فروش انواع تلویزیون با کاربرد مختلف در دیجی کالا

سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دیجی‌کالا مجموعه‌ای متنوع از تلویزیون‌ها را برای کاربری‌های مختلف از برندهایی مثل جی پلاس و ایکس ویژن میزبانی می‌کند.
تبلیغات

صفحه ‌نمایش تلویزیونی که دائما نور را منعکس می‌کند می‌تواند برای افرادی که چشم‌های حساسی دارند بسیار آزاردهنده باشد. صفحه‌نمایش براق موجب می‌شود تماشای برنامه‌های موردعلاقه تحت تأثیر قرار گیرد. اگرچه راه‌حل‌هایی برای کاهش نور اتاق وجود دارد اما این راه‌حل‌ها موقتی هستند. راه‌حل دائمی در این شرایط این است که تلویزیونی را انتخاب کنید که برای اتاقی با نور زیاد مناسب است. تلویزیونی که برای این شرایط مناسب است دارای برخی ویژگی هاست که لازم است در هنگام خرید تلویزیون به این ویژگی ها توجه کنید. در ادامه با ویژگی‌هایی که لازم است در این مورد در نظر بگیرید آشنا می‌شوید.

کنتراست رنگ و روشنایی

برخی از تولیدکنندگان تلویزیون، تلویزیون‌هایی را با ویژگی ضد تابش نور ارائه کرده‌اند که این تلویزیون‌ها از چشم‌های شما در برابر نور شدید یا نور خورشید محافظت می‌کنند. اگر دائما با تابش خیره‌کننده صفحه‌نمایش تلویزیون رو‌به‌رو می‌شوید لذت بردن از تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند برای شما دشوار باشد.

اگر اتاق شما نور زیادی دارد تلویزیونی را بخرید که صفحه‌نمایش مات دارد. اگر قصد خرید چنین تلویزیونی دارید ما به شما خرید یک مدل از تلویزیون‌های سری 8 ایکس ویژن را پیشنهاد می‌کنیم. این تلویزیون علاوه بر اینکه گارانتی دارد از نظر کیفیت و قیمت نیز مناسب است و صفحه‌نمایش آن نیز ال ای دی است. تلویزیون ایکس ویژن دارای سایزهای 55 / 43 / 49 / 50 اینچ است که می‌توانید از نمایندگی، مدل موردنظر خود را تهیه کنید.

صفحه‌نمایش‌های مات با لایه‌ای محافظت‌شده از فناوری ضد تابش نور ساخته شده‌اند که می‌توانند از انعکاس نور جلوگیری کنند. این امر به شما امکان می‌دهد از تماشای برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه خود لذت ببرید. صفحه‌نمایشی که از مجموعه کاملی از تکنولوژی‌های کاهش نور در پشت تلویزیون برخوردار است، این امر را ممکن می‌سازد که روشنایی صفحه تلویزیون را متعادل کنید و نسبت کنتراست را بهبود ببخشید. نسبت کنتراست به معنای نقطه میان روشنایی و تاریکی است و می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت تصویر عالی یا بد تلویزیون باشد.

وضوح صفحه‌نمایش

دیجی کالا

وضوح صفحه‌نمایش معمولا به معنای وضوح تصویر است. اگر می‌خواهید در اتاقی با نور زیاد صفحه‌نمایش تلویزیون شما وضوح بالایی داشته باشد، لازم است قدرت وضوح 1080 پیکسل و انطباق تصویر بیش از 120 هرتز را بخرید. هرچه وضوح صفحه‌نمایش بیشتر باشد، پیکسل‌ها بیشتر و کیفیت تصویر صفحه‌نمایش نیز بهتر خواهد بود.

انطباق تصویر نشان‌دهنده سرعت تصاویری است که می‌توانید در یک ثانیه ببینید. برای داشتن تصویر واضح‌تر، مهم است به این نکته توجه کنید که انطباق تصویر تلویزیون نباید کمتر از ۱۲۰ هرتز باشد. اگر کمتر از 120 هرتز باشد، تصاویری تار یا سریع را مشاهده خواهید کرد.

یکی از تلویزیون‌هایی که می‌توانید برای اتاق پرنور در نظر بگیرید، تلویزیون جی پلاس است که از نظر کیفیت، سطح بالایی دارد و قیمت آن نیز مناسب است. این تلویزیون را می‌توانید از نمایندگی گلدیران تهیه کنید اما قبل از خرید حتما مشخصات، لیست قیمت و نظرات مرتبط با هر مدل آن را بررسی کنید. تلویزیون هوشمند از برند جی پلاس یکی از جدیدترین تلویزیون‌های موجود در بازار است که در سایزهای 55 / 50 / 65 / 43 اینچ در دسترس است.

محدوده رنگ

امروزه تلویزیون‌های OLED و K4 به دلیل پیکسل‌های بیشتر، تقاضای بیشتری نیز دارند. در این موضوع شکی نیست که LCD و LED طیف رنگی زنده‌تری را ارائه می‌دهند اما صفحه‌نمایش تلویزیون‌های OLED، به شما 33177600 پیکسل بیشتر از صفحه‌نمایش‌های تلویزیون‌های سنتی می‌دهد.

هنگام خرید تلویزیون برای اتاقی که نور زیادی دارد، تلویزیون OLEDای را انتخاب کنید که کنتراست کلاسیک رنگ‌های سفید و سیاه عمیق را ارائه می‌دهد. این امر موجب می‌شود که به دلیل محافظت در برابر تابش نور، صفحه‌نمایش بدون انعکاس به چشم‌های شما روشن شود.

پورت‌های اتصال

دیجی کالا

یک تلویزیون مناسب برای اتاق خیلی روشن باید دارای پورت‌های HDMI و USB باشد زیرا با این اتصالات همیشه می‌توانید داده‌های خود را به تلویزیون منتقل کنید. در این صورت تلویزیون کاربردهای مختلفی پیدا می‌کند و می‌توانید به آن بلندگو و کنسول بازی را نصب کنید. مهم است که تلویزیون دارای چهار یا بیشتر از 4 پورت HDMI باشد. این امر به شما امکان می‌دهد که دستگاه‌های بیشتری را هم‌زمان به تلویزیون وصل کنید.

HDR

در انتخاب تلویزیون برای اتاقی با نور زیاد به دنبال صفحه‌نمایشی باشید که طیف رنگی پویایی را به شما ارائه دهد زیرا این امر موجب بهبود کیفیت و وضوح تصویر می‌شود. صفحه‌نمایش‌های HDR می‌توانند تصاویر HD را در اختیار شما قرار دهند. از این تکنولوژی عمدتا در بازی‌های ویدئویی، جعبه‌ های کابل و دی‌ وی ‌دی ‌های بلوری استفاده می‌شود.

برای اتاق‌هایی که نور زیادی دارند HDRها مناسب‌تر از تلویزیون‌های 4K تلقی می‌شوند، زیرا آن‌ها می‌توانند تصاویر رنگارنگ و خیره‌کننده‌تری را ارائه دهند. اگرچه صفحه‌نمایش 4k تصویر واضحی را فراهم می‌کند اما می‌تواند موجب تحریک‌پذیرتر شدن چشمان حساس شما شود. برای درک بهتر مفهوم تکنولوژی HDR این مقاله را مطالعه کنید.

درنهایت، دغدغه برخی افراد در هنگام خرید تلویزیون این است که چه صفحه‌نمایشی برای خانه پرنور آن‌ها مناسب است. اگر شما نیز در این گروه قرار دارید لازم است بدانید در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که در این مقاله مطرح شد می‌تواند در انتخاب تلویزیون به شما کمک بسیار زیادی کند. بنابراین، این ویژگی‌ها را به یاد داشته باشید و در هنگام خرید از وجود آن‌ها در تلویزیون موردنظر خود مطمئن شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات