استفاده فلای تودی از تکنولوژی برای کاهش هزینه‌های سفر

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در دنیای امروز، زندگی همه مردم جهان به تکنولوژی گره خورده است و ردپای آن حتی در سفر و اوقات فراغت هم دیده می‌شود.
تبلیغات

بسیاری به‌جای صرف وقت و مراجعه به آژانس‌های مسافرتی، اقدام به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به‌صورت آنلاین می‌کنند. بررسی‌های فلای تودی نشان می‌دهد تمایل افراد به خرید آنلاین سرویس‌های سفر روز‌به‌روز در حال افزایش است؛ اما آیا این موضوع تنها به‌دلیل نیازنداشتن به مراجعه حضوری به آژانس‌ها است؟ آیا دلیل دیگری هم برای تشویق بیشتر افراد به استفاده از خدمات آنلاین سفر وجود دارد؟

در پاسخ، باید بگوییم کاهش هزینه‌های سفر با رزرو آنلاین خدمات سفر، نکته‌ای انکارناپذیر است و مسافران نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند. در اینجا، تکنولوژی به‌کمک ارائه‌دهندگان سرویس‌های سفر آمده تا بتوانند خدماتی بهتر و ارزان‌تر را به مسافران ارائه دهند و نقش درخورتوجهی در کاهش هزینه‌های سفر داشته باشند. در‌ادامه، نقش تکنولوژی و ابزارهایی که در زمان خرید آنلاین بلیط و رزرو هتل در دسترس کاربران هستند، بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا ببینیم تکنولوژی چه نقشی در کاهش هزینه‌های سفر ایفا می‌کند.

مقایسه قیمت‌ها در چند ثانیه!

یکی از چیزهایی که در زمان خرید هر نوع کالا یا خدماتی به آن فکر می‌کنیم، قیمت است. همه ما بارها در موقعیت مقایسه قیمت‌های فروشندگان مختلف یک کالا یا خدمت یکسان قرار گرفته و به‌دنبال کمترین هزینه بوده‌ایم. چندین سال پیش و قبل از آنلاین‌شدن رزرو سرویس‌های سفر، برای مقایسه قیمت‌های بلیط هواپیما یا رزرو هتل به برقراری تماس یا مراجعه به آژانس‌های مسافرتی مجبور بودیم. این کار به زمان زیادی نیاز داشت و گاهی آن‌قدر این پروسه طول می‌کشید که قبل از تصمیم‌گیری ما بلیط ارزان‌تر به‌فروش می‌رفت.

در‌‌حال‌‌حاضر به‌لطف تکنولوژی، مقایسه قیمت بلیط هواپیما و هزینه رزرو هتل در چند ثانیه امکان‌پذیر است. سایت اکسپدیا (Expedia) از‌جمله ارائه‌دهندگان خدمات سفر به‌صورت آنلاین است که کاربران زیادی دارد. با جستجوی بلیط، هتل، تور و... در این وب‌سایت در عرض چند ثانیه، فهرستی از بلیط‌ها یا هتل‌های قابل‌رزرو به شما نشان داده می‌شوند. با نگاهی گذرا به این فهرست، می‌توانید قیمت‌ها را با‌هم مقایسه کنید و در چند ثانیه بهترین پیشنهاد را بیابید. با یافتن بهترین قیمت نیز، به‌سرعت هزینه را بپردازید و از خرید ارزان خود لذت ببرید.

فلای تودی

رزرو آنلاین هتل و استفاده از تخفیف‌های ویژه

با روی‌کار‌آمدن سایت بوکینگ (Booking)، تحولی در زمینه رزرو هتل رخ داد. این سایت به یکی از مراجع معتبر برای بررسی قیمت رزرو هتل در سراسر دنیا تبدیل شد و توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد. یکی از دلایل علاقه مسافران به بوکینگ، ارائه نرخ رزرو هتل‌ها با تخفیف‌های ویژه است. در‌واقع، هتل‌ها برای جذب مشتری و تشویق آن‌ها به رزرو آنلاین، تخفیف‌های چشمگیری در نظر گرفته‌اند. به‌همین‌دلیل، رزرو هتل از این سایت ارزان‌تر از مراجعه حضوری به هتل تمام می‌شود.

در ایران، سایت فلای تودی امکان رزرو هتل به‌صورت آنلاین را فراهم کرده و تخفیف‌های ویژه‌ای برای رزرو آنلاین هتل در نظر گرفته است. این وب‌سایت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در زمینه رزرو آنلاین خدمات سفر، امکان این را فراهم آورده است تا هر هتلی را در هر کجای جهان به‌راحتی و با هزینه‌ای ارزان‌تر از برد هتل رزرو کنید.

شاید فکر کنید که برای رزرو هتل‌های خارجی از فلای تودی به کردیت کارت نیاز دارید و باید هزینه را به‌صورت ارزی بپردازید؛ اما فلای تودی شرایطی فراهم کرده است تا به‌راحتی و با کارت‌‌های عضو شتاب پرداخت کنید. بنابراین، نگرانی بابت واریز هزینه هتل نداشته باشید و از رزرو با تخفیف‌های ویژه لذت ببرید.

ابزارهای جستجوی بلیط‌های ارزان

وب‌سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما ابزارها و امکانات متعددی برای کاربرانشان در نظر گرفته‌اند تا بتوانند بلیط‌های ارزان را پیدا کنند. در فلای تودی این ابزارها و امکانات به‌صورت زیر هستند:

فلای تودی

مرتب‌سازی براساس قیمت

پیدا‌کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما در فلای تودی بسیار آسان است. پس از مراجعه به منو پرواز در این وب‌سایت و واردکردن اطلاعاتی مانند مبدأ و مقصد، تاریخ پرواز، کلاس پروازی و... کلید جستجو را بزنید. پس از چند ثانیه، فهرستی از پروازهای دارای جای خالی در مسیر و تاریخ مدنظر شما نمایش داده می‌شود. این فهرستی به‌صورت پیش‌فرض از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده و اولین گزینه ارزان‌ترین بلیط هواپیما است.

تقویم قیمتی

در صفحه نتایج جستجوی بلیط هواپیما، ابزاری به نام تقویم قیمتی دردسترس شما قرار دارد. فلای تودی در این ابزار ارزان‌ترین بلیط هواپیما را در حوالی تاریخ انتخابی‌تان به شما نشان می‌دهد. اگر امکان تغییر تاریخ سفر را داشته باشید، می‌توانید با ایجاد تغییری کوچک، هزینه بسیار کمتری برای بلیط بپردازید.

نمودار قیمتی

نمودار قیمتی ابزاری کارآمد برای تجزیه‌و‌تحلیل قیمت بلیط هواپیماست. این ابزار نموداری خطی را به شما نمایش می‌دهد تا متوجه روند تغییرات بیشینه، کمینه و متوسط قیمت بلیط هواپیما شوید. درصورت امکان، با ایجاد تغییری کوچک در تاریخ پروازتان، بلیط ارزان‌تری می‌خرید و هزینه سفر شما کاهش می‌یابد.

اطلاع از آخرین قیمت

بررسی لحظه‌ای قیمت‌ها یکی از کارهایی است که به شما در خرید بلیط ارزان کمک می‌کند؛ اما دغدغه‌ها و برنامه‌های روزمره مانع از این می‌شوند که این کار را به‌راحتی انجام دهید. سرویس اطلاع از آخرین قیمت فلای تودی در این شرایط به‌کمک شما می‌آید. این سرویس در نتایج جستجوی بلیط هواپیما دردسترس شما است. با واردکردن ایمیلتان در این سرویس، به‌محض تغییر قیمت بلیط مدنظرتان مطلع می‌شوید. با ارزان‌شدن بلیط نیز می‌توانید برای خرید اقدام کنید.

همه‌چیز به بلیط هواپیما و هتل ختم نمی‌شود

برای سفر، به‌جز بلیط هواپیما و هتل به موارد دیگری هم نیاز دارید که یکی از آن‌ها بیمه مسافرتی است. اگر می‌خواهید برای خرید بیمه مسافرتی و دیگر خدمات سفر هم به‌صورت آنلاین اقدام کنید، این امکان برای شما وجود دارد. سایت فلای تودی در این زمینه خدماتی به مسافران ارائه می‌دهد و کارشناسان پشتیبانی آن همیشه آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های شما هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات