تهیه مودم فیبر نوری از برقچی

شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
این روزها بسیاری از افراد برای این که سرعت بیشتر اینترنت را تجربه کنند، به‌سراغ اینترنت فیبر نوری می‌روند. به‌همین‌دلیل، فروش مودم فیبر نوری در داخل کشور افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

دو نمونه از بهترین مودم‌های فیبر نوری موجود در بازار مودم فیبر نوری هواوی و مودم فیبر نوری فایبرهوم هستند که در این مقاله، قصد داریم اطلاعات مفیدی درمورد این دو مودم دراختیار کاربران قرار دهیم. همچنین، می‌خواهیم شما را با این اینترنت پرسرعت، مزایا و معایب آن بیشتر آشنا کنیم.

اینترنت فیبر نوری چیست و قیمت تعرفه‌های آن چند است؟

این نوع از اینترنت یکی از سریع‌ترین روش‌های متصل‌شدن به اینترنت است که به‌تازگی وارد ایران شده؛ اما تمام مناطق را پوشش نمی‌دهد. درواقع باید به این نکته اشاره شود که گستردگی این نوع از اینترنت کمتر از اینترنت‌های ADSL و VDSL است. یکی از مباحث مبهم درمورد این اینترنت پرسرعت تعرفه آن است که درادامه به آن پرداخته خواهد شد. درواقع کاربران می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۴۰ هزار تومان از ارزان‌ترین پلن این نوع از اینترنت بهره‌مند شوند که سرعت آن ۲۰۰ مگابیت‌بر‌‌ثانیه است.

شایان ذکر است که ترافیک داخلی این پلن ۳۲۰ گیگابایت و ترافیک بین‌المللی آن ۸۰ گیگابایت است. گران‌ترین پلن این اینترنت نوظهور نیز درحال‌حاضر ۱۶۰ هزار تومان بابت هر ماه است که سرعت آن ۵۰ مگابیت‌برثانیه، ترافیک داخلی آن ۲۰۰۰ گیگ و ترافیک بین‌المللی آن ۵۰۰ گیگابایت است. در انتها هم باید به این نکته پرداخت که تعرفه این اینترنت پرسرعت بسیار ارزان‌تر از تعرفه اینترنت ADSL و VDSL است.

چگونه اینترنت فیبر نوری از مخابرات تهیه کنیم؟

کاربرانی که قصد خرید این نوع از اینترنت را دارند، باید در ابتدا استعلام بگیرند. در این صورت، به‌سادگی می‌توانند متوجه شوند که آیا محل سکونت یا محل کارشان از اینترنت فیبر نوری پشتیبانی می‌کند یا خیر. برای این کار، باید وارد سایت مخابرات شوند و بعد از واردکردن شماره‌تلفن ثابت، از مجهزبودن محل سکونت یا محل کار به تکنولوژی فیبر نوری اطلاع پیدا کنند. بعد از اینکه مطلع شدند محل سکونت به تجهیزات فیبر نوری مجهز است، می‌توانند برای خرید مودم فیبر نوری اقدام نمایند. در انتها، تمام کاربرانی این مراحل را یک‌به‌یک انجام دادند، می‌توانند به‌راحتی در وب‌سایت مخابرات ثبت‌نام و اینترنت فیبر نوری دریافت کنند.

حداکثر سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات چند مگابیت است؟

یکی از نکات قابل‌توجه درمورد اینترنت فیبر نوری سرعت آن است. حداکثر سرعت اینترنت فیبر نوری ۳۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه است که کاربران به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این میزان سرعت به تماشای فیلم، بازی آنلاین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و... بپردازند.

نحوه نصب مودم فیبر نوری

این روزها بسیاری از کاربران علاقه‌مند‌‌ند که نصب مودم را خودشان انجام دهند. به‌همین‌دلیل، در قسمت زیر یک تصویر قرار داده شده است که نحوه اتصال فیبر نوری به مودم در آن کاملاً مشخص است. درادامه، بهتر است ذکر شود که بعد از اتصال آن به مودم، باید سرویس DHCP چک شود. در این صورت، کاربر می‌تواند متوجه شود که آیا مودم فعال است یا خیر. درادامه، اگر مودم فعال نبود، مطمئناً کاربر آن را به‌صورت دستی فعال و IP را به‌صورت دستی وارد می‌کند. شایان ذکر است که بعد از فعال‌شدن مودم، باید آی‌پی ۱۹۲.۱۶۸.۱۰۰.۱ در مرورگر وارد شود. در این صورت، صفحه شرکت هواوی باز می‌شود که کاربر به‌راحتی می‌تواند نام کاربری و رمزعبور را وارد کند و درادامه تنظیمات مودم را انجام دهد.

فهرست قیمت مودم فیبر نوری

یکی از مهم‌ترین مسائل در هنگام خرید مودم، استعلام قیمت است. همان‌طورکه از وضعیت بازار مشخص است، به‌دلیل نبود ثبات قیمت‌ها نمی‌توان فهرست را در این مقاله قرار داد؛ درنتیجه، تمامی کاربران برای مطلع‌شدن از به‌روز‌ترین فهرست قیمت مودم فیبر نوری می‌توانند روی لینک مرتبط کلیک کنند و اطلاعات دقیقی درباره قیمت مودم به‌دست بیاورند.

تفاوت مودم فیبر نوری و معمولی

در این بخش از مقاله، تفاوت مودم فیبر نوری و مودم‌های معمولی را بررسی می‌کنیم. در ابتدا، بهتر است بگوییم که سرعت دانلود و آپلود فیبر نوری بیشتر از اینترنت‌های ADSL و VDSL است. همچنین، فیبر نوری پینگ کمتری از اینترنت معمولی دارد. درمقابل، باید به این نکات اشاره کنیم که قیمت راه اندازی و حتی خرید مودم فیبر نوری از اینترنت و مودم‌های معمولی گران‌تر است. پچ کوردهای فیبر نوری نیز قیمتشان بیشتر از پچ کوردهای مودم‌های معمولی مانند مودم adsl و مودم vdsl است.

هزینه نصب مودم فیبر نوری

هزینه نصب مودم متغیر است و نمی‌توان به‌طور قطعی دستمزد نصب مودم را اعلام کرد؛ اما با بررسی قیمت‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که کارفرمایان مخابرات برای نصب مودم مبلغ حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

آی‌پی مودم فیبر نوری هواوی

این نوع از مودم آی‌پی های مختلفی دارد. زمانی که کاربران تصمیم می‌گیرند وارد پنل مودم شوند، باید از آی‌پی مخصوص همان شرکت استفاده کنند. آی‌پی مودم هواوی ۱۹۲.۱۶۸.۱۰۰.۱ است و افراد با وارد‌کردن این آی‌پی در مرورگر کامپیوترشان، می‌توانند به پنل مودم فیبر نوری هواوی متصل شوند و تنظیمات را انجام دهند.

آی‌پی مودم فیبر نوری فایبرهوم

آی‌پی مودم فایبرهوم با آی‌پی مودم هواوی متفاوت است؛ درنتیجه، کاربران برای دسترسی به پنل مودم فایبرهوم باید از آی‌پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ استفاده کنند.

قیمت مودم فیبر نوری فایبر هوم

مودم فایبرهوم مدل‌های متعددی دارد که با یکدیگر متفاوت هستند؛ زیرا از قابلیت‌های متفاوتی دارند. علاقه‌مندان به برند فایبرهوم می‌توانند مودم‌های این شرکت را با مبالغی درحدود ۱،۵۰۰،۰۰۰ تا ۲،۸۰۰،۰۰۰ تومان تهیه کنند.

قیمت مودم فیبر نوری هواوی

مودم‌های فیبر نوری هواوی گران‌تر از مودم‌های فیبر نوری فایبرهوم هستند و مودم‌ هواوی را نمی‌توان با قیمت ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان خرید؛ زیرا ارزان‌ترین مودم هواوی ۱،۸۰۰،۰۰۰ تومان و گران‌ترین مدلش نیز ۲،۸۰۰،۰۰۰ تومان است. علاقه‌مندان به محصولات شرکت هواوی می‌توانند بین بازه قیمتی اعلام‌شده محصول مدنظرشان را تهیه کنند.

کیفیت ساخت مودم فیبر نوری فایبرهوم بهتر است یا مودم فیبر نوری هواوی؟

یکی از بهترین راه‌های سنجش و بررسی کیفیت ساخت مودم، مطالعه مقالات متعدد و بررسی نظر کاربران است. بعد از بررسی نظرات و مطالعه مقالات، به‌راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که کیفیت ساخت مودم فایبرهوم بهتر از کیفیت ساخت مودم هواوی است.

دسترسی به امکانات پیشرفته ازجمله شبکه‌سازی و روتینگ فایبرهوم بهتر است یا هواوی؟

در این زمینه، می‌توان به مودم هواوی اشاره کرد؛ زیرا ازلحاظ شبکه‌سازی و روتینگ مودم هواوی در سطح بالاتری از مودم فایبرهوم قرار دارد.

جدیدترین مودم‌های فیبر نوری هواوی؟

مودم هایی همچون مودم فیبر نوری دوبانده هواوی مدل HN8245Q و مودم فیبر نوری دوبانده هواوی K662C (وای فای 6) در‌حال‌حاضر جزو جدیدترین مودم‌های فیبر نوری هواوی محسوب می‌شوند که درادامه، درباره‌شان بیشتر توضیح می‌دهیم.

مودم فیبر نوری دوبانده هواوی مدل HN8245Q

مودم فیبر نوری دوبانده هواوی مدل HN8245Q یکی از بهترین مودم‌های موجود در بازار است. اتصال بی‌سیم این مودم بسیار پایدار است و امکان پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مختلف مانند ویندوز و مک اندروید و ios را دارد. درنتیجه، کاربران به‌راحتی می‌توانند با استفاده از تلفن‌همراه و کامپیوتر شخصی خود به این مودم ازطریق قابلیت بی‌سیم متصل شوند. ۴ پورت شبکه، قدرت آنتن‌دهی ۵ دسی‌بلی و قابلیت دوبانده بودن از دیگر ویژگی‌های این مودم محسوب می‌شود که باعث شده است بسیاری از افراد آن را بخرند.

مودم فیبر نوری دوبانده هواوی K662C (وای فای 6)

این مودم نیز در‌حال‌حاضر یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های فیبر نوری دوبانده موجود در بازار محسوب می‌شود. مودم مذکور ۴ آنتن قدرتمند با خروجی ۵ دسی‌بل دارد و سرعت وای‌فای آن‌ نیز به‌دلیل پشتیبانی از وای‌فای نوع 6 حدوداً ۳۰۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه است.

جدیدترین مودم‌های فیبر نوری فایبرهوم

مودم‌های فایبرهوم مدل‌های متنوع دارند. درادامه، جدیدترین مودم‌های فایبرهوم را معرفی می‌کنیم؛ نمونه‌هایی همچون مودم فیبر نوری دوبانده فایبرهوم HG6821M و HG6145F. این دو مودم جدیدترین و پرفروش‌ترین مودم‌های فایبرهوم هستند.

برقچی

مودم فیبر نوری دوبانده فایبرهوم HG6821M

مودم فیبر نوری دوبانده فایبرهوم HG6821M در‌حال‌حاضر یکی از بهترین مودم‌های موجود در بازار است که سرعت بسیار رضایت‌بخشی دارد. همچنین، وجود ویژگی‌هایی همچون پورت usb، قدرت آنتن‌دهی ۵ دسی‌بلی، قابلیت دوبانده و وجود ۴ پورت شبکه باعث محبوبیت این مودم شده است. به‌همین‌دلیل، کاربرانی که به مشاهده فیلم به‌صورت آنلاین، بازی‌های آنلاین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و... علاقه‌مند‌‌‌ند، این مودم را تهیه می‌کنند.

مودم فیبر نوری دوبانده فایبرهوم HG6145F

طراحی فوق‌العاده زیبا و منحصر‌به‌فرد مودم فیبر نوری دوبانده فایبرهوم HG6145F باعث شده است تا کاربران زیادی به آن علاقه‌مند شوند؛ البته قابلیت‌های این مودم هم تأثیر زیادی روی افراد دارد. برای مثال، این مودم از ۴ پورت گیگابایت برخوردار است و سرعت بسیار زیادی هم دارد و از فرکانس های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

برقچی

نتیجه‌گیری

در این مقاله، سعی کردیم کاربران اطلاعات دقیقی از اینترنت فیبر نوری و مودم‌های مناسب با این تکنولوژی به‌دست بیاورند. درنتیجه، آنان بعد از مطالعه این مقاله می‌توانند براساس اطلاعات کسب‌شده برای خرید مودم فیبر نوری اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات