عصای هوشمند مجهز به ردیاب، محصول جدید شرکت ایران رهیاب

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
همه انسان‌ها با شرایط یکسان به دنیا نمی‌آیند. برخی افراد از همان ابتدای زندگی با نقص‌های مادرزادی و ژنتیکی از جمله نابینایی، ناشنوایی، عدم قدرت تکلم و سایر بیماری‌های دیگر همراه هستند.
تبلیغات

خوشبختانه همیشه علم و فناوری به کمک انسان آمده و نقص‌های ما را تا حد زیادی پوشش است. به‌طور مثال برای نابینایان یک عصای هوشمند اختراع شده که به جی پی اس مجهز است و در مسیریابی آن‌ها را به‌صورت دقیق راهنمایی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله همراه ما باشید تا عصای هوشمند که مانند یک ابزار مطمئن برای نابینایان عمل می‌کند را به‌طور ویژه بررسی کنیم.

عصای هوشمند نابینایان چیست؟ دستیاری بینا برای افراد نابینا!

عصای هوشمند نابینایان مجهز به جی پی اس است و به آن‌هاکمک می‌کند تا بتوانند مسیریابی دقیقی داشته باشند و به مکان مورد نظر خود برسند. خوشبختانه هم اکنون انواع عصاهای هوشمند برای نابینایان در دسترس قرار گرفته است. در سال‌های اخیر تاکنون چندین گروه در سراسر جهان تلاش کرده‌اند تا بتوانند برای نابینایان عصایی را اختراع که بتوانند زندگی اجتماعی پویاتر و بهتری را تجربه کنند.

ایران رهیاب

عصای هوشمند چگونه کار می‌کند؟ تکنولوژی به کمک ما می‌آید!

در جهان ۲۵۰ میلیون نفر با اختلال بینایی روبه‌رو هستند. ما انسان‌ها باید همراه و همیار هم باشیم تا بتوانیم سختی و موانع را سریع‌تر از میان برداریم. تیم‌هایی از مکزیک، انگلیس، آمریکا، ترکیه و سایر کشور‌های دیگر در تلاش بوده‌اند تا بتوانند عصایی طراحی کنند که راهنمای بینایی برای نابینایان باشد. هر کدام از این عصا‌ها به تکنولوژی و فناوری خاصی مجهز هستند. عصای هوشمند نابینایان مجهز به دستگاه جی پی اس است و برای مسیریابی از یک نقشه مجازی استفاده می‌کند.

عصای هوشمند حسگر‌هایی حساسی دارد و اجسام را شناسایی می‌کند و از طریق شوک الکتریکی 15/0 تا 2 میلی‌آمپری در عرض سه ثانیه عمل می‌کند تا فرد نابینا بتواند موانع را شناسایی و پیمایش دقیقی داشته باشد. جی پی اس یکی از کاربردی‌ترین اختراعات بشر است و امروزه در بسیاری از گجت‌ها، لوازم دیجیتال و ردیاب‌ها استفاده می‌شود. ردیابی خودرو، اشخاص و مسیریابی از مهم‌ترین کاربرد جی پی اس است. چنانچه خودرویی که مجهز به جی پی اس باشد و به سرقت برود به کمک ردیاب می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن آن را پیدا کرد؛ اما اگر خودروی شما ردیاب ندارد، حتماً استعلام خودرو سرقتی در پارکینگ را انجام دهید، چرا که در بسیاری از موارد ماشین سرقتی اینگونه پیدا شده است.

عصای هوشمند چگونه مسیریابی را به اطلاع کاربر نابینا می‌رساند؟

شوک الکتریکی عضای هوشمند نابینایان حداکثر 2 میلی‌آمپر است. این شوک حالت وز وزی را برای انتقال پیام ایجاد می‌کند. وز وزی که از شوک الکتریکی نشات می‌گیرد مستقیماً به بخش دهلیزی گوش داخلی منتقل می‌شود. آنطور که محققان فناوری مؤسسه مانتری اعلام داشته‌اند، دقت عصای هوشمند 99 درصد است و شوک 2 میلی‌آمپری نیز هیچ‌گونه تداخلی با سایر حس‌ها حتی حس لامسه ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل با خیال راحت می‌توان از این عصای هوشمند برای نابینایان استفاده کرد.

کاربرد جی پی اس تنها به عصای نابینایان و مسیریابی صرف، محدود نمی‌شود؛ جی پی اس در زندگی امروزه ما کاربرد بسیار متنوعی دارد و از آن برای تأمین امنیت خودرو نیز می‌توان استفاده کرد. با نصب جی پی اس روی ماشین یا هر وسیله نقلیه دیگر علاوه‌بر اینکه از سرقت خودرو جلوگیری می‌کنید، در هر زمان و مکانی می‌توانید به‌صورت آنلاین و آفلاین در لحظه ماشین خود را ردیابی کنید.

ایران رهیاب

با عصای هوشمند نابینایان می‌توانند خانواده خود را از فاصله ۱۰ متری شناسایی کنند!

محققان دانشگاه بیرمنگام انگلیس در راستای طراحی و ساخت عصای هوشمند گامی فراتر رفته‌اند. این محققان عصایی طراحی کرده‌اند که می‌تواند چهره خانواده، دوستان و اطرافیان را از فاصله 10 متری شناسایی و به اطلاع کاربر نابینا برساند! کافی است تصویر چهره افرادی که نابینا با او در ارتباط است را در حافظه عصا ذخیره کرد؛ در ادامه اگر فرد از فاصله 10 متری عصای هوشمند قرار بگیرد، دوربین‌های قدرتمند فرد مورد نظر را سریعاً شناسایی و با لرزشی ویبره‌ای به نابینا اطلاع‌رسانی می‌کند.

نابینایان با عصای هوشمند می‌توانند محل زندگی خود را شناسایی کنند!

عصای هوشمند رفته رفته به یک راهنمای بینا تبدیل می‌شود؛ خوشبختانه هر سال عصای هوشمند با امکانات گسترده‌تر در دسترس قرار می‌گیرد و نابینایان بهتر می‌توانند زندگی روزمره خود را با آگاهی محیطی بیشتری سپری کنند. عصای هوشمند مجهز به جی پی اس دقیق با کمترین میزان خطا است. چنانچه فرد نابینا از محل تعیین شده برای مسیریابی‌اش دور شود، عصای هوشمند او را با حسگر‌هایی که روی دسته عصا تعبیه شده مطلع می‌کند. در برخی از مدل‌ها نیز جی پی اس عصای هوشمند مجهز به دستیار صوتی است و در ادامه با صدای باکیفیت پیمایش مسیر را برای فرد نابینا آسان‌تر می‌کند.

ایران رهیاب بزرگ‌ترین عرضه‌کننده انواع ردیاب شخصی پرسنلی در ایران

در این مقاله عصای هوشمند که ابزاری مطمئن برای نابینایان به شمار می‌رود را به‌طور کامل بررسی کردیم. حادثه خبر نمی‌کند و ما نیز نسبت به اتفاقات آینده اطلاعات کامل و کافی را نداریم و ممکن است در سوانح و حوادثی بینایی خود را از دست بدهیم؛ از طرفی معلولان و سایر افراد کم بینا یا نابینا حق زندگی دارند و باید با همیاری هم کمک کنیم که آن‌ها نیز بتوانند زندگی آسان‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشند.

عصای هوشمند گران است و در برخی مدل‌ها قیمت آن به 6 هزار دلار هم می‌رسد، به همین دلیل خرید آن برای همه کاربردی و به‌صرفه نیست! اما خوشبختانه ردیاب‌های شخصی پرسنلی که توسط شرکت ایران رهیاب در سراسر کشور توزیع می‌شود برای نابینایان و کم بینایان نیز قابل استفاده است. اگر می‌خواهید از محل دقیق افراد معلول، نابینا و تحت حمایت خود مطلع شوید، بهترین راهکار استفاده از ردیاب شخصی پرسنلی است. چنانچه در خصوص تهیه ردیاب شخصی پرسنلی سوالی دارید با کارشناسان مجرب ایران رهیاب به شماره تلفن 22171062-021 تماس بگیرید. کارشناسان ایران رهیاب آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات