ورود به بازار ارز دیجیتال با اکس نوین

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اکس نوین یک پلتفرم بسیار ساده برای خرید و فروش بیش از 40 رمزارز معتبر با امنیت بسیار بالا و رابط کاربری بسیار ساده است.
تبلیغات

چرا اکس نوین؟

اکس نوین هم برای افرادی که به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند و هم برای معامله گران حرفه ای، امکانات بسیار خوبی را در نظر گفته است. برای خرید ارز دیجیتال از اکس نوین ما تنها کافی است یک حساب کاربری ایجاد کرده و با طی کردن مراحل احراز هویت در کمتر از 24 ساعت، وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید.

مشاوران ما در اکس نوین به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و خدمت‌رسانی به شما هستند تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل خود را برطرف کرده یا پاسخ سؤال خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید با معرفی ما به دوستانتان از اکس نوین پاداش دریافت کنید.

آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال؛ آشنایی با مفاهیم

نخستین گام برای ورود به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال، آشنایی با مفاهیم آن است. پس از به دست آوردن شناخت کافی نسبت به ارزهای دیجیتال و انتخاب یک یا تعدادی از آن‌ها، باید برخی از مفاهیم را بشناسید که به شما در انجام بهتر معاملات کمک می‌کنند. در ادامه برخی از مهم ترین اصطلاحاتی را که باید در مرحله اول آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال بدانید؛ معرفی کرده ایم:

1- بیت کوین و آلت کوین

خرید و فروش بیت کوین از رایج ترین معامله های انجام شده در بازار ارز دیجیتال است. پس از موفق شدن بیت کوین، تعدادی ارز دیجیتال جدید به وجود آمدند که آلت کوین نامیده می‌شوند و از مهم ترین آن‌ها می‌توان به اتریوم و لایت کوین اشاره کرد.

2- بلاک چین

بلاک چین محلی برای ذخیره اطلاعات و اتصال آن‌ها به ترتیب زمانی است. بلاک چین را می‌توان یک پایگاه داده یا یک دفتر معاملاتی دانست که اطلاعات زیادی را می‌توان در آن ذخیره کرد.

3- ماینینگ

ماینینگ درواقع فرایند استخراج ارزهای دیجیتال است که می‌تواند سکه های بیشتری را ایجاد کند و توسط دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود.

4- صرافی

صرافی درواقع یک بستر معاملاتی است که در آن خریداران و فروشندگان با هم ارتباط برقرار کرده و می‌توانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهند.

5- کیف پول

کیف پول برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال و انتقال وجه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال؛ حفظ امنیت معاملات

یکی از چالش‌های بسیار بزرگی که دربرابر معامله گران قرار دارد؛ نحوه تأمین امنیت معاملات در ارزهای دیجیتال است که در ادامه آن‌ها را بررسی کرده ایم:

1- انتخاب صرافی مطمئن

صرافی ها می‌توانند با استفاده از ترفندهای مختلف امنیت معاملات شما را افزایش دهند. احراز هویت باعث می‌شود که همه فروشندگان و خریداران شناسایی شده و احتمال کلاهبرداری و پولشویی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. یکی از موارد دیگری که صرافی ها باید برای تأمین امنیت حساب های کاربری به آن توجه کنند؛ ایجاد کردن امکان تأیید دو مرحله ای برای ورود به حساب است.

2- استفاده از کیف پول های ارز دیجیتال

انواع مختلف کیف پول ارز دیجیتال از ابزارهایی برای تأمین امنیت پس از خرید تتر یا دیگر ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. برای مثال در همه آن‌ها شما یک کلید خصوصی دارید که باید از آن برای برداشت از کیف پول یا تبدیل موجودی آن استفاده کنید.

3- بررسی سابقه و تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال

تیم توسعه‌دهنده باید به‌طور دائمی بستر ارزهای دیجیتال را آپدیت کرده و باگ های آن را برطرف کنند. همچنین باید از تکنیک های رمزگذاری پیچیده استفاده کنند تا نفوذ به بستر ارز دیجیتال برای هکرها دشوارتر شود. تیم های توسعه‌دهنده مختلف از الگوریتم های متفاوتی مانند Proof of Work، Proof of Stake و POW برای تأمین امنیت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

exnovin

آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال؛ انجام معامله و خرید و فروش

در مرحله سوم از آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال می خواهیم شما را با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال آشنا کنیم. برای این کار شما دو راه‌حل دارید؛ می‌توانید ارز دیجیتال را به صورت مستقیم خریداری کرده یا این کار را ازطریق صرافی ها انجام دهید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال می‌تواند تا حد زیادی دارایی شما را به خطر بیندازد. زیرا این ارزها دارای ماهیت مجازی هستند و خرید و فروش آن‌ها به صورت مستقیم و حضوری نمی تواند امنیت کافی را داشته باشد.

شما می‌توانید خرید ارز دیجیتال و فروش آن را ازطریق صرافی های خارجی یا ایرانی انجام دهید. صرافی های خارجی در بیشتر موارد امکان معامله با آی پی ایران را محدود کرده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، برای استفاده از آن‌ها نیاز به تغییر آی پی دارید.

در آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال تأکید می‌شود که حتماً از خدمات صرافی های معتبر ایرانی استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به‌سادگی و با استفاده از ریال، همه معاملات خود را انجام دهید. به‌علاوه مراحل ثبت نام در این صرافی ها بسیار آسان است و نیازی به طی کردن مراحل پیچیده نخواهید داشت.

مراحل خرید ارز دیجیتال از صرافی

  • از یک شبکه مطمئن اینترنت استفاده کرده و وارد وب سایت یک صرافی معتبر شوید.
  • حساب کاربری خود را ایجاد کرده و مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید.
  • حساب کاربری خود را شارژ کنید.
  • با مراجعه به قسمت پیشنهاد‌ها فروشندگان، بهترین معامله را برای خود انتخاب کرده و خرید را انجام دهید.
  • همچنین می‌توانید به‌عنوان فروشنده ظاهر شده و برای بخشی از دارایی‌تان قیمتی تعیین کرده و آن را به دیگران بفروشید.

مهم ترین نکات برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال

  • پیش از معامله تحقیق و بررسی کنید.
  • سرمایه خود را روی یک ارز دیجیتال صرف نکنید.
  • استراتژی مشخص داشته باشید.
  • تا حد امکان از انجام معامله های بزرگ خودداری کنید.
  • برنامه‌ریزی و نگاه بلند مدت داشته باشید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات