روش‌های آموزش زبان انگلیسی از صفر در منزل با آکادمی روان

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در جامعه‌ی امروزی هرکسی بخواهد موفق شود، در هر‌ زمینه‌ای نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارد. شما در هر حوزه‌ای که فعالیت کنید چه کارمند باشید و چه کارآفرین بلد بودن زبان انگلیسی به‌شدت در روند زندگی شما تأثیر خواهید داشت!
تبلیغات

البته به این نکته توجه کنید که یادگیری زبان از هر طریق و هرجایی نباید صورت بگیرد. در مقاله امروز به گزارش سایت آکادمی روان روش‌های مناسب آموزش زبان انگلیسی را به شما می‌گوییم. طبق تحقیق این روش‌های یادگیری بهترین روش‌های یادگیری زبان در سال 2021 بوده است که زبان آموزان موفق از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

روش‌های قدیمی یادگیری زبان انگلیسی را بیخیال شوید!

اغلب ما وقتی بعد از هفت سال آموزش زبان انگلیسی در مدارس و آشنایی کافی با دایره لغات انگلیسی و مباحث کاربردی و گرامری وارد دانشگاه می‌شویم، و به منابع علمی مختلف نیاز پیدا می‌کنیم یا قصد برقراری ارتباط با مراکز علمی تحقیقاتی را داریم به علت عدم تسلط به زبان خارجی با مشکل مواجه می‌شویم، به نحوی که گاهی حتی قادر به یک مکالمه ساده به زبان انگلیسی هم نیستیم. با اینکه گرایش به آموزش زبان انگلیسی در میان دانشجویان و دانش آموزان روز به روز در حال افزایش است، بسیاری از افرادی که از کلاسهای آموزشی زبان استفاده کرده‌اند نیز همچنان با مشکلاتی روبه رو هستند.

فقط چند ماه تست کنید!

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که خیلی از روش‌های آموشگاهی و قدیمی جواب می‌دهد! آکادمی روان می‌تواند در این راه به شما کمک کند چرا بیش از هزاران زبان‌آموز از این روش‌ها استفاده کرده‌اند و نتیجه ی دلخواه خود را گرفته‌اند. در ادامه تمام روش‌های ممکن که توسط زبان‌آموزان مختلف در سنین مختلف تست شده را به شما می‌گوییم.

روش‌های آنلاین آموزش زبان انگلیسی در منزل

1 – استفاده از دوره‌های آنلاین به صورت پکیج

در ایام کرونا آموزش آنلاین زبان انگلیسی به خوبی در بین مردم جا افتاد، و ازآنجاکه عموم مردم وقت کافی برای رفتن به آموزشگاه‌ها یا کلاس‌های زبان انگلیسی را ندارند گزینه‌ی بسیار مناسبی است! با یک سرچ ساده پکیج‌های زبان انگلیسی زیادی را پیدا خواهید کرد.

ما در آکادمی روان نیز دوره‌ی جامعی را آماده کرده‌ایم که از صفر زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهیم. در این دوره از روش‌های نوین آموزش زبان انگلیسی استفاده شده است و این روش را بیش از 50 هزار زبان آموز استفاده کرده‌اند و نتیجه‌ی دلخواه خود را کسب کرده‌اند.

2 – اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که به‌راحتی روی موبایل خود نصب می‌کنید و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید آموزش ببینید. به‌راحتی می‌توانید از زمان‌های مرده خود استفاده کنید!

همچنین می‌توانید اپلیکیشن آکادمی روان را نیز روی موبایل خود نصب کنید که شامل بخش‌های مختلفی از جمله موزیک‌های انگلیسی، داستان انگلیسی، دوره‌های آنلاین، دیکشنری و دسته‌بندی‌های لغات، پادکست‌های انگلیسی و جعبه لایتنر است.

3 – آموزش با فیلم‌های انگلیسی

آکادمی روان

در فیلم با مکالمات واقعی و حالات بدنی افراد آشنا می‌شوید و این باعث یادگیری چند برابری شما می‌شود و به‌علاوه به تقویت لیسینگ شما به‌شدت کمک می‌کند. جذاب بودن فیلم‌ها باعث خستگی کمتر شما می‌شود البته شما با انتخاب فیلم‌های موردعلاقه خود یادگیری خود را چندین برابر می‌کنید. توجه داشته باشید که برای تماشای فیلم‌ها نکات زیر را رعایت کنید:

  • ابتدا فیلم را از اول تا آخر با زیرنویس فارسی ببینید.
  • برای دفعات بعدی با زیرنویس انگلیسی فیلم‌ها را تماشا کنید.
  • هرفیلم را حداقل دو یا سه بار تماشا کنید.
  • لغات و اصطلاحات جدید را یادداشت کنید.
  • به زبان بدن و رفتار بازیگران در هنگام گفتن عبارات و اصطلاحات خاص دقت کنید.
  • به نحوه صحبت کردن افراد (با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند) دقت کنید.

4 - در دانشگاه یوتیوب تحصیل کنید!

در یوتیوب هزاران آموزش به صورت رایگان وجود دارد! شاید از نظر دسته‌بندی کمی سخت باشد که آموزش مورد نظر خود را پیدا کنید اما هزاران آموزش که هم فارسی و هم زبان اصلی هستند وجود دارد. کافی است یک فیلترشکن روشن و وارد سایت یوتیوب شوید. اساتیدی مانند محمد کریمی، میسا، پریسا اخواص و هزاران مدرس دیگر در یوتیوب در حال آموزش زبان انگلیسی هستند.

التبه از سایت‌های داخلی مانند آپارات نیز می‌توانید استفاده کنید اما کانال مناسبی جهت آموزش به سختی پیدا می‌شود و یوتیوب به دلیل هوش مصنوعی عالی که دارد و خب افراد به صورت منظم‌تر داخل آن فعالیت دارند.

5- از یادگیری زبان با آهنگ انگلیسی غافل نشوید!

موسیقی و آهنگ انگلیسی به دلیل لذت بخش بودن در هنگام گوش دادن و همینطور درگیر کردن احساسات، و این باعث افزایش یادگیری و افزایش توانایی مغز می‌شود. در ماشین به موزیک انگلیسی گوش کنید، در اوقات بیکاری همان آهنگ‌ها را با متن گوش بدید و شاهد افزایش قدرت مند مهارت شنیداری(لیسنینگ) خود باشید!

ارتباط انسان با اهنگ قوی و عمیق است. موسیقی مانند کلیدی است که دروازه احساسات‌مان را می‌گشاید، روی اخلاق و رفتار ما تأثیر می‌گذارد و سلامت ذهنی و جسمی ما را افزایش می‌دهد. وقتی چیزی با احساسات همراه باشد قطعاً راحت‌تر هم به خاطر سپرده می‌شود. در پکیج موزیکال استوری در آکادمی روان با این روش و آهنگ‌های انگلیسی به شما آموزش داده می‌شود.

6- سایت‌های آموزش رایگان زبان انگلیسی

با یک سرچ ساده می‌توانید سایت‌های زیادی را پیدا کنید که به صورت رایگان زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد و در کنارش پکیج‌های آنلاینی را به فروش می‌رسانند. در آکادمی روان نیز روزانه مطالب جدیدی منتشر می‌شود و همراه ویدئو آموزش‌هایی را دراختیار شما قرار می‌دهد و به مرور تمامی موارد در زمینه زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد.

بعضی از این وب‌سایت‌ها با تأکید بیشتر بر گرامر، بعضی با تأکید بر یادگیری لغات و برخی هم با تأکید بر Listening Speaking Writing Reading طراحی شده‌اند.

7- استفاده از انیمیشن‌های انگلیسی

آکادمی روان

انیمیشن به دلیل سادگی لغاتی که در آن‌ها استفاده می‌شود برای کسانی که در سطح مبتدی هستند عالی است! همچنین اگر می‌خواهید کودکانتان در کنار شما نیز زبان را یاد بگیرند فقط این انیمیشن‌ها را در منزل خود بگذارید تا پخش شود فرزند شما به صورت ناخودآگاه زبان انگلیسی را یاد گرفته و حتی به آن علاقه‌مند می‌شود. همچنین این انیمیشن‌ها برای خود شما نیز جذاب خواهد بود!

8- یادگیری انگلیسی با اخبار و رادیو

در یوتیوب کانال‌هایی هستند که به صورت تخصصی با اخبار زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند، اما خود شما هم می‌توانید به صورت مستقیم به اخبار انگلیسی گوش کنید و این در ناخودآگاه شما تأثیر یادگیری خود را خواهد گذاشت.

همینطور در ماشین می‌توانید به رادیوی انگلیسی گوش کنید و اخبار را نیز از آن طریق نیز دنبال کنید. شاید این ایده‌ها به نظر خیلی ساده باشد اما در عمل به صورت خیلی قدرت‌مند در یادگیری شما تأثیر گذار است.

9- ترکیب زبان با زندگی روزمره

اگر هدف خود را یادگیری زبان قرارداده‌اید باید با زبان انگلیسی زندگی کنید و به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید با رعایت نکات زیر این زبان به بخشی از زندگی شما تبدیل می‌شود:

  • لیست خرید خود را به انگلیسی بنویسید.
  • زمانی که تلویزیون می‌بینید زیر نویس انگلیسی به برنامه‌ها اضافه کنید.
  • یک دفتر خاطرات انگلیسی تهیه کنید و در آن در مورد آنچه که طی روز انجام می‌دهید؛ بنویسید.
  • پست‌های شبکه‌های اجتماعی تان را علاوه بر زبان مادری‌تان به زبان انگلیسی نیز بنویسید.
  • یک دیکشنری انگلیسی روی موبایل خود دانلود کنید به‌طوری‌که بتوانید به‌راحتی هر لغتی را که نمی‌دانید جستجو کنید. پیشنهاد ما اپلیکیشن آکادمی روان است.
  • هر پوستر یا بیلبوردی که در اطراف می‌بینید به انگلیسی ترجمه کنید.

نکات پایانی در رابطه با آموزش زبان به صورت خودآموز و در منزل

  • مقابل آینه با صدای بلند تمرین کنید.
  • در مواقع بیکاری، رانندگی و … ترانه‌های انگلیسی گوش کنید و تمرین کنید.
  • اصطلاحات رایج زبان انگلیسی را یاد بگیرید.
  • در شبکه‌های اجتماعی مثل reddit یا اینستاگرام با انگلیسی زبان ها چت کنید.
  • سعی کنید هر چیزی را که می‌بینید به زبان انگلیسی بیان کنید (مثلا این یک ماشین است را به انگلیسی بگویید)
  • در وب‌سایت blogfa.com یک اکانت ایجاد کنید و یک وبلاگ انگلیسی زبان راه اندازی کنید (مطالب را از خودتان بنویسید.)

اگر به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد عمل کنید مطمئن باشید سال بعد جز کسانی هستید که از این روش‌ها استفاده کرده و نتیجه گرفته‌اند چون این روش‌ها طبق تحقیقات انجام شده بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در سال 2021 بودند که زبان آموزان موفق از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات