تهیه نرم افزارهای اموزشی مختلف از دیجی کالا

جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر مانند بسیاری از افراد وقت محدودی دارید یادگیری برای شما دشوار است، بنابراین، مهم است از وقتی که دارید بتوانید بیشترین بهره را ببرید.
تبلیغات

بااین‌حال، تنها سرعت یادگیری نیست که اهمیت دارد. مهم است اطلاعاتی که یاد می‌گیرید را به‌دقت بسپارید، بعدا آن‌ها را به خاطر بیاورید و در موقعیت‌های مختلف به‌صورت موثری از آن‌ها به‌صورت مؤثری استفاده کنید. یادگیری مؤثر چیزی نیست که یک‌شبه اتفاق بیفتد اما ترفندها و نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند به شما کمک می‌کند که از زمان مطالعه خود بیشترین بهره را ببرید؛ بنابراین، اگر می‌خواهید بهتر و بیشتر یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

  • از اصول اولیه بهبود حافظه استفاده کنید

راهکارهای مختلفی برای بهبود حافظه وجود دارد. اصول اولیه‌ای مانند بهبود تمرکز، اجتناب از شلوغی و ساختار بخشیدن به زمان مطالعه نقطه خوبی برای شروع هستند. بااین‌حال، نکات دیگری نیز برای تقویت حافظه وجود دارد. برای مثال، برای کمک به یادآوری بخش خاصی از اطلاعات، یک آهنگ، شعر یا جوک را به یاد بیاورید. از سوی دیگر، حتی فقط ساخت فلش کارت از اطلاعات مختلفی که باید به یاد داشته باشید می‌تواند به تثبیت اطلاعات در ذهنتان کمک بسیار زیادی کند. برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از سی دی آموزش و یادگیری زبان نصرت نیز کمک بگیرید و از خرید درس یک آن شروع کنید.

  • به یادگیری و تمرین چیزهای جدید ادامه دهید

یکی از راه‌های برای یادگیری مؤثر این است که به یاد گرفتن ادامه دهید. برای مثال، اگر در حال یادگیری یک زبان جدید هستید مهم است که به یاد گرفتن زبان ادامه دهید تا موفقیت‌هایی که به دست آورده‌اید را حفظ کنید. پدیده «استفاده یا از دست دادن» یک فرایند مغزی است که به «هرس سیناپسی» معروف است. در این فرایند، مسیرهای خاصی در مغز حفظ می‌شوند اما برخی دیگر از مسیرهای مغزی حذف می‌شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید اطلاعات جدیدی که به‌تازگی یاد گرفته‌اید در مغزتان بماند لازم است به تمرین و تکرار آن ادامه دهید.

  • به چند روش یاد بگیرید

یکی از دیگر از ترفندهای هم یادگیری این است که سعی کنید به چند روش یاد بگیرید.به‌جای اینکه فقط یادگیری شنیداری داشته باشید و برای مثال، فقط به پادکست گوش دهید، راه‌هایی برای یادگیری بصری و شفاهی نیز پیدا کنید. این راه‌ها می‌توانند شامل توصیف آنچه یاد گرفتید برای یک دوست، یادداشت کردن یا ترسیم نقشه ذهنی باشند. وقتی به چند روش یاد می‌گیرید، اطلاعات را در ذهن خود تقویت می‌کنید.

دیجی کالا
  • آنچه یاد گرفته‌اید را به فرد دیگری بیاموزید

متخصصان مدت‌ها است به این موضوع اشاره کرده‌اند که یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری چیزی، آموزش آن به دیگران است. برای انجام این راهکار با تبدیل اطلاعات به کلمات شروع کنید.این فرایند می‌تواند به‌تنهایی به تقویت اطلاعات در مغزتان کمک بسیار زیادی کند. در مرحله بعد، لازم است راهی برای به اشتراک گذاشتن آنچه یاد گرفته‌اید پیدا کنید.

برخی از این راه‌ها شامل نوشتن در وبلاگ، ساخت پادکست یا شرکت در بحث گروهی می‌شوند. برای ساخت پادکست، انواع نرم افزارهای جدید و کاربردی مختلفی برای سیستم‌عامل ویندوز و مک وجود دارد. بنابراین، برای شروع ساخت پادکست می‌توانید نرم افزار کامپیوتر مرتبط با آن را دانلود کنید و از آن کمک بگیرید.

  • از یادگیری قبلی برای ارتقاء یادگیری جدید استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های یادگیری مؤثر این است که اطلاعات جدید را به اطلاعات قبلی‌ای که یاد گرفته‌اید ارتباط دهید. برای مثال، اگر در حال یادگیری اطلاعاتی در مورد رومئو و ژولیت هستید ممکن است بتوانید آنچه در مورد نمایشنامه یا شکسپیر آموخته‌اید را به رومئو و ژولیت ارتباط دهید.

  • تجربه عملی کسب کنید

اگرچه خواندن اطلاعات و سپس نوشتن آن‌ها اهمیت زیادی دارد اما به کار بردن دانش و مهارت‌های جدید می‌تواند یکی از راه‌های مؤثر برای یادگیری باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید اطلاعات یا مهارتی جدید را بیاموزید، روی کسب تجربه عملی در آن مورد تمرکز کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید یک مهارت ورزشی را یاد بگیرید سعی کنید آن را دائما تمرین کنید یا اگر در حال یادگیری زبانی جدید هستید صحبت کردن با فردی دیگر را تمرین کنید.

  • به‌جای تلاش برای به یاد آوردن، به دنبال پاسخ باشید

مطمئنا یادگیری فرایند بی‌عیب و نقصی نیست. گاهی اوقات، چیزهایی که قبلا به خاطر سپرده‌ایم را فراموش می‌کنیم. اگر متوجه شده‌اید که در به یاد آوردن برخی اطلاعات جزئی با مشکل مواجه شده‌اید به‌جای تلاش برای به یاد آوردن، به دنبال پاسخ صحیح بگردید. مطالعات نشان می‌دهند هرچه زمان بیشتری را صرف یادآوری برخی اطلاعات کنید بیشتر احتمال دارد که آن‌ها را فراموش کنید زیرا این تلاش‌هایی که برای یادآوری اطلاعات آموخته‌شده قبلی می‌کنید به‌جای پاسخ صحیح درواقع منجر به یادگیری «حالت خطا» می‌شود.

دیجی کالا
  • از انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان اجتناب کنید

برای سال‌ها تصور بر این بود که افرادی که چند کار انجام می‌دهند نسبت به افرادی که این‌گونه نیستند برتری دارند. بااین‌حال، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان می‌تواند تأثیر یادگیری را کم کند. وقتی دائما از یک فعالیت به فعالیت دیگری می‌روید، کندتر یاد می‌گیرید، کارآمدی شما کمتر می‌شود و خطاهای بیشتری خواهید داشت. بنابراین، سعی کنید توجه خود را فقط روی یک کار متمرکز کنید و برای مدتی ازپیش‌تعیین‌شده به کار خود ادامه دهید. یکی از بهترین روش‌های تمرکز هنگام انجام کار یا درس خواندن تکنیک پومودورو است که در این مقاله می‌توانید نحوه کار کرد و استفاده از آن را یاد بگیرید.

  • برای تقویت یادگیری از تست استفاده کنید

اگرچه ممکن است به‌نظر برسد که صرف زمان بیشتر برای مطالعه می‌تواند یکی از بهترین راه‌های یادگیری مؤثر باشد اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند که بهترین راه یادگیری، امتحان دادن است. بنابراین، برای اینکه اطلاعات را بهتر به خاطر بسپارید، از خودتان امتحان بگیرید.

درنهایت، یادگیری مؤثر می‌تواند زمان‌بر باشد و ایجاد عادات جدید به تمرین و اراده مداوم نیاز دارد. با تمرکز بر نکاتی که در این مقاله مطرح شد شروع کنید تا بتوانید در مطالعه بعدی بیشترین بهره را از زمان خود ببرید. در این صورت، می‌توانید به اهداف خود سریع‌تر برسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات