خرید دستگاه تصفیه هوا از شرکت یسان

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
افزایش میزان آلودگی هوا در کلان‌شهرها، تنفس هوای تازه را به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل و بیشتر شدن آلاینده‌ها و آلرژن‌های موجود در هوا، استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای فضاهای داخلی بسته را ضروری کرده است.
تبلیغات

در این مقاله از راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا ما سعی کرده ایم علاوه بر بررسی دلایل استفاده از دستگاه تصفیه هوا و امکانات مختلف موجود در آن، چند محصول مناسب برای فضاهای خانگی، اداری و سایر مکان ها را خدمت شما معرفی کنیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا پایان همراه ما باشید.

چرا باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟

میزان سالم بودن کیفیت هوای داخل خانه در شهرهای صنعتی و آلوده بسیار مهم است، به هر حال، ما بخش زیادی از زندگی خود را در داخل خانه صرف تنفس هوا می‌کنیم که در سطح شهر جریان دارد. اما همان هوای حاوی آثار اگزوز وسایل نقلیه، گرد و غبار و گرده های موجود در هوا، دود و سایر آلاینده ها وارد خانه های ما می‌شوند.

در محیط خانه علاوه‌بر آلاینده‌های موجود در هوا، پرز فرش، بوی غذا، پرهای ریز پرنده‌ی خانگی، بوی رنگ، دود سیگار و گرد و خاک نیز می‌توانند وجود داشته باشند که هر کدام از آن‌ها امکان بروز مشکلاتی مانند آسم و آلرژی و میگرن را افزایش می‌دهند.

دلایل اصلی داشتن یک دستگاه تصفیه هوا

  • برای کمک به آسم و آلرژی، به‌ویژه گرد و غبار و گرده
  • جهت کمک به پاک نگه داشتن هوا از باکتری ها و ویروس ها، اگر فردی بیمار در خانه دارید
  • درصورت کشیدن سیگار در داخل خانه

نکته: توجه داشته باشید که دستگاه‌های تصفیه هوا فقط می‌توانند گرد و غبار و سایر آلاینده ها را از هوا پاک کنند. گرد و غبار روی زمین یا مبلمان هنوز باید جاروبرقی یا پاک شوند.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا و ضد عفونی کننده هوا

فیلتراسیون هپا

HEPA مخفف فیلتر تصفیه ذرات هوا با کارایی بالا است. یک نوع فیلتر بسیار مؤثر که ذرات بسیار ریز را که با چشم غیرمسلح نامرئی هستند به دام می اندازد. به‌طور کلی، فیلترهای HEPA می‌توانند حداقل 99.95 درصد از گرد و غبار، دود، کپک و سایر ذرات موجود در هوا را به دام بیاندازند که اندازه آن به 0.3 میکرون می‌رسد.

کربن یا زغال سنگ

این نوع از فیلتر موجود در دستگاه تصفیه هوا برای به دام انداختن بوها و VOCs مانند فرمالدئید بسیار مناسب است.

یونی یا یونیزه شدن

فیلتر یونی برای از بین بردن ذرات ریز مانند گرد و غبار و دود خوب است. با این حال، یونیزاسیون هوا می‌تواند تا حدی ازن نیز تولید کند.

ضدعفونی کننده اشعه ماوراء بنفش (UV)

لامپ یو وی برای از بین بردن ویروس ها، باکتری ها و هاگ های کپک مفید است. اما نور فرابنفش حداقل چند دقیقه طول می‌کشد تا میکروب‌ها را از بین ببرد و بعید است که میکروب‌هایی که از دستگاه تصفیه هوا عبور می‌کنند به اندازه لازم در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرند.

تمیز کردن و تعویض فیلتر

یک دستگاه تصفیه هوا ممکن است چندین فیلتر (از جمله فیلتر HEPA) داشته باشد و برخی از آن‌ها نیاز به تمیز کردن یا تعویض منظم دارند. شستن و استفاده مجدد از فیلتر مقرون‌به‌صرفه تر است تا اینکه مجبور باشید هر بار جایگزینی بخرید، به‌خصوص اگر مرتباً از دستگاه تصفیه هوا استفاده می‌کنید. فیلترهای هپا معمولاً قابل شستشو نیستند و شما لازم است به صورت دوره ای اقدام به تعیض آن کنید.

دستگاه‌های تصفیه هوا ایرانی موجود در بازار کدام اند؟

نمونه های داخلی و خارجی بسیار زیادی از دستگاه‌های تصفیه هوا جهت خرید در بازار ایران وجود دارند، اما به‌تازگی (سال 1398) شرکت پویا فناوران یسان با تولید محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های خارجی در بازار ایران دستگاه تصفیه هوا خود را در 4 مدل مختلف برای فضاهای مختلف ارائه کرده است که در ادامه به معرفی هر یک میپردازیم.

یسان

دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده ایروسان مدل Y300

طبق اطلاعاتی که طراحان مدل Y300 برند یسان مطرح کرده‌اند این مدل به منظور استفاده در فضاهایی مانند منازل، بیمارستان‌ها، فضاهای کاری و نیمه صنعتی، مترو، بانک ها و تمام محیط های مسقف تا ابعاد 160 متر مربع کاربرد خواهد داشت. این دستگاه تصفیه هوا ویژگی‌هایی دیگری از جمله فناوری پلاسمای سرد، لامپ UVC ، هشدار تعویض فیلتر، بخار سرد، تنظیم زمان کارکرد، فیلتر نانو فایبر، فیلتر فتوکاتالیستی، پنل کاربری لمسی، سیستم قطع خودکار، تنظیم دور فن و بدنه چرمی با کیفیت و شیک در رنگ‌های مختلف دارد.

دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده ایروسان مدل Y160

مدل Y160 نیز همانند مدل مدل Y300 در فضای های مسقف گوناگون کاربرد دارد و تنها تفاوت آن در مساحت محیط است که این مدل می‌تواند تا 85 متر مربع را به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند. اما با یک تفاوت مهم که آن هم در بهره‌مندی از فیلتر هپا H13 در ساختار مدل Y160 است.

دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده ایروسان مدل Y160

در مدل Y160 تمام امکانات و ویژگی ها همانند مدل‌های قبلی است و تماما با طراحی جذاب توسط طراحان یسان مورد استفاده قرار گرفته است. مدل Y160 قادر است فضایی به مساحت 20 الی 45 مترمربع را در حالت حداقلی و حداکثری مورد پوشش قرار دهد.

دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا مدل ایروسان Y20

کوچک‌ترین عضو خانواده یسان مدل ایروسان Y20 است که به صورت پرتابل و با وزن 300 گرمی خود می‌تواند محیطی به ابعاد 3 مترمربع را پوشش دهد. در کنار وزن کم این محصول می‌توان به ویژگی‌هایی همچون باتری قابل شارژ تا 2.5 ساعت شارژدهی، سیستم قطع خودکار، قابل استفاده در خودرو، بهره‌مندی از فناوری پلاسمای سرد، قابلیت اتصال به کامپیوتر و سیستم هشدارتعویض فیلتر اشاره کرد.

کلام آخر

به عنوان جمله پایانی پیشنهاد می‌شود هنگامی که یک دستگاه تصفیه کننده هوا را شناسایی کردید، در کنار ارائه بهترین فیلتر را برای آلاینده های رایج در خانه شما و اندازه مناسبی که برای فضای شما دارد، ویژگی های دیگری مانند سطوح نویز و قابلیت حمل را نیز حتما مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که هزینه های انرژی و هزینه های تعمیر و نگه‌داری مداوم دستگاه تصفیه هوا در حد بودجه شما باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید دستگاه تصفیه هوا و ضد عفونی کننده به وب‌سایت یسان مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات