تغییر سبک زندگی به کمک خلاصه‌ کتاب‌های بوکاپو

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
همه ما دوست داریم که زندگی‌مان بهتر و زیباتر شود، برای شروع این تغییرات ۷ راهکار وجود دارد که در این مقاله بیان می‌کنیم.
تبلیغات

آماده رویارویی با هرگونه تغییر در زندگی باشید

همه ما در زندگی شاهد تغییرات ریز و درشتی بوده‌ایم که باتوجه به آن‌ها مجبور شدیم روند زندگی‌‌ را تغییر دهیم و خود را با شرایط بوجود آمده تطبیق دهیم. در واقع تغییر و تحول بخش جدایی‌ناپذیر در زندگی‌هاست. به‌عنوان مثال پیش از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، هیچ‌گاه پیش نیامده بود که مدتی طولانی را از روی اجبار در خانه قرنطینه شویم و همه فعالیت‌های مربوط به خارج از خانه از قبیل سرکار رفتن، مسافرت، گردش، خرید تعطیل شود و باید در خانه خودمان را سرگرم می‌کردیم. در این اوضاع باید دست از مقاومت دربرابر تغییرات برداریم و خود را با آن وفق دهیم و از آن‌ فرصتی بسازیم.

این مطلب نشان‌دهنده این است که ما همیشه باید آماده مقابله با هر شرایطی باشیم و لازمه آن این است که سبک زندگی‌ها را تغییر دهیم و به سمت بهتر شدن حرکت کنیم. در این مسیر می‌توانیم با استفاده از روش‌هایی خود را به چالش بکشیم و بهترین سبک زندگی را برای موفقیت بیشتر و همچنین بوجود آوردن احساس خوب انتخاب کنیم. کتاب‌های خوبی در راستای ایجاد تغییر مثبت در زندگی وجود دارند. کتاب‌هایی با موضوعات رشد فردی و شخصیتی، روانشناسی، انگیزشی و موفقیت را می‌توان به آسانی در سایت و اپلیکیشن بوکاپو مطالعه نمود. تیم بوکاپو شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کند.

۱. شکرگزاری کنید

اگر قصد دارید که زندگی خود را دوباره بیافرینید معجزه شکرگزاری را فراموش نکنید. در روزهای سخت و لحظات تاریک زندگی دست از شکایت و ناله بردارید و به‌دنبال این باشید که ویژگی‌ها و جنبه‌های مثبت آن شرایط را پیدا کنید و ببینید. دفتری برای این کار تهیه کنید و در طول روز آنچه که به شما حس خوب می‌دهد را یادداشت کنید و با خواندن مجدد آن‌ها انرژی مضاعف دریافت کنید. دست از قضاوت کردن و حسادت کردن اطرافیان‌تان بردارید و تنها به‌دنبال ایجاد تغییر مثبت در خود باشید. ثابت شده است که سپاس‌گزاری و شکرگزاری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند. شکرگزاری را تبدیل به یک عادت خوب در زندگی کنید و ضمیر ناخودآگاه‌تان را به مثبت اندیشی و مثبت نگری عادت دهید.

۲. دست از حسرت خوردن بردارید

احساس پشیمانی و حسرت روزهای گذشته، تنها انرژی شما را برای حرکت به جلو کاهش می‌دهد و از روند زندگی عقب می‌مانید. شما نمی‌توانید آنچه که در گذشته رخ داده است را تغییر دهید و فکر کردن به آن، شما را دچار احساس افسردگی می‌کند. اشتباهات خود را یادداشت کنید و از آن‌ها درس بگیرید و به خود قول دهید که دیگر آن‌ها را تکرار نکنید. تنها چیزی که شما کنترل آن را در دست دارید لحظه حال است و اینکه با انتخابات و تصمیمات درست آینده را نیز به دلخواه خود رقم بزنید. چیزی از قانون بالون می‌دانید؟ حسرت‌ها و اشتباهات خود را رها کنید تا همچون بالون سبک و رها شوید و اوج بگیرید. این کار یک تغییر شگرف در سبک زندگی شما ایجاد می‌کند.

۳. رویاهای خود را بنویسید

نوشتن رویاها و اهداف یکی از موثرترین روش‌ها برای رسیدن به خواسته است. شما با نوشتن تجسم می‌کنید رویاها برای‌ شما زنده می‌شوند و انرژی‌ای در درون و ضمیر ناخودآگاه‌تان بوجود می‌آید که شما را در مسیر تحقق آرزوهایتان قرار می‌دهد. پیشنهاد بوکاپو مطالعه خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد آماده شده توسط تیم حرفه‌ای بوکاپو است. در این کتاب نکاتی کاربردی و عملی بیان شده است تا شما را به آرزوهایتان برساند. نویسنده در زندگی شخصی خود متوجه می‌شود که چگونه نوشتن و بیان کردن تمامی جزئیات اهداف و رویاها را به تحقق برساند. از این رو تمامی این موارد را در این کتاب جمع‌آوری کرده و دراختیار خوانندگان قرار داده است. نوشتن روزانه ایده‌ها و اهداف‌تان را نیز وارد سبک زندگی جدید خود کنید و تأثیر مثبت آن را مشاهده کنید.

رویاهای خود را بنویسید

۴. با ترس‌های خود مواجه شوید

با آنچه که می‌ترسید رو‌به‌رو شوید و انجامش دهید. مسلما این بزرگ‌ترین چالش برای ایجاد تغییر در زندگی است. همان چیزی که از آن ترس دارید، می‌تواند نقطه عطف و پرش زندگی شما باشد. به‌عنوان مثال: شما از اینکه در یک جمع بزرگ سخنرانی کنید، بسیار هراس دارید و اصلا در خود توانایی انجام این کار را نمی‌بینید، پس در واقع باید این کار را انجام دهید تا آن ترس از بین رود. احساس رضایتمندی که بعد از مقابله با ترس‌ها در وجودتان ایجاد می‌شود بسیار لذت‌بخش است که واقعا ارزش روبه رو شدن با آن ترس را دارد. پس همین حالا یک لیست از کارهای سخت که از انجام آنان واهمه دارید را بنویسید و درصدد انجام‌شان برآیید.

۵. سحرخیز شوید

کتاب باشگاه پنج صبحی ها، به اهمیت سحرخیزی و بیدار شدن در ساعت ۵ صبح اشاره می‌کند. رابین شارما نویسنده کتاب باشگاه پنج صبحی ها در قالب یک داستان، مرد میلیاردری را به تصویر کشیده که با انجام فرمولی خاص توانسته رشد و شکوفایی خارق‌العاده‌ای را در زندگی‌اش ایجاد کند. این کتاب از شما می‌خواهد که مهم‌ترین ساعات روزتان را با بررسی گوشی همراه یا خواندن اخبار از دست ندهید و روی مهم‌ترین موضوعات تمرکز کنید. یکی از فرمول‌های مرد میلیاردر در کتاب باشگاه پنج صبحی ها استفاده از قانون ۲۰/۲۰/۲۰ است که اولین ساعات بیدار شدن را به ۳ قسمت حیاتی تقسیم می‌کند. این کتاب دستورالعملی کاربردی برای تمام کسانی است که از زندگی تکراری و فاقد خلاقیت خود رنج می‌برند.

۶. با خود مهربان‌تر باشید

خود را دوست داشته باشید و به خودتان ایمان بیاورید. تنها کسی که به شما برای ایجاد این تغییرات مثبت می‌تواند کمک کند، خود شما هستید. این باور را در خودتان بسازید که هر انسانی ممکن است دچار خطا شود. اگر از انجام کاری لذت نمی‌برید و آن را دوست ندارید و صرفاً برای راضی کردن بقیه آن را انجام می‌دهید یا با انجام آن به‌دنبال حفظ رابطه‌ای هستید، از انجام آن چشم‌پوشی کنید و تنها به ندای قلب‌تان گوش فرا دهید و آن چیزی که احساس می‌کنید درست است را انجام دهید. عزت‌نفس خود را افزایش دهید. احساس لیاقت و ارزشمندی را در وجودتان بیشتر کنید و خود را مجبور به انجام هرکاری نکنید.

۷. همیشه به‌دنبال یادگیری باشید

آموزش و یادگیری چالشی بزرگ در هر دوره زندگی است و به سن و سال وابستگی ندارد. یادگیری به شما مهارت انطباق‌پذیری و سازگاری را می‌آموزد. خلاق‌تر و آگاهانه‌تر فکر می‌کنید و با دیدی باز مسائل را تجزیه و تحلیل می‌کنید و در نهایت می‌توانید بهترین تصمیمات را اخذ کنید. مطالعه کتاب یکی از ساده‌ترین و کم‌خرج‌ترین راه‌ها برای یادگیری است. کتاب دریچه‌ای از دنیای متفاوت را روی شما باز می‌کند و شروع کننده ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی است. در هیچ مرحله‌ زندگی‌تان مطالعه کتاب را کنار نگذارید و سعی کنید کتاب خواندن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. دانش و آگاهی بیشتر منجر به افزایش احساس عزت‌نفس و اعتمادبنفس در شما می‌گردد. اگر فرصت مطالعه کتاب بصورت کامل را ندارید، می‌توانید در سایت بوکاپو کتاب‌ها را بصورت خلاصه بخوانید یا بشنوید. در سایت بوکاپو فهرستی از ارزشمندترین کتب معروف در حوزه‌های رشد شخصیتی، روانشناسی، موفقیت، مدیریتی و انگیزشی وجود دارد.

همیشه به دنبال یادگیری باشید

سخن آخر

ایجاد تغییر از همین گام‌های کوچک که شرح داده شد، شروع می‌شود. اکثر ما منتظر هستیم تا انرژی و اهرمی خارجی در ما تغییر و حرکت را بوجود آورد، اما آنچه که ما می‌خواهیم در درون خودمان است. تغییر یعنی در لحظه حال زندگی کردن، به زندگی و آینده خوش‌بین و امیدوار بودن، لبخند زدن و شکرگزار بودن، تغییر یعنی قبول شرایط فعلی و گام برداشتن در جهت بهبود اوضاع. در هر سنی می‌توان تغییرات را شروع کرد و اصلی‌ترین گام آن همین تصمیم گرفتن برای شروع تغییرات است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات