مودم‌های فیبر نوری وای فای ۶ از نگاه‌ برقچی

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مودم‌هایی که دارای تکنولوژی وای فای 6 هستند این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در‌ نتیجه فروش این نوع از مودم‌ها روز‌به‌روز در حال افزایش است.
تبلیغات

در این مقاله قصد بر این است که معرفی مودم فیبر نوری با تکنولوژی وای فای 6 به‌طور اصولی انجام شود. در واقع در این مقاله اهمیت وجود تکنولوژی وای فای 6 در مودم به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر بهترین برند مودم با تکنولوژی وای فای 6 هم به کاربران معرفی خواهد شد. برخی از افراد زمانی که قصد دارند برای خرید مودم اقدام کنند به‌دنبال این هستند تا در وب‌سایت‌های مختلف با بهترین مودم و روتر با تکنولوژی وای فای 6 آشنا شوند. به‌همین‌دلیل، در این مقاله یک مودم و یک روتر که دارای تکنولوژی وای فای 6 هستند هم به کاربران معرفی می‌گردد.

در ادامه بهتر است به این نکته اشاره شود مودم و روتر که در این مقاله معرفی می‌گردد به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده می‌شود تا کاربرانی که قصد خرید مودم با تکنولوژی وای فای 6 را دارند بتوانند بعد از مطلع شدن از مشخصات فنی مودم یا روتر مورد نظرشان، یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه را تجربه کنند.

اهمیت وجود تکنولوژی وای فای 6 در مودم

در این بخش از معرفی مودم با تکنولوژی وای فای 6 تصمیم بر این است که اهمیت وجود تکنولوژی وای فای 6 در مودم بررسی شود. در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که ویژگی‌های مهم فناوری وای فای 6 باعث شده تا افراد به سرعت به آن جذب شوند. برای مثال کاربرانی که از مودم‌های وای فای 6 استفاده می‌کنند از سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه بهره‌مند هستند. از سوی دیگر مودم‌هایی که دارای فناوری وای فای 6 هستند مصرف انرژی کمتری دارند. یکی دیگر از مواردی که حتماً باید به آن اشاره کرد امنیت بیشتر مودم‌های وای فای 6 نسبت به مودم‌های دیگر است. مطمئناً این مسئله برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. در انتها بهتر است ذکر شود مودم‌های وای فای 6 در محیط‌هایی که شلوغ است اختلال کمتری دارد این آیتم جزو ویژگی‌های بارز مودم‌های وای فای 6 محسوب می‌شود.

بهترین برند مودم با تکنولوژی وای فای 6

شرکت‌های زیادی وجود دارند که در حوزه تولید مودم فعالیت می‌کند. در گام اول بهتر از ذکر شود که تمام مودم‌ها دارای قابلیت وای فای 6 نیستند. از سوی دیگر مطمئناً تمام شرکت‌ها مودم‌های با کیفیت تولید نمی‌کنند. شایان ذکر است برندهایی همچون هواوی و شیائومی در حال حاضر جزو برندهای معتبری هستند که مودم‌های وای فای 6 با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. درنتیجه پیشنهاد می‌شود شخصی که قصد دارد برای خرید مودم با تکنولوژی وای فای 6 اقدام کند. به نام شرکت تولید کننده توجه ویژه داشته باشد. زیرا مودم‌هایی که توسط برندهای معتبر تولید می‌شود دارای طول عمر بیشتر است و قطعاتی که در تولید مودم یا روتر استفاده می‌کنند در سطح کیفی بالایی قرار دارند.

معرفی بهترین مودم و روتر با تکنولوژی وای فای 6

در این قسمت از مقاله تصمیم بر این است که مودم فیبر نوری دوبانده هواوی HS8546X6 (وای فای 6) و روتر Archer AX6000 TP-Link مورد بررسی قرار داده شوند. این مودم و روتر در حال حاضر پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. توسط برندهای معتبری طراحی و تولید شده‌اند. درنتیجه مطلع شدن از مشخصات فنی این مودم و روتر می‌تواند در هنگام خرید مودم وای فای 6 و روتر به فرد خریدار کمک شایانی کند.

مودم فیبر نوری دوبانده هواوی HS8546X6 (وای فای 6)

مودم که تصویر آن در قسمت زیر قرار داده شده است دارای ویژگی‌های متعددی است. که فقط یکی از این ویژگی‌های آن تکنولوژی وای فای 6 است. به همین منظور در این قسمت از معرفی مودم با تکنولوژی وای فای 6 قصد بر آن است. که مشخصات فنی این مودم به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده شود. در این مودم ۴ عدد پورت شبکه با سرعت گیگابیت تعبیه شده است که برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر دو عدد پورت usb موجود در این مودم باعث می‌شود. تا کاربران بتوانند حتی در هنگام مسافرت و در فضایی که دسترسی به اینترنت مخابرات ندارند. با متصل کردن دانگل به پورت usb، اینترنت را ازطریق این مودم به اشتراک بگذارد.

موارد دیگری هم وجود دارد که می‌تواند هر شخصی را مجاب کند تا برای خرید مودم فیبر نوری دوبانده هواوی HS8546X6 (وای فای 6) اقدام کنند. برای مثال باید به دو آنتن با قدرت ۵ دسی‌بل اشاره کرد. مودم‌های دو‌بانده نسبت به مودم‌های ساده دارای ویژگی‌های بیشتری هستند و این مودم هم دوبانده است. درنتیجه از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال داده در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۴۵۰ مگابایت است و در فرکانس ۵ گیگاهرتز ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این ویژگی‌ها بسیار مهم هستند و با استناد به آیتم‌های موجود در این مودم می‌توان آن را جزو بهترین مودم‌های موجود در بازار معرفی کرد.

برقچی

روتر تی پی لینک Archer AX6000

تی پی لینک یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده مودم و روتر به شمار می‌رود. این شرکت سال‌ها است که در ایران فعالیت می‌کنند. در حال حاضر بخش اعظمی از مردم جامعه با این برند آشنا هستند به‌همین‌دلیل، بهتر است در مقاله معرفی مودم با تکنولوژی وای فای 6 یکی از محصولات شرکت تی پی لینک هم مورد بررسی قرار بگیرد. تصویری که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید مربوط به روتر تی پی لینک Archer AX6000 است که دارای وایرلس از نوع وای فای 6 است و جزو روترهای دوبانده محسوب می‌شود.

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این روتر بسیار زیاد است برای مثال سرعت پهنای باند ۵۹۵۲ مگابیت بر ثانیه جزو ویژگی‌های بارز این روتر است. از سوی دیگر در هنگام استفاده از این روتر ۵۰ دستگاه به صورت هم‌زمان می‌توانند به آن متصل شوند. اما یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این روتر پوشش بیش از ۲۰۰ متر به صورت بی‌سیم است این مسئله قدرت بالای آنتن دهی آن را ثابت می‌کند.

برقچی

نتیجه‌گیری

در این مقاله معرفی مودم با تکنولوژی وای فای 6 به صورت اصولی انجام شد. از سوی دیگر اهمیت وجود تکنولوژی وای فای 6 در مودم هم مورد بررسی قرار گرفت. شایان ذکر است که هر کاربری با مطالعه مقاله معرفی مودم با تکنولوژی وای فای 6 و آشنایی با مودم فیبر نوری دوبانده هواوی HS8546X6 (وای فای 6) می‌تواند یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه را تجربه کند. البته نباید بررسی روتر تی پی لینک Archer AX6000 هم نباید به‌سادگی گذشت. در انتها پیشنهاد می‌شود برای خرید روتر و مودم با تکنولوژی وای فای 6 وب‌سایت برقچی مراجعه کنید زیرا برقچی واردکننده مودم فیبر نوری است درنتیجه هر کاربری می‌تواند بدون واسطه با پایین‌ترین قیمت مودم مورد نظر خود را از وب‌سایت برقچی خریداری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات