خرید ارزهای متاورس از بازار معاملاتی و صرافی پینگی

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
در سال ۲۰۲۱ ارزهای دیجیتال وارد حوزه‌ی جدید و تمام‌دیجیتالی به‌نام متاورس شدند. با گسترش این فضا خیلی از کسب‌و‌کارها و افراد مشهور نیز شروع به سرمایه‌گذاری در ارزهای متاورس کردند.
تبلیغات

مردم همواره به دنبال راه‌های جدید برای کسب درآمد هستند. البته شما قبل از شروع هرگونه سرمایه‌گذاری باید دانش کافی در آن زمینه را بدست آورید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارزهای متاورس و نحوه‌ی خرید ارزهای متاورس از بازار معاملاتی و صرافی پینگی این مقاله را کامل بخوانید.

متاورس؛ دنیای تمام دیجیتال

بهتر است قبل از این که به سراغ معرفی بهترین پروژه‌های متاورس بپردازیم یک دید کلی از ماهیت متاورس بدست آورید. به بیان ساده متاورس یک دنیای تمام دیجیتال و واقعیت افزوده است که شما هر آنچه را تصور می‌کنید در آن وجود دارد. متاورس قرار است دنیای واقعی و مجازی را با یکدیگر ترکیب کند و یک دنیای واقعیت مجازی (VR) بسازد. در این دنیا همه چیز دیجیتالی خواهد بود، پس اقتصاد و گزینه‌های پرداخت آن نیز باید با پول دیجیتالی که همان ارزهای دیجیتال هستند هماهنگ شود.

هر برنامه، سرویس، یا بستری که به شما اجازه می‌دهند با انسان های دیگر یا شخصیت‌های دیجیتالی در یک دنیای مجازی تعامل داشته باشید، متاورس را تشکیل می‌دهد.

متاورس معمولا در محیط‌های شهری با فناوری پیشرفته به تصویر کشیده می‌شود و با هم‌گرایی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) ایجاد می‌شود. این دنیای دیجیتال می‌تواند از ارتباطات اجتماعی، سرگرمی، بازی، تناسب اندام، کار، تحصیل و تجارت پشتیبانی کند تا یک اینترنت واقعی ایجاد کند که همه بتوانند در آن تعامل و مشارکت داشته باشند. بنابراین فقط منفعلانه آن را تماشا نکنید.

ممکن است پیش از این در مورد توکن‌های NFT چیزهایی شنیده باشید. NFTها توکن‌های غیرقابل معاوضه هستند و برای نشان دادن مالکیت یک دارایی دیجیتالی منحصر‌به‌فرد استفاده می‌شوند. از طریق این توکن‌ها مالکیت دارایی خود را کنترل و مدیریت می‌کنید. معاملات در دنیای متاورس از طریق همین توکن‌ها انجام می‌شود و دارایی‌های شما در این دنیای مجازی به شکل توکن NFT خواهد بود. اگر قصد خرید ارز متاورس را دارید؛ بهتر است با تعدادی از محبوب‌ترین پروژه‌های آن آشنا شوید.

معرفی ارزهای متاورس محبوب

در ادامه‌ به معرفی برخی از ارزهای برتر متاورس می‌پردازیم:

گالا گیمز و ارز گالا

ارز گالا توکن کاربردی است که در شبکه گالا گیمز استفاده می‌شود. گالا گیمز (Gala Games) بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را ایجاد می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد مدیریت بازی‌ها را در دست بگیرند. گالا گیمز به دنبال استفاده از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) است تا مطمئن شود که کالاها و آیتم‌های بازی واقعاً متعلق به بازیکنانی هستند که برای آن‌ها درآمد یا پرداخت می‌کنند.

بسیاری از گیمرها تغییراتی را در بازی‌های مدرن تجربه کرده‌اند؛ زیرا شرکت‌های بازی‌سازی با حذف آیتم‌ها یا بازسازی مکانیک‌های گیم‌پلی، بازی‌ها را به دلخواه تغییر می‌دهند. شرکت‌ها سرورهای بازی را زمانی که دیگر برای آن‌ها سودی نداشته باشد، خاموش می‌کنند.

ارز گالا از بلاک چین اتریوم برای اختصاص آیتم های درون بازی خود استفاده می‌کند. همه بازیکنان از مزایای بازی بلاک چین برخوردار می‌شوند، حتی اگر ندانند که بازی روی بلاک چین اجرا می‌شود. تقریبا از NFT ها می‌توان برای هر کالایی در بازی استفاده کرد و بلاک چین به کاربران اجازه می‌دهد تا آزادانه این توکن‌ها را معامله کنند. توسعه‌دهندگان بازی توانایی حذف آیتم های افراد را ندارند.

به عنوان مثال، آواتار شخصیت در یک بازی را می‌توان در بازی دیگری استفاده کرد و به شما امکان می‌دهد ظاهر خود را حتی در هنگام انجام بازی‌های مختلف ثابت نگه دارید. این آواتار NFT با شما مرتبط است و هیچ مدیر بازی نمی تواند آن را حذف کند. حتی اگر مدیران بازی شما را ممنوع کنند، باز هم مالکیت آواتار و توانایی معامله آن را دارید.

تا به امروز، گالا گیمز تنها یک بازی با نام Town Star دارد. این بازی شبیه‌ساز شهرسازی و کشاورزی است و مجموعه‌ای از Vox NFT ها را شامل می‌شود. گالا گیمز توانسته است ماهانه 1.3 میلیون کاربر فعال جذب کند و پتانسیل بازی‌های بلاک چین را به نمایش می‌گذارد.

برای خرید ارز گالا به صرافی پینگی مراجعه کنید. در انتهای مقاله به شما می‌گویم که چگونه ارز گالا را از بازار معاملاتی و صرافی پینگی بخرید.

پلتفرم دسنترالند و ارز دیجیتال مانا

دسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی سه بعدی است که که به عنوان متاورس شناخته می‌شود. دسنترالند روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و دارای 2 توکن بومی است: ارز مانا (MANA) و LAND. ارز مانا یک توکن ERC-20 است که برای بدست آوردن LAND سوزانده می‌شود. LAND یک توکن ERC-721 است که بیشتر به عنوان NFT شناخته می‌شود. شما به جز بازی و کسب درآمد از راه‌های دیگری هم می‌توانید ارز مانا را بدست آورید؛ یکی از این راه‌ها خرید ارز مانا از صرافی پینگی است.

pingi

کاربران می‌توانند زمین‌هایی را در دسنترالند خریداری کنند که بعداً می‌توانند در آن تغییراتی ایجاد کنند و از این طریق درآمد بدست آورند. توکن‌های مانا را می‌توان برای خرید آواتارها، لباس‌ها، نام‌ها و سایر موارد در بازار دسنترالند استفاده کرد. به‌طور کلی، ارز مانا را می‌توان به عنوان ارز درون بازی در نظر گرفت که کاربران می‌توانند این دارایی را در دنیای مجازی دسنترالند خریداری کنند.

این بازی تقریبا شبیه بازی‌های مجازی مثل GTA با SIMS است اما چند تفاوت اساسی با آن‌ها دارد که عبارت‌اند از:

  • دنیای دسنترالند بسیاری از بازی‌‌های مختلف و مستقل را با یکدیگر ترکیب می‌کند. به عنوان مثال در حال حاضر کاربران PS4 نمی‌توانند به صورت آنلاین در مقابل گیمر های XBOX بازی کنند.
  • در بیشتر بازی‌های مجازی کاربران نمی‌توانند محتوای مخصوص خود را ایجاد کنن اما در دسنترالند این امکان وجود دارد. بنابراین کاربران دسنترالند می‌توانند دنیای مجازی دلخواه خود را بسازند و با آن ارتباط برقرار کنند. از همین رو شما برای ایجاد دارایی ‌های دیجیتالی در دسنترالند از آزادی عمل و تنوع بیشتری برخوردار می‌شوید.
  • برخلاف اکثر شرکت‌های بازی‌سازی هیچ قانونی برای سانسور وجود ندارد.

ارز دیجیتال مانا به عنوان یک ارز دیجیتال متاورس هم اکنون بازاری در حدود 5.2 میلیارد دلار داره و با سهم 0.18 درصدی از کل بازار ارز های دیجیتال رمز ارز برتر بازار قرار دارد. این ارز گردش مالی بالایی بین رمزارزها دارد و طبق داده‌های آماری روزانه بیش از 3 میلیارد دلار از این ارز خرید و فروش می‌شود. در اواخر اکتبر 2021 شاهد افزایش قیمت ارز مانا تا 4.7 دلار بودیم.

از زمان ایجاد پروژه تا حالا، پلتفرم دسنترالند سیر تکاملی خود را به خوبی طی کرده استو در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد.

برج 21 طبقه بلاکتوپیا (Bloktopia) و ارز بلاک

با افزایش محبوبیت پروژه‌های متاورس امروزه بسیاری از کاربران به دنبال ورود به این بازار هستند و حتی بسیاری در اینترنت در حال جستجوی خرید بلاکتوپیا و سایر ارزهای متاورس هستند. به غیر از این تغییر نام فیسبوک به متاورس نیز توجه زیادی از مردم را به سمت دنیای تمام دیجیتال و ارزهای متاورس جلب کرده است.

فیسبوک ادعا می‌کند که فناوری‌های جدید به مردم کمک می‌کند تا بهتر ارتباط برقرار کنند و در حال حاضر ما وارد عصر جدید اینترنت می‌شویم.

بلاکتوپیا یک آسمان خراش است که از ۲۱ طبقه تشکیل شده است. دارندگان توکن به عنوان Bloktopians شناخته می‌شوند. این شبکه به عنوان یک هاب مرکزی عمل خواهد کرد و از تمام سطوح تجربه کریپتو استقبال می‌کند. برای اولین بار، کاربران به اطلاعات رمزنگاری و محتوای همه جانبه در یک مکان دسترسی خواهند داشت.

بلاکتوپیا با استفاده از پیشرفته‌ترین موتور ایجاد سه‌بعدی جهان، از فناوری بلاک چین برای ایجاد تجسم‌ها و تجربه کاربری خیره‌کننده استفاده می‌کند.

انجین کوین (Enjin) و توکن ENJ

انجین نرم‌افزاری است که به توسعه‌دهندگان توانایی ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی در بلاک چین اتریوم را می‌دهد. این شبکه با استفاده از فناوری بلاک چین برای مدیریت آیتم‌های درون بازی در بسیاری از ویژگی‌های مختلف، می‌تواند به کاهش هزینه‌های بالا و کلاهبرداری که انتقال کالاهای مجازی درون بازی و کلکسیون‌ها را با مشکل مواجه کرده است، کمک کند.

برای رسیدن به این هدف، انجین کیت‌های توسعه نرم‌افزاری (SDK) را منتشر کرده است که به کاربران امکان می‌دهد هم دارایی‌های دیجیتالی روی اتریوم ایجاد کنند و هم آن‌ها را در بازی‌ها و برنامه‌ها ادغام کنند. هر دارایی بدست آمده در بازی قابل تنظیم است تا با پلتفرم مورد نظر مطابقت داشته باشد و در یک قرارداد هوشمند ثبت شود و به موارد مزیت ارز دیجیتال، یعنی سرعت، هزینه و امنیت می‌دهد.

ارز بومی انجین، توکن ENJ است و به هر آیتم درون بازی ایجاد شده در پلتفرم انجین، مقداری ارز ENJ اختصاص داده می‌شود.

انجین کوین یک ارز دیجیتال است که در سال 2017 توسط شرکت Enjin راه اندازی شد. این ارز یک توکن سازگار با ERC-20 است، به این معنی که می‌توانید آن را از طریق کیف پول اتریوم ارسال و دریافت کنید. اما فناوری پشت Enjin چیزی فراتر از مدیریت ارز دیجیتال انجین کوین است.

شبکه انجین برای ادغام با بازی ها طراحی شده است. شما می‌توانید از انجین کوین به عنوان ارز استفاده کنید و از کیف پول Enjin برای خرید، فروش و معامله NFT استفاده کنید. به عنوان مثال، بازیکنان MMORPG ممکن است یک ارز انجین کوین خریداری کنند که در چند بازی قابل استفاده است و به‌راحتی قابل معامله یا فروش در یک بازار آنلاین است.

شرکت سازنده Enjin در سنگاپور است و با شرکت‌ها همکاری می‌کند تا راه حل های خود را روی پلتفرم Enjin اجرا کند. بسیاری از ارزهای دیجیتال صرفا یک ارز هستند که شبیه به دلار یا طلا برای انجام معاملات یا حفظ ارزش استفاده می‌شوند. انجین کوین به‌طور مشابه قابل معامله است، اما مورد استفاده متمرکز تری برای بازی ها، NFT ها و سایر دارایی ها و برنامه‌های کاربردی در پلتفرم خود دارد.

در بازی هایی مانند Lost Relics و Spirit Clash می‌توان از ارز انجین استفاده کرد. برای انتقال آیتم ها به بازیکنان دیگر به ENJ نیاز دارید. این امر آن را نسبت به برخی ارزهای رقیب مانند دوج کوین که کاربرد داخلی ندارند، با ثبات تر می‌کند.

از نظر ارزش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال ENJ به عنوان یک ارز دیجیتال متاورس پتانسیل بالایی دارد و قیمت انجین کوین می‌تواند در بلند مدت رشد خوبی داشته باشد. با مطرح شدن پروژه متاورس و فعالیت‌هایی که شرکت فیسبوک در این زمینه انجام می‌دهد، باید بیش از پیش از ارزهای متاورس مثل انجین کوین انتظار رشد و پیشرفت داشته باشیم. براساس همین پیش بینی‌ها خرید ارز متاورس یک سرمایه‌گذاری خوب به شمار می‌آید.

بازی Sandbox و ارز SAND

صنعت بازی در حال سرمایه‌گذاری منابع بیشتری برای آوردن پروژه‌های خود روی بلاک چین است، به‌ویژه در ایجاد متاورس برای افزایش تجربه بازی. متاورس‌ها در بلاک چین نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر می‌دهند و مالکیت دارایی های دیجیتال درون بازی را مشخص می‌کنند. یکی از داغ‌ترین پروژه‌های بازی بلاک چین که تجربه مجازی منحصربه‌فردی را به بازیکنان ارائه می‌دهد، سند باکس(Sandbox) است. این بازی خلاقیت بازیکنان را بیشتر می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در آیتم‌های بازی و سرزمین مجازی مشارکت کنند، همه این مشارکت‌ها با استفاده از توکن‌های NFT انجام می‌شود.

pingi

سندباکس یک بازی بلاک چینی برای کسب درآمد است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از توکن های NFT روی بلاک چین اتریوم دنیای مجازی بسازند. بازیکنان می‌توانند آواتارهای خود را برای دسترسی به بازی ها، محیط ها و هاب های مختلف در متاورس Sandbox طراحی کنند

بازی Sandbox در سال 2011 توسط Pixowl راه اندازی شد، در ابتدا یک پلتفرم بازی موبایلی بود که برای رقابت با مایکروسافت طراحی شده بود، اما بعدها به یک بزای موفق تبدیل شد که بیش از 40 میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده بود. اما در سال 2018، آرتور مادرید و سباستین بورگت، بنیانگذاران مشترک این پلتفرم، تصمیم گرفتند پتانسیل ایجاد یک متاورس سه بعدی در بلاک چین را بررسی کنند. هدف آن‌ها این است که به کاربران اجازه دهند ساخته‌های خود را به عنوان NFT داشته باشند و در حین شرکت در پلتفرم، جوایزی کسب کنند.

در نوامبر 2021، بازی سندباکس 93 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران به رهبری SoftBank جمع آوری کرد.

بازی Sandbox دنیای مجازی پویا با خلاقیت های تولید شده توسط کاربران است. بازیکنان می‌توانند NFT های خود جمله آواتارها، کالاهای مجازی و حتی بازی ها با استفاده از VoxEdit را بسازند. کاربران نه‌تنها می‌توانند از کالاهای مجازی برای تعامل با سایر بازیکنان استفاده کنند، بلکه می‌توانند از طریق معامله در Marketplace از این NFT ها نیز کسب درآمد کنند.

بازی Axie Infinity و توکن AXS

بازی Axie Infinity یک بازی در حوزه‌ی رمزارزها است که در آن بازیکنان حیوانات خانگی زیبای NFT به نام Axies را پرورش می‌دهند، می‌جنگند و معامله می‌کنند. بازی Axie Infinity دارای دو ارز دیجیتال بومی است: ارز AXS و SLP. بازی اکسی اینفینیتی بزرگ‌ترین برنامه کریپتو در بلاک چین اتریوم بوده است.

بازی Axie Infinity حول محور پرورش، مبارزه با موجودات بامزه ای به نام اکسی (Axies) است. املاک و زمین‌های مجازی از طریق یک بازار درون بازی به شکل NFT فروخته می‌شوند. بیشتر تراکنش ها در یک زنجیره جانبی سریع و سفارشی به نام Ronin انجام می‌شود که توسعه‌دهنده بازی Sky Mavis آن را طراحی کرده است تا کارمزد کمتری نسبت به بلاک چین اصلی اتریوم داشته باشد.

در بازی Axie Infinity، بازیکنان حیواناتی به نام Axies را می‌خرند، پرورش می‌دهند و در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند تا ارز درون بازی را بدست آورند که معجون‌های عشقی کوچک نامیده می‌شوند و می‌توانند با پول فیات مبادله شوند. این مدل کسب‌وکار به عنوان بازی برای کسب درآمد شناخته می‌شود، جایی که بازیکنان برای انجام یک بازی پاداش‌های ارز دیجیتال دریافت می‌کنند.

هر Axie یک توکن غیر قابل معاوضه (NFT) است، یک مجموعه منحصر‌به‌فرد که می‌تواند در صرافی های خارج از بازی خریداری یا فروخته شود. برای شروع بازی، بازیکنان باید حداقل سه ارز Axies داشته باشند که ارزان‌ترین آن‌ها با حدود قیمت 200 دلار به فروش می‌رسد. گران ترین Axie در سال 2020 با 300 اتر فروخته شد که در آن زمان حدود 130 هزار دلار ارزش داشت.

خرید ارزهای متاورس از بازار معاملاتی و صرافی پینگی

صرافی ارز دیجیتال پینگی یکی از بازارهای معاملاتی در زمینه‌ی رمزارزها است که در ایران فعالیت می‌کند. این صرافی دارای فول نودهای اختصاصی و کیف پول اختصاصی است و از سفارش گذاری حرفه ای مانند StopLimit و OCO پشتیبانی می‌کند.

برای خرید ارزهای متاورس ابتدا وارد بازار معاملاتی و صرافی پینگی شوید. ثبت نام کنید و احراز هویت خود را تکمیل کنید. مدارکی که برای احراز نیاز دارید عبارت‌اند از : عکس کارت ملی، عکس شخصی به همراه یک دست نوشته و کدملی. در این دست نوشته باید متعهد شوید که از رمز ارزها برای معاملات و کارهای قانونی استفاده می‌کنید و پینگی مسئولیتی در این زمینه ندارد.

خرید ارزهای متاورس مانند خرید سایر ارزهای دیجیتال است. جهت خرید ارز متاورس از https//pingi.ir شروع کنید. پس از ثبت نام و تأیید احراز هویت می‌توانید خرید ارز متاورس را شروع کنید. برای این کار ابتدا کیف پول ریالی خود را شارژ می‌کنید، پس از آن مبلغ یا مقدار دارایی که قصد خرید آن را دارید در کادر مربوطه وارد می‌کنید و روی خرید کلیک می‌کنید. از همین روش می‌توانید برای فروش هم استفاده کنید.

خرید زمین دیجیتال در متاورس

متاورس محیطی است که می‌توان در آن زمین مجازی خرید. در واقع پول واقعی توسط سرمایه‌گذاران برای خرید زمین در یک شهر جدید که فقط در واقعیت مجازی وجود دارد، خرج می‌شود. برخی از توکن های خرید زمین مجازی شامل MANA, SAND, BLOK, UPX هستند. برای خرید زمین مجازی از سایت OpenSea می‌توانید اقدام کنید.

هدف اصلی خرید و فروش زمین ها این است که به طراحان و توسعه‌دهندگان بازی اجازه دهد تا تجربیاتی را روی آن‌ها منتشر کنند که می‌تواند توسط گیمرها بازی شود. از طرفی گیمرها با بازی در این محیط می‌توانند کسب درآمد کنند. علاوه بر آن، ابزارهای دیگر نیز در دسترس خواهند بود، مانند امکان اجاره زمین‌ها و سهام در زمین‌ها.

اگر برای شما نیز سؤال باشد که خرید زمین‌های مجازی در متاورس چه کمکی به ما می‌کند و چه سودی برایمان دارد؟ در پاسخ باید بگوییم همان‌طور که گفتیم متاورس یک محیط مجازی بوده که افراد برای انجام برخی از فعالیت‌ها در کنار هم جمع می‌شوند. حالا در این محیط مجازی که متاورس نام دارد افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های بسیار متنوع کسب درآمد کنند که یکی از این روش‌ها خرید و فروش زمین مجازی است. همچنین می‌توانند این زمین‌ها را به دیگران اجاره دهند و از این طریق درآمدی را برای خود داشته باشند درست مانند اجاره یک ملک در دنیای واقعی.

آیا متاورس ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ پیش بینی آینده آن چیست؟

به گفته بلومبرگ، پیش بینی می‌شود اندازه بازار متاورس و واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۴ به بیش از 8 میلیارد دلار برسد. پس با این وجود هر سرمایه‌گذاری وسوسه می‌شود که در این پلتفرم و ارزهای متاورس سرمایه‌گذاری کند و اقدام به خرید ارز متاورس داشته باشد. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در واقعیت مجازی و خرید ارز متاورس وجود دارد که یکی از این روش‌ها خرید توکن ها و ارز های متاورس از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند پینگی است.

جمع بندی

با تغییر نام شرکت فیسبوک به متا بار دیگه نام پروژه متاورس و واقعیت افزوده مطرح شد و مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. متاورس هدف بزرگی دارد و در تلاش است تا مرز بین دنیای فیزیکی و مجازی را از بین ببرد. در این دنیای جدید دیجیتالی، همه چیز مانند اقتصاد ماهیت کاملا دیجیتالی خواهد داشت. در این مقاله با پروژه‌های محبوب متاورس و نحوه‌ی خرید ارز متاورس از صرافی پینگی آشنا شدید. انتظار می‌رود با گذشت زمان و گسترش فناوری متاوس، ارزهای متاورس رشد کنند؛ از این رو برای سرمایه‌گذاری مناسب به نظر می‌رسند. با توجه به پیش بینی‌های انجام شده، با خرید ارزهای متاورس می‌توانید در آینده سود خوبی کسب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات