خرید انواع آبگرمکن‌های شناخته شده از دیجی کالا

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
داشتن خانه قدیمی به معنای مراقبت از یک قطعه از تاریخ است. این خانه‌ها جذابیت و حسی از زندگی را ارائه می‌دهند که در خانه‌های جدید وجود ندارد. بااین‌حال، گرم کردن خانه‌های قدیمی یک چالش اساسی است.
تبلیغات

اگر خانه‌ای قدیمی دارید لازم است بدانید به لطف پیشرفت‌های مدرن در زمینه وسایل گرمایشی شما می‌توانید خانه خود را به‌راحتی گرم کنید و در این صورت، فضای راحتی برای زندگی کردن را برای خود و اعضای خانواده‌تان فراهم کنید. در ادامه با چند روش برای گرم نگه داشتن خانه‌های قدیمی در روزهای سرد آشنا می‌شوید.

  • عایق‌بندی خانه را ارتقا دهید

اگر دیوارهای خانه به‌خوبی عایق‌بندی نشده‌اند دو گزینه برای اصلاح این مشکل دارید. اگر بودجه لازم برای بازسازی خانه را دارید دیوار خشک خانه را بردارید و عایق‌های فایبرگلاس را در سراسر خانه نصب کنید. بااین‌حال، اگر برداشتن دیوار خشک خانه از گزینه‌های شما نیست می‌توانید عایق را در حفره‌های دیوار قرار دهید. این کار را می‌توانید خودتان انجام دهید یا کسی را برای انجام آن استخدام کنید. خانه‌ای که به‌درستی عایق‌بندی شده است باعث می‌شود که سال‌ها به عمر سیستم گرمایشی افزوده شود. در این صورت، ارزش خانه نیز افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین، اگر کولر گازی ایران رادیاتور مدل 24000 یا 30000 در خانه دارید و می‌خواهید از گرمایش آن حداکثر استفاده را ببرید، عایق‌بندی خانه را فراموش نکنید. اگر هم تصمیم به خرید یک کولر گازی جدید از برند ایران رادیاتور برای خانه قدیمی خود دارید، قیمت آن را می‌توانید از نمایندگی جویا شوید.

  • اطمینان حاصل کنید که پنجره‌ها و درها به‌درستی آب‌بندی شده‌اند

برای گرم کردن خانه، قسمتی که اغلب فراموش می‌شود پنجره‌ها و درها هستند. درزبندی در و پنجره‌ها اهمیت زیادی برای جلوگیری از خروج هوای سرد از خانه دارد. افزودن درزگیر برای این قسمت‌ها نه‌تنها ساده است بلکه نیاز به هزینه چندانی نیز ندارد. این کار در گرم کردن خانه به‌شدت مؤثر است.

  • سیستم گرمایش از کف را نصب کنید

یکی از گزینه‌ها برای گرم نگه داشتن خانه قدیمی در روزهای سرد، استفاده از سیستم گرمایش از کف است. با گرم کردن کل کف خانه، افراد و وسایل اتاق بدون گرم شدن بیش‌ازحد هوای اتاق، گرم می‌شوند. از سوی دیگر، برای نصب این سیستم گرمایشی، هیچ فضای اضافه‌ای نیاز نیست زیرا این سیستم در زیر کف‌پوش کار می‌کند و ارتفاع بسیار کمی از اتاق را می‌گیرد. سیستم گرمایش از کف، موارد زیر را فراهم می‌کند:

  • گرمای راحت و آرام
  • عملکرد طولانی‌مدت و کارآمد
  • بدون نیاز به تعمیر و نگه‌داری
  • هزینه انرژی کمتر
  • نصب آسان
  • ترموستات هوشمند و قابل‌برنامه‌ریزی نصب کنید

با اضافه کردن ترموستات هوشمند و قابل‌برنامه‌ریزی به سیستم گرمایشی خانه می‌توانید از گرمایش خودکار و کنترل شونده بهره‌مند شوید. ترموستات هوشمند نه‌تنها دمای خانه را کنترل می‌گیرد بلکه به‌تدریج می‌تواند یاد بگیرد که خانه چگونه سرد و گرم می‌شود. سپس ترموستات می‌تواند با استفاده از زمان خاموش و روشن شدن، برای بهینه‌سازی سطح راحتی اتاق به این تغییرات، واکنش نشان دهد. ترموستات هوشمند در آبگرمکن‌ها نیز قابل‌استفاده است. بنابراین، اگر آبگرمکن بوتان مدل فن دار یا دیواری داشته باشید می‌دانید که این آبگرمکن به‌صورت هوشمند دمای آب را کنترل می‌کند. اگر به‌تازگی قصد تهیه آبگرمکن جدید از این برند را دارید به این نکته توجه کنید که قیمت انواع مختلف آبگرمکن بوتان در هنگام خرید اینترنتی یا از طریق خرید از نمایندگی بسته به مدل آن متفاوت است، بنابراین پس از بررسی و تحقیقات لازم یک مدل را متناسب با بودجه و کارایی مد نظر خود انتخاب کنید.

  • مصرف انرژی را بهینه‌سازی کنید

شما می‌توانید با پیدا کردن منابع نشت و اتلاف هوای گرم، نه‌تنها در بهینه‌سازی مصرف انرژی موفق شوید، بلکه خانه‌ای گرم‌تر نیز داشته باشید. برای مثال، لازم است اطراف درها و پنجره‌ها را بررسی کنید و در صورت نیاز، درزگیرهای آن‌ها را تعویض کنید. همچنین، مطمئن شوید که از لامپ کم‌مصرف استفاده می‌کنید و وقتی از یک اتاق استفاده نمی‌کنید چراغ‌های آن را خاموش کنید. همچنین، نمای بیرونی خانه را به‌منظور وجود ترک‌های واضح که ممکن است هوا از طریق آن‌ها وارد خانه شود بررسی کنید.

  • از پرده‌ها استفاده کنید

آیا می‌خواهید جلوی خروج گرما از پنجره‌ها را بگیرید؟ اگر این‌طور است روی پرده‌های عایق سرمایه‌گذاری کنید. پرده‌های عایق در طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس هستند. بنابراین، از میان آن‌ها می‌توانید پرده‌ای را انتخاب کنید که با سبک خانه‌تان بیشترین هماهنگی را داشته باشد.

  • گرما را مسدود نکنید

اگر خانه شما رادیاتور دارد مطمئن شوید که مبلمان گرمای آن را مسدود نمی‌کند. اگر مبل خود را جلوی رادیاتور قرار دهید حداقل بخشی از گرما توسط مبل جذب می‌شود و این مسئله باعث می‌شود که گرما در داخل اتاق به اندازه کافی جریان پیدا نکند و در سراسر خانه توزیع نشود.

  • دودکش شومینه بلااستفاده را مسدود کنید

اگر از شومینه خانه استفاده نمی‌کنید، لازم است بدانید که هوای گرم از دودکش شومینه خارج می‌شود و هوای سرد از آن وارد منزل می‌شود. بنابراین، برای جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین برای گرم نگه داشتن خانه لازم است دودکش شومینه را مسدود کنید.

درنهایت، به دلیل اینکه در خانه‌های قدیمی از تکنولوژی‌های جدید استفاده نشده است، گرم نگه داشتن این خانه‌ها دشوارتر است. با این‌حال، با برخی روش‌های ساده و مؤثر می‌توان گرما و راحتی را در این‌گونه خانه‌ها نیز افزایش داد. خوشبختانه در حال حاضر، امکانات جدیدی در دسترس همه قرار گرفته است که استفاده از برخی از آن‌ها نیاز به بازسازی کل خانه ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات