با تهران وکیل یکی از بهترین استارتاپ های حقوقی آشنا شوید!

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در ابتدا به مفهوم استارتاپ بپردازیم؛ منظور از استارتاپ همان شرکت‌های تازه بنیادی است که با پیشرفت تکنولوژی قصد در حل نیازهای بشر دارند.
تبلیغات

در واقع این شرکت‌های نوبنیاد با پتانسیل زیادی که دارند و همچنین به واسطه ایده‌های خلاقانه در این میان، در جهت بهبود و رفع چالش‌های زندگی بشر می پردازد. قطعاً امروزه پیشرفت تکنولوژی به اندازه‌ای است که بسیاری از نیازهای بشر را پوشش می‌دهد و به‌همین‌دلیل، است که شرکت‌های تازه بنیادی قصد در رفع نیاز هاتی بشر با گسترش تکنولوژی دارند حال آنکه قطعاً شرکت‌های استارتاپی برای رسیدن به اهداف جمعی شرکت با چالش‌های رو‌به‌رو می‌شوند که در این مسیر نیاز به مشاوره حقوقی بیشتر دارند. اگر قصد دارید با تهران وکیل بهترین استارتاپ حقوقی آشنا شوید، در ادامه ما را همراهی کنید تا هر آنچه که لازم است در این باره بدانید را برای شما عزیزان تشریح دهیم.

ثبت شرکت‌های استارتاپی

در صورتیکه شخص حقوقی بخواهد ایده خود را در قالب شرکت‌های نوپا گسترش دهد، باید بتواند شرکتی را در زمینه کاری خود به ثبت برساند. ثبت شرکت دارای چندین مرحله قانونی است که بایستی به نوبت انجام گیرد اما اولین مرحله پیش از شروع اقدام به ثبت شرکت این است که براساس تحقیق و جست و جو، شرکتی که دارای پیشینه کاری مشابهی با ایده استارتاپ مورد نظر است، انتخاب شود که در مجموع کارایی این شرکت سازگاری زیادی با ایده استارتاپ دارد و معمولا این مسائل بیشتر حول شرکت‌های سهامی خاص می‌چرخد.

حال به سراغ مزیت ثبت شرکت برویم؛ جاییکه با ثبت شرکت اموال و دارایی های آن در حالتی مستقل از سهام‌داران شرکت قرار می‌گیرد. در واقع منظور از این امر این است که اگر به هر دلیلی ادامه کار شرکت میسر نباشد و به عبارتی دیگر شرکت منحل شود، دارایی های شخص از انحلال کامل در امان نگه داشته می‌شود و همین موضوع خود امنیت خاطر را حول ایده پردازان استارتاپ به وجود می‌آورد.

بررسی علت شکست برخی از استارتاپ‌ها

دقت داشته باشید که همه مسائل استارتاپ حول ایده می‌چرخد یعنی زمانی که صحبت از ثبت شرکت‌های نوپا به میان می آید، ناخودآگاه ذهن به سمت یک ایده جذاب و درآمد زا می‌رود؛ ایده ای که کاملاً جدید بوده و پتانسیل رسیدن به صدر اخبار را دارد. بسیار دیده شده که برخی تنها از ایده‌های قبلی استفاده می‌کنند و انتظار دارند که یک شبه همه چیز به سود آن‌ها تمام شود اما واقعیت چیز دیگریست.

واقعیت این است که موفقیت در استارتاپ نیازمند صرف زمان، انرژی، ممارست و حتی هزینه است به‌همین‌دلیل، عجله برای رسیدن به درآمد گاهی سبب گرفتن تصمیم های عجولانه و شکست در پروژه می‌شود. هر ایده جذاب و تازه ای برای مورد توجه قرار گرفتن در میان مردم نیاز به زمان دارد به‌همین‌دلیل، برخی از ایده پردازانی که عجولانه و بدون ممارست حرکت می‌کنند، احتمال شکست آن‌ها را تهدید می‌کند.

با انواع استارتاپ آشنا شوید

استارتاپ بر حسب ایده و مراحل انجام به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در این میان از ایده‌های بسیار کوچک و خانگی گرفته تا ایده‌های بسیار گسترده، همگی احتمال رسیدن به موفقیت را خواهند داشت. کوچک‌ترین استارتاپ‌ها خود را در قالب کار های خانگی نشان می‌دهد؛ یعنی جاییکه برخی از محصولات کوچک و بزرگ خانگی تولید شده و برای معرفی آن به مشتریان از برنامه‌ها و پلتفرم‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود.

علاوه بر این استارتاپ های کوچک، برخی از استارتاپ های گسترده‌تر هم وجود دارند که خود به شرکت‌های معتبری متصل هستند و پوشش دهی می‌شوند. مثال ملموسی که در این باره می توانیم بزنیم، وابستگی شرکت کوچک گردشگری به بانک ملت است که پوشش دهی فعالیت‌های این ایده استارتاپ توسط بانک ملت انجام می‌شود‌.

نحوه راه اندازی استارتاپ

قبل از شروع به راه اندازی استارتاپ بایستی یک مشاور حقوقی خوب و کاربلد همانند تهران وکیل داشته باشید تا در ابتدای مسیر شما را با تمام چون و چرایی کار آشنا کند چراکه عدم آگاهی در مرحله پیش از شروع کار ممکن است تبعاتی سنگینی را برای بعد ها در پی داشته باشد. از آنجاییکه آینده دقیق استارتاپ و فعالیت آن مشخص نیست، بهتر است که پیش از شروع کار از مشاور حقوقی خود بخواهید که سهم و حقوق تمامی افراد سرمایه گذار را مشخص کند تا در صورت موفقیت یا شکست، ابهامی در مورد تقسیم سهم افراد وجود نداشته باشد. زمانیکه حقوق قانونی افراد توسط وکلای تهران وکیل در امر استارتاپ مشخص شد، می‌توانید راه اندازی یک استارتاپ را شروع کنید.

تهران وکیل

مراحل راه اندازی یک استارتاپ

راه اندازی یک استارتاپ موفق باید به صورت کاملاً اصولی و مرحله ای انجام بگیرد که در این میان به همراه داشتن بهترین استارتاپ حقوقی می نتواند روند انجام کار را تسریع ببخشید. این مراحل عبارت‌اند از:

  • مرحله اول برای شروع به کار، داشتن یک ایده جذاب، جدید و خلاقانه است. این ایده محدودیتی در تولید محصول، عرضه محصول یا ارائه خدمات ندارد و تنها کافی است جای پیشرفت داشته باشد.
  • مرحله بعدی برنامه‌ریزی است؛ یعنی مشخص کردن مسیر راه و نحوه رسیدن به هدف به طوریکه یک دید کلی و جامع از کار به دست آید. باید به‌طور کامل بر ایده خود واقف باشید و بدانید که چگونه و از چه راهی می‌خواهید آن را به ثمر برسانید.
  • از آنجاییکه امکان سو استفاده از ایده پیشنهادی وجود دارد، بایستی ثبت ایده انجام دهید که برای انجام این کار می‌توانید از وکلای تهران وکیل فعال در حوزه استارتاپ و ثبت شرکت کمک بگیرید تا روند انجام مراحل ثبت ایده به سرعت انجام گیرد.
  • آماده کردن نمونه محصول ارائه شده در استارتاپ از دیگر مراحل پیگیری کار است.
  • حال نوبت به دریافت بازخورد تولید محصول یا ارائه خدمات خود به مشتری کی رسد اما توجه داشته باشید که در ابتدا بایستی عرضه محصول را با جامعه هدف کوچک آغاز کرده تا در صورت وجود بروز اشکال، امکان رفع آن وجود داشته باشد.
  • در صورت دریافت بازخورد مطلوب از عرضه محصول در جامعه هدف کوچک، می‌توانید عرضه محصول را به جامعه بزرگ تر ببرید اما دقت داشته باشید که این عمل باید تحت پوشش اسپانسر قوی صورت بگیرد. برای تک به تک این مراحل می‌توانید از تهران وکیل به‌عنوان وکیل استارتاپ کمک بگیرید.

دعاوی استارتاپی

هر کسب و کاری در حیطه فعالیت‌های که انجام می‌دهد، ممکن است با چالش‌های رو‌به‌رو شود که گاهی این چالش‌ها در اثر بروز اختلاف کاری با دیگر کسب‌و‌کار ها رخ می‌دهد؛ استارتاپ‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و امکان بروز اختلاف بین آن‌ها وجود دارد. گاهی استارتاپ مورد شکایت دیگر شرکت‌ها قرار می‌گیرد و لازم است در این مسیر مدارک و اسناد برای دفاع از خود داشته باشد؛ گاهی هم ضایع شدن حق از جانب دیگر کسب‌و‌کار ها، استارتاپ را مجاب می‌کند که برای دفاع از حقوق خود به‌دنبال شکایت بروند. در تمامی این مسیر ها به هر نحوی که باشد، مشاوره و کمک از وکیل استارتاپ ضروری خواهد بود.

به‌طور طبیعی در استارتاپ‌ها نیز همانند دیگر کسب‌و‌کار ها یک سری قوانین و ضوابط حاکم است که نقص این قوانین از هر جانبی می‌تواند پیگیری قانونی داشته باشد. حال که وکلای استارتاپ به تمامی مسائل مربوط به استارتاپ آگاه هستند و اطلاعات ویژه و تخصصی دارد، به‌راحتی توانایی پیگیری پرونده های حقوقی شما را خواهد داشت. از دیگر فعالیت‌های وکیل استارتاپ می‌توان به حفظ تعادل بین نهاد های مختلف و استارت های تحت پوشش آن‌ها اشاره کرد؛ در واقع به منظور پیشگیری از پایمال شدن حقوق استارتاپ، نظارت بر قرارداد ها و فعالیت‌های مشترک بر عهده وکیل استارتاپ قرار می‌گیرد.

فراموش نکنید شما می‌توانید از مشاوران حقوقی تهران وکیل مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید!

https://www.tehran-atorney.com/

تهران وکیل

و در پایان، تهران وکیل به‌عنوان وکیل مشاوره استارتاپ

همان‌طورکه گفتیم ایده پردازان حوزه تکنولوژی برای رسیدن به اهداف خود در قالب استارتاپ با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو می‌شوند که برای حل این چالش‌ها و رسیدن به اهداف خود نیازمند مشاوره حقوقی هستند و حال آنکه تهران وکیل به‌عنوان وکیل استارتاپ حقوقی آماده ارائه بهترین مشاوره ها به مشتریان گرامی است. نکته بسیار جالب به توجه این است که ارائه مشاوره های استارتاپی توسط تهران وکیل بر عهده وکلایی است که سابقه شرکت در این استارتاپ‌ها را داشته یا حتی خود، یک شرکت نوپا را راه اندازی کردند. قطعاً این وکلا با صفر تا صد قوانین مربوط به استارتاپ آشنا هستند و در قالب یک پشتیبان خبره قادر به راهنمایی دادن به افراد خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات