میکسر و کارت صدا از نگاه کارشناسان سازکالا

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فرقی نمی‌کند که شما به‌تازگی می‌خواهید استودیوی حرفه ای خود را بسازید یا سال‌ها است به ضبط و میکس آرتیست‌های مختلف مشغول هستید.
تبلیغات

اگر می‌خواهید با خرید کارت صدا یا یک میکسر بهتر، کیفیت صدای کارهای خود را بهبود ببخشید. تا پایان این مقاله همراه سازکالا باشید.

یکی از سؤال‌هایی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده و مدام پرسیده می‌شود این است که بهترین راه برای ضبط صدا در داخل سیستم‌های کامپیوتری چیست؟ آیا خرید یک کارت صدای حرفه ای بهتر است یا خرید یک میکسر؟ از طرف دیگر، شرکت‌های مختلف سالیانه محصولات بسیاری را به بازار عرضه می‌کنند که این موضوع نیز باعث سردرگمی بسیاری از افراد در خرید تجهیزات شده است.

در این مقاله سعی کردیم مزایا و معایب هر کدام از این محصولات را شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا با توجه به نیاز های خود، تجهیزات مناسب را خریداری کنید. در ادامه موضوع تفاوت میان کارت صدا و میکسر با سازکالا همراه باشید.

مقایسه کارت صدا و میکسر به چه شکل انجام می‌شود؟

کارت صدا مستقل

در این مقاله دو دسته محصول را به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. دسته اول، کارت صداهای مستقلی هستند که می‌توانید میکروفون یا ساز خود را مستقیماً به آن‌ها متصل کرده و آن‌ها را با کیفیت بالا ضبط کنید. از این نوع محصولات می‌توانیم به کارت صدای 2i2 شرکت فوکوسرایت یا کارت صدای Evo 4 شرکت آدینت اشاره کرد.

میکسر

در دسته دیگر، میکسرهایی قرار دارند که امکان ضبط صدا را داخل نرم‌افزارهای میزبان برای شما فراهم می‌کنند. به عبارت دیگر، میکسرهایی که دارای کارت صداهای داخلی هستند. از این محصولات می‌توانیم به میکسرهایی همانند StudioLive AR8c شرکت پریسونس یا AG06 شرکت یاماها اشاره کنیم.

کیفیت صوتی

هر دو دسته این محصولات این امکان را به شما می‌دهند تا ورودی‌ها و خروجی‌های مختلفی را دراختیار داشته باشید و آن‌ها را به سیستم‌های کامپیوتری خود متصل کنید. همچنین کیفیت صدا و ضبط هر دو دسته محصول، بسیار بیشتر از کارت صدای داخلی کامپیوتر شما است.

سازکالا

عدم مقایسه تمام کارت صدا و میکسرها

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد این موضوع تفاوت کارت صدا و میکسر وجود دارد این است که نباید تمامی کارت صداها یا میکسرهای موجود در بازار را با یک دیگر مقایسه کنید تا در نهایت بتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

بسیاری از محصولاتی که در بازار وجود دارند، به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که امکانات مختلف و متفاوتی را دراختیار شما قرار می‌دهند. شما باید روی ویژگی‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید تمرکز کنید.

تعداد ورودی و خروجی

اگر می‌خواهید به‌تازگی وارد صنعت صدا شوید خرید کارت صداهایی با 10 ورودی برای شما مناسب نخواهند بود. زیرا به احتمال بسیار قوی، شما از 10 میکروفون به‌طور هم‌زمان استفاده نخواهید کرد. بنابراین ویژگی‌هایی را که به آن نیاز دارید را هنگام خرید مد نظر قرار دهید.

کارت صداها

با این که کارت صداها امکاناتی همانند اکولایزر یا کمپرسور را دراختیار شما قرار نمی‌دهند (همانند میکسرها)، اما ورودی ها و خروجی‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود عموماً ورودی‌ها و خروجی‌های بسیار باکیفیتی هستند که باعث می‌شود تا بهترین صدای ممکن را از میکروفون‌ها و سازهای خود دریافت کنید.

پکیج نرم‌افزاری

اکثر کارت صداهایی که در بازار وجود دارند به همراه یک پکیج نرم‌افزاری عرضه می‌شوند که در این پکیج‌های نرم‌افزاری، یک لایسنس از یک نرم‌افزار میزبان حرفه‌ای به همراه چند پلاگین قرار داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از این ابزار آهنگ های خود را میکس یا ویرایش کنید. اما، گاهی برخی از کارت صداها دارای اکولایزرهای داخلی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ضبط های خود استفاده کنید.

تفاوت در اشغال فضا

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید، محیطی است که در آن فعالیت می‌کنید. به‌طور کلی، استفاده از کارت صداها فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید از فضای خود استفاده بهینه‌تری داشته باشید.

سازکالا

میکسرها

از مهم‌ترین نکاتی که در مورد میکسرها وجود دارد، این است که برای این که بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید یا پارامتری را تغییر دهید، نیازی به استفاده از موس، کیبورد یا نرم‌افزارهای مختلف نخواهید داشت. بلکه می‌توانید با استفاده از ناب‌ها یا فیدرها و دکمه‌هایی که برای میکسرهای مختلف در نظر گرفته می‌شود، به‌راحتی صدای خود را تغییر دهید.

صرفه‌جویی در زمان

این موضوع باعث می‌شود تا در زمان کمتر به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید و از طرفی، نه‌تنها می‌توانید از این محصولات برای ضبط های استودیویی استفاده کنید، بلکه می‌توانید آن‌ها را با خود حمل کرده و در اجراهای زنده نیز با استفاده از میکسرها به صدابرداری اجراهای زنده بپردازید.

ضبط مولتی چنل

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از میکسرها امکان ضبط چندین چنل مختلف به‌طور هم‌زمان را به شما نمی‌دهند. بنابراین در این صورت ممکن است خریداری یک کارت صدا بصرفه‌تر باشد.

نکات خرید از زبان کارشناسان سازکالا

فرقی نمی‌کند که کدام یک از‌ این دسته محصولات را برای استودیوی خود خریداری می‌کنید اما باید توجه کنید که حتماً این ویژگی ها در آن‌ها قرار داده شده باشد. برای مثال بهره‌مندی از سوییچ فانتوم پاور یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. همچنین، نوع ورودی ها و خروجی هایی که برای این محصولات در نظر گرفته می‌شود نیز نیازمند دقت فراوان است. نحوه پاور کردن دستگاه، بهره‌مندی از ویژگی Loopback و همچنین تعداد چنل های مونو و استریو از دیگر موضوعات مهم در مورد خرید این محصولات به شمار می‌روند.

سخن پایانی

برای آنکه بتوانید کارت صدا یا میکسر مناسب خود را پیدا کنید و برای آن که سوالات خود را از متخصصان بپرسید، پیشنهاد ما به شما، مشاوره با کارشناسان فروشگاه سازکالا است. فروشگاه سازکالا یک فروشگاه معتبر است که نمایندگی رسمی برند های استودیویی مانند ESI و MXL و Steinberg است. برای مشاوره با کارشناسان این فروشگاه می‌توانید با شماره ی 02154772 تماس گرفته یا به وب‌سایت آن‌ها به نشانی https://sazkala.com/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات