خدمات پس از فروش محصولات اپل و مایکروسافت در شرکت آرتان پرتو پایتخت (آرتل)

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
کمپانی‌های اپل و مایکروسافت سال‌ها است که در کنار آمازون جزء سه شرکتی هستند که ارزش سهام آن‌ها از 1 تریلیون دلار گذر کرده است، این دو کمپانی محبوب هر سال با ایده و نوآوری‌هایشان کاربران دستگاه‌های دیجیتال را مجذوب خود می‌کنند.
تبلیغات

کمپانی مایکروسافت در طی سال‌های اخیر با معرفی مایکروسافت سرفیس سروصدای زیادی را در میان دوستداران تکنولوژی به پا کرده است. در کنار مایکروسافت، کمپانی اپل قرار دارد که هرسال با معرفی محصولات جدید خود بسیاری از توجه ها را به سمت خود جلب می‌کند.

خب همان‌طورکه واضح و مبرهن است نگه‌داری کردن از محصولات این غول‌های تکنولوژی احتیاج به دقت زیادی دارد و درمعرض آسیب های فیزیکی و نرم‌افزاری گسترده ای قرار دارند. به‌عنوان مثال آمار ها نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر حدود 41 درصد مراجعات تعمیر سرفیس را شکستگی و پرش تصویر LCD سرفیس تشکیل می‌دهد.

رایج ترین مراجعات آرتل در خصوص مشکلات رایج محصولات سرفیس مایکروسافت است که در ادامه به بررسی مشکلات این دستگاه‌ها در سه سال گذشته می‌پردازیم:

شکستگی LCD سرفیس

برای خیلی از مشتریان آرتل پیش آمده است که دستگاهشان در اثر ضربه، دچار شکستگی LCD یا پرش تصویر شده است، که شکستگی های حاصل از ضربه خوردن LCD سرفیس دو نوع است، یا به صورت شکستگی کامل LCD یا به صورت ترک های کوچک خود را نشان می‌دهند. که در هر صورت نیاز است که LCD دستگاهتان را تعویض کنید. ممکن است برایتان این سؤال پیش بیاید که وقتی ترک کوچک روی دستگاه من آزار دهنده نیست، چرا باید آن را تعویض کنم؟ باید به شما بگوییم که آب و ذرات ریز گرد و غبار توسط این ترک های کوچک می‌توانند به دستگاه شما نفوذ کنند و در سیستم الکتریکی دستگاه شما اختلال ایجاد کنند، که این به معنی هزینه ای حدودا چندین برابر هزینه تعویض LCD است.

آیا می توانیم با LCD شکسته شده سرفیس کنار بیاییم؟

کاملاً واضح است که در شکستگی هایی که LCD به صورت کامل آسیب دیده است نیاز به تعویض LCD دارند، در عین حال ممکن است شکستگی LCD به گونه ای باشد که به صورت ترک های مویی ظاهر شوند و چندان مهم نباشند و اختلالی در کارهای روزانه شما ایجاد نکند. بااین‌حال حتی کوچک‌ترین ترک ها نیز می‌توانند در آینده منجر به هزینه های گزاف شوند و نیاز است که LCD سرفیس شما تعویض شود.

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که:

چه نوع آسیب هایی ممکن است توسط صفحه‌نمایش آسیب دیده سرفیس حاصل شود؟

هنگامی که گلس روی LCD سرفیس آسیب می بیند، ممکن است تکه هایی از شیشه روی صفحه‌نمایش سرفیس از آن جدا شوند و فرو بریزند، افتادن آن‌ها می‌تواند خطر بزرگی را ایجاد کند، زیرا این شیشه ها معمولاً تیز هستند و می‌توانند دست کاربر را ببرند، خصوصا والدینی که فرزندانشان کاربر این تبلت های مایکروسافت هستند باید این مسئله را بسیار جدی بگیرند.

اگر LCD سرفیس شما ترک دارد و هیچ پستی و بلندی روی آن ایجاد نکرده است، بااین‌حال باید مراقب باشید، چراکه کوچک‌ترین نفوذ آب یا کثیفی می‌توانند به قطعات الکتریکی دستگاه شما آسیب برساند. که این می‌تواند خسارتی به اندازه چندین برابر هزینه تعویض LCD را به دستگاه شما وارد کند.

بهتر است که برای جلوگیری از هزینه های گزاف، در اولین فرصت به تعویض LCD دستگاه خود بپردازید.

پرش تصویر LCD سرفیس

همچنین برای بسیاری از مشتریان آرتل این سؤال پیش می آید که پرش تصویر چرا رخ می‌دهد؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که پرش تصویر برای بسیاری از سرفیس ها به‌خصوص سری پرو 4 اتفاق می‌افتد که می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و ضربه خوردگی می‌تواند سبب این مشکل شود اما در بیشتر مواقع دلیل بروز این اتفاق گذر زمان است، که در گذر زمان کیفیت LCD دستگاه افت می‌کند و دچار پرش تصویر می‌شود که راه حلی جز تعویض LCD پیش پای مشتریان نیست.

آیا می توانیم با پرش تصویر LCD سرفیس کنار بیاییم؟

پرش تصویر در ابتدا می‌تواند به صورت مقطعی و خیلی کم ایجاد شود و تنها قسمتی از LCD دستگاه را درگیر کند اما به مرور زمان و با گذشت مدتی کم کم تمام LCD دستگاه را در بر می‌گیرد و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌کند.

چرا پرش تصویر رخ می‌دهد؟

بسیاری از کاربران گزارش پرش تصویر در سرفیس پرو 4 خود را داده‌اند که این مشکل برای آن‌ها بسیار ناراحت کننده است، حتی برخی از آن‌ها سعی می‌کنند سرفیس پرو 4 خود را در فریزر قرار دهند تا به‌طور موقت مشکل را حل کنند. اگر این مشکل را در صفحه‌نمایش سرفیس پرو 4 خود مشاهده کرده‌اید نگران نباشید می‌توانید آن را برطرف کنید.

بهترین دلیل ممکن برای مشکل پرش تصویر در سرفیس پرو 4 می‌تواند ایراد سخت‌افزاری باشد، و این اتفاق برای برخی از دستگاه‌های خاص اتفاق می‌افتد نه در تمامی سرفیس های پرو 4!

در صورت داشتن مشکل پرش تصویر اگر به مجموعه آرتل مراجعه کنید، تکنسین های آرتل به شما پیشنهاد می‌کنند که LCD سرفیس پرو 4 خود را تعویض کنید، و شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که با تعویض LCD بازهم ممکن است این اتفاق برای دستگاه من بیوفتد! و در پاسخ باید به شما بگوییم که خیر، اگر LCD دستگاه شما تعویض شود روی دستگاهتان LCD مدل بالاتر نصب می‌شود که هرگز به چنین مشکلی برخورد نمی کنند.

تعویض باتری مایکروسافت سرفیس

آرتل

گرچه کمپانی مایکروسافت، سرفیس های خود را به‌عنوان تبلتی که جایگزین لپ تاپ شما خواهد شد، معرفی کرد. و بااین‌حال که با ویندوز 10 و بسیاری از ویژگی های عالی دیگر ارائه می‌شود اما همواره باتری سرفیس های مایکروسافت مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است، و با توجه به اینکه مایکروسافت ادعا کرده بود که باتری آن 9 ساعت مداوم کار می‌کند، اما برخی از کاربران متوجه شدند که مدت زمان کمتری کار می‌کند و ازآنجاکه باتری یک قطعه مصرفی در تمام لوازم الکترونیکی است، پس از مدتی استفاده از آن، این مقدار کاهش می یابد، خوشبختانه شرکت آرتل این مشکل را برای شما حل می‌کند و می‌توانید با ارسال یا مراجعه حضوری به مجموعه آرتل مراحل پذیرش تا تعمیر دستگاه را طی کنید.

مشکلات باتری سرفیس چند نوع است؟

مشکلات باتری سرفیس می‌تواند به صورت باد کردن باتری، خاموش شدن زود هنگام دستگاه یا روشن نشدن دستگاه خودش را نشان بدهد.

در تمامی این موارد تکنسین های آرتل به تعویض LCD دستگاه می پردازند.

آیا باتری هایی که روی دستگاه نصب می‌شوند اورجینال هستند؟

در مورد دستگاه‌های جدید که برای سال 2020 یا 2021 هستند شرکت آرتل دو نوع باتری را به مشتری پیشنهاد می‌دهد، یکی باتری که با عنوان بهترین نوع باتری در بازار ارائه می‌گردد و دیگری با عنوان باتری رو دستگاهی ارائه می‌گردد.

در مورد باتری رو دستگاهی باید بگوییم که این نوع باتری ها کاملاً سالم هستند و از روی دستگاه‌های نو باز می‌شوند و روی دستگاه شما نصب می‌شوند.

اما در مورد سرفیس های قدیمی تر که تولید این دستگاه‌ها متوقف شده است باید بگوییم که تنها از باتری های با کیفیت داخل بازار روی دستگاهتان نصب می‌کنیم که کیفیتی به اندازه باتری اورجینال مایکروسافت دارند.

آیا باتری ها و LCD های تعویض شده گارانتی دارند؟

بله؛ باتری ها و LCD های تعویض شده توسط مجموعه آرتل تا 3 ماه گارانتی دارند و ظرف این 3 ماه هر مشکلی برای LCD یا باتری تعویض شده که ناشی از ایراد ذاتی آن‌ها باشد پیش بیاید تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرد و مجموعه موظف به تعویض یا تعمیر قطعه است.

مشکلات مادربرد سرفیس

همان‌طور که در بالا گفته شد شکستگی های LCD سرفیس می‌توانند باعث آسیب زدن به سیستم الکتریکی (مادربرد) سرفیس شود، همچنین آب خوردگی دستگاه نیز می‌تواند یکی از دلایل از کار افتادن مادربرد سرفیس باشد.

دستگاه من آب خورده است و روشن نمی‌شود، چه کاری باید انجام بدهم؟

در مورد دستگاه هایی که دچار آب خوردگی، نوسانات برق و... می‌شوند باید بگوییم که این اتفاقات می‌توانند سبب از کار افتادن کل یا بخشی از مادربرد شوند، که اغلب اوقات این مشکلات با تعمیر قسمتی از مادربرد قابل حل هستند، اما در موارد شدید تر نیاز است که مادربرد دستگاه تعویض شود.

کیفیت مادربرد های تعویض شده چگونه است؟

مادربرد یکی از اصلی‌ترین قطعات سرفیس است که نسخه کپی آن قابل تولید نیست، و همه مادربرد های تعویضی، همان قطعه اصلی تولید شده توسط کمپانی مایکروسافت است.

در صورت نیاز به تعمیرات سرفیس می‌توانید ازطریق ثبت درخواست آنلاین تعمیرات، مشکل دستگاه خود را برای کارشناسان ما در آرتل بنویسید و در کمتر از چند ساعت همکاران ما در آرتل با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را جهت تعمیرات، ارسال و بازگشت دستگاه دراختیار شما قرار خواهد داد.

ما در آرتل کدام مدل‌های سرفیس مایکروسافت را تعمیر می‌کنیم؟

تکنسین های ما در آرتل تقریباً همه مدل‌های سرفیس از جمله سرفیس پرو، سرفیس بوک، سرفیس گو، سرفیس لپ تاپ، سرفیس استودیو و... را تعمیر می‌کنند.

اگر به تعمیرات سرفیس نیاز دارید با کارشناسان ما در آرتل با شماره تماس 02188875680 تماس حاصل کنید. یا می‌توانید ازطریق وب‌سایت ما به نشانی Rtel-co.com به صورت آنلاین از همکاران ما مشاوره بگیرید.

در صورت نیاز به تعمیرات سرفیس می‌توانید از طریق ثبت درخواست آنلاین تعمیرات، مشکل دستگاه خود را برای کارشناسان ما در آرتل بنویسید و در کمتر از چند ساعت همکاران ما در آرتل با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را جهت تعمیرات، ارسال و بازگشت دستگاه دراختیار شما قرار خواهد داد.

چه خدمات دیگری در آرتل انجام می‌شود؟

آرتل

همکاران ما در آرتل (Rtel) در تعمیر انواع لوازم الکترونیکی اعم از تعمیر ایرپاد، تعمیر مک بوک، تعمیر آیپد، تعمیر لپ تاپ، تعمیر تلفن همراه و... تخصص دارند و تعمیر سرفیس یکی از مهم ترین ارکان تعمیرات در مجموعه ما است که کارشناسان ما در آن خبره هستند.

ما در آرتل با ارائه تعمیرات سرفیس در هر زمینه ای اعم از تعمیرات سخت‌افزاری و تعمیرات نرم‌افزاری سرفیس دستگاهتان را پس از تعمیر، به زیبایی روز اول که آن را خریداری کرده‌اید، به شما تحویل می دهیم.

یکی از مهم ترین خدماتی که در مجموعه ما انجام می‌شود، تعمیرات ایرپاد است، شرکت آرتل با سال‌ها تجربه در زمینه تعمیرات ایرپاد و با مجهز ترین تجهیزات آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. در ادامه به بررسی رایج ترین مشکلات ایرپاد در سه سال گذشته می‌پردازیم با ما همراه شوید:

باتری و میکروفون ایرپاد من مشکل دارد چه کاری باید انجام بدهم؟

برخی از مشتریان آرتل می گویند که ایرپادشان در هنگام گوش دادن به موسیقی مشکلی ندارد و تنها هنگام مکالمه است که خیلی زود شارژ خالی می‌کند و خاموش می‌شود، این به این دلیل است که ایرپاد های اپل در هنگام مکالمه شارژ بیشتری مصرف می‌کنند و به‌همین‌دلیل، در هنگام مکالمه خیلی زود خاموش می‌شوند.

یا برخی از مراجعات مشتریان آرتل به دلیل ضعیف شدن صدای میکروفون ایرپاد است که در هنگام تمیز کردن ایرپاد توسط مشتری یا به مرور زمان میکروفون ایرپادشان از کار افتاده یا ضعیف شده است.

باید بگوییم که مشکل باتری و میکروفون ایرپاد از مشکلاتی هستند که به دلیل نبود باتری و میکروفون با کیفیت مناسب، انجام در آرتل نمی‌شوند، چراکه کیفیت قطعات تعویضی برای مجموعه ما بسیار اهمیت دارد.

صدای اسپیکر ایرپاد من ضعیف شده است چه کاری باید انجام بدهم؟

ضعیف شدن صدای ایرپاد از جمله مشکلاتی است که در طولانی مدت ،در اثر ضربه، یا در اثر برخورد الکل با دستگاه در هنگام تمیز کردن برای ایرپاد های اپل رخ می‌دهد که این مشکل در ایرپاد های سری 2 با سرویس ایرپاد یا تعویض اسپیکر ایرپاد قابل حل است.

ایرپاد من گز گز می‌کند، چه کاری باید انجام بدهم؟

مشکل گز گز کردن ایرپاد بیشتر در ایرپاد پرو رخ می‌دهد که در اثر ضربه این اتفاق می‌افتد، اگر ایرپاد پرو شما گز گز می‌کند به دلیل ساختار فلت های ایرپاد در هنگام باز کردن دستگاه احتمال پاره شدن فلت ها وجود دارد، که با قبول کردن این ریسک از سوی مشتری، دستگاه از سوی مجموعه آرتل پذیرش و تعمیر می‌گردد.

آیا می توانم برای حل کردن مشکل میکروفون و باتری ایرپاد از تک گوش یک ایرپاد دیگر استفاده کنم؟

بله، یکی از مهم ترین قابلیت های ایرپاد های اپل این است که در صورت مفقود شدن یا به مشکل خوردن یکی از تک گوش ها یا کیس ایرپاد، می‌توانید آن را با یک تک گوش یا کیس دیگر جایگزین کنید، این کار در اپل استور های سرتا سر دنیا نیز انجام می‌شود، اما ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که پس چرا اپل دستگاهی با عنوان تک گوش ایرپاد را به صورت جداگانه به فروش نمی رساند؟ این اتفاق به دلیل باتری ایرپاد است که در صورت جدایی طولانی مدت آن از کیس، باتری دستگاه دچار مشکل می‌شود.

اگر ایرپاد شما نیز دچار مشکل میکروفون یا باتری شده است و نیاز به یک تک گوش جدید دارید می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه کنید و مراحل ثبت سفارش را طی کنید، یا می‌توانید به صورت حضوری از خرید خود در آرتل لذت ببرید.

نحوه ست کردن تک گوش جدید چگونه است؟

برای ایرپادهای سری 2 نیاز است که جفت تک گوش ها داخل کیس قرار گیرند و حدود 3 تا 4 ساعت کیس دستگاه به شارژر متصل باشد و شارژ شود و پس از 3 الی 4 ساعت دکمه پشت ایرپاد را نگه دارید تا چراغ چشمک زن سفید شود و ایرپاد ریست شود.

برای ایرپاد های سری پرو و سری 3 نیز در صورتی که ایرپاد حدود 50 درصد شارژ داشته باشد می‌توانید با ریست کردن آن به‌راحتی آن را ست کنید.

ایرپاد من کانکت نمی‌شود، چه کاری باید انجام بدهم؟

مشکل کانکشن ایرپاد می‌تواند به دلیل مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد، در صورت داشتن مشکل کانکشن باید ایرپاد خود را برای ما بفرستید یا به صورت حضوری به شرکت آرتل مراجعه کنید تا همکاران ما پس از پذیرش دستگاه به بررسی منشا مشکل دستگاه بپردازند. و پس از انجام بررسی های لازم کارشناسان ما با شما تماس میگیرند و نتیجه قابل تعمیر بودن یا نبودن ایرپاد را به شما اطلاع می‌دهند.

اگر به تعمیرات ایرپاد نیاز دارید با کارشناسان ما در آرتل با شماره تماس 02188875680 تماس حاصل کنید یا می‌توانید ازطریق وب‌سایت ما به نشانی Rtel-co.com به صورت آنلاین از همکاران ما مشاوره بگیرید.

در صورت نیاز به تعمیرات ایرپاد می‌توانید ازطریق ثبت درخواست آنلاین تعمیرات، مشکل دستگاه خود را برای کارشناسان ما در آرتل بنویسید و در کمتر از چند ساعت همکاران ما در آرتل با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را جهت تعمیرات، ارسال و بازگشت دستگاه دراختیار شما قرار خواهد داد.

گارانتی آرتل

همچنین علاوه بر خدمات تعمیرات، شرکت آرتل جزو 40 شرکت برتر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان (irangs.ir) است، که با دو گارانتی 18 ماه و 18 ماه پلاس آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

گارانتی 18 ماهه آرتل شامل 18 ماه گارانتی دستگاه و 3 ماه گارانتی شارژر است که در صورتی که دستگاه درای ایراد ذاتی باشد در 24 ساعت اول دستگاه تعویض می‌شود، پس از گذشت 24 ساعت در صورت مشاهده شدن ایراد ذاتی با تأیید کارشناسان شرکت آرتل سعی در تعمیر مشکل دستگاه می‌کند که اگر پس از 2 بار تعمیر مرتفع نگردد، مجموعه موظف به تعویض دستگاه است.

اما شکستگی، نوسانات برق و ... از عهده گارانتی آرتل خارج است که در این صورت برای مشتریانی که سلامت دستگاهشان برایشان اهمیت زیادی دارد شرکت آرتل بیمه را به گارانتی خود افزوده است که 18 ماه گارانتی به همراه 12 ماه بیمه ارائه می‌گردد و با نام گارانتی آرتل پلاس معرفی می‌گردد.

در گارانتی آرتل پلاس اگر دستگاه در مدت بیمه دچار مشکلات سخت‌افزاری طبق استاندارد کارخانه سازنده گردد، در صورتی که در مدت سه ماه مشکل مرتفع نگردد، با دستگاه سالم (بدون لوازم جانبی) تعویض خواهد شد، در صورت موجود نبودن دستگاه در انبار شرکت، دستگاه با مدل مشابه با توافق خریدار تعویض یا عودت وجه می‌گردد.

و در انتها باید اضافه کنیم که همکاران ما در آرتل همواره در صدد جلب رضایت شما عزیزان و خشنودی شما از اعتماد به این خانواده بزرگ هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات