خرید انواع مودم از صاران مارکت

شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
مهم‌ترین فاکتورهای یک اینترنت پرسرعت، استفاده از یک مودم مطمئن و پرسرعت است که با جدیدترین تکنولوژی روز همخوانی داشته باشد.
تبلیغات

در سال‌های اخیر نام شرکت چینی هواوی به واسطه حضور پررنگ محصولات ارتباطی این شرکت در بازار ایران زیاد به گوش می خورد. کار اصلی این شرکت که دفتر مرکزی آن در کشور چین واقع شده است تولید تجهیزات شبکه و ارتباطی است و توانسته است سهم خوبی از بازار را از آن خود کند. محصولات این شرکت از کیفیت ساخت قابل قبولی بهره می‌برند. تکنولوژی های ارتباطی مودم در سال‌های اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است و حالا مودم های هواوی جای خود را در میان تجهیزات مورد نیاز برای ارتباط با اینترنت، به خوبی باز کرده است. حضور این برند در میان تجهیزات شبکه صاران مارکت، به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر و فعال در این حوزه، گواه این موضوع است. در این مقاله سعی داریم به نقد و بررسی مودم HUAWEI L01s که با نام HWS32MWA نیز شناخته می‌شود بپردازیم.

این مودم از سرویس‌های اینترنتی بر بستر TDD و FDD پشتیبانی می‌کند، به عبارت ساده تر می‌توانید برای اتصال به اینترنت از هر دو نوع سیمکارت های TD-LTE و 4G استفاده کرد. این مودم در فروشگاه اینترنتی صاران مارکت با قابلیت استفاده با سیمکارت تمام اپراتورها عرضه می‌شود، پس نگرانی بابت اپراتور نخواهید داشت و می‌توانید از سیمکارت‌های همراه اول و ایرانسل و سایر اپراتور های ایرانی استفاده کنید.

بررسی مشخصات ظاهری مودم هواوی L01s

طراحی استوانه ای و خلاقانه ی این محصول جذابیت زیادی به ظاهر این مودم بخشیده است. کیفیت متریال استفاده شده در بدنه مودم L01s کیفیت بالایی دارد و رنگ مات آن واقعا چشم نواز است. در قسمت پایینی بدنه، پایه هم عرض بدنه به رنگ نقره ای به چشم می خورد و ترکیب این دو توانسته ظاهری حرفه ای به این محصول ببخشد. این استوانه زیبا ارتفاعی 180 میلیمتری دارد و سطح مقطع آن دایره ای به قطر 93 میلی‌متر است. این سایز در‌ واقع برای مصارف خانگی طراحی شده و اگر بخواهید در محیط سازمانتان از این مودم در رک شبکه و سرور نگه‌داری کنید، باید فضایی معادل حدود 4 یا 5 یونیت را برای آن در نظر بگیرید.

فروش مودم هوآوی L01s

در پنل جلویی این مودم لوگوی HUAWEI اولین چیزی است که به چشم می خورد، ال ای دی های نشان‌دهنده وضعیت مودم، مود کاری و میزان سیگنال آنتن نیز به صورت عمودی روی هم چیده شده است و رنگ آبی ال ای دی ها در هنگام استفاده از این مودم همخوانی و سازگاری خوبی با طراحی بدنه دارد. البته نشانگر ها در وضعیت های مختلف ممکن است به رنگ‌های دیگری نیز دیده شود، مثلاً هنگامی که ارتباط با اینترنت به درستی برقرار نشده است، این نشانگر به رنگ قرمز یا در هنگام سعی در برقراری ارتباط به صورت چشمک‌زن با رنگ زرد قابل مشاهده است.

در این میان دو کلید MODE و WPS نیز تعبیه شده که طراحی آن در نگاه اول بصورت یکپارچه و هنرمندانه ای انجام شده است و در کل ساختار زیبایی در پنل جلویی این مودم شاهد هستیم.

در قسمت پشت این مودم دکمه RESET سخت‌افزاری مشاهده می‌شود که مثل اکثر تجهیزات شبکه با استفاده از یک پین یا سوزن می‌توان این دستگاه را به تنظیمات اولیه کارخانه برگرداند. بعد از آن شاهد یک درگاه یو اس بی (USB 2.0) هستیم که توانایی به اشتراک‌گذاری داده‌های روی ذخیره‌ساز های جداشدنی مثل هارد یا فلش را برای کسانی که به این مودم متصل هستند را فراهم می‌کند. پس از آن شاهد دو پورت شبکه اترنت گیگابیتی هستیم که با استفاده از پچ کورد شبکه (کابل شبکه) می‌توان تجهیزات دیگر مانند لپ تاپ را بصورت کابلی به این مودم متصل کرد. در پایین ترین قسمت هم سوکت تغذیه قرار دارد که آداپتور 12 ولت 2 آمپری موجود در بسته‌بندی این محصول به آن متصل شده و توان مورد نیاز این دستگاه را فراهم می‌کند. یک پچ کورد فلت هم در بسته‌بندی این محصول همراه با آن به خریدار تحویل داده می‌شود.

خشاب سیمکارت در قسمت تحتانی این مودم جاسازی شده که میزبان سیمکارت در ابعاد نانو خواهد بود و در اطراف آن مشخصات شبکه وای فای، کلمه عبور شبکه و سایر مشخصات دستگاه نوشته شده است. بالای مودم نیز منطقه اسکن NFC است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

اتصال به مودم هواوی L01s

همان‌طورکه پیش تر اشاره شد این مودم قابلیت اتصال هم بصورت کابلی و هم بیسیم را فراهم کرده است. وای فای این مودم بصورت Dual Band است و هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز در‌ دسترس است. آنتن این مودم MIMO 4X4 است، به عبارت ساده‌تر 4 آنتن داخلی برای آن تعبیه شده که از دو آنتن برای ارسال و از دو تای دیگر آن برای دریافت دیتا استفاده می‌شود.

برای اتصال به وای فای این مودم روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که راحتی را در عین امنیت به ارمغان می‌آورد. اولین روش طبق روال عادی اکثر مودم ها استفاده از کلمه عبور است که همان‌طورکه گفته شد می‌توانید آن را در قسمت زیرین مودم پیدا کنید و با وارد کردن آن براحتی به مودم متصل شوید. راه‌حل بعدی نیز در بیشتر مودم ها وجود دارد که با استفاده از دکمه WPS در پنل جلویی مودم امکان‌پذیر است، البته دستگاهی که به این روش قصد اتصال داشته باشد، خود نیز باید از WPS پشتیبانی کند.

غیر از روش‌های رایج، دو روش دیگر نیز برای این مودم در نظر گرفته شده است، اگر به قسمت زیرین مودم نگاه کنید یه کد QR نیز به چشم می خورد که با دوربین موبایل براحتی اسکن شده و احراز هویت شکل می‌گیرد و به سرعت و سهولت ارتباط برقرار می‌شود. همچنین به‌عنوان آخرین روش، بالای مودم ناحیه اسکن NFC تعبیه شده که گوشی های دارای این تکنولوژی براحتی با نزدیک شدن به این ناحیه اتصال خود را با مودم برقرار می‌کنند. که فقط گوشی های موبایل دارای سیستم عامل اندروید می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند و این مودم با NFC موبایل های اپل سازگاری ندارد.

مودم هوآوی L01s

در فرکانس 5GHz استاندارد 802.11 ac بکار رفته که حداکثر سرعت انتقال دیتا تا 1300 مگابیت در ثانیه را برای شبکه وای فای این مودم فراهم می‌کند. عبارت SPEED WiFi HOME که در قسمت پشت پایه این مودم حک شده نیز در واقع اشاره به سرعت بالای شبکه خانگی این مودم به‌ واسطه این تکنولوژی دارد.

به‌عنوان نکته پایانی در این قسمت، باید گفت که این دستگاه از پروتکل های امنیتی رایج مثل WEP, WPA, WPA2 و... پشتیبانی می‌کند و به‌راحتی از‌ طریق پنل تحت وب آن می‌توانید نسبت به تغییر آن و همچنین رمز اتصال وای‌فای اقدام کنید.

تست فنی مودم هواوی L01s

همکاران ما در واحد فنی صاران مارکت، پس از ساعت ها تست این مودم و بررسی های فنی به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌اند. این مودم بصورت اسمی تا 42 کاربر را بصورت هم‌زمان میزبانی می‌کند و در بررسی های انجام شده پردازنده مودم بدون افزایش دما و کاهش سرعت کارکرد قابل قبولی را از خود نشان داد. همچنین آمار و ارقام اعلام شده از طرف کمپانی سازنده مورد بررسی قرار گرفت که همگی با تست های انجام شده همخوانی داشت. سیمکارت تمامی اپراتور ها نیز با این مودم همخوانی داشت و تست سرعت برای دانلود و آپلود روی سیمکارت ایرانسل بالاترین میزان را به خود اختصاص داد. البته در مناطق مختلف پوشش و آنتن دهی اپراتور ها متفاوت است و این اعداد ممکن است متفاوت باشد.

نتیجه کلی بررسی مودم هواوی L01s

با توجه به بررسی‌های انجام شده و کاهش تعداد مودم هایی مثل TF-i60 H1 ایرانسل در بازار، این مدل می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. البته ایرانسل سعی کرد مدل TF-i60 S1 را نیز به بازار عرضه کند که در واقع مدل بومی سازی شده H1 است، اما کیفیت ساخت نسبتاً ضعیف آن باعث شد جایگاه چشمگیری در میان کاربران نداشته باشد. همچنین این مودم تازه وارد، رقیب سر سخت و اصلی برادر خود یعنی مودم هواوی B612 خواهد بود، از این منظر که هم به لحاظ قیمتی L01S برنده رقابت است، هم از لحاظ ظرافت در طراحی و هم امکانات بیشتر آن.

از نقاط ضعف آن نیز می‌توان به عدم وجود کانکتور ارتباطی آنتن خارجی اشاره کرد که با توجه به نوع استفاده این مودم در فضاهای خانگی یا سازمان های کوچک تا متوسط و همچنین نوع آنتن داخلی استفاده شده، مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد.

در کل می‌توان گفت نقاط قوت این مودم، هر کاربری را متقاعد می‌سازد تا بدون تردید اقدام به تهیه آن کرده و امکانات و کیفیت بالایی را در ابعاد کوچک برای خود مهیا کند. برای تهیه این مودم و همه تجهیزات شبکه مورد نیاز آن، و خرید انواع کالای دیجیتال با بهترین قیمت، هم اکنون می‌توانید به فروشگاه اینترنتی صاران مارکت مراجعه کنید و در هر نقطه از کشور کالای خود را در‌ اختیار داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات