خرید انواع هارد اکسترنال از دیدنگار

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خرید هارد اکسترنال در حال حاضر بازار پر رونقی دارد. هاردها امروزه در قیمت‌های مختلفی توسط برندهای گوناگون ارائه می‌شوند اما باید در نظر داشت که هر کدام از این هاردها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند.
تبلیغات

از همین رو در ادامه در خصوص نکات مهم و کلیدی که هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه کنید، صحبت می‌شود.

خرید انواع هارد اکسترنال:

اگر قصد خرید هارد اکسترنال را دارید حتما دقت کنید که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

گنجایش هارد

یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید انواع هارد اکسترنال توجه به میزان حافظه و حجم ذخیره‌سازی آن است. توجه کنید اگر که دستگاه شما سرعت بالایی داشته، سبک باشد و اطلاعات را رمزگذاری نیز کند، اگر که فضای خوبی را ارائه ندهد، نمی تواند انتخابی مناسبی باشد. از همین رو باید متناسب با اطلاعات خود اقدام به خرید هارد اکسترنال کنید. میزان فضا نیز به کاربرد شما وابسته است. در برخی موارد افراد به هارد تنها برای جابه‌جا کردن صدها عکس و تصویر نیاز دارند. در این صورت می‌توانید براساس حجم اطلاعات خود اقدام به خرید هارد کنید. اما در برخی موارد دیگر که مایلید از اطلاعات خود پشتیبان نیز تهیه کنید بسیار مهم است که فضای کافی را در اختیار داشته باشید. برای گروه اول یک یو اس بی فلش 64 گیگ می‌تواند کفایت کند اما برای گروه دوم توصیه می‌شود تا حتما از ظرفیت حداقل 1 ترابایت استفاده کنید.

SSD یا HDD

مورد دومی که در زمان خرید هارد اکسترنال توجه به نوع هارد است. در حال حاضر هارد های SSD و HDD پرطرفدارترین مواردی هستند که در بازار می‌توان مشاهده کرد. مورد دیگر برای خرید هارد اکسترنال، توجه به SSD بودن یا HDD بودن هارد است.درایوهای خارجی در دو نوع HDD و SSD ارائه می‌شوند. هر دو کارها را کاملاً یکسان انجام می‌دهند اما در اصل، SSD ها سریع‌تر از HDD ها هستند. آن‌ها گران تر نیز هستند. هر دو یک وظیفه را انجام می‌دهند اما سرعت انتقال اطلاعات و هزینه آنان با هم متفاوت است. پشتیبان های وب سایت فروشگاهی دیدنگار که بیش از یک دهه است در زمینه ارائه ملزومات دیجیتالی فعالیت می‌کند، بیان می دارد که هارد های SSD به مراتب از HDD ها سریع‌تر بوده و کارایی بیشتری نیز ارائه می‌کنند.HDD ها دارای هد های مخصوص نوشتن و خواندن هستند که به‌همین‌دلیل، هنگام چرخش ممکن است صدای آن‌ها را بشنوید. اما در SSD ها هیچ بخش متحرکی وجود ندارد از همین رو بسیار بی صدا هستند. این هارد ها براساس پالس های الکتریکی فعالیت می‌کنند. از لحاظ هزینه نیز باید در نظر داشته باشید که هارد های SSD بسیار گران تر از HDD ها هستند. با توجه به بررسی صورت گرفته بین SSD و HDD می‌توان نتیجه گرفت که هارد های HDD اغلب بزرگ تر از SSD ها هستند.

نکات خرید هارد اکسترنال

سرعت انتقال

فاکتور مهم دیگر برای خرید هارد اکسترنال، بحث سرعت انتقال اطلاعات است. در گذشته اغلب هارد ها از تکنولوژی USB 2.0 استفاده می‌کردند. این موارد بسیار کند بودند و پورت های ورودی آن‌ها نیز دارای رنگ مشخصی نبودند. اگر شما نیز جزء آن دسته هستید که باید فایل‌ها را مکررا به جلو و عقب بفرستید و سرعت برایتان اهمیت بالایی دارد باید از نسل های پیشرفته تر و بروزتری بهره ببرید. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که دو فاکتور مهم روی عملکرد هارد اکسترنال شما تأثیر دارند. نوع تکنولوژی ذخیره‌سازی و نوع رابطی که استفاده می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه می‌توان تکنولوژی های USB 3.0، USB 3.1 Gen1 یا USB 3.2 Gen1 را مشاهده نمود که دارای پورت ورودی رنگی و سرعت انتقال بالا هستند. قیمت هارد هایی که از این تکنولوژی نیز استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر است. این تکنولوژی می‌تواند سرعتی در حدود 5 گیگ بر ثانیه را ارائه دهد.

قابلیت حمل و ماندگاری

از دیگر ویژگی های مهم برای خرید هارد اکسترنال، توجه به قابلیت حمل و ماندگاری هارد است. در برخی از موارد فرد نیاز ندارد تا هارد جابه‌جا شود بلکه تنها نیاز به یک فضای ذخیره‌سازی در شبکه محلی است. این موارد اغلب سنگین بوده و بزرگ هستند. در برخی موارد فرد نیاز دارد تا از اطلاعات خود بکاپ گرفته و همواره آن را با خود حمل کند. در این صورت ویژگی سبک بودن و اندازه دارای اهمیت بالایی است.

خرید هارد اکسترنال از دیدنگار

چرا باید از دیدنگار خرید کنیم؟

خرید انواع میکروفون، هارد اکسترنال، هدست و سایر وسایل دیجیتالی نیاز به دانش و آگاهی زیادی دارد زیرا در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی های متفاوتی نیز دارند. در همین راستا وب سایت فروشگاهی دیدنگار توانسته است تا شرایط پاسخگویی خوبی را برای همگان فراهم آورد.

در این وب سایت شما می‌تواند انواع محصولات درجه اول و دسته دوم اما با کیفیت را مشاهده کرده و ویژگی های آنان را با یکدیگر مقایسه کنید. البته چنانچه نیاز به پشتیبانی تخصصی نیز داشته باشید، می‌توانید با پشتیبان های حرفه ای فروشگاه در تماس باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات