4 فیلم‌ برای افزایش اعتماد به نفس که می‌توانید بدون خرید اشتراک در «فیلمستان» روبیکا ببینید

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در دنیای پرتکاپو و متغیر امروز گاهی از نظر روحی و احساسی در شرایطی قرار می‌گیریم که نیازمند یک تلنگر هستیم تا به شرایط روحی مساعد خودمان برگردیم.
تبلیغات

ممکن است به خاطر اتفاقی در زندگی روزمره‌مان اعتماد به نفس خودمان را از دست ‌داده باشیم یا نیازمند یک حس مثبت برای تقویت روحیه‌مان باشیم. در این صورت شاید داستانی جذاب، بتواند اعتماد به نفس از دست رفته‌مان را به ما برگرداند و باعث شود حس بهتری داشته باشیم و چه بهتر که این داستان در قالب فیلمی جذاب باشد.

فیلم‌ها و سریال‌ها معمولا براساس ژانر دسته‌بندی می‌شوند، اما می‌توان آن‌ها را براساس تأثیری که بر مخاطب خود می‌گذارند نیز دسته‌بندی کرد. در این مقاله علاوه بر معرفی 4 فیلم تأثیرگذار برای افزایش اعتماد به نفس و آشنایی با جشنواره «فیلمستان»، لینک تماشای این فیلم‌ها بدون نیاز به خرید اشتراک در بخش فیلم و سریال روبیکا هم گنجانده شده است.

  • نظریه‌ همه‌ چیز (The Theory of Everything)

«نظریه‌ی همه‌چیز» یک درام عاشقانه و بیوگرافی و روایتی هنرمندانه از داستان آشنایی و رابطه عاطفی فیزیکدان مشهور، «استیون هاوکینگ» و همسرش است که به زیبایی مسیر پرفراز و نشیب زندگی «استیون هاوکینگ» را روایت می‌کند تا نشان دهد که چگونه حتی مشکلات جسمی هم نتوانستند، مانع نبوغ او شوند.

این فیلم، موفق به کسب عناوین بسیار زیادی از جمله عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام و بهترین موسیقی متن در مراسم جایزه‌ی گلدن گلوب، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم بریتانیایی و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی در مراسم بفتا و نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره‌ی اسکار شده است. تماشای نظریه همه چیز در روبیکا

  • تلما و لوییز (Thelma & Louise)

«تلما و لوییز» داستان دو دوست بسیار صمیمی است که عازم سفری ماجراجویانه می‌شوند. البته دیری نمی‌گذرد که آن‌ها به دلیل ارتکاب جرایم مختلف، از سوی ماموران پلیس تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با پیامدهایی مواجه می‌شوند. این فیلم به زیبایی تلاش برای رهایی از کلیشه‌های زندگی و جامعه و تجربه‌ی احساس آزادی را نمایش می‌دهد.

فیلم «تلما و لوییز»، از سوی طیف گسترده‌ای از منتقدان مورد ستایش قرار گرفت و در گیشه سینماهای آمریکا به موفقیت تجاری قابل توجهی دست یافت. این فیلم در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورد که از میان آن‌ها می‌توان به کسب یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

  • بهتر از این نمیشه (As Good as It Gets)

«بهتر از این نمیشه» فیلمی کمدی، درام وعاشقانه است که داستان زندگی «ملوین یودال»، نویسنده داستان‌های عاشقانه را روایت می‌کند. مردی به‌شدت وسواسی، بی‌حوصله و کج‌خلق که زندگی او از این رو به آن رو می‌شود؛ چرا که از یک طرف همسایه‌اش در بیمارستان بستری شده و او ناگزیر به نگه‌داری از سگ او شده‌ است و از طرف دیگر، باید به حل مشکلات «کارول»، پیشخدمت کافه‌ای که به آن رفت‌و‌آمد دارد، کمک کند. این فیلم نشان می‌دهد چطور می‌توان حتی در بدترین شرایط، دوستانی پیدا کرد که زندگی فرد را تحت تأثیر قرار داده و مسیر زندگی‌اش را عوض کنند.

فیلم «بهتر از این نمیشه» نامزد ۷ جایزه اسکار شد و جوایز بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن را بدست آورد. بهتر از این نمیشه» را می‌توانید بدون خرید اشتراک در روبیکا ببینید

  • دیوانه از قفس پرید (One Flew Over the Cuckoo's Nest)

«دیوانه از قفس پرید» فیلمی کلاسیک و درام است که داستان دستگیری «رندل پاتریک مک‌مورفی» و تلاش او برای وانمود کردن به دیوانگی برای رهایی از بند زندان را روایت می‌کند. تلاشی که او را در چاه بزرگتری گرفتار می‌کند که زندگی در کنار بیماران روانی بستری در یک تیمارستان است. این فیلم به داشتن دید مثبت و عاقلانه به زندگی برای موفقیت در هر جایگاهی اشاره می‌کند و به زیبایی هم نتایج حاصل از داشتن چنین دیدی را به تصویر می‌کشد.

«دیوانه از قفس پرید» نامزد 9 جایزه اسکار شد و 5 جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی را بدست آورد. این فیلم در رتبه پنجم برترین فیلم‌ها در سایت IMDB قرار دارد.

جشنواره فیلمستان روبیکا با جوایز هیجان‌انگیز

rubika

دوست دارید هم فیلم ببینید، هم جایزه ببرید؟ در فیلمستانِ روبیکا فیلم ببینید، امتیاز جمع کنید و شانستان را برای قرعه‌کشی بالا ببرید. هر قدر بیشتر فیلم و سریال تماشا کنید، به همان اندازه امتیاز و شانستان بیشتر می‌شود.

اینجا جایزه در جریانه!

  • نفر اول: گوشی IPhone 13 pro
  • نفر سوم: PS5
  • نفر دوم: Note20

تا دیر نشده دست به کار شوید و امتیاز جمع کنید! بدون خرید اشتراک، از تماشای 40 هزار فیلم و سریال و انیمیشن محبوب و پر طرفدار، در پلتفرم روبیکا لذت ببرید.

برای اطلاعات به صفحه جشنواره فیلمستان مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات