی از دوربین‌های هایک ویژن به‌دلیل نقص در گذرواژه آن‌ها هک شدند. بعد از این اخبار، اعلام شد تمامی صاحبان سیستم امنیتی برای جلوگیری از نفوذ به سیستم نرم‌افزاری خود باید این نکات را در نظر بگیرند.

راه‌های نفوذ به سیستم دوربین مداربسته هایک ویژن در رویداد هک 2017

رمز پیش‌فرض

یکی از راحت‌ترین روش‌ها داشتن آدرس IP به‌علاوه رمز است؛ چراکه در هنگام خرید رمز پیش‌فرض تمامی دوربین‌ها یکسان است. تجربه ثابت کرده است که بسیاری از افراد بعد از خرید، از همان رمز پیش‌فرض بدون هیچ تغییری استفاده می‌کنند. با این حساب، با هک‌کردن روتر به‌راحتی می‌توان به دیگر سیستم‌های امنیتی حمله کرد.

پیداکردن ID سیستم امنیتی

هنگامی که دیگر شرکت‌های سیستم امنیتی محافظ‌کارانه‌تر عمل می‌کردند، واقعیت تکان‌دهنده این بود که در سال ۲۰۱۸ کاربران در فضای مجازی اعلام کردند با دسترسی به شناسه کاربران ازطریق ایمیل و تلفن و نام کاربران هنگام خرید، می‌توان با کنترل سیستم امنیتی کاربر را از هر لحاظ قفل کرد.

Back door یا در پشتی راهی برای فعالیت‌های مخرب!

در علم رایانه، «در پشتی» به راهی گفته می‌شود که هکرها ازطریق آن بدافزارهای خود را روی سیستم نصب و راه نفوذ خود را به داخل سیستم پیدا می‌کنند. در رخداد سال ۲۰۱۷، هایک ویژن اقرار کرد که غفلت کرده و این کد در مراحل آزمایش دوربین جا مانده است.

چقدر احتمال نفوذ به سیستم امنیتی من وجود دارد؟

با وجود تمامی نکات گفته‌شده در خصوص محافظت از دوربین‌های امنیتی، بارها دیده شده است که افراد با حمله سایبری مواجه شده‌اند و از آن‌ها سوءاستفاده شده است. برای مثال، وب‌سایت insecam فیلم دوربین مداربسته افراد را به‌رایگان دراختیار عموم قرار داده است تا کاربران به‌صورت آنلاین آن‌ها را مشاهده کنند. این وب‌سایت را هکر‌ها راه‌اندازی کرده‌اند و شما به‌راحتی می‌توانید با وارد‌کردن اسم خیابان یا کشور خود، فهرست بلندبالایی از دوربین‌های هک‌شده را مشاهده کنید.

دوربین مارکت

جلوگیری از هک‌شدن دوربین مداربسته

هر سیستم نرم‌افزاری امکان نفوذ دارد؛ اما در پاسخ به این پرسش که «چطور می‌توانیم از هک آن جلو‌گیری کنیم؟»، باید بگوییم که در‌صورت رعایت ابتدایی‌ترین نکات، امکان هک این سیستم نرم‌افزاری نزدیک به صفر خواهد رسید. در ابتد باید از داشتن سیستم امنیتی اصل از برندی معتبر اطمینان داشته باشید؛ چراکه ضعف بعضی از سیستم‌های امنیتی مانند هایک ویژن باعث هک آن می‌شود. برای مثال، داهوا یکی از شرکت‌هایی است که سابقه زیادی در تولید سیستم‌های امنیتی دارد. این شرکت با سرمایه‌گذاری عظیمی در قسمت دانش و فناوری خط‌تولیدش، نام خود را به یکی از برندهای معتبر جهان تبدیل کرده است.

به‌علاوه پس از خرید دوربین مداربسته متناسب با نیاز خودتان، می‌توانید با عوض‌کردن رمز دستگاه و انتخاب رمز دو‌مرحله‌ای و محدود‌کردن دسترسی افراد به سیستم، از هک‌نشدن سیستم امنیتی خود آسوده‌خاطر باشید. بنابراین، دوربین مارکت خرید این دوربین را به شما پیشنهاد می‌کند. شما می‌توانید دوربین مداربسته داهوا را از وب‌سایت دوربین مارکت تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات