تعمیر ال سی دی موبایل اکسیژن تیم

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
خرابی تلفن همواره از دسته مشکلات اجتناب ناپذیری است که شاید یک روز گریبان‌گیر ما هم شود. شایع‌ترین خرابی‌ها، در نمایشگر رخ می‌دهد و اکسیژن تیم مرکزی است که به صورت تخصصی به تعمیرات LCD می‌پردازد.
تبلیغات

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گوشیتان از دستتان روی جسم سخت افتاده باشد یا به تلفن همراهتان آب خورده باشد و به این حقیقت رسیده باشید که هیچ گوشی هوشمند ضدضربه وضدآبی در کار نیست. البته بله! طبق آزمایش‌های کمپانی‌ها، گوشی‌های جدید دربرابر مایعات مقاوم تر هستند اما توجه کنید که تمام این ازمایشات در محیطی ایدئال‌، و بدون حضور کُلُر و املاحی انجام شده است‌.

اگر به گوشی شما ضربه و فشاری غیر معمول وارد شده است دو حالت ممکن است برای شما رخ دهد‌:

حالت اول‌: تصویر گوشی شما کاملاً سالم و عملکرد تاچ گوشی شما نیز بدون هیچ لِگ و مشکلی است، اما روی شیشه گوشی ترک‌ها و شکستگی‌هایی به چشم می‌خورد‌. برخی تصور می‌کنند این شکستگی‌ها به معنای نابودی نمایشگر است اما در ادامه توضیح می‌دهیم که LCD شما در این حالت قابلیت تعمیر دارد‌.

راهکار‌: تعویض گلس LCD گوشی.

حالت دوم‌: در این حالت ممکن ‌است یکی از مشکلات زیر را در نمایشگر خود مشاهده کنید‌:

-تصویر گوشی سوسو ‌می‌زند و مرتباً ‌می‌پرد‌.

-روی تصویر LCD شما خط‌هایی به رنگ سبز، سفید یا صورتی ظاهر ‌می‌شود‌.

-تصویر گوشیتون سیاه است اما گوشی همچنان زنگ ‌می‌خورد.

-تاچ گوشی گیج می‌زند و لمس خود به خودی تاچ را شاهد هستید‌.

-تاچ گوشی کند می‌شود ( لِگ و تأخیر در تاچ).

-در بخشی یا تمام صفحه تاچ کار نمی‌کند.

اگر مشکل گوشی شما جزو حالت دوم است با توجه به نوع نمایشگر شما دو راهکار وجود دارد:

راهکارها‌: تعویض فلت LCD و تعویض LCD گوشی؛ که بسته به نوع فناوری به کار رفته در نمایشگر و مدل دستگاه شما‌، یکی از این راهکارها در پیش گرفته می‌شود که در ادامه به شرح آن ‌می‌پردازیم‌.

تعویض گلس شکسته گوشی

تاچ LCD که شما به‌عنوان یک صفحه‌نمایش واحد می‌بینید؛ در واقع از چندین بخش تشکیل شده است که در کارخانه و طی فرایند ساختشان روی هم پرس شده‌اند و بیرونی‌ترین بخش را گوریلا گلس می‌نامند که در واقع همان شیشه ای ‌است که روی LCD شما قرار دارد. زمانی که در اثر ضربه‌، گوریلا گلس شما دچار اسیب و شکستگی شود‌، نیازی به تعویض کامل تاچ LCD نیست‌؛ بلکه شما می‌تونید با پرداخت هزینه‌ی یک چهارم تاچ LCD‌، تلفن همراه خود را تعمیر کنید.

در تعویض شیشه شکسته LCD با استفاده از تجهیزات پیشرفته این کار‌، گلس شکسته از روی LCD جدا و پس از طی فرایندی گوریلا گلس جدید روی LCD پرس می‌شود‌.

اگر تلفن همراه شما از سری گوشی‌های edge مانند s8 باشد حتی اگر در اثر ضربه، علاوه بر شکستگی شیشه‌ روی تصویرتان هم لکه‌ی سیاه رنگی افتاده باشد‌، می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات اکسیژن تیم‌، تعویض گلس s8 خود را انجام دهید‌. اکسیژن تیم به علت استفاده از فریزر برای تعویض شیشه LCD گوشی‌های ایج مانند اس 8‌، حتی گوشی شما با پیکسل سوختگی (دارای لکه سیاه) را تعمیر می‌کند‌.

به‌علاوه در برخی سری گوشی‌های اج مانند s8+ ممکن است در اثر ضربه تصویر شما سالم باشد ولی علاوه بر شیشه شکسته‌، شما با مشکلاتی در عملکرد تاچ گوشی هم مواجه شوید‌، طبق صحبت مهندس سلیسپور‌، مدیریت اکسیژن تیم‌، این مدل از سامسونگ و برخی مدل‌های دیگر جزو موارد استثنایی هستند که حتی اگر عملکرد لمس آن‌ها دچار مشکل شود می‌توان با گلس تاچ s8+ گوشی را احیا کرد. همچنین تعویض گلس نوت 8 سامسونگ نیز این قابلیت را دارد‌.

اکسیژن تیم

تعویض فلت LCD

در‌ مورد حالت دومی که در اثر ضربه اتفاق می‌فتد‌، همان‌طورکه گفتیم یکی از راهکارها‌، تعویض فلت LCD است‌؛ اما قبل از آن باید بدانید که نمایشگر گوشی هوشمند با چند نوع فناوری متفاوت ممکن ‌است ساخته شود که یکی از انها super amoled است‌. در این نوع از LCD‌ها ما قابلیت تعمیر LCD را داریم‌.

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم زمانی که تلفن همراه شما ضربه میخورد ممکن ‌است در اثر ضربه‌، تصویر و تاچ شما دچار اختلالاتی شود که در LCD سوپرامولد شما با تعویض فلت تصویر و تاچ می‌توانید گوشی خود را احیا کنید‌. دقت کنید برای این تعمیر‌، علاوه بر سوپر آمولد بودن‌، شرط لازم سلامت تاچ LCD ‌است به نحوی که تاچ LCD شکستگی نداشته باشد.

و البته شکستگی روی شیشه و گلس نمایشگر به معنای شکستگی تاچ LCD نیست‌. در واقع برای اطمینان از سلامت تاچ LCD تنها راه بررسی نمایشگر توسط کارشناس تعمیرکار است‌.

تعویض LCD گوشی

آخرین راه‌حل‌!

اگه گوشی در اثر ضربه شامل حالت دوم خرابی‌ها شود و بواسطه‌ی نوع فناوری به کار رفته در نمایشگر مدل دستگاهتان امکان تعویض فلت آن نباشد‌، سراغ راه‌حل آخر می‌رویم و تعویض LCD گوشی را انجام می‌دهیم‌.

در حقیقت اگر نمایشگر شما از نوع فناوری ips ,tft ,retina باشد‌ با توجه به قیمت پایین این LCD‌ها نسبت به نمایشگرهای سوپر امولد و با توجه به عدم امکان تعویض فلت تصویر و فلت تاچ این گوشی‌ها‌، تعویض LCD موبایل را انجام می‌دهیم‌.

همچنین اگر نمایشگر شما سوپر امولد باشد اما درون LCD شکستگی وجود داشته باشد مشکل شما با تعویض تاچ LCD گوشی رفع می‌شود‌. نکته‌ای که در تعویض تاچ LCD باید در نظر داشته باشید تفاوت در کیفیت LCD‌های موجود در بازار است‌، در مورد LCD‌های شرکتی اورجینال به شما گارانتی تعلق می‌گیرد‌.

اکسیژن تیم

تعمیر گوشی آب خورده

مایعات مشکل‌آفرین می‌شوند‌! احتمالاً شما هم روزی که تلفن همراه خود را می‌خریدید‌، فروشنده به شما از ضدآب بودن دستگاهتان گفته ‌است‌؛ اما این گفته تا چه حدی حقیقت دارد‌؟

قبل از هر چیز دقت کنید که معانی Water resistant و Waterproof با هم متفاوت هستند‌. طبق چارت‌های ارائه شده در سایت رسمی سامسونگ و آیفون و برندهای مطرح‌، تمام گوشی‌های هوشمند Water resistant، به معنای مقاوم دربرابر آب هستند.

که این مقاومت در دو سطح مختلف IP67 و IP68 نشان داده می‌شود. IP67 به معنای مقاومت دستگاه دربرابر نفوذ اب در عمق 100 سانتی‌متری به مدت 30 دقیقه ‌است و IP68 به معنای مقاومت در عمق 150 سانتی‌متری (معادل یک متر و نیم) به مدت 30 دقیقه که در حال حاضر بالاترین سطح مقاومت ‌است‌.

اما پس چرا تلفن همراه در برخورد با مایعات دچار مشکلاتی نظیر سوختن LCD یا نیاز به تعویض فلت می‌شود‌؟ حقیقت امر این ‌است که جواب آزمایش‌ها و تست‌های کمپانی‌های ساخت موبایل همواره در شرایط ایدئال بوده ‌است‌.

اما مایعات اطراف ما همانند اب دریا که حاوی نمک‌، آب استخر که حاوی کُلُر و حتی آب لوله کشی که دارای املاح بسیار است از ایدئال بودن خارج و حتی درحد یک تماس کوچک نیز ممکن ‌است منجر به آسیب LCD شود‌.

بسته به نوع فناوری به کار رفته در LCD‌، راهکار برای تعمیر نیز متفاوت ‌است‌.

اما اخیراً مشکل جدیدی که گریبانگیر تعداد زیادی از کاربران شده ‌است‌، به گفته خودشان رفتن ناگهانی تصویر بدون برخورد با آب یا وارد شدن ضربه ‌است‌.

ما در اکسیژن تیم معتقدیم هیچ مشکلی بی علت نیست؛ اما علت چیست؟ الکل‌!

با شیوع ویروس کرونا‌، برای ضدعفونی کردن سراغ الکل رفتیم غافل از اینکه الکل دشمن سرسخت تمام LCD‌ها است‌. همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم ما دو نوع نمایشگر با فناوری‌های متفاوت داریم که اثر الکل روی هر کدام از آن‌ها متفاوت ‌است‌. در‌ مورد LCD‌های TFT پس از برخورد با الکل ما شاهد زرد شدن LCD از کناره‌ها هستیم که به مرور کل صفحه‌نمایش شما را می‌گیرد‌، جای خوشحالی ‌است که اعلام کنیم در این حالت LCD شما قابلیت تعمیر دارد و نیاز به تعویض تاچ LCD کامل نیست‌.

اما در مورد LCD SUPER AMOLED قضیه کاملاً متفاوت ‌است‌. الکل در این LCD‌ها اگر خوش شانس باشید فقط فلت LCD را دچار مشکل می‌کند و با تعویض فلت LCD می‌توان گوشی را مانند روز اول کرد‌، اما ممکن ‌است در برخی موارد هم نیاز به تعویض کامل تاچ LCD باشد که برای فهمیدن راهکار حل این مشکل‌، حتماً دستگاه شما باید توسط کارشناس مربوطه بررسی شود‌.

عواقب بی توجهی به تعمیر LCD گوشی

کار امروز را به فردا نینداز‌! نمونه بارز این ضرب المثل اینجا است‌. شاید بعد ضربه و برخورد با مایعات با وجود بروز مشکلات یادشده‌، به این فکر کنید که حالا مدتی را در همان حالت با گوشی کار کنید؛ ااما اشتباه محض ‌است‌!

اگر گوشی شما نیاز به تعویض فلت دارد و شما انجام این تعمیر را به تعویق می‌اندازید؛ در آینده‌ای نه چندان دور با مشکل اتصالی‌، خالی شدن زود هنگام باتری‌، مشکل IC یا شل شدن پایه‌ها مواجه می‌شوید‌.

و در نهایت تمام این مشکلات نیز‌، از بین رفتن شانس احیای LCD است‌.

همچنین اگر گلس شما دارای شکستگی باشید و نسبت به ان بی توجه باشید و نسبت به تعویض شیشه شکسته گوشی اقدام نکنید‌، به مرور ممکن است با هر فشار کوچک یا حتی لمس ساده‌، شکستگی شیشه درون لایه‌ی تاچ LCD فرو برود و منجر به صدمات بیشتری شود‌؛ در‌ نتیجه در مورد تعمیرات موبایل سرعت عمل از جانب شما حائز اهمیت ‌است تا از افزایش هزینه و صدمات در اینده جلوگیری کرد‌.

تعمیرات موبایل اکسیژن تیم

اما چرا اکسیژن تیم برای ارائه ی خدمات تعمیرات موبایل مناسب است‌؟ برای شما اتفاق افتاده به منظور تعمیر یک قطعه به تعمیرگاه موبایل مراجعه کنید و در حین کار برای مشکل در قطعه‌ی دیگر مجبور شوید به تعمیرگاه دیگری بروید؟ در اکسیژن تیم تمامی دستگاه‌های تعمیرال سی دی گوشی در کنار هم موجود هستند و اگر نیاز به تعمیرات دیگری هم باشد در همان لحظه انجام می‌شود‌. پارامتر دیگری که در مورد ما‌، اکسیژن تیم‌، بسیار شاخص است انجام کار به‌صورت حضوری ‌است‌، محیط تعمیرگاه کاملاً شکل کارگاهی دارد و شما می‌توانید صفر تا صد تعمیرات موبایل خود را مشاهده کنید‌. نکته‌ی بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد سابقه‌ی درخشان و رزومه‌ی عالی ‌است.

12 سال قبل مدیریت این برند‌، مهرداد سیلسپور‌، کار خود را با بزرگان پخش عمده تلفن همراه مانند تاج موبایل و تهران پخش شروع کرد و کار تعمیرات این دو گروه را انجام می‌داد و به مرور کار خود را توسعه داد و شروع به کار با سایر همکاران تهران و شهرستان‌ها و اخیراً با مصرف‌کنندگان عزیز کرده ‌است

همچنین به‌تازگی برای راحتی مراجعه‌کنندگان این برند لوکیشن خود را به محلی با دسترسی اسان و به دور از طرح ترافیک واقع در خیابان ستارخان تهران منتقل کرده ‌است‌. تحویل سریع و انجام کار در کمترین زمان ممکن از دیگر ویژگی‌های ما است‌.

با توجه به زندگی امروزی که تمام کار و روزمره ی ما وابسته به تلفن همراهمان ‌است‌، شاید مهم‌ترین مسئله برای انتخاب تعمیرگاه مناسب‌، تحویل سریع ان باشد که اکسیژن تیم این امکان را فراهم کرده ‌است‌.

در پایان شما می‌توانید تمام کارهای تعویض شیشه‌، فلت‌، تاچ LCD و باتری خود را در اکسیژن تیم در حضور خودتان و با دریافت گارانتی از ما انجام دهید‌.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات