استخرهای هوشمند ویلاهای لواسان

یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
به گزارش گروه مهندسی آبی دریا، در منطقه لواسان استخر‌هایی احداث می‌شوند که کاملاً به‌صورت هوشمند با سیستم‌های کنترل از راه دور کنترل می‌شوند. در‌ادامه، به تشریح این گزارش خواهیم پرداخت.
تبلیغات

سیستم هوشمند در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی با سرعت بسیار زیاد در زندگی همه‌ی افراد قرار گرفته است؛ سیستم‌هایی که کنترل منزل شما را به‌عهده می‌گیرند. این سیستم کنترل روشنایی، دمای منزل، کنترل رفت‌و‌آمد و همه‌ی لوازم برقی منزل را دراختیار می‌گیرد و شما می‌توانید با گوشی هوشمند آن‌ها را مدیریت کنید.

برای استخر نیز این سیستم قابل‌اجرا است و می‌توان تمامی مدار‌های موتوری، دمای آب‌ها، روشنایی و... را به این سیستم متصل کرد و از تکنولوژِی برای رفاه بیشتر بهره جست. به‌منظور تغییر سیستم استخر خود به متخصص و پیمانکار ساخت استخر نیاز خواهید داشت تا به شما در این امر یاری رساند و بهترین کیفیت را به‌ارمغان آورد.

چگونگی عملکرد استخر هوشمند

هوشمند‌بودن استخر تنها با تابلو برق هوشمند آن راه‌اندازی می‌شود و به تمهیدات خاصی به‌جز تابلو برق PLC نیاز نخواهد داشت، این تابلو برق هوشمند از ماژول‌‌های مختلفی ساخته می‌شود و مدار‌های تصفیه، گرمایش، ماساژور، تهویه و روشنایی ازطریق ماژول‌ها به سیستم هوشمند متصل می‌شوند. تنها پیش‌نیاز یک استخر هوشمند اینترنت و آی‌پی استاتیک است که می‌توان به‌راحتی آن‌ها را از مخابرات منطقه تهیه کرد.

یک کنترل باکس لمسی در ورودی استخر نصب می‌شود و تمام ماژول‌ها و سیستم‌ها به آن وصل می‌شوند. این دستگاه کنترل‌کننده‌ی تمامی سیستم‌های تصفیه‌خانه و مدار‌های موتوری است. صفحه‌ی این سیستم در گوشی هوشمند قابل مشاهده و تغییرات است.

هزینه‌ی هوشمندکردن استخر

هزینه‌ای که باید برای هوشمند‌کردن مجموعه استخر خود بپردازید، چیزی درحدود ۲/۵ برابر تابلو برق‌های اتوماسیون و سنتی است؛ اما این هزینه در استخر های منطقه لواسان چشم‌پوشیدنی است و مالکان ویلاهای لوکس هوشمندبودن مجموعه استخر خود را به این هزینه‌ها ترجیح می‌دانند.

مزایای استخر هوشمند

اینکه شما بتوانید دمای آب استخر خود را کنترل کنید، در وهله‌ی اول یکی از بهترین آپشن‌هایی است که سیستم هوشمند به شما ارائه می‌دهد. کنترل سیستم‌های استخر نظیر آبنما ی استخر و سیستم‌های تصفیه و دهش نیز می‌تواند بر جذابیت استخر هوشمند بیفزاید. همچنین، می‌توانید پیش از رسیدن به منزل استخر خود را گرم و آماده کنید تا آب‌تنی پس از یک روز خسته‌کننده، خستگی را از تن شما براند.

پایش هرروزه سیستم به‌صورت خودکار و هشدار در‌صورت وجود نقص یا هرگونه اختلال در سیستم‌ها و دستگاه‌ی استخر بدون بازدید خود امکان متفاوتی است؛ چراکه در حالت عادی یافتن نقص در سیستم مشکل‌تر از حالت هوشمند است. کاهش مصرف انرژی به‌دلیل یکپارچگی سیستم‌ها و کنترل آن‌ها به‌صورت از راه دور از دیگر مزیت‌های استخر هوشمند است. برای مثال، زمانی که داخل منزل نیستید و فراموش کرده‌اید سیستم‌های استخر را غیر‌فعال کنید، با این سیستم به‌آسانی می‌توانید تغییرات را اعمال کنید.

از دیگر مزیت‌های استخر هوشمند جلوگیری از اتلاف وقت و افزایش راحتی مصرف‌کنندگان است؛ زیرا آماده‌سازی و نگه‌داری استخر به‌خودی‌خود کاری دشوار و خسته‌کننده است. دراین‌میان، به کاهش خطا و استهلاک با‌‌توجه‌‌‌به دسترسی افراد مختلف و تیم خدمات‌رسان متخصص به سیستم هوشمند نیز باید اشاره کنیم. افزون‌براین، کنترل املاح آب و جلوگیری از ایجاد جلبک در آب استخر نیز با استفاده از این سیستم ممکن است؛ زیرا تمامی سیستم‌های ضد‌عفونی‌کننده از نوع هوشمند هستند و کنترل آب در همه‌ی روز به‌صورت مداوم اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود همیشه استخری با آب تمیز دراختیار داشته باشید.

معایب استخر هوشمند

نیاز همیشگی به اینترنت وای‌فای و داشتن آی‌پی استاتیک یکی از معایب سیستم‌های هوشمند است؛ چراکه با‌‌توجه‌‌‌‌به سرعت اینترنت ضعیف موجود در ایران، گاهی اوقات برای دسترسی از راه دور این سیستم به مشکل بر خواهید خورد؛ اما کنترل با تاچ پنل تابلو برق درهرصورت امکان‌پذیر است.

عیب دیگر این سیستم دست‌کاری‌های بیهوده‌ی افراد غیرمتخصص و در بعضی موارد مالکان ویلا‌ها است. پیشنهاد ما این است که از خدمات همیشگی تیم متخصص هوشمند استفاده کنید تا بدون هیچ‌گونه معطلی استخر هوشمند شما دردسترس باشد.

تقلیل خطای انسانی در استخر هوشمند

خطاهای انسانی موجود در استخر خطاهای بسیار خطرناکی را شامل می‌شود. برای نمونه، امکان دارد در ضدعفونی‌کردن استخر با مواد‌شیمیایی، استانداردهای آن‌ها به‌درستی رعایت نشوند یا در تنظیمات الکتروپمپ‌های استخر و سایر تجهیزات خطاهایی به‌وجود آید که هرکدام از این خطاها می‌توانند عواقب جبرانی‌ناپذیری در پی داشته باشند. موادشیمیایی استخر باید به‌اندازه‌ی مشخص و درست به استخر تزریق شوند تا سلامتی انسان را به خطر نیندازد. یکی از این مواد که در استخر‌ها برای کنترل کیفیت آب استفاده می‌شود، ازن و کلر گرانول است.

شاید شما هم به این موضوع بر خورده باشید که حین شنا در استخر‌های عمومی، بوی کلر برایتان آزاردهنده است. دلیل این بو استفاده‌ی ناشیانه و تنظیم‌نشدنی در آب استخر است. در این حالت، کلر‌های اضافی به‌صورت بخار در هوای محیط پخش می‌شوند که علاوه‌بر مضراتشان برای بدن‌، باعث می‌شوند نتوانید از شنا‌کردن و آب‌تنی لذت ببرید.

یکی دیگر از خطاها، تنظیم‌نکردن درست موتور‌های موجود در استخر است. اغلب افرادی که وظیفه‌ی سرویس و نگه‌داری استخر را بر‌عهده دارند، دانش لازم را برای نگه‌داری و حفظ سلامت موتورهای گران ‌قیمت ندارند؛ به‌همین‌‌دلیل، حین استفاده دچار اشتباهاتی می‌شوند و به دستگاه‌ها آسیب می‌زنند.

تجهیزات استخر بسیار گران‌قیمت است و با حفظ آن‌ها می‌توان هزینه‌های نگه‌داری را به‌شدت کاهش داد. این‌جا است که سیستم هوشمند استخر به‌عنوان راه‌حل ورود می‌کند و شما می‌توانید موقعی که داخل استخر هستید، مقدار ازن و کلر و دمای آب‌ها را کنترل کنید و به‌همین سادگی، همه‌ی کارها را خودتان انجام دهید.

آبی دریا

کاهش هزینه نگه‌داری استخر

زمانی که استخر، چه روباز و چه سرپوشیده، دراختیار دارید، نیازمند نگه‌داری و صرف هزینه‌های سرویس و تعمیرات است و مدام باید مراقب استخر باشید تا مبادا هزینه‌ای گزاف را متحمل نشوید. باوجوداین، اگر سیستم هوشمند داشته باشید، در این زمان سیستم هوشمند وظیفه‌ی نگه‌داری را بر‌عهده دارند و همه‌ی نگه‌داری‌ها با سیستم کاملاً بررسی می‌شوند و دستگاه‌های مشکل‌دار پیش از بروز ایراد یا خرابی مشخص و از مدار خارج می‌شوند که درادامه، به‌راحتی و با هزینه‌ی اندک تعمیر‌کردنی هستند.

در استخر هوشمند، عملیات Backwash نیز با دکمه‌ای فعال و غیرفعال می‌شود و می‌توان با خیال راحت حتی چند مدت از استخر استفاده نکرد؛ اما آب استخر کامل باکیفیت باقی بماند.

آبی دریا

امکانات سیستم هوشمند

با سیستم هوشمند استخر، تمامی الکتروپمپ‌ها، دیگ‌های گرمایشی، فیلتر‌ها و دستگاه‌های دیگر بدون دخالت انسان کنترل می‌شوند و در‌صورت حضور‌نداشتن ساکنان و استفاده‌نکردن از استخر، سیستم‌ها به‌صورت استندبای در‌می‌آیند. با‌‌توجه‌‌به این ویژگی سیستم هوشمند، دیگر بابت کنترل و مانیتورینگ تجهیزات نگرانی نخواهید داشت و با آسودگی می‌توانید ویلا را ترک کنید. پس همه‌ی پیشرفت‌هایی که اتفاق می‌افتد، برای بهبود رفاه حال مردم است و می‌توان بهترین‌ها را دراختیار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات