خرید مکمل افزایش وزن گینر و پروتئین وی از سایت داروخانه آنلاین مکمل شاپ

دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
جهت افزایش وزن ازطریق مکمل و همچنین افزایش حجم عضلانی بدون چربی می‌توان از مکمل پروتئین وی کمک گرفت.
تبلیغات

مکمل‌های زیادی وجود دارد که ورزشکاران برای نتیجه‌گیری بهتر و سریع‌تر از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این بین، می‌توان گفت افرادی که قصد خرید مکمل دارند، پروتئین وی و گینر جز اولویت آن‌ها است.

در زیر به شرح هرکدام از این مکمل ها می‌پردازیم.

گینر چیست؟

گینرها که معمولاً به آن‌ها «افزاینده وزن» نیز گفته می‌شود، نوعی پودر پروتئین هستند که به‌طور خاص و غیرقابل تعجب برای کمک به افزایش وزن طراحی شده‌اند. آن‌ها با استفاده از کالری فراوانی که دارند، به افزایش وزن و حجم کمک می‌کنند که مکمل های پروتئینی معمولی نمی‌توانند انجام دهند و اغلب به‌عنوان راه‌حلی برای به‌اصطلاح «سخت وزن گیران» به بازار عرضه می‌شوند. با درنظرگرفتن این موضوع، بیایید نگاهی عمیق‌تر به این داشته باشیم که این نوع مکمل واقعاً چه چیزی را ارائه می‌کند و آیا برای شما مناسب است یا خیر.

مکمل شاپ

فرمولاسیون رایج و محتوای غذایی

درحالی‌که گینر شباهت‌هایی به بسیاری از پودرهای پروتئینی رایج دارد، برخی تمایزات کلیدی وجود دارد که فرمولاسیون و عملکرد آن‌ها را از هم جدا می‌کند.

حاوی کالری بالا

ویژگی بارز همه گینرها، داشتن کالری بالا است که برای افزایش وزن ضروری است. بسیاری از گینرها حاوی بیش از سه برابر بیشتر کالری در هر وعده نسبت به پودر پروتئین استاندارد هستند. تعداد زیاد کالری عامل محرک نتایجی است که این محصولات می‌خواهند.

حاوی کربوهیدرات

برخلاف اکثر پودرهای پروتئینی استاندارد که بیشتر کالری کل خود را از پروتئین دریافت می‌کنند، محتوای کالری اضافی در گینرها عمدتاً از کربوهیدرات‌های اضافه‌شده به‌دست می‌آید. مالتودکسترین، شربت ذرت و سایر مواد قندی اضافی را می‌توان در اینجا به‌وفور یافت؛ زیرا به‌راحتی هضم می‌شوند بدون اینکه پودر را خیلی غلیظ یا غیرقابل اختلاط کنند.

چربی و سایر مواد افزودنی

درحالی‌که در مقادیر متراکمی مانند کربوهیدرات‌ها وجود ندارد، محتوای چربی در اکثر انبوه گینرها به‌طور درخورتوجهی بالاتر از پودرهای پروتئین استاندارد است که بیشتر به‌شکل افزودنی‌های لبنی هستند. مقدار بالای کلسترول و سدیم نیز قابل ذکر است؛ هرچند بخشی از هر محصول رژیمی با شمارش کالری بالا است.

گینرها برای چه افرادی مناسب است؟

همان‌طورکه چاقی آزاردهنده است، لاغری بیش از حد نیز می‌تواند روح و روان انسان را آزرده کند. خیلی از افراد هستند که هرچقدر هم رژیم غذایی خود را رعایت می‌کنند و وعده‌های غذایی خود را بیشتر می‌کنند، درنتیجه باعث افزایش وزن نمی‌شود. مکمل گینر برای این دست افراد طراحی شده است. همان‌طورکه در بالا توضیح دادیم، گینر با استفاده از کالری بالایی که دارد، باعث افزایش وزن در افراد مصرف کنند می‌شود. جهت خرید گینر می‌توانید ازطریق داروخانه آنلاین مکمل شاپ اقدام کنید.

پروتئین وی

مردم معمولاً از پروتئین وی به‌عنوان مکمل درکنار ورزش‌های مقاومتی برای کمک به بهبود سنتز پروتئین عضلانی و رشد توده عضلانی بدون چربی استفاده می‌کنند. اما پروتئین وی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

شیر از دو پروتئین کازئین و وی ساخته شده است. پروتئین وی را می‌توان از کازئین موجود در شیر جدا کرد یا به‌عنوان محصول جانبی پنیرسازی تشکیل داد. پروتئین وی یک پروتئین کامل در نظر گرفته می‌شود زیرا حاوی هر ۹ اسیدآمینه ضروری است و میزان لاکتوز آن کم است.

مزایای زیادی در ارتباط با مصرف پروتئین وی وجود دارد و محققان دائماً در حال یافتن خواص درمانی جدید احتمالی هستند. در اینجا، ما مزایای آن را توضیح می‌دهیم و به برخی از عوارض جانبی و خطرها احتمالی نگاه می‌کنیم.

مکمل شاپ

پروتئین آب پنیر که در تصویر اینجا نشان داده شده است، برای بسیاری از موارد ازجمله عضله‌سازی و کاهش وزن استفاده می‌شود.

مزایا:

۱. کمک به کاهش وزن

۲. ترکیبات ضد سرطان

۳. کاهش کلسترول

۴. آسم

۵. فشارخون و بیماری‌های قلبی

۶. کندشدن روند کاهش وزن در افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی

۷. بالابردن سطح پروتئین و آمینواسید بدن

۸. افزایش حجم و قدرت عضلانی

یکی از شناخته‌شده‌ترین دلایل مصرف مکمل وی، افزایش حجم و قدرت عضلانی است. پروتئین وی در میان ورزش‌کاران، بدن‌سازان و مدل‌های فیتنس و افرادی که به‌دنبال بهبود عملکرد در باشگاه هستند، بسیار محبوب است.

اثر اصلی مصرف پروتئین وی روی قدرت و حجم عضلانی

ساختن بلوک‌های عضلانی: این مکمل پروتئین و آمینواسیدهای سازنده بلوک‌های عضلانی را برای رشد عضلات فراهم می‌کند.

هورمون‌ها: این پروتئین باعث افزایش ترشح هورمون‌های عضله‌سازی در بدن می‌شود.

لوسین: این پروتئین سرشار از آمینواسید لوسین است که برای تحریک سنتز پروتئین عضلانی در سطح مولکولی و ژنتیکی لازم است.

جذب سریع: پروتئین وی درمقایسه‌با سایر پروتئین‌ها به‌سرعت جذب می‌شود.

مشخص شده است که مصرف پروتئین وی قبل و بعد از جلسه ورزشی برای افزایش رشد عضلانی بسیار مؤثر هستند؛ اما سنتز پروتئین عموما درست بعد از تمرین بسیار بیشتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد که میزان مصرف پروتئین مهم‌ترین عامل در رشد عضلانی است. این تحقیق همچنین اشاره می‌کند زمان مصرف آن چندان اهمیت ندارد. وقتی با سایر پروتئین‌ها مثل پروتئین سویا مقایسه می‌شود، این پروتئین عملکرد بهتری دارد.

این پروتئین وقتی با پروتئین کازئین مقایسه می‌شود، اختلاف‌نظرها بیشتر می‌شود. پروتئین وی در کوتاه‌مدت مؤثرتر است؛ اما کازئین در درازمدت روی رشد عضلانی اثر بهتری دارد.

به‌یاد داشته باشید اگر رژیم غذایی شما خوب نباشد، مصرف پروتئین وی نمی‌تواند اثر زیادی داشته باشد. تحقیق ۱۲ هفته‌ای روی افراد سالمند که رژیم سرشار از پروتئین داشتند، نشان داد بین مصرف پروتئین وی و کربوهیدرات فرق چندانی وجود ندارد.

نتایج تحقیقات درمورد مصرف پروتئین و اثر آن روی قدرت و عضلات کمی متناقض است و این نتایج بین افراد مختلف با هم تفاوت دارد. اگر در‌حال‌حاضر میزان زیادی گوشت قرمز، ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات مصرف می‌کنید، اضافه‌کردن پروتئین وی تأثیر خیلی کمی دارد.

۹. کاهش اشتها و کاهش وزن

مشخص شده است که مصرف پروتئین به کاهش وزن کمک می‌کند. پروتئین سیرکننده‌ترین درشت‌مغذی است. پروتئین می‌تواند باعث افزایش سوخت‌وساز به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز شود و باعث شود روزی ۴۴۱ کالری کمتر مصرف کنید.

در تحقیقی، مشخص شد مصرف ۲۵ درصد کالری روزانه از پروتئین باعث کاهش اشتها تا ۶۰ درصد و کاهش مصرف اسنک در آخر شب تا ۵۰ درصد شده است. مصرف پروتئین وی راه خیلی خوبی برای افزایش مصرف پروتئین روزانه است که برای کاهش وزن خیلی مفید است.

مطالعات نشان می‌دهند که جایگزین‌کردن سایر منابع کالری با این پروتئین همراه با وزنه‌زدن می‌تواند باعث ۴ کیلوگرم کاهش وزن و افزایش بافت عضلانی شود. بنابراین، افرادی که قصد کاهش وزن دارند با خرید پروتئین وی و مصرف این مکمل می‌توانند از تخریب عضلات خود جلوگیری نمایند.

عوارض احتمالی:

درد معده

گرفتگی عضلات

کاهش اشتها

حالت تهوع

سردرد

خستگی

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات