کیف پول من؛ سامانه خرید ارز دیجیتال و نگهداری آن

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
یکی از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری و تجارت در دنیای امروز، تجارت از‌ طریق ارزهای دیجیتال است که تقریباً همه‌ی افراد کم و بیش با آن آشنایی دارند.
تبلیغات

برای خرید ارز دیجیتال، آشنایی با امکانات و ابزارهای مرتبط با آن ضروری به نظر می‌رسد. کیف پول دیجیتال یکی از این ابزارهاست که با استفاده از آن می‌توانید اقدامات مهمی در این حوزه انجام دهید. صرافی کیف پول من، همه آنچه را که در این راستا نیاز دارید، در‌ اختیار شما قرار می‌دهد. هدف ما در این عنوان آشنایی بیشتر با کیف پول دیجیتال، نحوه و اهمیت استفاده از آن و همچنین معرفی بهترین کیف پول دیجیتال است. ازآنجاکه در فضای ارزهای دیجیتال، استفاده از کیف پول مجازی بسیار حائز اهمیت است، دانستن این نکات به شما در تصمیم‌گیری بهتر و همچنین حفظ سرمایه کمک می‌کند. صرافی کیف پول من، شما را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند.

مفهوم رمز ارز و نحوه استفاده از آن

پیش از هر چیز لازم است تا با مفهوم رمز ارز یا Cryptocurrency آشنا شویم تا بتوانیم اهمیت استفاده از کیف پول دیجیتال را بهتر درک کنیم. کریپتوکارنسی که گاهی‌اوقات به آن کریپتو نیز گفته می‌شود، به هر شکل ارزی گفته می‌شود که به‌صورت دیجیتال یا مجازی وجود داشته باشد و از رمزنگاری برای ایمن‌سازی تراکنش‌ها استفاده کند. ارزهای دیجیتال مرجع صادرکننده یا تنظیم‌کننده مرکزی ندارند، در عوض از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش‌ها و صدور واحدهای جدید استفاده می‌کنند. صرافی کیف پول من یک سامانه‌ی خاص برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال است.

در واقع ارز دیجیتال یک سیستم پرداخت دیجیتالی است که برای تأیید تراکنش‌ها به بانک‌ها متکی نیست و در نهایت می‌تواند هر کسی را در هر جایی قادر به ارسال و دریافت پرداخت کند. در حقیقت به جای انتقال و مبادله پول فیزیکی در دنیای واقعی، پرداخت‌های ارز دیجیتال صرفاً به‌عنوان ورودی‌های دیجیتالی به یک پایگاه داده آنلاین که تراکنش‌های خاص را توصیف می‌کند، انجام می‌شود. ارزهای دیجیتال را می‌توان در کیف پول‌های دیجیتالی که برخی پایگاه‌ها مثل صرافی کیف پول من ارائه می‌کنند، ذخیره کرد.

کیف پول من

کیف پول دیجیتال چیست؟

پس از آشنایی با کارکرد رمز ارزها، وقت آن رسیده است تا در مورد کیف پول دیجیتال اطلاعات جامع‌تری به دست آوریم. کیف پول‌های دیجیتال، کلیدهای خصوصی شما یعنی همان رمز عبوری که به شما امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال را می‌دهد، ایمن و قابل‌دسترس نگه می‌دارند و به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم را ارسال و دریافت کنید. این کیف پول‌ها به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دردسترس هستند که می‌توانید ‌آن‌ها را از‌ طریق صرافی کیف پول من بررسی کنید. یکی از مهم‌ترین رمزارز هایی که امکان خرید، نگه‌داری و فروش آن در کیف پول من میسر است بیت کوین است که تنها با چند کلیک ساده می‌توانید در بخش صرافی اقدام به خرید بیت کوین کنید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل Ledger شبیه USB هستند و می‌توان ازطریق ‌آن‌ها ارزها نگه‌داری کرد. انواع نرم‌افزاری به‌راحتی ازطریق سایت‌ها یا برنامه‌های نصبی امکان خرید ارز دیجیتال را به‌راحتی ازطریق کارت‌های اعتباری فراهم می‌کنند و از این طریق مبادلات را کنترل می‌کنند. در ادامه بیشتر راجع به این انواع صحبت می‌کنیم.

آشنایی با نحوه عملکرد کیف پول دیجیتال

آنچه بعد از آشنایی با کیف پول دیجیتال حائز اهمیت است، نحوه کارکرد این سامانه‌هاست تا با استفاده از آن بتوان بهترین صرافی ارز دیجیتال را شناسایی کرد. در این قسمت هدف ما آشنایی با کیف پول‌های نرم‌افزاری است که از‌ طریق صرافی کیف پول من قابل دسترسی خواهد بود. پس بدون معطلی سراغ معرفی عملکرد این کیف پول‌ها می‌رویم.

قبل از هر چیز باید دانست که عملکرد هر کیف پول بسته به نوع آن کمی متفاوت خواهد بود. اما به‌طور کلی، هر کیف پول معین در صرافی کیف پول من، با یک یا چند ارز دیجیتال خاص کار می‌کند و می‌تواند یک یا چند «public addresses» مخصوص ارزهای دیجیتال را ذخیره کند. آدرس‌های عمومی یا public addresses مانند شماره حساب‌های مخصوص ارزهای دیجیتال هستند که می‌توان از ‌آن‌ها برای دریافت نوع خاصی از ارز دیجیتال استفاده کرد (مثلاً برای دریافت بیت‌کوین، به آدرس بیت‌کوین نیاز دارید).

یک کیف پول به شما امکان می‌دهد موجودی‌های مرتبط با یک آدرس خاص را مشاهده کنید و تا زمانی که مالک آن آدرس هستید به شما امکان می‌دهد وجوه را در بلاک چین جابه‌جا کنید. اثبات اینکه شما صاحب اصلی آدرس هستید با یک کلید خصوصی (یک کد مخفی مرتبط با یک آدرس) در کیف پول‌های دیجیتال انجام می‌شود. در این کیف پول‌ها، نگهدارنده (شخص ثالث مانند صرافی، کارگزار و ... ) کلید را برای شما نگه می‌دارد و شما می‌توانید تنها با وارد کردن رمز عبور به کیف پول دسترسی پیدا کنید. صرافی کیف پول من این کار را با امنیت بالا برای کاربر انجام می‌دهد.

به زبان ساده‌تر می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد که یک کیف پول مانند پلت فرم حساب بانکی آنلاین شما است، آدرس شما مانند شماره حساب شما است، زنجیره بلوکی مانند دفتر کل بانک است، و با کیف پول‌های دیجیتال، متولی یا صراف تا حدودی شبیه بانکدار شما است. صرافی کیف پول من یکی از بهترین کارگزاران این حوزه است که می‌توان با اطمینان خاطر از خدمات آن استفاده کرد.

کیف پول من

انواع کیف پول‌های دیجیتال

در قسمت‌های قبل تا حدودی با انواع این کیف پول‌ها آشنا شدیم. در این قسمت قصد داریم تا به‌صورت جامع‌تر به معرفی ‌آن‌ها بپردازیم. کیف پول‌های کریپتو در دو دسته کلی قرار می‌گیرند: کیف پول‌های نرم‌افزاری و کیف پول‌های سخت‌افزاری‌

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری: کیف پول سخت‌افزاری دستگاه کوچکی است که می‌تواند ارزهای دیجیتال را به‌صورت آفلاین ذخیره کند. معمولاً، کیف پول سخت‌افزاری را از یک درگاه USB وصل می‌کنید. کیف پول سخت‌افزاری معمولی حدود 100 دلار قیمت دارد. استفاده از این کیف پول‌ها کمی پیچیده‌تر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است.
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری: کیف پول نرم‌افزاری یک برنامه کامپیوتری یا اپلیکیشن موبایلی است که کلیدهای خصوصی را به‌صورت آنلاین نگه می‌دارد. صرافی کیف پول من امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری را به شکل قانونی برای شما فراهم می‌کنند. برای هر ارز دیجیتال کیف پول نرم‌افزاری منحصر‌به‌فرد است این در حالی است که کیف پول‌های سخن افزاری چندین ارز را پشتیبانی می‌کنند.
  • سه نوع اصلی کیف پول نرم‌افزاری عبارت‌اند از:
  • کیف پول‌های مبتنی بر وب، مانند MetaMask، که به‌عنوان یک افزونه مرورگر کار می‌کنند.
  • کیف پول‌های رومیزی، مانند کیف پول Electrum، که می‌توانند در رایانه رومیزی یا لپ تاپ استفاده شوند.
  • کیف پول‌های موبایل، مانند کیف پول com، که به کاربران اجازه می‌دهد رمزنگاری را ذخیره کنند، تراکنش‌ها را ارسال یا دریافت کنند و کلیدهای خصوصی کیف پول موجود را ذخیره کنند.

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به سایت صرافی کیف پول من مراجعه کنید.

اهمیت استفاده از کیف پول دیجیتال

شاید از خود بپرسید که استفاده از یک کیف پول دیجیتال چه ضرورتی برای کاربر دارد. برای پاسخ به این سؤال باید بدانید که برخلاف یک کیف پول معمولی که می‌تواند پول نقد واقعی را در خود جای دهد، کیف پول‌های کریپتو از نظر فنی رمزارز شما را ذخیره نمی‌کنند. در حقیقت تمام دارایی‌ شما روی بلاک چین قرار دارد و شما تنها با استفاده از کلید خصوصی می‌توانید به ‌آن‌ها دسترسی داشته باشید.

این کلیدها مالکیت شما را بر پول دیجیتال شما ثابت می‌کند و به شما امکان می‌دهد تراکنش انجام دهید. اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کنید، دسترسی به پول خود را از دست خواهید داد. به‌همین‌دلیل، مهم است که کیف پول سخت‌افزاری خود را ایمن نگه دارید یا از یک ارائه دهنده کیف پول قابل اعتماد مانند Coinbase و از یک متولی حرفه‌ای مانند صرافی کیف پول من استفاده کنید. همین مسئله در واقع می‌تواند بیانگر اهمیت استفاده از یک کیف پول دیجیتال مناسب باشد.

انتخاب بهترین کیف پول دیجیتال

پس از آن که با مفاهیم و ضرورت استفاده از این کیف پول‌های دیجیتال آشنا شدید، وقت آن رسیده است تا بهترین صرافی ارز دیجیتال در زمینه ارائه این کیف پول‌ها را بشناسید تا بتوانید از خدمات آن استفاده کنید. کیف پول من یک مجموعه بسیار معتبر در زمینه خدمات مربوط به ارز دیجیتال و کیف پول‌های آن است که به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین مرکز در این زمینه شناخته می‌شود. از مهم‌ترین دلایل دیگر انتخاب kifpool.me به‌عنوان یک صرافی و کیف پول رمزارز می‌توان به دارا بودن بیش از 1200 رمزارز جهت خرید و فروش اشاره کرد! رمزارز هایی چون ارز شیبا، کیشو اینو، وینک و... نیز در این صرافی موجود است.

توجه به نیاز کاربران در این مجموعه و ارائه خدمات استاندارد و به روز ازطریق صرافی کیف پول من، همواره مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. هدف ما در این مجموعه کمک به افزایش سهم تجارت الکترونیک در درآمدزایی قانونی و خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشور است. از ‌جمله خدمات این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان کاهش یا افزایش سطح امنیت حساب کاربری
  • امکان تبدیل ارز به ریال یا تومان
  • عدم محدودیت در خرید و فروش

نحوه استفاده از خدمات کیف پول من

برای آن که بتوانید از خدمات متنوع این مجموعه بهره‌مند شوید، پیش از هر چیز باید عملیات ثبت نام خود را تکمیل کنید. برای این منظور روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و با تکمیل اطلاعات خواسته شده می‌توانید به‌راحتی از خدمات منحصربه‌فرد آن استفاده کنید. پس از تکمیل ثبت نام در صرافی کیف پول من می‌توانید از‌ طریق گزینه داشبورد کیف پول من به اطلاعات حساب خود دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات