معتبره، پلتفرم مردمی اعتباردهی به کسب‌وکارها

یک‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
معتبره یک پلتفرم رایگان، شفاف و بی‌طرف است که کاربران می‌توانند تجربه‌های مثبت و منفی‌شان در استفاده از خدمات کسب‌وکار‌ها را آنجا قرار دهند. به‌کمک #معتبره خیلی راحت و به‌روز می‌توانیم کسب‌و‌کار خوب را از بد شناسایی و با اطمینان خرید کنیم.
تبلیغات

تا‌به‌حال شده که بخواهید محصولی را از یک پیچ اینستاگرام یا یک وب‌سایت تازه‌تأسیس بخرید؛ اما مطمئن نباشید که می‌توان به آن اعتماد کرد یا نه؟ مثلا پولتان را بالا نکشد؟ سرعت تحولیش خوب باشد؟ یا کالایی که تحویل می‌دهد دقیقا همانی باشد که ادعا می‌کند؟ برای ما زیاد پیش می‌آمد و در‌نهایت مجبور می‌شدیم از یک وب‌سایت معتبر‌تر، اما با قیمتی بیشتر خرید کنیم.

این مشکل عدم اطمینان، به‌خاطر نبود سیستمی است که بتواند به وب‌سایت‌ها اعتبار دهد. اعتباری واقعی نه یک پیش‌فیلتر که یک بار در سال انجام می‌شود. اگر کمی در گوگل جست‌وجو کرده باشید، تعداد زیادی لینک و مقاله پیدا می‌کنید که راه‌هایی به شما معرفی می‌کنند که چگونه می‌توان به یک کسب وکار اعتماد کرد؛ ازجمله

  • توجه به پروتکل HTTPS
  • وجود نماد اعتماد الکترونیک
  • وجود راه‌های ارتباطی در سایت
  • توجه به نظرات مشتریان

این موارد خوب است؛ اما الزاما اعتبار یک کسب‌وکار تعیین نمی‌کند. شاید مورد آخر بهترین گزینه برای بررسی اعتبار باشد؛ اما نه زمانی که از خود فروشنده بخواهیم درباره نظر مردم از ترش‌بودن طعم ماستش با ما سخن بگوید. اگر بخواهیم صادقانه باهم صحبت کنیم، واقعا کمکی زیادی به شما نمی‌کند و نمی‌توانید از کیفیت کالا و خدمات آن بیزینس مطلع شوید و معیار مناسبی برای ممیزی اعتبار و کیفیت یک کسب‌وکار نیست. مسئله این است که اعتبار واقعی یک کسب‌و‌کار از مشتریانش نشئت می‌گیرد.

اما راه‌حل چیست؟ معتبره

معتبره مرجعی به‌روز، بی‌طرف، شفاف و برپایه نظرات مردم است که ما مردم می‌توانیم تجربه خرید یا استفاده از خدمات یک کسب‌وکار (چه وب‌سایت و چه فروشگاه اینستاگرام) را آنجا ثبت کنیم. این تجربه می‌تواند مثبت یا منفی باشد؛ اما من شدیدا به شما توصیه می‌کنم که نظرات و تجربه مثبت خود را ثبت کنید. بدین‌ترتیب، به کسب‌وکارهای خوب کمک می‌کنید تا رشد کنند، دیده شوند و بتوانند دایره خدماتشان را گسترش دهند و هم‌زمان کسب‌وکارهای بدی که نظر مثبتی برایشان ثبت نشده، کم‌کم مشتریانشان را از دست داده و آن‌ها به‌سمت کسب‌وکار‌های بهتر هدایت خواهند شد.

به‌خاطر داشته باشید معتبره پلتفرمی برای کمک به کاربر و استفاده کننده نهایی است؛ پس فراموش نکنید که همیشه راستش را بگویید. دروغ‌گفتن و افترا‌زدن در فضای مجازی قابل پیگیری است و اگر کسب‌و‌کاری از شما شکایت کند که مطالب دروغ با هدف تخریب گفتید، باید بتوانید حرف خود را اثبات کنید. به‌همین‌دلیل، ما تأکید می‌کنیم به‌جای اینکه از بیزینسی بد بگویید، همیشه از بیزینس خوب تعریف و و با حمایت از آن بیزینس به رشد و بزرگ‌شدنش کمک کنید.

همچنین، باید به این نکته اشاره کنیم که ما در معتبره به شفافیت و صداقت اعتقاد داریم و در این راه پایدار خواهیم ماند. معتبره وابسته به هیچ سازمان یا نهاد دولتی نیست و از هیچ برندی حمایت نمی‌کند. هیچ نظری سانسور یا حذف نمی‌شود (مگر خلاف قوانین معتبره) و تبلیغ هیچ کسب‌وکاری را انجام نمی‌دهیم.

در پایان از شما می‌خواهیم که در این راه به ما کمک کنید و با هشتک #معتبره در شبکه‌های اجتماعی از ما حمایت کنید تا با کمک همدیگر قدمی هرچند کوچک در بهتر کردن فضای کسب‌و‌کارهای اینترنتی انجام دهیم.

درصورتی که تمایل دارید با معتبره بیشتر آشنا شوید، اینجا کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات