آموزش کاربردی و جامع بورس، ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال در دلفین وست

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
معامله در بازارهای مالی، شغلی حرفه‌ای و پردرآمد به حساب می‌آید؛ اما کسی که بخواهد در مقام تریدر «معامله‌گر» به بازارهایی نظیر بورس یا ارز دیجیتال ورود کند، باید اصول اولیه فعالیت در آن‌ها را فرا بگیرد.
تبلیغات

خبر خوب این است که یک روش تحلیل که برای معامله‌گری در بازار از آن‌ استفاده می‌شود، می‌تواند در تحلیل نمودار انواع دارایی‌های مالی مورد استفاده قرار بگیرد. این مهم را تحت عنوان «تحلیل تکنیکال» می‌شناسیم. بنابراین در ادامه به بررسی این شیوه تحلیل پرداخته و سپس با پرداختن به اصول و نکات معامله‌گری در بازار بورس تهران و بازار ارزهای دیجیتال، مهم‌ترین دوره‌های آموزشی «دلفین وست» در رابطه با این بازارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

تعریف تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی

تحلیل تکنیکال «Technical Analysis» یک تحلیل فنی است که با استفاده از نمودارهای اصلی قیمت و نمودارهای کمکی «اندیکاتورها» انجام می‌شود. تحلیل‌گران تکنیکال صرفاً از روی تاریخچه‌ی قیمت‌ها و روند بازار به پیش‌بینین قیمت‌های آتی دارایی‌های مالی می‌پردازند. در تحلیل تکنیکال، نیاز چندانی به بررسی ریشه‌ای دارایی‌ها یا پیگیری اخبار نیست. چراکه نمودارها می‌توانند تمام آن‌چه لازم است را در اختیار تریدر قرار دهند. با این وجود، تریدرهای حرفه‌ای‌تر می‌توانند در کنار تحلیل تکنیکال از سایر شیوه‌های تحلیلی و اخبار بازار نیز در تصمیم‌گیری‌های خود بهره بگیرند. که تحلیل تکنیکال، رایج‌ترین و پرکاربردترین تحلیل در بین تریدرها است. به‌طوری‌که قریب به 90 درصد تحلیل‌گران، از این شیوه تحلیل در فعالیت مالی خود استفاده می‌کنند.

اصول تحلیل تکنیکال

با توجه به محبوبیت تحلیل تکنیکال در بین تریدرها، آگاهی از اصول آن از اهمیت بالایی برخوردار است. می‌توان گفت که تحلیل تکنیکال بر پایه‌ 3 اصل زیر استوار است:

  • همه‌چیز در نمودار قیمت وجود دارد

طبیعتاً عوامل بسیار زیادی می‌توانند بر نوسان قیمت‌ها در بازار تأثیر بگذارند. این عوامل می‌توانند اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، احساسی و .... باشند. با این وجود، تحلیل‌گران تکنیکال بر این باورند که صرفاً نمودار قیمت می‌تواند تمام این تأثیرات را منعکس کند؛ بدون این که نیاز به بررسی تک‌تک این عوامل باشد. نمودار قیمت یک سهم یا یک ارز به تنهایی می‌تواند هرآنچه که لازم است را در اختیار تریدر قرار دهد.

  • قیمت‌ها از روند تابعیت می‌کنند

در تحلیل تکنیکال، قیمت‌ها براساس روند و برنامه خاصی حرکت می‌کنند. به همین خاطر، اگر یک تغییر ناگهانی در بازار ایجاد شود، نمودار قیمت از خود مقاومت نشان می‌دهد. شیوه حرکت قیمت در بازار می‌تواند به تریدرها چراغ سبز داده و آن‌ها را از تغییرات بعدی قیمت آگاه کند (نمودار قیمت به یکباره دچار تغییر نمی‌شود. بنابراین قابل بررسی و پیش‌بینی کنید!)

  • تاریخ در بازار تکرار می‌شود

تاریخ در بازارهای مالی میل به تکرار شدن دارد. به‌طوری‌که اگر قیمت یک دارایی خاصی را در چند سال گذشته مورد بررسی قرار دهید، می‌بینید که در دوره‌های زمانی مشخص، حرکات قیمت تکرار شده‌اند. از روی همین تکرارها می‌توان قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد.

اصول فوق، تحلیل تکنیکال را تبدیل به یک شیوه رایج تحلیلی کرده است. تحلیلی که می‌تواند بدون نیاز به بررسی اطلاعات سیاسی و اقتصادی، فقط با مشاهده نمودار و استفاده از ابزارهای داخلی بسترهای معامله‌گری، اطلاعات لازم را در اختیار معامله‌گران قرار دهد.

تفاوت تحلیل تکنیکال با سایر روش‌های تحلیلی

طبیعتاً به جز تحلیل تکنیکال، انوع دیگری از تحلیل نیز وجود دارد که تریدرها بسته به سبک معاملاتی خود از آن‌ها بهره می‌گیرند. رایج‌ترین تحلیل‌های معاملاتی شامل موارد زیر هستند:

  • تحلیل فنی و تکنیکال
  • تحلیل بنیادی و فاندامنتال
  • تحلیل احساسات بازار

وجه تمایز تحلیل تکنیکال با دو روش دیگر در استفاده از ابزارها است. گفتیم که برای انجام تحلیل تکنیکال، فقط بررسی نمودارها کافی است. در مسیر بررسی نمودارها از الگوهای تحلیلی بسیاری استفاده می‌شود. اما در تحلیل بنیادی، تریدر باید کلیه اطلاعات بازار، شایعات موجود، ارزش ذاتی دارایی‌ها و دیگر جنبه‌های بازار را مورد بررسی قرار دهد. همچنین در تحلیل احساسات بازار، باید رفتار معامله‌گران مورد آنالیز و بررسی قرار بگیرد. به همین خاطر، تریدرها ترجیح می‌دهند از تحلیل تکنیکال استفاده کنند. چون هم کابردی‌تر است و هم راحت‌تر انجام می‌شود. البته که اگر شما یک تریدر تکنیکال حرفه‌ای شوید، می‌توانید از روش‌های فاندامنتال و تحلیل احساسات بازار نیز در کنار تحلیل تکنیکال بهره بگیرید. می‌توان گفت که تحلیل تکنیکال، اساس و پیش‌زمینه دیگر روش‌های تحلیلی است!

اهمیت آموزش تحلیل تکنیکال برای تریدرها

نقطه عطف آموزش تحلیل تکنیکال برای افراد، استفاده از این شیوه تحلیلی در تمام بازارهای مالی است. یعنی اگر شما به عنوان یک تریدر، یاد بگیرید از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای بررسی نمودارها استفاده کنید، به یک دانش همه‌جانبه مجهز خواهید بود. بنابراین دیگر فرقی ندارد که در بورس فعالیت کنید، در فارکس، کرپیتو، طلا یا حتی در بازارهای بورس کالا یا هر بازار دیگری. چراکه تحلیل تکنیکال در تمام این بازارها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به بررسی آموزش بورس و ارز دیجیتال می‌پردازیم. اما تحلیل تکنیکال پیش‌زمینه ایده‌آلی برای هر دوی این بازارها است. بنابراین در جریان معرفی این دوره‌ها، می‌توانید سرفصل‌های مربوط به تحلیل تکنیکال را مشاهده کنید.

نکات تکمیلی آموزش تحلیل تکنیکال

تا به اینجا، تحلیل تکنیکال را به عنوان یک تحلیل همه‌جانبه، نسبتاً آسان و کاربردی شناختیم. اما طبیعتاً قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود. نکات زیر می‌تواند در درک بهتر تحلیل تکنیکال به شما کمک کند:

  • هیچ تحلیلی به‌صورت 100٪ قابل اطمینان نیست. تحلیل فقط یک پیش‌بینی است. بنابراین گاهاً قیمت‌ها در مسیر تحلیل‌های صورت گرفته حرکت کرده و گاهاً خلاف آن رفتار می‌کنند.
  • هرچقدر چقدر مهارت و دانش تحلیل تکنیکی یک فرد بالاتر باشد، می‌تواند تحلیل‌های قوی‌تری از بازار را ارائه دهد.
  • استراتژی‌های تحلیلی بسیاری وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به استراتژی «معاملات روزانه»، «معاملات اسکالپ»، «فشردگی باند بولینگر»، «قدرت پولبک» و ... اشاره کرد.
  • تریدرها می‌توانند از یک یا چند استراتژی مختلف در معاملات خود بهره بگیرند

بنابر موارد فوق، تحلیل تکنیکال به آموزش اصولی نیاز دارد. شما می‌توانید برای شروع آموزش تحلیل تکنیکال و آشنایی با اصطلاحات رایج آن، به مطالعه مقالات آموزش تحلیل تکنیکال وب‌سایت «دلفین وست» بپردازید.

تعریف اجمالی بورس

بورس «Bourse» یک واژه فرانسوی است که از نام بنیان‌گذار این بازار گرفته شده است. به‌صورت کلی، بورس یعنی بازاری سازمان یافته که در آن عمل «قیمت‌گذاری»، «خرید و فروش اوراق بهادار»، «خرید و فروش کالا» و «قرارداد آتی» صورت می‌گیرد. اصلی‌ترین وجه بازار بورس، معامله اوراق بهادار و سهام شرکت‌ها در آن است. تاریخچه بورس به اوایل قرن پانزدهم میلادی برمی‌گردد. زمانی که مردم در جلوی خانه شخصی به نام واندر بورس «Van der Beurze» در کشور بلژیک جمع می‌شدند تا داد و ستد مالی انجام دهند، اولین جرقه‌های بازار بورس در ذهن انسان شکل گرفت. سرانجام در قرن هفدهم میلادی، اولین بازار بورس رسمی دنیا در شهر آمستردام کشور هلند تأسیس شد. پس از آن، هر کشور بازار بورس مختص به خود را ایجاد کرد. سابقه تشکیل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران نیز به دهه 40 شمسی برمی‌گردد.

نحوه ورود به بازار بورس تهران

در ابتدا برای فعالیت در بازار بورس تهران، افراد باید به‌صورت حضوری به کارگزاری‌ها مراجعه کرده و قیمت سهام موردنظر خود را بدست می‌آوردند. اما کم‌کم سیستم معاملات بورس تهران نیز به‌صورت آنلاین درآمد. در حال حاضر، افراد می‌توانند به‌صورت حضوری یا حتی آنلاین به کارگزاری بورس موردنظر خود مراجعه کرده و با تحویل مدارک هویتی، کد بورسی دریافت کنند. هرکس که کد بورسی داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به حساب کاربری خود در صرافی، به معاملات سهام شرکت‌های مختلف در بورس بپردازد. معامله‌گران بسیاری در بازار بورس تهران حضور دارند. این افراد از هر خرید و فروش سهام در این بازار سود گرفته و بر سرمایه خود می‌افزایند.

نکات لازم برای فعالیت در بازار بورس تهران

معرفی که از بورس ارائه دادیم، یک تعریف بسیار کلی از بورس و شیوه ورود به آن بود. اما طبیعتاً نکات ریز بسیاری برای فعالیت در این بازار وجود دارد. در اینجا به برخی از مهم‌ترین این نکات اشاره می‌کنیم:

  • استراتژی‌های بسیاری برای فعالیت در بورس تهران وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استراتژی «تریدینگ» یا «سرمایه‌گذاری» اشاره کرد.
  • در روش تریدینگ، معامله‌گران معاملات کوتاه‌مدت باز می‌کنند. معامله‌گران در این روش که تریدر نامیده می‌شوند، از نوسانات پی‌در‌پی قیمت سهام در بازار بورس، سود می‌گیرند (نوسان‌گیری).
  • سرمایه‌گذاران بازار بورس، به فکر سودهای کوتاه‌مدت و مقطعی نیستند. این افراد سهام با پتانسیل رشد را شناسایی کرده و آن را به پرتفوی خود اضافه می‌کنند و آن را برای مدت طولانی نگه‌می‌دارند.
  • بازار بورس تهران دارای بخش‌های بورس کالا و معاملات آتی است. شما می‌توانید در صورت تمایل در دیگر بخش‌های این بازار نیز فعالیت مفید داشته باشید.

دانش تحلیل تکنیکال بیشتر برای تریدرهای بورس تهران کاربرد دارد. چراکه سرمایه‌گذاران فقط سهام را خریداری کرده و در پرتفوی خود نگه‌می‌دارند. اما تریدرها برای باز کردن معاملات سودده و اجتناب از زیان، به دانش تحلیل تکنیکال نیاز دارند. این دانش با تهیه انواع پکیج بورس و شرکت در دوره‌های بورسی بدست می‌آید.

تعریف اجمالی ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها «Cryptocurrency» به ارزهای رمزنگاری شده گفته می‌شود. ارزهایی که ماهیت فیزیکی ندارند؛ بلکه صرفاً بر بسترهای آنلاین قابل معامله هستند. ارزهای دیجیتال بر بستر یک فناوری غیرمتمرکز به‌نام بلاک‌چین «Blockchain» ایجاد می‌شوند. بلاک‌چین یک زنجیره به ‌هم پیوسته از داده‌ها است که هیچ سرور مرکزی ندارد. بلکه تراکنش‌های آن توسط نودهای این شبکه که همان سیستم‌های ماینر یا کاربران این شبکه هستند، تأیید می‌شود. ارزهای دیجیتال در نمونه‌های مختلف با اهداف متفاوت طراحی و عرضه می‌شوند. این ارزها بر بستر صرافی‌های آنلاین قابل مبادله هستند.

نحوه معامله در بازار ارز دیجیتال

اگر شما بخواهید در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، باید در وب‌سایت رسمی یکی از صرافی‌های رمزارزی حساب کاربری ایجاد کنید. مشهورترین و شناخته شده‌ترین صرافی رمزارزی در جهان، صرافی بایننس «Binane» است. صرافی‌های کوینکس «CoinEx»، کوکوین «Kucoin» و کراکن «Kraken» نیز جزو صرافی‌های‌ مشهور در این زمینه هستند. اما فعالیت ایرانیان در این صرافی‌ها به دلیل تحریم‌ها با محدودیت همراه است. به همین خاطر ایرانیان برای فعالیت بر بستر آن‌ها باید از فیلترشکن آی‌پی ثابت «VPN» یا ماشین مجازی «VPS» استفاده کنند. خوشبختانه صرافی‌های داخلی چون نوبیتکس «Nobitex»، والکس «wallex»، بیت‌پین «Bitpin» و .... ترید و معامله ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایرانی آسان کرده‌اند. برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال باید با شرکت در دوره ارز دیجیتال آغاز کرد. در ادامه به معرفی یک دوره ارز دیجیتال جامع خواهیم پرداخت.

دوره ارز دیجیتال

نکات لازم برای ورود به بازار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوظهور است اما پرقدرت به رشد خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، بیش از چندین هزار ارز دیجیتال در مارکت کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد. فعالیت در این بازار به نسبت بازار بورس با ریسک بیشتری همراه است. نکات زیر می‌تواند چشم‌انداز بهتری نسبت به معامله در این بازار به شما بدهد:

  • عمق بازار ارزهای دیجیتال از بازارهای دیگر چون فارکس و بورس کمتر است. به همین خاطر نهنگ‌ها «سرمایه‌گذاران عمده» این بازار می‌توانند گاهاً بازار را دچار آشفتگی کنند.
  • ارزهای دیجیتال دارای دو نوع کوین «Coin» و توکن «Token» هستند. کوین‌ها دارای شبکه بلاک‌چین اختصاصی هستند. اما توکن‌ها دارای شبکه اختصاصی نیستند؛ بلکه بر بستر شبکه کوین‌ها ایجاد می‌شوند.
  • هم کوین‌ها و هم توکن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال قابل معامله هستند. اصلی‌ترین کوین شناخته شده در این بازار، بیت‌کوین «Bitcoin» و اصلی‌ترین توکن شناخته شده نیز تتر یا دلار دیجیتال «Tether» است.
  • کوین‌ها و توکن‌ها برای انتقال از صرافی به کیف‌پول‌ها و برعکس به وارد کردن اطلاعات شبکه نیاز دارند. برای انتقال ارزهای دیجیتال، باید شبکه‌های انتقال رمزارزی را بشناسید.

این موارد نیز در درک بهتر فعالیت در مارکت ارزهای دیجیتال تأثیر دارند. برای شناخت شبکه‌های رمزارزی، استفاده کارآمد از امتیازات معامله در این بازار مانند اهرم «لوریج» و .... باید حتماً در یک دوره ارز دیجیتال اصولی شرکت کنید.

معرفی دوره آموزشی «پکیج بورس»

دوره «آموزش بورس به زبان ساده» یک پکیج بورس رایگان است که توسط کارشناسان وب سایت «دلفین وست» ارائه شده است. با شرکت در این پکیج بورس می‌توانید اصول اولیه و مقدماتی فعالیت در بازار بورس تهران را فرا بگیرید. سرفصل‌های پکیج بورس نامبرده به این قرار است:

  • تشخیص سهام صعودی بازار بورس
  • آموزش فیلترنویسی
  • شناخت خط روند، حمایت و مقاومت
  • فیلتر نوسان‌گیری
  • استراتژی خرید و فروش با خط روند
  • استراتژی تکنیکال «ایچیموکو»
  • تعیین «حد ضرر» و «حد سود» در معاملات
  • تحلیل فاندامنتال (تحلیل بنیادی بازار بورس)

بخشی زیادی از سرفصل‌های این پکیج بورس آنلاین، به آموزش تحلیل تکنیکال اختصاص دارد. شناخت روند، خطوط حمایت و مقاومت، فیلترنویسی و... از ابزارهای تکنیکال هستند. برای شرکت در این پکیج بورس اصولی که به‌صورت کاملاً رایگان ارائه شده، می‌توانید همین حالا اقدام کنید.

معرفی دوره ارز دیجیتال

دیگر دوره جامع و کاربردی ارائه شده توسط وب سایت دلفین وست، دوره ارز دیجیتال ماشین زمان است. در این دوره ارز دیجیتال می‌توانید هرآنچه که لازم است در مورد معامله ارزهای دیجیتال بدانید را دریافت کنید. سرفصل‌های دوره ارز دیجیتال به قرار زیر هستند:

  • معرفی کلی دوره و ارزهای دیجیتال
  • آشنایی با اصطلاحات مربوط به این زمینه
  • آشنایی با انواع کیف پول و شیوه‌ راه‌اندازی آن‌ها
  • شرایط و چگونگی استفاده از صرافی‌ها
  • تحلیل ارزهای دیجیتال
  • استراتژی فعالیت در زمان منفی بودن بازار
  • آشنایی با شیوه تحلیل کندل‌ها
  • مدیریت سرمایه و مهندسی ریسک

برای استفاده از دوره ارز دیجیتال، کافی است به صفحه ثبت‌نام این دوره وارد شده و پس از وارد کردن اطلاعات لازم و پرداخت هزینه آن، فایل‌های دوره را دانلود کنید. که دوره ارز دیجیتال دارای پشتیبانی قوی برای شرکت‌کنندگان است. به‌طوری‌که با شرکت در این دوره می‌توانید پاسخ کلیه سؤالات و ابهامات خود را دریافت کنید.

معرفی دوره آموزشی «تابلوخوانی کوسه‌ شو»

دوره «کوسه شو» دیگر دوره جامع آموزش معامله در بازارهای مالی است که توسط دلفین وست ارائه شده است. کوسه شود را می‌توان یک پکیج بورس جامع و تحلیل تکنیکال در نظر گرفت. حتی افرادی که می‌خواهند در سایر بازارهای مالی غیر از بورس هم فعالیت کنند، می‌توانند از آموزش‌های تکنیکال کوسه شو بهره بگیرند. سرفصل‌های این دوره به قرار زیر است:

  • تابلوخوانی
  • مقدمه و آشنایی با فیلتر نویسی
  • معرفی الگوهای کندلی
  • تحلیل تکنیکال به صورت base و پایه‌ای
  • فیلترنویسی فوق حرفه‌ای

سرفصل‌های فوق نشان می‌دهد که تأکید بیشتر این دوره روی آموزش پایه‌ای و اصولی تحلیل تکنیکال است. برای دریافت آموزش‌های این دوره می‌توانید وارد صفحه ثبت‌نام آن شده و پس از وارد کردن اطلاعات لازم و پرداخت هزینه ۱,۹۶۰,۰۰۰ تومان آن، فایل‌های ویدئویی دوره را دانلود کنید.

وجوه برتری پکیج‌های آموزشی «دلفین وست»

دلفین وست، یک منبع آموزشی غنی برای تریدرهای ایرانی است. به‌روزترین آموزش‌های مالی در این وب سایت به زبان فارسی برای هموطنان آماده شده است. اما همین برای اعتماد به دلفین وست کافی نیست. از دیگر وجوه برتری پیکج بورس و ارز دیجیتال دلفین وست می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ارائه مطالب جامع و منظم

اگر خواهان آموزش معامله‌گری هستید، احتمالاً تا به امروز به کرار در گوگل به دنبال آموزش‌های مربوط به بازار موردنظر خود گشته‌اید. مطمئناً متوجه شده‌اید که برخی از آموزش‌ها به‌جای آگاهی دادن به افراد، آن‌ها را سردرگم می‌کنند. چون نظم خاصی در بین این آموزش‌های پراکنده دیده نمی‌شود. برای حل این مشکل، دلفین وست، سرفصل‌ دوره‌های آموزشی خود را به‌صورت منظم طبقه‌بندی کرده است. این کار کمک می‌کند تا کاربر به‌صورت مرحله به مرحله با مبحث آشنا شده و دچار سردرگمی نشود.

  • پشتیبانی قوی و پاسخ به سؤالات شرکت‌کنندگان

بسیاری از دوره‌های آموزشی دارای پشتیبانی هستند. اما پشتیبانی هر دوره با دوره دیگر تفاوت دارد. به‌طوری‌که برخی از دوره‌ها، پشتیبانی قوی و برخی‌ها پشتیبانی ضعیف دارند. دلفین وست از آن بسترهایی است که اهمیت زیادی برای پشتیبانی دوره‌های خود قائل است. به‌طوری‌که هر دوره آموزشی که توسط دلفین وست ارائه می‌شود، دارای پشتیبانی آنلاین و قوی است. کاربران می‌توانند پس از تماشای فایل‌های دوره، کلیه سؤالات و ابهامات خود را با کارشناسان دلفین وست مطرح کرده و آن‌ها را رفع نمایند.

  • بهره‌گیری از دانش متخصصان حوزه تحلیل

دلفین وست یک تیم متخصص از تحلیل‌گران برتر ایرانی را به دور هم جمع کرده تا بتواند به‌روزترین دانش تحلیل و تریدینگ را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد. به همین خاطر شما برای فراگیری اصول معامله در بازارهای جهانی چون ارز دیجیتال هم به‌راحتی می‌توانید روی آموزش‌های دلفین وست حساب کنید.

پکیج بورس

مدرس اصلی دوره‌های آموزشی دلفین وست

کارشناسان تحلیل دلفین وست به همت مستر تریدر به دور هم جمع شده‌اند. مستر تریدر لقب حرفه‌ای استاد «محمد مهدی سامانی‌پور» است. استاد سامانی‌پور خود سابقه بالایی در فعالیت‌های مالی دارد. به‌طوری‌که هم در بازار ملی بورس و هم در بازارهای بین‌المللی فارکس، ارز دیجیتال، طلا و حتی بازار ملک، بازدهی بالایی را کسب کرده است. مستر تریدر برای انتقال دانش مالی و تجربیات چندین ساله خود به جوانان ایرانی، بستر دلفین وست را راه‌اندازی کرده است. مستر تریدر در پی است که مسیر تجربیات دور و دراز خود در مسیر تریدر شدن را برای کاربران به یک مسیر هموار تبدیل کند.

رسیدن به سود مستمر و کلان با آموزش اصولی بورس و ارز دیجیتال

کسی که بدون آموزش و دانش کافی وارد بازارهای مالی چون بورس یا ارز دیجیتال شود، دیر یا زود سرمایه خود را از دست خواهد داد. شاید چنین افرادی بتوانند به‌صورت موقت و مقطعی از بازار سود بگیرند؛ اما سود آن‌ها به هیچ‌وجه پایدار نخواهد بود. این در حالی است که تریدرهای کار آزموده می‌توانند از معاملات بورس و ارز دیجیتال سود مستمر و کلان بگیرند. اگر شما نیز قصد دارید تا با آگاهی و دانش کافی به این بازارها ورود کنید، به شما تبریک می‌گویم. مطمئناً مسیر درستی را در پیش گرفته‌اید. اگر آموزش خود را به درستی آغاز کرده و ادامه دهید، شما یک تریدر موفق خواهید بود که از این راه سودهای کلان به دست می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات