خرید SSDهای m.2 از مهرگان ای تی

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
این روزها خرید یک SSD M.2 برای تمامی سیستم‌ها اعم از خانگی تا گیمینگ و گرافیکی توصیه می‌شود. اما حضور برندهای مختلف و اس اس دی هایی با ویژگی‌های متفاوت ما را با چالشی بزرگ برای انتخاب مواجه می‌کند.
تبلیغات

شبکه‌های اجتماعی نیز با بمباران اطلاعاتی تحت عنوان SSD M.2چیست، بر این چالش دامن می‌زنند.

مهرگان آی ‌تی در این مقاله سعی دارد شما را با سه SSD M.2 گیمینگ و مطابق با نیاز اغلب کاربران آشنا کند.

اما هارد M.2 چیست؟ M.2 یکی از پورت‌های جدید برای وسایل ذخیره‌سازی، پورتی به اسم M.2 است. پیش از تهیه هرگونه اس اس دی، اطمینان حاصل کنید که مادربرد شما از SSD M.2پشتیبانی می‌کند یا خیر. مادربردهای جدید همگی از اس اس دی m.2 پشتیبانی می‌کنند.

اولین SSD که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت اس اس دی سیلیکون پاور UD70 ظرفیت 2 ترابایت است.

این اس اس دی 2 ترابایتی با سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالایی که دارد می‌تواند نیاز یک گیمر را برای پردازش سریع اطلاعات براورده سازد. UD70 دارای یک حافظه نهان بزرگ SLC پویا است که یک چهارم ظرفیت آن را در بر می‌گیرد. این SSD دو ترابایتی می‌تواند حداکثر 530 ترابایت نوشتار را در دوره ضمانت خود ذخیره کند. در جدول زیر به معرفی ویژگی‌های این اس اس دی پرداخته‌ایم.

کمپانی سیلیکون پاور از جمله نام‌های مطرح حافظه در دنیا است که حضور فعالی هم در ایران دارد و در حال حاضر بیش از 40 درصد کل بازار ایران را به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید SSD سیلیکون پاور UD70 را با گارانتی معتبر دو ساله مهرگان تجارت نصر از سایت مهرگان آی‌تی تهیه کنید.

مشخصات اس اس دی سیلیکون پاور UD70 ظرفیت 2 ترابایت:

دومین SSD که قصد معرفی آن را داریم، اس اس دی اینترنال کروشیال مدل P2 ظرفیت 2 ترابایت است.

کروشال

Crucial به معنای حیاتی است، سیستم شما بدون حافظه کار نخواهد کرد و این شرکت، اسم خود رابا توجه به همین موضوع، انتخاب نمود.

اس اس دی 2 ترابایتی از فرم فاکتور M.2 بهره می‌برد. این SSD شامل نرم افزار مدیریت برای بهینه‌سازی عملکرد ، امنیت داده ها و به‌روزرسانی های میان افزار است.

مشخصات اس اس دی اینترنال کروشیال مدل P2 ظرفیت 2 ترابایت:

آخرین اس اس دی که در این مقاله آن را معرفی می‌کنیم اس اس دی اینترنال TEAM GROUP مدل MP33 و MP34 بوده که در دو ظرفیت 2 ترابایتی و 4 ترابایتی در سایت مهرگان ای‌تی با گارانتی دو ساله به فروش می‌رسد. میانگین عمر آن 1.500.000ساعت براورد شده است.همچنین شما می‌توانید به یاری رابط PCI Express می‌توان سرعت زیاد هنگام انتقال اطلاعات را تجربه کنید.

مشخصات اس اس دی اینترنال TEAM GROUP مدل MP33 و MP34 ظرفیت 2 ترابایت و 4 ترابایت:

اما معماری SSD M.2 چیست و چه ویژگی متمایز کننده‌ای دارند؟ بیایید یک نگاهی کوتاه به تکنولوژی ساخت و چگونگی عملکرد این نسل از اس اس دی‌ها بی‌اندازیم.

SSD مخفف عبارت Solid state disk، منبع ذخیره‌سازی است که از نیمه رساناهای حالت جامد تشکیل شده است. شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که حافظه M.2 چیست؟ درایوهای SSD M.2 برای افرادی که در حال خرید یا ارتقاء رایانه شخصی (PC) یا لپ تاپ برای موارد استفاده از قبیل بازی، انیمیشن سه بعدی، ویرایش ویدئو یا انتقال فایل‌های بزرگ هستند، مناسب است.

M.2 از پروتکل‎ها و برنامه‌های متعددی مانند Peripheral Component Interconnect Express (PCIe) و SATA پشتیبانی می‌کند. محصولات سازگار با M.2 به درایوهای حالت جامد محدود نمی‌شوند. این مشخصات همچنین از پروتکل‌هایی مانند USB و Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در کارت‌های گرافیک و کارت‌های شتاب‌دهنده هوش مصنوعی که از مشخصات M.2 استفاده می‌کنند استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات