خرید گیمبال از سایت دیدنگار

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
گیمبال یکی از لوازم جانبی گوشی به شمار می‌آید که به شما کمک می‌کند تا بدون لرزش دست، ویدیوهای باکیفیتی را ضبط کنید.
تبلیغات

در واقع تصاویر ضبط شده با گیمبال به صورت حرفه‌ای‌تر هستند اما با توجه به مدل‌ها و قیمت‌های متفاوتی که در بازار برای این مورد مشاهده می‌شود، در این مقاله قصد داریم تا یک راهنمای خرید کامل را در اختیارتان قرار دهیم تا براساس آن بتوانید بهترین خرید خود را داشته باشید.

هر آنچه که باید در خصوص خرید گیمبال بدانید

دوربین‌های گوشی و تکنولوژی های ساخت آن هر روز بهتر و پیشرفته تر می‌شوند. هم اکنون شما می‌تواند تصاویر خود را از جهات مختلف ثبت کنید و دوربین را به‌راحتی حرکت دهید اما با این کار قطعا لرزش زیادی در فیلم‌ها یا عکس‌های گرفته شده ثبت می‌شود که خروجی کار شما را بی کیفیت می‌کند. برای این مواقع یک گیمبال می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اما شما باید بدانید که چه نوع گیمبالی مناسب شما است و در زمان خرید به چه نکاتی توجه کنید:

  • باتری:

گیمبال ها دارای یک دسته بلند هستند که روی آن‌ها اغلب دکمه هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید با گوشی موبایل خود ارتباط برقرار کنید. از همین رو این گیمبال ها از دو طریق می‌توانند انرژی مورد نیاز خود را به دست آورند. برخی از انواع آن‌ها با باتری های قلیایی و برخی دیگر با باتری های لیتیوم -یونی فعالیت می‌کنند که قابل شارژ شدن هستند. طبیعتا مورد دوم دارای قیمت بیشتری است.

  • توجه به محورهای گیمبال:

از دیگر نکات مهم در زمان خرید این وسیله، توجه به محورها یا بازوها است. برخی از گیمبال ها دارای دو بازو و برخی دیگر دارای 3 بازو هستند. اگر بخواهید حرکات عمودی و چرخشی را به خوبی ثبت کنید می‌توانید از انواع دو محوره بهره ببرید. اما اگر مایل هستید تا حرکت افقی را نیز در کنار حرکت های عمودی و چرخشی داشته باشید لازم است تا از انواع سه محوره استفاده کنید. موارد سه محوره عموما توسط فیلمبردارهای حرفه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • وزن فاکتور مهمی است:

توجه داشته باشید که وزن یک گیمبال باید به حدی باشد که شما بتوانید آن را به‌راحتی در دست خود گرفته و تکان دهید. از همین رو موارد بسیار سنگین در مدت زمان کوتاه می‌توانند باعث خستگی مچ و بازوها شوند. البته اغلب گیمبال هایی که امروزه در بازار وجود دارند دارای وزنی در حدود 1 کیلوگرم هستند از همین رو می‌توان برای فیلم‌برداری های طولانی مدت نیز از آن‌ها استفاده نمود. اما به صورت کلی توصیه می‌شود تا از مواردی بهره ببرید که وزن کمتری دارند.

در نظر گرفتن جنس گیمبال:

  • امکانات ویژه:

از دیگر مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید امکانات ویژه یک گیمبال است. گیمبال مد نظر شما باید به‌راحتی با گوشی و سیستم عامل آن ارتباط برقرار کند. در برخی از انواع قدیمی نیاز بود تا نرم افزار حتما روی گوشی نصب گردد تا این ارتباط برقرار شود اما در مدل‌های جدید فعالیت گیمبال بدون نصب نرم افزار نیز مقدور است.

  • در نظر گرفتن جنس گیمبال:

طبیعتا یکی از مواردی که در قیمت تأثیر گذار است، متریال به کار رفته در ساخت دستگاه است. بسیاری از گیمبال ها از پلاستیک ساخته شده‌اند لذا اگر شما بخواهید از مواردی استفاده کنید که درون آن‌ها پلاستیک abs وجود دارد، نمی توانید انتظار داشته باشید که کیفیت بالایی به دست آورید. این موارد بسیار ارزان‌تر هستند و در شرایط جوی متفاوت ممکن است دچار ترک و شکستگی شوند. برخی دیگر از انواع های گیمبال های موجود در بازار از پلاستیک تقویت شده به همراه نایلون ساخته شده‌اند که به نسبت گروه قبلی دارای دوام و کیفیت بیشتری هستند. این موارد ضمن اینکه گران تر هستند اما شیک تر و لوکس تر هستند.

به صورت کلی توصیه می‌شود تا در زمان خرید گیمبال به ویژگی های آن و سازگاری با موبایل خود دقت کنید. با توجه به اینکه امروزه مدل‌های متفاوتی در بازار وجود دارد، ممکن است تا خرید برای شما دشوار باشد اما می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر با پشتیبان های خوب همانند دیدنگار بهره ببرید که پاسخگوی تمام نیاز ها و سوالات شما هستند. یکی از مزیت های اصلی خرید از دیدنگار این مهم است که شما می‌توانید ویژگی های متفاوت محصول را مشاهده کرده و چنانچه سوالی در ذهن دارید به سرعت با پشتیبان ها در میان بگذارید تا شما را راهنمایی نمایند. این فروشگاه بیش از یک دهه است که در حوزه فروش دوربین‌های عکاسی، موبایل، لوازم جانبی موبایل همانند قلم نوری، گیمبال و ... فعالیت می‌کند. شما می‌توانید اجناس مد نظر خود را به صورت شرایطی نیز خریداری کنید و انتظار بالاترین کیفیت را داشته باشید.

چرا باید از گیمبال استفاده کرد؟

با توضیحات فوق شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که چرا باید از گیمبال ها استفاده کرد؟

در پاسخ می‌توان بیان داشت که این دستگاه‌ها می‌توانند شرایط حرکت آزادانه دوربین یا گوشی موبایل را فراهم آورند بدون آنکه لرزشی در فیلم‌ها ایجاد شود. با توجه به اینکه عموما این دستگاه‌ها جمع و جور بوده و وزن زیادی نیز ندارند لذا گزینه خوبی هستند که می‌توان در تمام محیط ها از آن‌ها بهره برد. این دستگاه‌ها انرژی را ذخیره می‌کنند به این معنا که دیگر نیاز نیست تا برای ثبت فیلم خوب از سایر تثبیت کننده ها استفاده کنید. البته باید به این مورد نیز دقت داشته باشید که گیمبال ها نمی‌توانند یک جایگزین خوب و مفید ابزارهای حرفه ای باشند. تهیه یک فیلم خوب به ابزار و تجهیزات عالی همانند اسلایدرها، قرقره و ... نیاز دارد اما در مواقعی که امکانات حرفه ای وجود ندارد و امکان صرف کردن هزینه زیاد نیز نیست، این موارد می‌توانند انتخاب خوبی باشند. در آخر باید به این مورد نیز اشاره نمود که کار با این دستگاه نیاز به تمرین و تمرکز زیادی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات