خرید لپ تاپ استوک از اول استوک

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
به لپ‌تاپ‌هایی که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از حالت آکبند خارج شده‌اند لپ تاپ استوک گفته می‌شود.
تبلیغات

شاید با خواندن این جمله تصور کنید که لپ تاپ استوک نیز مانند لپ‌تاپ‌های دسته دوم داخل بازار باشند که قبلا توسط شخص دیگر تا حد زیادی مورد استفاده قرار گرفته و چندین سال به‌طور متمادی کارکرد داشته است، درحالی‌که این طور نیست.

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت ارز بسیاری از لوازم و کالاهای وارداتی با افزایش بی سابقه قیمت مواجه شده‌اند که لپ تاپ و کیس کامپیوتری نیز از جمله آن‌ها بودند. با بالا رفتن قیمت لپ‌تاپ‌های نو، بسیاری از افراد دیگر توان خرید یک سیستم مناسب برای خود را ندارند و پرداخت هزینه های زیاد برای یک لپ تاپ سطح متوسط چندان ارزنده و به صرفه نیست. لذا همین عامل باعث شد تا در طی چند سال اخیر بسیاری از افراد به سمت خرید لپ تاپ استوک و کیس استوک متمایل شوند.

لپ تاپ استوک چیست؟

در واقع به لپ‌تاپ‌هایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از حالت آکبند خارج شده‌اند لپ تاپ استوک گفته می‌شود. شاید با خواندن این جمله تصور کنید که لپ تاپ استوک نیز مانند لپ‌تاپ‌های دسته دوم داخل بازار باشند که قبلا توسط شخص دیگر تا حد زیادی مورد استفاده قرار گرفته و چندین سال به‌طور متمادی کارکرد داشته است، درحالی‌که این طور نیست.

واژه استوک در زبان انگلیسی به معنی ذخیره شده در انبار است. به‌طور کلی لپ تاپ استوک اروپایی در واقع شامل دستگاه هایی هستند که خط تولید آن‌ها به پایان رسیده و شرکت یا فروشگاه نتوانسته آن را به فروش برساند و به همین خاطر در انبار بدون کارکرد آنچنانی باقی مانده است.

در کشور های غربی به‌ویژه اروپا و آمریکا به افرادی که قصد خرید لپ تاپ را دارند چند هفته مهلت تست داده می‌شود تا کاربر در صورت عدم رضایت از کالای خریداری شده بتواند آن را مرجوع کند. این دسته از لپ‌تاپ‌هایی که از حالت آکبند و پلمپ خود خارج شده‌اند دیگر به صورت لپ تاپ نو توسط فروشنده فروخته نمی‌شوند و جزو دسته ی لپ‌تاپ‌های استوک قرار می‌گیرند.

همچنین در برخی فروشگاه‌ها یا نمایشگاه ها، برخی از شرکت‌ها برای معرفی محصولات و مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های خود، چندین نمونه از آن‌ها را به صورت روشن در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند تا با نحوه عملکرد و کارایی آن آشنا شوند. این سری از لپ‌تاپ‌هایی که در نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند پس از اتمام زمان نمایشگاه جزو دسته های لپ تاپ استوک قرار می‌گیرند.

avvalstock

به‌طور کلی بیشتر مدل‌های لپ‌تاپ‌های استوک به کشور های خاورمیانه ارسال می‌شوند که ایران نیز جزو آن‌ها است. نکته بسیار مهم در رابطه با لپ‌تاپ‌های استوک یا کیس استوک این است که دارای دسته‌بندی های مختلفی هستند که بر حسب ظاهر آن‌ها و میزان کارکردشان از یکدیگر جدا می‌شوند. معمولا در بین دسته های مختلف لپ تاپ استوک، دسته گرید A و گرید B از نظر ظاهری و کارکرد وضعیت بهتری دارند و مناسب خرید هستند.

  • لپ تاپ استوک گرید A

مدل هایی که در دسته‌بندی گرید A قرار می‌گیرند عموما در حد نو هستند و هیچ‌گونه خراش یا خط و خش در بدنه آن‌ها وجود ندارد و لپ تاپ در مقایسه با یک مدل نو تفاوت آنچنانی ندارد. معمولا این دسته از لپ تاپ استوک بسیار کم کارکرد بوده و از این نظر کارایی آن‌ها با لپ‌تاپ‌های نو و دست نخورد تفاوتی ندارد. توجه داشته باشید که قیمت لپ‌تاپ‌های گرید A در مقایسه با سایر دسته ها بالاتر بوده و تقاضا برای خرید آن‌ها بیشتر است.

  • لپ تاپ استوک گرید B

این دسته در مقایسه با دسته فوق تنها در ظاهر تفاوت دارد. معمولا لپ‌تاپ‌های گرید B در ظاهر و بدنه خود دارای خط و خش هستند و به همین منظور در این دسته قرار می‌گیرند. همچنین این دسته نیز بسیار کم کارکرد بوده و از نظر کارایی و سیستم سخت‌افزاری مشکلی ندارد.

مزیت ها و معایب خرید لپ تاپ استوک

  • لپ تاپ استوک در مقایسه با مدل‌های نو و آکبند تفاوتی در قطعات سخت‌افزاری، ظاهر و ... ندارد و تنها به دلیل مرجوع شدن و باز شدن پلمپ دستگاه این مدل‌ها به عنوان لپ تاپ استوک به فروش می رسند.
  • یکی از مهم ترین مزیت های خرید لپ تاپ استوک این است که از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و در مقایسه با مدل‌ها نو و آکبند بسیار اقتصادی و ارزنده هستند. به‌طوری‌که کاربران می‌توانند با هزینه یک لپ تاپ نو و آکبند با سیستم سخت‌افزاری سطح متوسط، یک لپ تاپ استوک با سیستم قدرتمند و سطح بالا خریداری کنند.
  • معمولا مدل هایی که به سفارش اروپا هستند از نظر کیفیت قطعات و سخت افزار های به کار رفته در آن‌ها وضعیت بهتری دارند.
avvalstock

معایب خرید لپ تاپ استوک

  • یکی از معایب لپ‌تاپ‌های استوک این است که معمولا بیشتر مدل هایی که به خاورمیانه ارسال می‌شوند، مدل هایی هستند که خط تولید آن‌ها به پایان رسیده است و به نوعی دیگر مدل نو آن در دنیا تولید نمی‌شود.
  • از معایب دیگر خرید مدل‌های استوک این است که معمولا اکثر آن‌ها تک رنگ بوده و نمی توانید رنگ مورد نظر خودتان را سفارش دهید.
  • در بدنه یا صفحه برخی مدل‌های استوک ممکن است خراش هایی وجود داشته باشد که شاید از نظر ظاهری برای برخی افراد ناخوشایند باشد.

مدل‌های مختلف لپ تاپ استوک در بازار

مدل‌های زیادی از کیس های استوک و همچنین لپ‌تاپ‌ها در بازار وجود دارند که بر حسب سیستم سخت‌افزاری آن‌ها به دسته های مختلف مانند، لپ تاپ استوک صنعتی، لپ تاپ استوک گیمینگ، لپ تاپ استوک ورک استیشن، میان‌رده و مولتی مدیا تقسیم می‌شوند.

از بین دسته‌بندی های ذکر شده معمولا لپ‌تاپ‌های ورک استیشن و همچنین گیمینگ از نظر سخت‌افزاری دارای قدرت بالایی بوده و برای افرادی که در زمینه های رندر و گیم به‌طور جدی فعالیت می‌کنند، خرید این مدل قطعا از نظر مالی بسیار به صرفه نظر است.

برند های مختلفی از لپ تاپ استوک نیز در ایران می‌توان یافت که عمدتا شامل برند ها لنوو، ایسوس، اچ‌پی، اپل، توشیبا می‌شوند. این برند ها عمدتا دارای محصولات با کیفیت و با کارایی بالا هستند و اعتبار جهانی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات