۶ فیلم با موضوع موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار، که می‌توانید در جشنواره «فیلمستان» روبیکا ببینید!

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
موفقیت در کسب‌و‌کار، علاوه بر دانش، نیاز به تجربه دارد. تماشای فیلم‌هایی با موضوع کارآفرینی و کسب‌و‌کار باعث می‌شود شما بتوانید پا به پای قهرمان داستان، اتفاقات و مسیر موفقیت را زندگی کنید و تجربه به دست بیاورید.
تبلیغات

فیلم‌هایی با موضوعات مربوط به کارآفرینی و کسب‌و‌کار همواره برای شاغلان و مدیران و کارآفرینان جذاب و الهام‌بخش است و به آن‌ها کمک می‌کند تا در شرایط مشابهی که ممکن است در محیط کار یا زندگی با آن رو‌به‌رو شوند، بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند و مشکلات خود را به شکل مناسب‌تری حل کنند یا از وقوع آن‌ها جلوگیری کنند.

از طرف دیگر، هم‌ذات پنداری با نقش اول این ژانر از فیلم‌ها باعث افزایش انگیزه بینندگان آن و موفقیت در مسیر شغلی‌شان خواهد شد. در ادامه این نوشته، 6 نمونه از مفیدترین فیلم‌های حوزه موفقیت شغلی معرفی شده است. این فیلم‌ها، فیلم‌های معروفی هستند که اگر تابحال موفق به تماشای آن‌ها نشده‌اید، می‌توانید آن‌ها را بدون نیاز به خرید اشتراک در روبیکا ببینید و در جشنواره فیلمستان با جوایز نفیس هم شرکت کنید.

۱. شبکه اجتماعی

این فیلم براساس داستان زندگی مارک زاکربرگ، خالق فیسبوک و یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای دنیا ساخته شده است. جوانی که با هوش و پشتکار خود باعث شد امروزه شبکه‌های اجتماعی به یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌ها در زندگی بشر مدرن تبدیل شوند. داستان فیلم «شبکه اجتماعی» از ابتدای نوجوانی مارک زاکربرگ که دانشجوی دانشگاه هاوارد است، آغاز می‌شود و سپس به چگونگی به وجود آمدن و خلق شبکه اجتماعی فیسبوک می‌رسد.

فیلم «شبکه اجتماعی» برنده جوایز اسکار بهترین موسیقی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین تدوین و همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم (درام)، بهترین کارگردان (دیوید فینچر)، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم‌نامه (آرون سورکین) شده است.

۲. گرگ وال استریت

این فیلم که یکی از فیلم‌های تامل‎‌برانگیز در دنیای کسب‌و‌کار به حساب می‌آید، داستان زندگی جوردن بلفورت (Jordan Belfort) است که لئوناردو دی کاپریو آن را به زیبایی به تصویر می‌کشد. «گرگ وال استریت» نشان می‌دهد که چطور بلفورت (البته با نقض برخی قوانین اخلاقی و انسانی!) از پایین‌ترین نقطه‌ی کسب‌و‌کار به بالاترین نقطه رسید و در عین حال چگونه یک اشتباه ممکن است فرد را از اوج آسمان به قعر اقیانوس سقوط دهد.

فیلم گرگ وال استریت نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد (لئوناردو دی کاپریو)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (جونا هیل)، بهترین کارگردانی (مارتین اسکورسیزی)، بهترین فیلمنامه اقتباسی (ترنس وینتر)، بهترین فیلم (مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی کاپریو و جوی مک فارلند و رایزا عزیز)، نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد موزیکال یا کمدی (لئوناردو دی کاپریو) شده است.

۳. جری مگوایر

این فیلم انگیزشی در مورد مردی به نام جِری است که در بالاترین سطح از زمینه کاری خود قرار دارد و همه برای او احترام زیادی قائل هستند. جِری ناگهان در اثر شرایط پیش‌آمده همه آن چیزی که داشت را از دست می‌دهد و تنها یکی از موکل‌های او برایش باقی می‌ماند. او متوجه می‌شود باید روند دیگری را برای کار و زندگی خود انتخاب کند.

این فیلم در پنج رشته نامزد جایزه اسکار شد و کوبا گودینگ جونیور توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کند.

۴. در جستجوی خوشبختی

این فیلم انگیزشی و احساسی داستان واقعی کریس گاردنر سیاه‌پوست، خرده‌فروش اسکنرهای پزشکی در سال ۱۹۸۱ است که به همراه همسرش لیندا و پسر کوچکش، کریستوفر، در سانفرانسیسکو زندگی بسیار سختی دارند. وضع مالی کریس بسیار بد است. او توانایی پرداخت اجاره خانه‌اش را ندارد، صاحب خانه‌اش بیرونش کرده و لیندا نیز او را ترک می‌کند. کریس هم باید پدر خوبی باشد و هم مخارج زندگی را تأمین کند. او سعی می‌کند در شرکتی استخدام شود و از سویی باید از کریستوفر مراقبت کند؛ مبارزه سختی برای زندگی کردن پیش روی کریس قرار دارد.

در جستجوی خوشبختی نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار (ویل اسمیت)، نامزد جایزه‌ بفتا برای بهترین بازیگر مرد ۲۰۰۷ (ویل اسمیت)، نامزد جایزه انجمن بازیگران فیلم ۲۰۰۷ (ویل اسمیت)، نامزد انجمن منتقدان فیلم شیکاگو ۲۰۰۶ (ویل اسمیت) شده است.

۵. وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد

به کارگیری دقیق مفاهیم بورس و سرمایه‌گذاری باعث شده که این فیلم یکی از فیلم‌هایی در حوزه‌ی کسب‌و‌کار باشد که دانشجویان رشته‌های مدیریت و ام بی ای حتما باید آن را تماشا کنند، معرفی شود. در این فیلم در حالی‌که اقتصاد جهانی در آستانه فاجعه‌ای بی‌سابقه قرار دارد، کارگزار جوانی از وال استریت با گوردن جکو که کهنه‌کار اما بدنام است، همکار می‌شود تا مأموریت دوجانبه‌ای را به سرانجام برسانند. آن‌ها از یک سو می‌خواهند جامعه مالی را از سرنوشت شومی که در راه است مطلع سازند و از سوی دیگر به هویت کسی پی ‌ببرند که مسئول مرگ پیش‌کسوتِ سابقِ کارگزار جوان بوده است.

۶. تاجر ونیزی

تاجر ونیزی یک فیلم جذاب، حاوی نکات آموزشی در مورد مذاکرات قرارداد، قانون تجارت، ارزیابی ریسک و اصول قانون کسب‌و‌کار است که امروزه هنوز هم از ارزش بالایی برخوردار است. این فیلم سینمایی که یک فیلم درام و رمانتیک است، از یک رمان شکسپیر با همین نام اقتباس شده است. این فیلم که با بازی زیبای آل پاچینو همراه شده درباره یک اشراف‌زاده جوان به نام باسینو است که برای دریافت کمک مالی، نزد شایلاک (آل پاچینو)، یک نزول‌خوار یهودی می‌رود.

روبیکا

جشنواره فیلمستان روبیکا با جوایز هیجان‌انگیز

دوست دارید هم فیلم ببینید، هم جایزه ببرید؟ در فیلمستانِ روبیکا فیلم ببینید، امتیاز جمع کنید و شانستان را برای قرعه‌کشی بالا ببرید. هر قدر بیشتر فیلم و سریال تماشا کنید، به همان اندازه امتیاز و شانستان بیشتر می‌شود.

اینجا جایزه در جریانه!

  • نفر اول: گوشی IPhone 13 pro
  • نفر سوم: PS5
  • نفر دوم: Note20

تا دیر نشده دست به کار شوید و امتیاز جمع کنید! بدون خرید اشتراک، از تماشای 40 هزار فیلم و سریال و انیمیشن محبوب و پر طرفدار، در پلتفرم روبیکا لذت ببرید.

برای اطلاعات به صفحه جشنواره فیلمستان مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات